17 Haziran 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

17 Haziran 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Sahife 6 Akşam 17 Haziren 1929 Tefrika numerosu:33 ABDÜLHAMİT VE AFRODİT Yazan: İskender Fahreddin Melâhat gözlerini açınca karşısında Nu- riyi gördü ve haykırdı: “sen çıldırmışsın.. Şimdi odamı terketmediğin taktirde avazım çıktığı kadar bağırırım !,, Nüri genç kıza sevgisini Melâbatin omuzunda * yapıları ameliyat, genç kızı epice sarsmıştı. Dekenik Haa ve DGU Yazil! den ameliyat esnasında tamamile temizlenmemiş olan mavi boyalar- bazı eserler kalmış ve ertesi yara Aaçıldığı zaman bu eler tekrar temizlenmişti. Bu yüzden canı çok acıyan Melâhat kolunu — kımıldatmadan yatakta yatıyordu. Gözlerini —açınca — karşısında Nuriyi görmüştü. Gözlerini kır- pıştırarak hayrete Nuriye baktı.. inin onun - odasında Melâhat kendi kendine — Rüya görüyorum.. Diye söylendi ve gözlerini ka- padı. Nurinin kalbi çarpıyordu. Bu genç kızın da acabar Bağla “ufak —bir temayül ve muhabbeti var- mıydi?. Tibbiyelinin kur- “calıyan nokta - bu evvelâ kendisine — bu — suali — sormak istedi.. Fakat Melâhat hfak bir bheyecan bile göstermemişti. Hal- buki onu hemşiresinin odasında ilk gördügü zaman görlerini ve bakışlarını daha manali bulmuştu. Şimdi, onu adeta — tanımamış gibiy Nuri cesaretini topladı: — Melâhat hanımefendi! lüzmsb Bir balikalle kürgi karaya al arşı karşıya bulunuyordu. korkak bir sesle daklarının arasında eridi.. yutkun- du.. kekeledi.. — Hiç Dedi.. ve sonra birden elini uzattı. — Şey.. Melâhat hammefendi. evet.. sizi yoklamağa geldim., — Benim odama ne cesaretle girebildiniz? — Cisaret mi?! bahsediyordu. :: gözüml Padışah sizi bana vadetti.. İyi olup kalkınca sizi derhal alacagım.... Tıbbiyeli genç, Padışahın gözdesine nasıl dövüldüğünü anlatıyordu viyorur — Rica ederim. söyleyiniz, bu- raya nasıl gelebildiniz? Nuri dudaklarını büktü. — Cesaret... bu. benim mevzuu bahsolabilir mi, iki — Benim il bulunduğumu size söylemediler mi?) — Rica ederim benimle istihza etmeyiniz hanımefendi! Padişahın bir tek göz bebeği olan sizin gibi bir meleğe böyle ağır bir cezayı kim verebilir?! — Bizzat kendi: — Fakat ben de şu ziyaretimi arzuyu şahane üzerine yaptığımı söylersem, ne dersiniz ? Melâhat hayretle gözlerini aça- rak cevap verdi : — Çıldırmış derim.. Ve derhal odamı " terketmedi takdirde, avazım çıktığı kadar bağırınm ! Nuri korkusundan şaşırdı — Şuuruma tamamile sahibim hanımefendi! Fakat ne yapsanız, sizi sevmekten beni kimse men- demez! Size şu kadar söyleyim i, hastalığınız yeçer geçmez, sizinle izdivaç edece; Melâhat yatağının ruldu : — Çıkınız! şimdi lızğır.ı? ci — Emin olunuz ki, bu hareke- tinizle kendinizi gülünç bir mevkie düşürmüş olmaktan başka bir şey temin etmis olmazsınız! tekrar ediyorum: Efendimiz sizi bana Saledlandi Nuri bu sözleri sükünetle söy- liyordu. — görüyorsonuz ki deli degil im! Başıma bir felâket geldi... üç gündür beni dövöyorlar... hâlime baksanızal ne kadar acınacak bir vaziyetteyim... galiba Efendimin de bana acımış ve masumiyetimi | anlamış — olacak ki, — mükâfaten sizi bana veriyor.. buna inanınız Melâhat hanımefendi! ( Mabadi var ) inde doğ- diyorum.. | İstanbul altıncı Noterliği canibi Biz aşağıdaki sahiple Laon - ve Migirdiç “Camciyan - tiraderle Hüdtnle girkoti Ptıgirdiç deşkil eden Leon ve eken minz İstan- 48 numarali | malimiz adi - bamıne ol bapta - tansin anan ve- tenti len Tistadı mekadir ve smanı müharrer manifaturaya müttenl k emval Ve eşyayı tücdariyemizi bu nkâ tarihle direni son tanzim tastik kılınan bir kıt'a satış senedile ve makbuz. mükabi de tüccardan Armenak Şekerciyan böyü sağış ve munmaileyhe tasim etmiş | ve mezkür. mafazanm bakkı isticar ve | atiimi dahi mumaileyhe devr ve terk çe tesim etmiş olduğumuzdan ve mu: malleyh Armenak Şekerciyan bey dahi ilüm eylediğinden rtik gerek emti'ni mezkürede va gerekse mağazada bir güna hak ve alâkamız kalmadığını beyan ve keyfiyetin alatusul VİLÂYET, CUMHURİYET, VE AKŞAM gazetelerile İlânını rica ederiz Efendim. Kadiköyünde Cafor ağa mahaltesinde Kadife sokağında 14 aumarada Leon Camciyan Kadıköyünde Cafer ağa mahallesinde Bader sokağında 99 namarada Yagırdıç Camciyan Evkaf müdürlüğünden: Mıkdarı —— Cinsi 1500 Kurufasulya S00 Nohut 400 —— Şehriye 1200 — Makarna 500 Razakı üzümü 1500 — Un | 9000 —— Yeşil sebze bir senelik 700 —— Konserve 400 — Salça 4100 —— Arpa 4000 —— Saman 3000 — Gaz 11000 — Kepçe 4000 —— Sabun Guraba hastahanesi için lüzumu) olan balâda —muharrer öndürt kalem erzak yeşil sebze ve kon- serve ayrı ayrı olarak aleni müna- kasaya - vazedilerek — Temmuzun üçüncü Çarşanba günü saat on- beşte ihalesi icra edileceğinden talip olanların şeraiti anlamak üzere her gün evazım idaresine ve ihale günü de idare encüme- mine müracaalları. EMNİiİYET SAĞLAMLIK GUDYER 1lâstiklerininm en yağmurlu havada bile kaymadığına dikkat ettiniz mi? Kayan bir lâstik, * gevşek frenler kadar tehlike- Ti , GUDYER lâstiklerinin harici Patinaj tehlikesini asgariye indirecek yeri ssıracak» şekilde imal edil- miştir. Bunu tecrübe için yağmurlu hava beklemeğe hacet yok. Elinizi bir GUDYER lâstiği üzerine bas- tırın; İâstiğin çekiçleri, size bir diş hissini vgrecektir. Sağlamlık ve emniyet hususunda GUDYER in eşi yoktur. Bütün dünyanın kabul ettiği bu hakikatı ispat için bir tecrübe kâfii Dariliimmn vistiyat fakiltesi Reksliğinder: Fakültemizde münhal bulunan Türk lisanı tarihi müderris muavinliği için müsabaka imtihanı açılmıştır. İmtihan Eylül zarfında yabılacaktır. Bu husustaki şartları öğrenmek ve daha fazla malumat almak üzere İstanbulda bulunan talipler Pazartesi ve Perşenbe günleri sabah saat 10 dan le kadar bizzat ve dişarda bulunanlar bir mektupla fakülte baş kâtipliğine müracaat eylemeleri ilân olunur. istanbul Gaz, Elektrik ve teşeb- büsatı Sanaiye Türk Anonim Şir- keti Müdiriyet ve idarehanesi 15 Hazirandan itibaren Beyoğlunda Tünel meydadında Metro hanının Ganci katına naklolunmuştur. Müdiriyete ait bütün tebligat | ve işarat ile halkın şikâyetleri ba- dema bu adrese vaki olmalıdır. Müşterilere ait muamelâta ge- | lince, Kadıköy Gaz ve Elektrik işleri için Kadıköyünde Mühürdar caddesinde 73 numeroya İstanbul Gaz işleri için de Beyazıtta İstan- bul lisesi ” karşısındaki mahal ile Ankara caddesinde 10 numeroya müracaat edilmelidir. | vermeleri lâzımdır. Talipler münakasa şartnameler Devlet demiryolları ve limanları umumi idaresinden: Kayseri - Sivas hattı için altmış kilometrelik malzemei ferşiye mü- nakasası 27 temmuz 929 cumartesi gü t (16) da Ankarada Devlet demir yolları umumi müdürlüğünde icra edilecektir. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve teminat muvakkatelerini yemi mez- kürde saat ( 16,50 )a kadar umumi idare yazı işleri müdürlüğüne (20) lira muka- bilinde Ankarada malzeme dairesinden Haydarpaşada mubayaat ko- misyonundan tedarik edebilirler. SiNiR HEKiMi ŞÜKRÜ HAZIM İstanbuk Sultan Mahmut Türbesi. Telefon 2622 Derlet Deniryolları olan Gazi çi ve tatil günlerine nisbetinde tenz Ankara Hareket. Gazi b | Ahimes'ut Muvasal, | Ahimes'ut Hareket Gazi H Ankara Muvasal. iğine gidüp gelecek yolculara 14-6-29 t: ahsus olmak üzere Ankaradan G: l ücretlerle tenezzüh katarlarım Tenezzüh katarlarının tarifeleri berveçhi atidir: ve Lmanları Ünuni Müdürlüğünden: Reisicumhur Hazretleri tarafından halkın tenezzühü için açık bulundurulmasına müsaade buyurulmuş inden itibaren ve yalnız yaz mevsiminde Cuma e Ahimes'ut İstasyonlarına ( “/,S0 ) yüzde el ettirileceği ahaliyi muhteremeye ilân olunur. tahril AZiMET Saat 10,26 10,07 17410 20,38 * 40,36 15,23 1720 2048 Muvasalât Muvasalât — Muvasalât e —— (548 —— —— AVDET Saat —— 16— —— —- çi 10,46 16,28 17,32 Z— 4 10,58 16,40 1744 H