22 Temmuz 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

22 Temmuz 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Tötrika numarası: 66 ABDÜLHAMİT VE AFRODİT Yazan: İskender Fahreddin « Sevgili Padişahımızın gözünden düşme- mize hep o yezit kız sebep olmuştur, Paşam! Artık onun elini ve dilini Kesmek zamanı gelmiştir. Fehim Paşa, Melâhatin de: babası cevdet beyin saraydan uzaklaşt İkbal, Melâhatın bir şeyden haberi olmadığına kanaat getire- rek ayrılmak istedi. Melâhat, Nurinin deliliğine bir türlü akıl erdiremiyordu. — İkbal! - dedi - Nuriye, bu deliliklerine — nihayet — vermesini söyle... Efendimizin hoşuna git- miyecek hareketlerde bulunmak bir gün onun başını belâya soka- bilir... Biraz iltifat görmekle bu kadar şımarmak doğru degildir. Ona söyle, bir daha benimle uğ- raşmasın, ve bu kara, sevdadan vaz geçsin, anladın mı? — Aman Melâhatl Sen de onun vaziyetini bilmez gibi lâf söliyorsun. Melâhat, uykulu gözlerini açtı.. İkbalin dilinin altındaki baklayı çıkartmak istiyordu. — Ne demek istediğini anla- mıyorum ikbalciğim! Dedi. İkbal, ehemmiyetsiz - bir şey söyliyormuş gibi sözüne devam etti: — Nurinin seni sevmekte ve istemekte hakkı — var.. — çünki, Senin — Rumelihisarında — takip Ettiğin — işleri asıl — meydana çıkaran odur.| Padişahımız, kendi düşmanlarını yakalatan bir mın elbette her arzusunu isa'f edecektir. Bunu şimdiye kadar anlamadın mı? n Melahat gözlerini “ uğuşturarak sordu: — Nurinin arzuları ne imiş? — Ne olacak.. sen! — Ben mi? o — Üvet. seni ilk gördüğü günden beri seviyor. — Peki ama, benim padişah gözdesi olduğumu bilmiyor mu? —A kardeş.. sen de serhoş musun nesin, bilmem ki.. meseleyi Bir yabancı gibi muhakeme edi- yorsun | Nuri ilk işkence gördüğü geceden beri müvazenci akliyesini kaybetmiştir. Ne dediğir ne de istedi; — Müvazenci akliyesini kayb- eden adam, böyle şeytanın ha- tırna gelmiyen delilikler yapar mı ? — İşte, bir dirhem aklı kalmış... Onunla da yalnız seni düşünüyor! Bötün derdi, emeli sensin ! Bu işlerin sonuna kadar burada nezaret altında kalacak... Onun için “Melâhati sana vereceğim!. diye avutup duracaklar... Sen de hâlâ onun deliliklerine lüzumsuz yere, kizıp ginirlerini - oynatıyor- Sun Melâhat, daima kendi aleyhinde netice vermesi mühtemel - olan yeni haberler aldıkça sinirleniyor 've yerinde oturamıyordu. — Kardeşim, beni yalnız bırak.. Başım çok fena ağrıyor.. Yataca: rinden Kurtulmak için, evvelâ ılmasını düşünmüştül . Uykusuzum ! Melâhat yalnız kalınca, bir ta- raftan yaplığı cinayeti diger ta- raftan da — Nurinin - deliliklerini düşünerek soyundu.. Süslü elbi- selerini minderin üstüne attı. — Beyhude bekledim ve uyku- suz kaldım.. Acaba niçin çağırt- madı? Diye Padişaha atıp tuttu. Kâzım Beyin not defteri de hatırından çıkmıyordu. Genç ve yakışıklı Hünkâr ya- veri onu ne kadar çok sevmişti! Acaba o şimdi, Selaniğe gider- ken, deniz üstünde de Melâhati mi düşünüyordu? yoksa, zavallı yaver, saraydan bu. vesile ile uzaklaştırıldıktan sonra, vapurda giderken, kendisi için yeni ve korkunç bir akibet mi hazırlanmıştı? * ** Ertesi sabah Fehim ve İzzet Paşalar, yıldız sarayının boş bir odasında konuşıyorlardı: — Şevketli padişahımızın, son günlerde bize karşı eski / iltifat ve teveccühü esirgemesinde baş- lıca saik Melâhat İzzet paşa cevap verdi: — Ben de öyle zannediyorum.. — Bu melün kız, saraya geldi- günden beri ortalığı altust etti... artık bu şeytanın dilini ve elini kesmek zamanı geldi, degil mi? — Fakat ne yapabiliriz? Padi- şahımız onu seviyor mi, o melünun yüzünden iki ay- dır Efendimiz haremi hümayuna karşı ne kadar lâkayt ve haşın bulunuyor... — Bunun vücudünün saraydan kalkması için evvelâ babasını yıl- dızdan uzaklaştırmak lâzım! Bi at gi Görmediniz- | Plkşııu Bir şampiyon Trakyalı bir türkün sporda muvalfakiyeti Kara Ali bey Yunanistan koşu şapiyonların- dan biri kara Ali isminde bir türk gencidir. Kara Ali, Yuna- nistan sporcuları arasında çok maruf bir şahsiyettir. Aslen Trak- yalı olan bu genç, spordaki büyük istidadı ile derhal nazarı dikkati celbetmiş ve bu vadide mühim — muvaffakıyetler - kazan- mıştır. Kara Ali yunanistanın 100, 200, 400 metro sür'at koşuları ve uzun atlama —şampiyonudur . Trakya gazetelerinin - verdiği " malümata roluk koşuyu 11, 200 metroluk koşuyu 23,3, 400 metroluk koşu- yu 52 saniyede koşarak Yunanis- tan rekorunu kırmıştır. Kara Ali bey bunlardan maada) bir çok kupalara iştirak etmiş, bir çok kupalar kazanmış muvaffakı- yetli bir sporcudur. | Ocakta Romen darülfünunlu- | larına müsamere Türk Ocağından: Temmuzun 22 inci Pazartesi günü akşamı saat 9da Romen darülfününlüları şere- fine Ocakta bir müsamersi raksiye verilecektir. Bütün Ocaklı kardaş- nazaran Kara Ali bey/ 100 met- | Hicran Henüz teşekkül etmemiş bir seciye, kendi şahsına çok kıymet | ve ehemmiyet verir ve çabuk yükselmek hırs ve hevesine düş- kündür. Müstakbel terbiyesinde bu arzu muütedil bir hale konul- mak lazımdır. Korkak ve çok ih- dir. Bu yaşta bir kı derece bassas değildir. ve | mevcut duyğularını da kat'iyyen izbar edemez. Bu surette hislerin boğulması bir genç kız için fena neticeler vereceğinden ruhi ter- ine itimat etmek, ailesine ve karşı sevgi, merhamet, şef- duygulara ve gerek bun- gerekse sevinç ve hüznünü ser- bestçe izhara alıştırılmalıdır. Eğer kendisi bu tahlilde bir hakikat şemmesi görüyorsa, bunu ebevey- nine ve itimat ettiği bir hocasına mutlâka göstermelidir. Ortak Gönderdiğiniz yazının, kendisile bayatınızın - şeklini değiştirmek istediğiniz zala ait olduğunu mühteviyatından —anlıyoruz . Bu yazıyı uzun uzadıya t ettik. Sahibinin sizinle teşriki hayatın- dan hayırlı bir netice çıkacağını zannetmiyoruz. Şimdiki hayal tar- zınızı değiştirmenizi tavsiye etmi | yeceğiz. | Fahreddin /— Başkalarına karşı itimatsız, ürkek, hakıkatten ve saadetten çabuk ayrılır. — Duygularına — ihtisarına mağlüp, bir az hasut, enerjisi çok zaif, isteği kudretinden aşkın, oldukça hasis, şahsına fazla itibar olunmasını ve kıymet verilmesini ister. Muhakeme kudreti fena de- gilsede görüşleri dardır. Dikkatli, intizamlı ve muameles dürüstür. Erkek Çok — ileriye atılmak — ister, fakat her zaman bir çok 'ruhi ve maddi manialara tesadüf eder. Bütün diğer ahvali hep bu komplekslerin neticesidir. Gay- müteşebbis, pratik ve ira- | delidir, fakat bu meziyetleri ih- | tiyatsızlık, —dikkatsizlik ve bırs ile çarpışır, neticede hiddet, itti- ratsız çalışma ve bıkkınlık tevel- lüt eder. Bir azda zevke mey- yaldır. için Hayırhah, cömert, zevki hayatı ve insanları tetkik etmek. Her iyi tarafını arar. Hâlâ cev- müfekire, fikirleri derin Müselles | | dan'dala sıçrar. Mütedil, halinder | ve hayatından memnun ve ekse- riya şen. Kemal S. Zarfla cevap veremeyiz. İster- sehiz remiz veriniz sütununda neşe redelim, Mir Yumuşak tabiatlı, zaif iradeli insan. Her zaman bir mesnede ihtiyacı var ve bunu heüz bula- madığı için gayri memuun. Müte- vazı, sade, konuşmaktan hoşlanır, fakat kendine ait şeylerde ketum çalışmağı seversiniz. A.Z.N. O. Kuvvetli bir irade, şiddetli fa- kat kendini kontrol kabiliyetini haiz bir mizaç. Cevval, müteşeb- bis ve cessur bir insan, yalnız di nefsi bir az taşkın, di görmeğe — alışmış. Etrafındakileri - hep himayesine almak ister. Mamafi civanmert, tabiati gerek nazari gerek ameli kabiliyetleri iyidir. Zevkten ve eğlenceden de hoşlanır ve cemi- de hoşmeşreptir. Kendi ine fazla kaymet verme- rağmen mühakeme / küdreti 'alışması muttarittir. Tambur Sorduğunuz suallerin hepsine cevap yermek için grafoloji sütı humuzu İâakal iki hafta size tahsis etmek lâzımdır. En bariz hatlarınızı. çizmekle iktifa edelim: Son de- rece asabi, gayri muayyen, her rüzgâra tabi bir seciye, daima ifrattam tefrite gider bazen çok hassas, mütevazı ve çalışkan, bazen de çok maddi mütecasir ve lâkayt. Her halde daima gösterişe müptelâ ve gayri tabil- dir. Çok egoisttir. Hüzün ve ke- der zannettiği duyğuları bile ken- di nefsine acımaktan ibarettir. Hiç bir balinde irade ve kat'iyet yoktur. İsteği çok, enerjisi yok- tur. Hiç bir şeyden zevk alamaz. Diğer suallerin cevabı bu kana- vadan mantık delaletile çıkarıla- bilir. Halit Cemal iyidir. Duygüları canlıi, açık - kalpli, doğrüyu vi sever, samiini ve tabii bir insan. Ailesine ve dostlarına merbutiyeti bariz. Elin- fakat mütenevi, bir az dal- eti daha fazladır. 4 paket suni ipek çorap 2 -. ipek kurdele Tıransit 1 4 suümi ipek gıravat Balâda muharrer beş kalem eşya 20/7/939 tarihinden itibaren cumar- tesi çarşamba günleri saat ondan on ikiye ve on dörtten on yediye kadar İstanbul ithâlât gümrüğü satış anbarında bilmüzayede tiransit olarak fürüht ve ihalei katiyesinin icra edileceği ilân olunur. - Derlet Demiryolları ve Timamarı Unumi İlaresinden: Ferbetona tahvil edilecek köprülere muktazı demir malzeme kapalı zarf usulile münakasaya konmuştur. Münakasası 4 Eylül Çarşamba günü saat 16 da Ankarada Devlet Demir yolları malzeme - dairesinde yapılacaktır. irak edeceklerin teklik mektuplarını ve muvakkat ı günde saat 15,30 a kadat Umumi müdürlük kale- Talipler münakasa şartnamelerini $ lira mukabilinde Ankarada malzeme - dairesinde, İstanbulda Haydarpaşa mağazasından tedarik edebilirler. Devlet Demiryolları ve Limanlari Umumi idaresinden: 30 ton üstübü münakasası 5. Eylül 929 Perşenbe günü saat 16 da Ankarada Devlet Demiryolları binasında yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat teminatlarını aynı günde saat 15,30a kadar Umumi Müdürlük kalemine vermeleri lâzımıdr. Talipler münakasa şartnamelerini 2 lira mukabilinde Ankarada Malzeme dairesinde, İstanbulda Haydarpaşa mağazasından tedarik edebilirler. Devlet Demir yolları ve Limanları umumi idaresinden: İdaremize lüzumu olan 600 ton çimente kapalı zarf usulile müna- kasaya konmuştur. Münakasa 28 Agustos Çarşamba günü saat 16 da Ankarada Devlet Demir yolları binası malzeme dairesinde yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat teminatlarını ayni günde saat 15,30 a kadar umumi müdürlük kalemine vermeleri lâzımdır. Talipler münakasa şartnamelerini iki lira mukabilinde Ankarada | Malzeme dairesinden, İstanbulda Haydarpaşa mağazasından tedarik edebilirler. a Kapalı zarf 1snlle Könür münakasası Âli ticaret mektebi mubayaat komisyonundan Mektep için mubayaası muktezi 110 ton Kıriple maden kömürü $ ağustos 929 tarihine müsadif pazartesi günü saat on dört buçukta ihalesi icra olunmak üzere kapalı zarf usulile münakasaya konulmuş- tur. Taliplerin evsaf ve şeraiti sairesini öğrenmek için pazartesi, perşembe günleri mektep İdaresiso müracamlları, mksakümya işülrak için de yüzde yedi buçuk nisbetinde teminatiı muvakkatelerini defter- darlık binası dahilinde Müessesatı Ticariye ve zıraiye muhasibi mesulluğüne yatırarak alacakları makbuz ile vesaiki saireyi muhtevi teklif mektuplarını ihale saatınden evel mektepte müteşekkil komis- “yonumuza tevdi eylemeleri, ———T T