23 Haziran 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

23 Haziran 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Sahife 6 Akşam Tetrika numarası: 39 ABDÜLHAMİT VE AFRODİT «Babam bu sene sürgüne gitti. Yazan: İskender Fahreddin Şimdi bira- derim ortadan kayboldu.. felâket felâket üstüne,allahım bunlara tahammül edilir mi Melâhat, Orladan kaybı din varaladığı KÂZIM bey olduğunu anlayınca. Doktor Ali beyin misafirleri heyecan içinde, genç kadını din- liyorlardı. Sevincinden — höngür — höngür ağlamağa başlayan asistanın göz yaşları hepsini müteessir etmişti. Selma H. da az müteessir de- gildi. Genç doktorun ağlayışı, onlara fenalık yapmağa hazırlanan bu hafiye kadında da yeni hisler ve emeller uyandırmıştı. — Ağlamayınız, doktor. bey! - dedi - zevcimin söyledikleri ta- hakkuk ederse, hepimiz kurtular cağız . Bu karanlık gecelerin elbette bir sabahı olacak ! | — O sabah... Ah o sabah!... O mukaddes sabahi acaba ne vakit idrak edeceğiz? Ali bey, muavininin teessürünü izale etmek istedi: — Bir az sabırlı olalım... Bak, Selma hanımefendide> “ne güzel haberler aldık.. zaten bize gelen haberler de- yukarı bunlar. dan ibarettir. Asistan hocasının elini tuttu: — Dertler bir değil höcaml, | biliyorsunuz ki, kardeşimden on beş günden beri haber alamıyo: rum... Daha babam sürgüne gideli iki ay olmadı... Şimdi, bu fel ketin üzerine, bir de kardeşimin ortadan - hem de böyle esraren- | giz bir surette - kayboluşu ber | çıldırtacak kadar mühim bir ha- disedir. — Oğlum, merak etme! kim bilir nerededir? — Sarayda her gün göz önünde bulunan bir yaverin birdenbire ortadan kaybolması kadar mi bir hadise tasavvur olunur mu? — Bu gün gine gitmiştim.. ne dediler? — Hiç kimse sarih' bir şey söylemiyor. Güya hastalanmış da Haseki ve Cerrahpaşa hastaneleri si n önüne çıkardıkları zaman n karnı şişmişti... Padişahın iradesile tedavi edili- yormuş.. — Peki amma, hastalanan bir adamı kardeşi ziyaret edemez mi? — Saray zihniyetine göre ede- mezmiş | — Amma tuhaf şey ha | — Efendim, tamam onbeş gün oldu.. Bir insan ne kadar ağır hasta olsa, bu müddet zarfında ya iyileşir... Yahutta ölür... — Allah esirgesin , oğlum ! Benim hatırıma başka bir şey geliyor: Acaba mahrem bir vazife ile bir yere gitmiş olmasın?! — Böyle bir şeyin duyulmaması kabil mi? — Kabil yal Misali bile var: Geçen sene de miralay S. bey, yirmi gün kadar ortadan kaybol- muştu. Sonra anladık ki, Zafı Şahane tarafından — mühim bir vafife ile Selâniğe gönderilmiş. Sakın bü da öyle olmasın? Selma H. söze karıştı: — Biraderiniz — Kayıp — mıdır, beyfendi? — Evetz bugün tam onbeş gün oluyor. V göre biraderiniz saray müntesip- lerinden olmalı! Birbirlerinin yüzlerine bakıştılar. Genç asistan çekinerek cevap verdi: * — Hanımefendi, kardeşim er- kânı harbiye mektebinden yeni çıkmış ve Padişah — tarafından yaver olarak intihap edilmiştir. Sevki tali. ne yapalım? Zaman acayip. Siz olsanız red mi eder- diniz? Bahusus ki, bir askerdir ne iş verirlerse “onu yapmağı mecburdur. Ö — Biraderinizin Bey mi? — Evet.. tanıyor musunuz? ( Mabadivar ) hastalıkları mütehassısı ismi KÂZIM SiNiR HEKiMi ŞÜKRÜ HAZIM İstanbul Sultan Mahmut Türbesi. Telefon 2622 İSTANBUL TRAMVAY ŞİRKETİ iLÂN Sirkeci - Edirnekapı arasında, 37 numaralı yeni bir hattın 21 haziran 1929 tarihinden itibaren, Tramvay hattı — Trenler arasında > Fasıla: — Dakika Sirkeciden Ki Edirnekapısına — 6 12 Edirnekapıdan Sirkeciye dab'r'g irde muharrer seyrü sefer tarifesi dairesinde, işltemeye küşat edileceği muhterem ahalinin nazarı ıttılâna ilân olunu:| İlk treninn Son treni hareket saatı — hareket saatı 6,24 23,44 5,50 23.10 MÜDİRİYET — Şu muhavereden anladığıma || | SATILIK Lüks ve gayet mükemmel tenezzüh motörü Hem açık hem kapalı gayet mükemmel Buik otomobili Hasan ecza/ deposuna müracaat Telefon: — İstanbul 7 Mütbak ve sofra için MARGARİN YAĞI MARGARİN, te rini tutan sıhli ve besleyici bir gıdadır. MARGARİN sihhiye vekâletiyle Şehremanetince tah İi olunarak nefaseti anlaşılmış ve imaline müsande edilmiştir. MARGARİN sofra ve mutbak yağı sizi mağsuş yağlardan kur- farır. Biz teerübe kâfidir. Her yerde ARSLAN markasına dik- kat ediniz, TÜRK MARGARİN yağları Limitet Şirketi İstanbul, Taksim Ayazpaşı I Telefon: Beyoğlu 2223 Mütercim aranıyor Ankarada Anadolu ajansı mer- kezinde çalışmak üzere İngilizec, Fransızça ve Almancadan tercü- meye müktedir. kuvvetli tercime ihtiyaç vardır. Kendileri yüksek maaş verilecektir. Tailp- lerin salı akşamına kadar müsa- baka şeraitini anlamak için An- kara caddesinde Orhan Bey Ha- nında Anadolu ajansı ” İstanbul Mme B. Merkel Tarafından Laypzig konser- vatuarı profesörlerinden “ Pe- ichmüller , in meşhur metodu ile piyano dersleri verir. pla şu adrese müra- çaat: Beyoğlu kabristan soka- ğında No 31 Pandasopulo $ numaralı daire. nnm_nTaşçıyan Paris Seririyatından me'zun ve 28 sene tecrübeli Frengi, ağrısız iğnelerle belsoukluğu, idrar darlığı ve zanfi cinsiyetin elektrikle kat'i Seri ve ağrısı Emin önünde, - İzmit; sokağı No.d KARTAL EN EHVEN KRAZAT İDAREHANESİ Trütakdimin, Eylani ” ve erümilden yüksek masş sahiplerine hasüst bir Mhavenet olmak üzre gayet . ehveh faizle para verildiğinden arzu eden: Ve vde Hamvay çadde. oda KARTAL ikrazat lerin sinde 6 idarehanesine müraocatları DD oema İ ]]BYllli ÜHH]İY yolları ( Adapazar Katarları ) Menba'da yolcuların azimette farkı ita eylemeleri ve 'I 14721 105 18/23 755 22/25 955 26/31 13.05 30/35 15.15 3259 16.10 10 Ben masa başında oturmuş, yazı yazıyordum; ziyaretime gele arkadaşım Nudi Nafiz de, iki elini arkasına kilitlemiş, odanın içinde aşağı yukarı dolaşıyordu. Arada sırada öteberi konuşuyordu. Bir nökte savuruyor; bir fıkra anlatıyor; bir havadis veriyordu. Gene, lâf icap ettirdi de, dedi ki: — Monşer, dünya âlem bu son zamanda batakçı kesildi, değil mi? Evet, öyle! - diye cevap Birisile ”- merhabalaştın çeri çekerken, parmakla- Tinın tamam> olup olmadığını say! — Hah, hah.. Tıplı dedi; gibi, azizim,.. Hele alışverişte — Mahalle bakkallarına şaşı- yorum: Nasıl da her rastgeldikle- rine veresiye mal veriyorlar..Hal- buki, ben, şayet bakkal olsaydım; sağ elimle malı verir, sol elimle parayı — alırdım... — Peşin para, azizim, peşin — paral.. Kimseye emniyet caiz di Hiç bu devirde kimsede takıntı bırak- mak olur mu? Benden borç istiyecek olurlarsa, derhal savarım. — Ne diye?... Senden borç istiyenleri me diye reddedersin?... — Ne diyel olacak? “ Param yok!, diye Derhal, çeketimin iç cebinden cüzdanımı çıkarır: “Bak, rim. - bende de, topu para var... Bunu da sana verecek olursam bana ne kalır? , Ve benden borç istiyen zat, sahiden - bir hiracık olduğunu gözlerile görünce süklüm püklüm, çekilir, gider. Arkadaşım —Peki amı sordu. - Bi mutlaka bi cüzdanımda zizim. - diye insanin cüzdanında lira bulunması nasıl saal 15,30 da Umumi inden tedarik edel müdürlü; ler. Bandırma elekt mazot ve 700 kilo silindir yağı ve 20 gün müddetle aleni münakasaya 2 Temuz 929 salı talip olanların şartnamesini görmek Bandırma belediye daire Fakültemizde münhal buluna için müsabaka imtihar Bu husustaki şartları ğrenmek ve 10 dan 1e kadar baş kâtipliğine müracaat eylemeleri edeceklerin teklif ve teminatı ik fabrikası motörleri İstanbulda bulunan talipler Pazartesi ve Perşenbe günle zat ve dişarda bulunanlar bir mektupla fakülte kabildir?... Cüzdanında daha fazla Para varsa 0 zaman na yaparsın? —Cüzdanımda daha fazla para bulunmasına imkân yoktur. Zira, oraya daha fazlasını koymam. Cüzdanım vallah billâh kesesidir. de — Vallah billâh kesesi ne? : Yeleğimin düğmelerini Astara dikili gizli cebimi gö dim; bu cepten bir tomar para çıkardım: — Vallah billâh kesesinin ne olduğunu şimdi anladın mı? - de- dim. - Bu cebim asıl kesem, cüzdanım ise, benden' borç isten- diği taktirde, açılıp “ Vallah bil- lâh param yok! , demeye mah- sus kese., — İşte, kurnazlığımın sırrını sana söyledim! Arkadaşım, kinayeli, kinayeli: — Herkese mi böyle dersin? -diye sordu. Bir az duraladım. — Hayır, bittabi, — pek de 6 kadar herkese değil... Eğer senin gibi, Fazıl gibi, Ali, Reşit gibi cam dan dostların - ihtiyaçları olduklar taktirde-para isterlerse borç veririm. Kaydı ihtiyatla ilâve ettim: — Bittabi, ihtiyaçları olduğunu isbat ederlerse. — Eh öyleyse, azizim, şu senin vallah billah kesesi olmyan kese- den bana 10 lira borç ver.. Bana borç verebileceğini ağzınla söyle- din ... İhtiyacım olduğunun isbatı ise, işte, buraya kadar gelmem ; ve, sana bütün bu sözleri söylet- miye uğraşmam... Afalladım... Ne denir?. Mihani- ki bir hareketle elimi yeleğimin içindeki gizli cebe soktum. Dos- tuma 10 İira borç verdim. ( Hiküyeci ) Devlet demir yolları ve limanları Umumi idareSinde 12 Kın. yol malzemesi münakasası 20 Temmuz Cumartesi günü ik binasında icra edilecektir. Münaka- muvakkata mektuplarını i idare kalemine vermeleri rada Malzeme dairesinden ve Haydarpaşada Haydarpaşa mağazası Bandirina Belediyesinden: in lüzumu olan 45000 Kilo 300 kilo yatak yağının mübayaası vazedilmiştir saat 16 da ihaleleri icra edileceğinden ve ona göre pey vazetmek üzere llt ine müracatları ilân olunur. Darilfinm edebiyat fakiltesi Relsli Türk lisanı tarihi müderris muavinliği açılmıştır. İmtihan Eylül zarfında yabılacaktır. daha fazla malumat almak üzere sabah saat lân olunur. ye Limanları vnnni nüdürlüğünden: İstasyonlara tali idecek yoleylara bir suhulet Pendik - Tuzla arasında vaki (İçme) namiyle maruf Su Menbama gidüp gelecek yolculara bir kolaylık olmak üzere bu sene de 21 Haziran 929 tarihinden itibaren ve iş'arı ahire değin her gün atideki katarları mahalli mezküre kadar devam ettirileceği mucibince azimet ve avdet biletlerinin köprü ve mücavir İstasyonların gişelerinde satılacağı ve Adapazar - Tuzla arasındaki İstasyonlardan İçmelere edilmiş olan tenzilâtlı bir tarife olmak üzere 9/10 No. katarların rer dakika tevakkuf ettirileceği ve bundan istifade etmek isteyen 735 8.52 830 947 1024 1137 13.30 1440 15.40 16,52 16,40 17.52 657 20.57 lik biletini hamil olmaları ve avdette Pendikten itibaren Tuzlaya kadar bilet zlada yeniden bilet almaları lazım geleceği ilân olunur. Katar No.su Köprü Har. Haydarpaşa Har. İçme Muv. Har. — köprü Muv. 9. 10.50 D 11.30 1145 13,25 MAS 7 16.25 16.57 18.35 17.57 19,30 6.58 20.58