15 Temmuz 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

15 Temmuz 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

< — B dün Anlaca —apen e ge— mmririmiz Te t13 7 O düşle meşgul olmuşlar. Akaşın 15 Temmuz 199 , İstanbul - Birendizi Havai p postalan tezyit ediliyor Roma 14 (Hususi) —Yaz ayları esnasınbaBrendizi - Aatina - İstan- etmek maksadile hava nezareti 15 temmuzdan itibaren bu hat üzerinde| hattada iki yerine üç sefer icrasını kararlaştırmıştır. Tayyareler Bren- diziden Salı, Perşembe ve Cu- marlesi — günleri hareket edeceklerdir. İstanbulda saat 13,5 ta tayyareler ” kalkacaktır. | Şirket yoku tarifelerinde büyük | tenzilât yapılmıştır. Sanatlar mektepleri için tahsisat Ankara 13 (Hususi) — Kazanç ve müsakkafat vergilerinden alın- makta olan maarif vergisinin altısım tecavüz etmemek Şartı ile Maarif vekâleti sanatler | mektepleri için bir tahsisat tefrik edecektir. Bu tahsisat idarci hu- susiye büçdeide ilakeazil Bütçeye konulacak tahsisatın tecavüz etme- Zonguldakta kömür faaliyeti artıyor Zonguldak 13 (Husasi) — Lima- (” mımızda kömür tahmilâtı, artmağa başlamıştır. Ereğli şirketinin mü- esseselerle yeni mükaveleler yap- makta olduğu söyleniyor. Sahil tettiş Zongldak 15 (Hususi) — Sahil zıhhiye umum müdür vekili Osman miştir. Sıhhiye idaresini — teftiş ettikten sonra seyahatma devam etmek üzere vapura avdet eyle- ,Biştir. Divanı muhasebat Bu sene Avrpaya 4 murahhas ıonderıyor -Divamı muhasebat reisi Faik B. dün şehrimize gelmiştir. Faik B. şehrimizdeki divan şubelerini tef- Bu sene Divanı muhasebat Av- rupaya tahsil için dört murakıp eli dar Di gua Aatipala mnlı-üı.n amumiye tahsil ede- ceklerdir. Ağır ceza riyasetine resi Hasan Lütfi beyin tayininin anilli iradeye iktiran ettiği haber gelecek ve yeni vazifesine - başlayacaktır. Darülfünun emir Darülfünun emini Neşet Ömer 8. dün Dolmabahçe sarayında B. M. M. Rcisi kâzım paşd Hz. lerini ziyaretle uzun müddet ko- guşmuştur. Dumlupınar yatı mektebi İstanbul Dumlü - pinar- şehir ati mektebi kampa çıkmıştır , ampa 350 talebe İştirak etmiştir. Talebe iki buçuk ay kampta kalacaktır. istanbul mebuslarını davet C. H.F. Müfettişliğinden: Istan- bul mebusu arkadaşlarımızın 15 temmuz 1929 pazartesi günü —ın 'on beşte cağaloğlunda C. H. Fırkası ılıu_ı merkezini »| devam Telefon haberleri Divanı âli 18 temmuzda içtima ediyor Ankara, 14 ( Telefon) — Divam umuümiye içtimamı aktedecektir.. Divann davetine Mahımut Muhtar paşanın icabeti şüphelidir. Ma- mafih paşanın vekili. buradadır. İctimaa iştirak edecektir. Papaya L'ılımat Ankara 14 JTelefon) — Yünan sefirinin beklediği talimatın yarın fayyare ile gelmesi muhtemeldir. Tevfik Kâmil beyle görüştüm, bana dedi ki: — Müzakerat bitmiştir. Yunan beyeti murahhasası Atinadan ta- limat bekliyor. Talimatın pazartesiye geleceği söyleniyor. Rus kömürlerinin rekabetine karşı teribirler Zonguldak, 13 (Hususi) — Rus kömürlerinin — rekabetine — karşı tedbirler almak İrtişa tahkikatı Adliyede mevkuf — musevilerin tahkikatma bugün de devam olunacaktır. Bu sabalı bir mu- Talkikalile meşgul zevatla temas etmiş ve tahkikat safahatı hakkında şu izabatı almıştır: Tahkikata kemali olunmaktadı vukü - bulduğuna — dair yazılan haber doğru değildir. Tahkikatın pek yakında bite- ceği ümit olunuyor. Bugün, bilhassa verilen bir zi- yafet meselçsi etrafında isticva- Bi Tahkikatın ana hatları müddeüi umumiliğe müstatık Nazım B. tarafından — günü gününe / izah edilmktedir. Müddei umumi Kenan B. bir muharririmize şu sözleri söylemi —Vaziyet pek yakında tavazzuh| edecektir. Rektörü değişti Orman mektebi Rektö Orman mektebi âlisi rektörlü- ğüne orman mektebi. müderri: rinden Tevfik Âli B. intihap olunmuştur. Yeni rektör dünden — itibaren vazifesine başlamıştır. Orman mektebi - amenajman şubesi müderrisliğine de Alman- yada ikmali tahsil eden orman mühendisi Mazhar B. tayin olun- muştur. Afgan hariciye nazırı geliyor Afğan bariciye nazırı ve Ama- avllah hanm kayın pederi Mıh— mut Tarzi hân bu ay içinde İstan bula geleceğini şehrimizde bulunan) ailesine bildirmiştir. Mahmut Tarzi han İstaubulda uzun müddet kalacak ve icap ederse İtalyaya gidecektir. Bu günkü hava Yeşil köy rasat merkezinden verilen malümata göre — bugün hava ekseriyetle açık olacaktır. Rüzgâr garp istikadtetinden hafif olarak esecektir.. Sıcaklık arta- gaktır. Gece — hararet — 16 idi teşriflerini rica ederim. sabahleyin Z1 olmuştur. âli temmuzun on sekizinde heyeti | kömürlerimizin maliyet fiatlarını | indirmek ve bu mücadelede kö- mürlerimizin faikiyetini temin için müstacel kat'i Bugün bir ziyafet me- selesi tahkik edilecek | Arazi tevziü Hazineye geçmesi ]âıım gelen bir kısım arazi halka tevzi edilecek Ankara 15 (Hususi) Tapu def- terlerinde mukayyet olup da gayrı resmi surette başkasının emrine geçen bağ, bahçe ve Ssaireden nizasız olanları için tescil ve tapu senetlerinin verilmesi kararlaştı. rılmıştır. Bundan başka kanun mucibince hazineye — intikal etmesi Tâznm gelen araziden mühim bir kısmı da balka terkedilmiştir. Evelce muvakkat bir müddet için köylüye verilen bu kabil arazi şimdi bu yerleri işletenlere büsbütün terk- edilmektedi Manisa 13 (Hususi) — Manisanın Horos köyünde kürt Mehmet | çavuşun tuğla / ocağından tuğla | nekleden — arabacılardan — Horos köylü Mustafa ve Refet isminde iki kişi arabalarını yükletmek için ocağa gilmişlerdir. Ocağın altından tuğla alırken düşerek her ikisi de yanmışlar ve hastahaneye kaldırılmışlardır. Memuriyetten mahrum —— | edilenlerin hükümetle alâkaları 1 kesilecek | Ankara, 13 ( Hususi ) — 1336 senesinden itibaren salâhiyettar mahkemeler ve ya heyetler kararı | ile — müebbeden — memuriyetten mahrumiyet, hukuku medeniye- den askat, tabiiyetten askat, “dudu. milli haricice sevk ve ağır cezaya mahküm olan bilumum askeri ve milki memurların teka- iyeleri iki taksitte verilecektir. Hükümet bu gibilerle hazinenin alâkasını ,süratle kesmek — için çalışmaktadır. Orman tetkikatı bir ingiliz heyeti * ormanlarımızı geziyor c»vsosru Zonguldak urmanla- rında tetkikatta bulunmak - üzere ingiliz ormancılarından mürekkep bir heyyet bugün Adapazarı ta- rikile Boluya hareket etmiştir. Yedi / kişiden mürekkep — olan heyete Orman mühendizlerimi den Esat Muhlis we Mazhar beyler refakat etmektedirler. Heyet bir ay tetkikatta buluna- cak ve iktisat vekâletine orman- darımız hakkında mufassal malü- mat verecektir. İngiliz heyeti ayni zamanda İngilterede büyük bir orman gru- bunu temsil etmektedir. Ormanlarımızı işletmek isteyen İngiliz grubu ile bir ay sonra Ankarada müzakerata - başlana- caktır. ilyasın katili yakalandı Gece köy kahvehanesinden evine giderken balta ile öldürülen Hadım köylü ilyasın katili 18 yaşında Hasan derdest edilmiştir. İlyasın kafasını uçuran kanlı bal- ta da ele geçirilmiş v adliyeye verilmiştir. Bir çobanın marifeti Silivrinin - Canuşlu köyünden Mustafa oğlu Halil 13 yaşınaal baldızı Ayşeyi iğfal ile bikrini izale etmiştir. Köyden kaçan Mustafa hakkın- da taharriyata başlanmıştır. Ayşe hastahaneye maklolunmuş ve tedavisine başlanmıştır. | | karakola POLİS ” haberleri Bir cinayet Sarı Mustafa sabikalıyı yakalamak isteyen bir pelisi vurdu Dün gece Şişhane yokuşunda bir vaka olmuş ve bir polisimiz ehemmiyetli surette yaralanmıştır. Vaka şudür: Meşhur- sabikalı- lardan Arap Salih ile şeför Be- baeddin dün çec: Şişhaze balçe Sine girmişler ve saat yarıma kadar mütemadiyen içmişli Gece yarısından Sonra iki arl daş arasında kavga çıkmış ve bir arallk Arap Salih bıçağını çekmiş, şeför - Behaddin bunun üzerine: — Polis! Diye bağırmıştır. Bu- feryadı işiten Tepebaşı polis mevküü me- murlarından 2802 numaralı Celâl efendi vaka mahalline koşmuştur. Polis memuru iki kavgacıyı götürmek — istemiştir. O esnada orada bulunan Sarı Mustafa isminde bir adam. — Ben burada iken sen nasil bu adamları karakola gölüre- bilirsin? Diye bağırmış. tabancasını çı- kararak 5 el ateş etmiştir. Çıkan kurşunlar Polis Celâl efendiye isa- betle ehemmiyetli surette yaralan- masına sebebiyet vermiştir. Mecruh | |hastahaneye kaldırilmiş, firara teşeb büs eden Mustafa yakalanmıştır. İki kadın Biri kokain ka kaçakçısı, biri kızları fuhşa teşvik ediyor Zabıta madam Eftelya ve Ha- lime isminde ikâ kadını derdest etmiştir. Bunlardan madam Ef- telya öteden beri aramılan meş- hur bir kokain kaçakçısıdır. Eftelyanın evi taharri edilmiş ve 14 şişe kokain bulunmuştur. Halime kadm ise orta sınıf halk arasında genç kızları fuhşa teşvik eden bir kadındır. Halime son günlerde Sabiha isminde bir genç kın bir. vapur. kamaro- tunun evine götürmüş ve kızın berbat edilmesine sebep olmuştur. Halime zabıtayı ahlakiye tarafın- dan aranılmakta idi. Dostunu vurdu Kıskançlık yüzünden kanlı bir vaka Dün kıskançlık yüzünden Tak- simde kanlı bir vaka olmuştur. Küçükpazarda oturan 18 yaşın- da manav İsmail bundan bir müddet evel Feridiyede Ner- min isminde bir kadının ken- disine dost tutmuştur. Nermin bir müddet İsmail ile düşüp kalktıktan sonra genç dostunu terketmiştir. Bundan mütcessir olan İsmail dün gece Feridiyeye gitmiş Nermini bıçakla üç yerin- den yaralamıştır. Zabıta İsmaili yakalamıştır. Damarlarını kesti Tepiliyede düre BAĞFRM tişleeinden Fajk - bey dün Hatiller. kastile kolunun bileğini” üstura ile keserek kendisini ağır surette iyaklamıştır? Faik bey tedavis İameye kakdkiskingür . Yapılan — muayenesinde innet getirerek intihara teşebbüs ettiği anlaşılmıştır. için kasta- 1 Hakimiyeti milliye: “Artık An- | - | | | | Hakımıyetı milliyı | nin bir makalesi (Baş tarafı birinci sahifede) suya düşüreceği hakkındaki kana- atlara kuvvet verdiği tasrih edi- mekte, Türk noktai nazarı ve yapılan fedakârlik tahlil edilmek- tedir. | kara Yunanlılarla yeni esaslar | dahilinde, yeni müzakereler. açı | mak kararında değildir. Yaptığı bir çok tecrübelerde kdifi dere- , cede ders aldı, komşusumun oyun- larından, dönekliklerinden, bıktı, | usandı.,, diyerek makalesine mi- | hayet vermektedir. Yunan sefiri M. Papa ve ko- anisyon bitaraf azasından M. Holç- tat dün Hariciye vekilini ayrı aynı ziyaret ettiler. M. Papanın bu ziyareti, öğrendiğime göre | müzakere ile alâkadar değildir, Yunan sefiri Hariciye vekili yevmi meseleler etrafında görüş- mektedir. Nim resmi bir yunan gazetesinin makalesi Atina, 13 (fos) — Hükümet taraftarı Vima gazetesi yazıyor: Dün İstanbuldan gelen haberler “Ankara verecek bir şekilde inkişaf etti gösteriyor. M. Riasın İstanbula avdeti de bu bedbinliği takviye ediyor. Mevsuk istihbaratımıza — göre bu bedbinlik tamamile hakikta bir keyfiyettir ki; Ankara müza- keratı müşkülâta uğrayor. Fakat mevcut müşkülât mutlak bir bed- inliği haklı gösterecek mahiyette GÜNÜN HABERLERİ * Vakit küresi — Bahriy anbarında bulunan vakit küresi dört bin lira mukabilinde şehrema- — neti tarafından satın alınmıştır. Calata kulesine konacak ve ker gün saat 12 de çalacaktır. * Hariciye Vekili geliyor — ' | | Hariciye Vekili Tevfik Rüştü B. in bu ay içinde şehrimize geleceği haber alınmıştır. * $ İsmet Paşa Hazretleri — Başvekil Ismet Paşa' Hz. “dün öğleden sonra, yaverlerile — bir- likte atla bir tenezzüh icra bu- yurmuşlar, kartal ve Yakacık civarında dolaşmışlardır. * Fransızların milli bayramı— —— Bugün 14 temmuz, fransızların — | amilli bayramıdır. Bu münasebetle Fransa — sefaretinde bir kabul yürt açılmıştı. Lâkin bügüne kadar buraya kimse müracaat — etmemiştir. Bunun da sebebi yaz — olduğundan bir takım kimselerin — açıkta yatmağı tercih etmeleridir. — Binaenaleyh Emanet - burasını kaşın tekrar açmak üzre şimdilik kapatmıştır. * İşbankası — yeni “ bir şube — açtı — İzmir ve Manisadan gelen — bir çok davetliler ve umum mü> dür Celâl beyin buzurile - İş ban- kasının Akhisar şubesi, dün açıl mıştır. | 3* Otomobilciler şirket yapı- yarlar —otomobilciler aralarında bir — şirket tesisine karar vermişlerdir. Bu şirket otomobil yedek aksamı iöstik ve benzin alım, satımıyıla meşgul olacak ve bunlar bir eb den tedarik edilerek ucuz fiatla şirkete dahil olanlara salılacaktar.