22 Temmuz 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

22 Temmuz 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

22 Temmuz 1929 S Sahite “Ana evlât munasebatı | Ana evlât arasındaki samimiyet, seneler geçince neden azalmağa başlıyor Çocuğunuz var- sa dikkat etmiş- sinizdir; — bebek iken her vesile hayatta en güzel örnek diye sizi gören yavrucak, yavaş yavaş ke- tum; muhteriz bir. insancığa inkilâp ediveriyor. Yak mz sizin değil $ ekseriyetin — ço- cuğu da böyle... Bunun sebebini elbet merak etmiş , Üzülmüşssünüzdür. Ana evlât arasında cari samimiyeti seneler nasıl ihlâl ediyor? Sevinç ve elemine annesini iştirak ettir- mek sevki tabiisinin yerine kaim | olan bu çekingenliğin sebebi'ne- dir? Kabahat kimde? | Benim kanaatime göre burada yaşın, hadisatın payını ayırdıktan sonra en büyük mesuliyet hissesi bize, analara teveccül ediyor. Ço- cuklar büyüdükçe kendilerile evel- ki kadar meşgul olmuyoruz, iyi bir mektep veya mürebbiyeye tevdi ederekartık çocuk kız ise | gelinlik çağına, erkek ise meslek | Annemden fbaşkasına söylemem cdecek kadar itimat ve hörmetini kazanan kadın hayatta hiç bir muvaffakıyetle kabili kıyas olu yan bir şeref kazanmış demektir. Faideli bilgil bilgiler Evde pirinç, patales ve makarna | kaynatılan suları dökmeyip ince | keten elbise ütülenmezden evel bu suya batırılırsa hafif kolah gibi olur. İpekli kordelalar yıkan- | dığı zaman son sularına bir kaç damla zamk ilâve edilirse ütülen- dikleri zaman yeni gibi olurlar Uçları tarazlanmış ipek iskarpin: memuriyet yaşına kadar kendi | ler için de zamıklı suya batırılmış Bilelerine barakıyoruz. Tabiatile | ince bir fırça ile iplik ucarını araya bir resmiyet giriyor. arkaya doğru fırçalamak - eski Bir kaç sene evel “ annemden | düzgünlük ve parlaklıklarını iade- başkasına söylemem, diye her | ye kâfidi şeyi anne kulağına — fısıldayan yavra —günün — birinde esrarını “aman annem düymasın , diye yabancılara tevdi ediyor. Çünkü annesile aralarındaki manevi aheak ve ittihat gevşemiştir. Şu ve ya bu takdirde annesinin ne diyece- ginden pek emin değildir. H: buki evlada en evvel telkin edi- lecek ve en 'ziyade ihtimamla idame edilecek kanaat kendisinin €a samimi arkadaşı annesi oldu- gudur. Bu arkaddçlık ve — emniyeti mütekabile hissi bir çok ahvalde büyük felâketlerin önünü almış- tır. Tatil devresi" bu hissin inki- Şafına en müsait zamandır. Hazır çocuğumuz yanımızda iken onun- Ja meşgul olmak, hissiyat ve te- üilatını tetkik etmek on aylık mesaj devresi zarfında vakit bul- madığımız uzun musahabetler ve gezintiler esnasında genç ruhuna tekrar hulul çaresini bulmak. bundan zevkli ve netice itibaril faideli bir meşgale tasavvar edi Evlât ve tecrübe sahibi bir anne sıfatile annelere nasihatim şudur: Evlât annesini zaten pek yüksek görür. Çocuga karşı kendinizi ekmeliyet timsali diye - tanıttır- maktan ziyade ona bazı hataları- nızdan, beşeri zaaflarınızdan bah- sediniz, ta ki, icabında “Ben anama bunu nasıl söylerim,, diye gizli işler tutup çok - vahim ve şumullu akibetlere - uğrayacağına her hanği müşkil bir. mevkide kaldığı zaman tabiatile “Bu der- | dimi gene annem anlar, diye hemen size koşsun. Buna muvaffak olup da dünya- ya getirdiği yavrunun, büyüdükten sonra da elinden tutup rehbe, | koyarak ağı | daha az masraflı, | de yenilik hissi vermek mümkün Gözler ve dişler Yazın göz ve dişlerimiz daha fazla ihtimama mühtaçtır. Güneş ve tozun yorduğu gözleri sabah akşam banyo yapıp, ara sıra din- lendirmek pek mühimdir. Loşça bir odada bir çeyrek saat kadar yatıp bu müddet zarfında müm- künse hiç bir şey düşünmemek, mümkün değilse bari düşünceleri hoş mevzulara hasretmek, badehu soğuk su ile göz kapak ve kenar- larını banyo yapmak, geç yatıla- cak geceler için makul bir hazır- bkdır. Dişleri fırçaladıktan sonra biraz kireç suyu ile ilkalamak dişleri kuvvetlendirdiği gibi temiz- liklerini de idame eder. Bir bar- dak içine biraz kireç suyu köyup | Bönu İpüğünceye kadar” tğmda ”| çalkalamalı, sonra tükürüp ağzı sade su ile durulamalıdır. Kireç suyu — eczanelerde — pek ucuz olarak tedarik edilebilirse de bunu| evde yapmak da mümkündür. Bir çay fincamı dolusu sönme- miş kireci bir testiye koyarak üstüne yavaş yavaş ve karışbıra- rak iki litre su ilâve etmeli” ve L şök teyan tetin l karıştırmakta devam edilmelidir. Yirmi Görünmüt Talde bayakarak suyunu dökmeli ve dipte kalan kirecin Üstüne tekrar iki litre su u temiz bir tülbentle bağlamalı ve yirmi dört saat sonra içindeki suyu süzerek şişe- | İcre tevri etmelidir. Ağzı çalka- | lamak için ilk zamanlarda bu su biraz sert gelirse sade su ilâve edilir ve git gide ağız alıştıkça Kolsuz elbiseler dikilmesi daha kolaydır Hafif tuvaletlerini evde dikmeğe| meraklı olanlar ekseriyetle kol ve yakasız modeller intihan eder- ler. Bunların, giyeni g- mekten maada bir kaç ıııdel:rı daha vardır. Evvelâ daha az | kumaş ile meydana gelirler. Sa- niyen dikiş ve ütü kusurlarını en ziyade gösteren iki kısımdan ari olmak itibarile yapılmaları pek kolaylaşır. Salisen kolsuz bir libas bir kaç | şekilde giyilmeğe müsaittir; me- selâ: aynı elbise mendil veya dantel bir yaka ile olduğu renkli gibi ayrı yapılıp içinden giyilecek tül veya şifondan kollar ile ayrı ayrı üç tuvalet yerini tutar Kolsuz esvap şeffaf bir kumaş- 'tan yapılmışsa altından mühtelif renklerde kombinezonlar giyilerek dür, ozaman bele veya omuza ynı renkten bir çiçek veya kos- koca firenk bağı da takılır.Dantel veya pullu bir bolero ile gece de giyilir. Resmimizin irae ettiği model krep satenden bir kazak ile plise ekten ibarettir. Bu krep dö tuvalet yerine göre bir kaç türlü | net görebilir | cehhezdir. Dol Otomobillere e yer yok! Amerikada kule şeklmde otomobil garajları inşa edılmege başlandı Amerika ve Avrupada — oto- mobil fevkalâde artmakta — oldu- ğundan garaj bulmakta — çok müşkilât çekili yaor. Bilhassa yük — şehirlerde yerin darlığından ve bahalı olma- sından garaj için vası arazi teda- rikinde — büyük sıkıntı. vardır. Amerikalılar bu garaj sıkıntı- sına karşı bir ça- Bu garaj kulesi iki — otomobile mahsus küçücük bir yer işgal edi- yor. Lâkin bu yerin üzerine bi- na olunan büyük- lüğüne göre 20- 30 otomobil istiap ediyor. Kule müteselsil zincir usulünde — bir dolap ile mü bın her gözü iki otomobil alıyor. Dolap elektrik motoru ile dön- düğünden her kes dolabı döndü- Alman - jaraj ve otomabillerin girip çıkışınt gösteren cihaz rüp kendisine ait gözü iskele hizasına getirerek otomobilini göz- den alıyor, yahut göze koyuyor. n - ingiliz yarışı Almanlar en süratlı va vapuru ve tayyareyi inşa etttiler Almanların 'yeni inşa ettikleri büyük tayyare en büyük ve en imal ve Dünyanın süratlı nakil vasıtası inşa / hususunda - İngilizlerle AL | manlar arasında büyük bir rekabet vardır. Bu rekabet ve müsabaka- da Almanların” galip gelmeleri Şimdiye kadar transatlantikle- rin sürat rekoru İngilterede idi; Hatta — Manritaia — transatlantiki rekorun işareti olan mavi flamayı daima - taşıyordu. Almanlar - bu işareti İngiliz gemisinden olmak için gayet seri transatlantık inşa ediyorlardı. Bunlardan “Bremen,, şimalinden denize çıkmıştır. Aaropa,, namını taşıyan diğer eşi, bir yangın kazasından dolayı, henüz ikmal edilmemiştir. Alman- lar. “Colunbus,, ismindeki diğer bir transatlantikin makinesini de- #iştirmiyorlar. g*n.ge; taraftan yanın en büyük tayyar etmişlerdir. Almanlar dün- ni inşa Bu tayyare muazzam bir hava de nisi olup tayyarecilik âlem ük bir inkilâp vücuda getir çelik olan bu kuvvetinde cektir. Kâmilen beygir ile mücehh Çep- linlerin tezgâhı bulunan Friedrichshafen de inşa olunan tayyarenin kanatları bir başındam diğer başına kadar 150 kadendir. İngilizlerin dünyanım en büyük deniz tayyaresi olmak üzere inşa ettikleri "İrs, tayyaresi Alman tay- yaresinin yanında küçücük bir şey kalıyor, Elli yolcu taşıyacak bu tayyarenin bir kaptanın idaresinde iki pilot, bir seyir memuru bulunacak ve tayyare Avrupa ile Amerika ara- sında muntazaman seyrüseler edecektir. İranda isyan Taymisin Tahran muh: diriyor: 600 şakiden mü bir çete Niriz gölünün Eenabun- daki Saidabat şehrini zaptelmiştir. | İsfahanın S0 mil garbinde Deykurd civarında bükümet kıtatile Bahti- yariler arasında şiddetli bir mü- sademe isede bu müsademe kat'i