23 Haziran 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

23 Haziran 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

_ı B Haziran 1929 Sahife 5 —x Tüyleri orperten bir cina yet Şıklık ve kibarlık. 16 yaşında haylaz bir çocuk annesile Amerikadaki yeni zen- babasını öldürdü... | ginler inceliyorlar! Çocuk babasınınwhayal sigortası pı;rasını almak için Avrupaya gelecek Amerikalılar bu müthiş cinayeti irtikâp etmiştir adabı muaşeret dersi alıyorlar Viyana çocuk mahkemesi müthiş bir muhakemenin son celsesini akdet miş ve dava hakkında kararını ver- miştir. Mahküm pek küçük değildi Ferdinand Hartman isı taşıyan bu 16 yaşındaki genç annesini ve babasını aynı günde, aynı silâhla öldürmüştür. Bu tüyleri safahatı şudur: Ferdinandın babası Pol Hart- man Viyandnın en maruf iş adam- larından - biridir. Harpten evel büyük ticaretler yapmış ve mühim bir servet vücuda getirmeğe mu- vaffak olmuştur. Pol bundan yirmi beş sene evel Matya isminde bir Harvat kadınla evlenmiş fevkalade güzel.. salanlarında bu hırvat kodininin güzelliği dilden dile dalaşıyor.. Karısını pek çok seven Hartman Marıyaya, güzelliği ile mütenasip bir hayat temin etmek için harikulade çalışmağa başla- mıştır. Kocası bir yandan alın teri dökerek kadın da etrafa avuç dolüusü para - saçıyor, akla gelmeyecek israfat yapmağa baş- layor.. Ve mihayet işte bu esnada harp patlayınca işler biraz durum- sar gibi oluyor... Lâkin Hartman çok müteşebbis bir adam... Bir takım büyük işlere giriyor, ordu; müteahbitlik yapıyor ve serveti bir kat daha arttırıyor, ve karı ile koca müreffeb hayatlarına de- vam ediyorlar. Bu refaha ragmen ikisinin de Yegâne oğul- Bu çocuk müthiş yaramaz, müthiş yalancı, müt hiş haylaz .. Bütün düşüncesi eğlence.. Bu eglencelerin hepsi de) başkalarına zarar verecek şekilde. Meselâ kadın hizmetkârların ma- kasla saçlarını kesiyor. O zaman- da kesik saç modası Filan yok... Zavallların halini düşünün.. Uşakların biyıldarını kırpıyı koltuklara iğne saplayıp üzerine oturanların — canını yakıyor. Bir hiddetlendi miydi maazzallah ev - de ne vazo kalıyor, we bardak, me surahi. İşte Ferdinant böyle bir Ferdi- nanttır. Babası, oğlunu — terbiye €tmek için evi mürebbiyeler; da- | dilar, tayalarla doldurmuş, fakat bunların hiç biri fayda etmemiş- tir. Bu sıralarda — harp — bitince Avusturyada müthiş bir iktisadi buhran - başlamıştır. Fakat çok zeki bir Harlman derhal bir yeniden bir çok işlere girişmiş, eski servetini muhafaza etmiştir. Bir aralık spekülasyona başlayan Hartman 1924 senesinde frangın sükntu üzerine hemen hemen bü- | tün servetini kaybetmiştir. Bunun üzerine bankasını tasfiye etmiş ve elindekı beş on para ile Viyana civarında —Hitzingte — bir — villa kiralamıştır. Eski müsrif âile bir türlü bu köy hayatına ısınamamıştır. Mar- İKEL y ada Ha nun değil.. Ferdinand parasızlık- 'tan şikâyetçi.. Fazla olarak haylaz çocuk artık 16 yaşına gelmiş, kızlara, evdeki hizmetçilere sataş- mağa başlanmıştır. Sayfiyede gönlünü eğlendire - cek bir yer yok.. Parası olsa ürperten — vakanın adam olan banka tesis etmiş | şekilde değiştirmişt Pol Hartman, zevcesi ve katil oğulları Viyanaya gidecek ve orada Bol bol eğlenecek.,. - Ferdinant, parasız kaldığı için babasına çok — kızgındır. — Pol artık 60 yaşına geldiği — için kendisinde çalışmağa kuvvet bu- lamamış ve kanaatkârane bir bayat sürmeğe mecbur olduklarını ailesine anlatmıştır. Artık bundan sonra Pol ile karısı ve oğlunun Aarasında mütemadi kavgalar baş- lamıştır. Nihayet bir sabah bizmetçil yukarı katta bir kaç silah sesi mişlerdir. Biraz sonra yukatıya fırlayanlar Pol ile maryayı kanlar içinde yerde yatarken bulmuşlardır. Bu- aum üzerine derhal polise haber verilmiş ve içeriki odada telaşlı adımlarla — dolaşan — Ferdinand zabıtaca yakalanmıştır. 16 yaşındaki ana baba kal polislerin bütün sualine karşı, kemali sükünetle omuz silkmiş ve: — Şimdi karınım aç, hiç bir şey söyleyemem.. Yemegimi yiye- yim belki ondan sonra arlatırım., Demiştirr Çocuğun bu müthiş soğuk kanlılıgına — şaşıp kalan polisler kahvaltı hazırlamışlardır. Ferdinant tereyağını, reçelimi yiyip , sütü ile yumurtasını içtikten sonra bir. sigara yakmı — Şimdi hasbühal edebiliriz.. Diye polislerin karşısına geç- miştir. Haylaz çocuk evvela; mnemle babamın nasıl öl- Anla- düğünü mü - soruyorsunuz.. layım. Sabaha kadar kavga etmişler, bü- tün gece gözlerini karpmamışlar. Sabah olunca müştereken inti- hara karar vermişler. Babam evvela annemi öldürdü sonra da kendini / hançerledi. - Ben olayım dedim. olamadım.. Demiş, sonra da ifadesini şu | — Kavga ediyorlardı.. Annem | hançerle babamın üzerine atıl- mıştı. Ben içeriye girdim, annemin elinden hançeri alırken parmak- larım yaralandı hançeri yere düştü. Annem bu sefer tabancasını çıkardı, babamı öldürdü sonra kendi de intihar etti. Beş dakika geçince çocuk gene ifadesini değiştirmiş ve polisler Ferdinandın anme ve babasını öldürdüğüne kanaat getirmişlerdir. Bir aralık katil genç: — Peki anneni kim öldürdü. Sualine karşı : — Cevap veremem.. Demiştir. Nihayet mesele anlaşılmıştır : | Hartman 40 bin dolara sigortalıdır. Ferdinand Viyanada bir artisti metres tutmak için anne ve baba- sını öldürmü 40 bin İirayı almak istemiştir. Mühakeme Fer- dinandı 10-7 seneye mahküm et- | miştir. Yani 7 sene sonrâ çocuğun | haline bakılacak ve uslanıp uslan- madığına nazaran ya tahliye edi- lecek ya 3 sene yatmak üzere tekrar hapise atılacak. Amerika güzeli Avrupaya gelecek Amerikada; imerikan güzelligini | temsil etmek için yapılan bir musabakada Miyami — şehrinden matmazel Edna Peters birinciliği kazanmıştır. Ednanın boyu bir metro altmış iki santim, sikleti S0 kilodur. Saçları siyah, gözleri elâ, teni | beyazdır. Edna 24 yaşında: Birinciliği kazandığı için kendisine 5000 dolar mükâfat verilmiştir. Edna Avrupaya bir seyahat edecek ve Amerika - güzelliği: Avrupada tamtacaktır. | bu teklifi kabul etmiş, fakat bi- Amerikadan Avrupaya seyahata gelenlerin mıktarı, mevsim dolar yısile her gün artmaktadır. Bu sene Fransaya eğlence şehirlerine bir çok seyyah gelmiştir. Bunlar arasında sonradan servet sahibi olan yeni zenginler ” ekseriyeti teşkil etmektedir. Yeni zenginler büyük otellerde nasıl hareket etmek, gittikleri yer- için bu yüzden çok müşkilât çe- kiyorlar. Bu sebeple yeni zengin- ler mahcap olmamak için evveb- ceden ders almak, Framsa hakkın- da malümat edinmek ihtiyacını hissediyorlar. Nevyorkta — muallimelik — eden matmazel Adel isminde genç bir fransız kızı bunu nazârı dikkate alarak yeni zenginlere hangi otel- lere gitmeleri münasip olduğu nerelerini gezmeleri, ve ne suretle hareket etmeleri lâzım geldiği | kakkında ders vermeğe başlamıştır Genç kiz erkeklere, kadınlara | karşı ne süretle müamele etmek lâzım geldiğini, kadınlara da yü- zün masıl boyandığını talim et- mektedir. Matmazel Adel her ders için 100 dolar almaktadır. Bu dersler çok ragbet görmekte, genç * kaz bir dakika boş kalmamak- tadır. Matmazel Adel bu suretle işi- ni yoluna koyarak — çalışırken başına bir devlet kuşu konmuş- tari - Son — zamanlarda — demir işlerinde pek çok para kaza- Matmazet Adel narak Amerikanın büyük zem- ginlı geçen — bir genç uzun uzadıya ders alarak aklında tutacak yerde kızla evlen: meği, bu suretle kocasını daima yanında - bulundurmağı — münasip görmüş ve kıza izdivaç teklif etmiştir. -Matmazel Adel bu teklifi kabul ederek milyonerle evlenmiştir. Yakında birlikte Av- rupaya gelecektir. Genç fransız kızının macerasını haber alanı bir çok fransız kadın- ları Nev Yorka koşmağa başla- mıştır. Bunlar * Şıklık amuallimi , namı altında Amerikanın yeni zenginlerine adabı muaşeret ögre- teceklerdir. sırasına Ktaliçeler kraliçesi... Matmazel Simon Gabar yarı çıplak bir halde sahnı Geçen şubatta matmazel Si-- / mon Gabar isminde 18 yaşında bir genç kız Pariste yapılan gü zellik müsabakasında kıraliçeler kıraliçesi intihap edilmişti. Mat- mazel Simon kıraliçeler kıraliçesi olur olmaz hemen etraftan tek- lifler başlamıştı.. Bu meyanda muzik hollerden biri her gece barda bir numero — yapmasını genç kıza teklif etmiştir. Kraliçe raz sonra muüzik - hol sahibi ile arasında ihtilâf çıkmışıtır. Şimdi iş muhakemede.. Kraliçeler kra- liçesi: — Bana bar sahibi açık kiyafet- le nümero yapmamı, - seyircileri tahrik etmemi söyledi. Ben na- moslü bir kızım. - Nişanlım var.. | Beş on para kazanarak çeyizimi hazırlamak bir an evel evlenmek Muzik hol sa- istiyorum.. Diyor., hibide. — Hayır katiyen doğru değil. biz ahlâki tmazel - Simöndan — gayrı | ir mümero yapmasını ia- | | temedik.. Kıyafet meselesine ge- lince... Kendisine teklif ettiğimiz kıyafet her artistin numero yapar- ken giydiği kıyafettir. -Bacak, kollar ve göğüs açık olacak.. İşte matmazelin gayrı - ahlâki dediği kıyafet budur.,, demiştir. eye çıkmayor Matmazel Simon Gabar Mahkeme bu halli müşkil dava karşısında ne yapacağını şaşırmıştır. Nihayet verilen karar şudur: Muhakeme - Matmazel / Sitnonu kendisine teklif edilen kıyafettle | görecek, bunun gayrı ahlaki bir kıyafet olup olmadığım tetkik edecek ve ona göre bir karar verecektir... İşin şayam dikkat olan tarâfı, şudür: Matmazel Simon gayrı ahlaki bulduğu bir kıyafetle heyyeti ha- çıkıp, üzün vcaa kime huzuruna, tetkik edilmeğe razı olaca