4 Ağustos 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

4 Ağustos 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Sayfaya ait küpürler

'Telefon 'haberleri Gazi H. nin seyahatleri Ankara 3 | Telefon | — Muhafiz taburu ve riyaseti cumhur orkestrası İstanbula...

Sahife 2 4 Ağustos 1929 'Telefon Thaberleri — Gazi H. nin seyahatleri Ankara 3 | Telefon | — Muha- fiz taburu ve - riyaseti cumhur orkestrası İstanbula hareket etti. Süvariler de bugün hareket edi- yorlar. Gazinin doğrudan doğruya| mı, yoksa Konya Adana İzmire uğradıktan sonra mı İstanbula deceği kati surette malüm deği dir. Ancak Gazi Hz. bir iki güne kadar seyahate çıkacaklardır. Şimdiki vaziyet Gazi H.z nin evvelâ İstanbula gelecekleri mer- kezindedir. —— Yunanistana cevap Vesaikin bu akşam 4 neşredilmesi muhtemeldir Ankara, 3 (Telefon) — Yunan sefiri M. Papanın bir haftaya * kadar Atinaya dönmesi muhte- meldir. Yunan hükümetine verilecek cevap hakkında he- müz bir şey öğrenmek kabil ol- mamıştır. Cevabımız bugün tebliğ edilirse vasaik ajanslara tevdi olunacaktır. İrtişa tahkikatı Meclisin küşadına kadar tehir ihtimali Ankara 3 (Telefon) — İrtişa tahkikatında — mevruu bahsolan bazı — mafiz ” isimler dolayısiyle tahkikat yapmak İlâzim gelirse | meselenin meclisin küşadına kadar i tehiri zaruridir Sıhhiye vekili Ankaraya * vasıl oldu | “Ankara 3 | Telefon )— Sıhıhiye ü ha mabah. Ankaraya gel | Vekil bey Gazi İstasyo- * nunda nafa- vekili / tarafından karşılanmıştır. | Sıhıhiye vekili Gazi istasyonun- dan otomobille şehire geldiği için Ankara istasyonuna giden vekiller geri dönmek — mecburiyetinde kalmışlardır. | Dahiliye vekili avdet | ediyor Ankara 3 (Telefon) — Dahiliye vekili Urfa ve civarındaki tetki- W katını — bitirmiştir. — Vekil — bey | bugün Adana mintakasına hareket | etmiş Dahiliye vekili bir haftaya kadar Ankaraya gelecektir. Anlaşılmıyor! | Telefonla uzak semtlerle | görüşmeğe imkân yok Ankara ile İstanbul arasında telefon muhaberatı başladı. Ara- | daki uzun mesafeye rağmen mu- habere kolaylıkla yapılıyor ve söy- | lenen sözler, lâzım gelen vuzuh | ile anlaşılıyor. Fakat şehir içinde İstanbulun bazı uzak semtlerile muhabere etmek ve hele bu mu- habereden bir şey anlamak im- kânsızdır. Adalar, Pendik, Kartal Malte- | peye kadar bu müşkülât devam ediyor. Derinden derine gelen boğuk bir seslene söylendiğini W | #nlamak kabil olmayor. Geçenlerde, telefonla şirkete gikâyet ettik. Bu hattı düzelte- ceklerini söylediler. Aradan 3gün | geçti. Hâlâ bu semtlerle muntazam yeanlayışlı bir tarzda görüşmek ka-| bil olmuyor. ŞirketJ son defa yeniden zam — teklifini - kabul | ettirdi. Bari muhaberatı intizama | soksa. | Bostane hissiyat! M. Papa bu husus- |ta Tevfik Rüştü be- (ye teminat vermiş! Atina 2 (fos) — Ankaradan gelen telgrafa göre M. Papa Tevfik Rüştü beyi ziyaret ederek mübadele meselelerinin hakeme havalesi için Yunanistan tarafından vakı teklife verilecek cevap hak-” kında görüşmüştür. Tevfik Rüştü B. cevabın tahriri olarak verile- ceğini söylemiştir. Bu münasebetle M. Papa hü- kümetinin hissiyatı daima pek dostane olduğunu temin etmiş a fını halli arzuslie bu tek- lifte bulunduğunu ilâve etmiştir. Şükrü Kaya bey . Adıyaman (A.A. ) — Dabiliye vekili Şükrü Kaya bey Adıya- mana gelmiş ve geceyi burada geçirmiştir. Bir bankerin intiharı Londra 2 (A-A.) —Hasta olan banker Drumond Fraser, intihar etmiştir. Sırplar - Bulgarlar İki hükümet arasındaki müzakere bir türlü ilerileyemiyor Sofya 2 (A A.) — Hariciye nazırı ecnebi. gazetecilere beya- natında Yugoslavya' ile uyuşmak içinibraz olunan bütün hüsnüniyete Tağmen yeni maniler çıkarıldığı taktirde hudut vaziyetini ıslah Bulgaristanın siyasi tedbire müra- caat ıztırarında kalacağını söyle- miştir Sofya, 2 (A.A.) — Bulgar hü- kümetinin Pirot itilâfları hakkın- daki Yugoslavya notasına öni müzdeki hafta zarfında cevap ve- receği zannedilmektedir. Bir tayyare düştü Sen Jermen 2 (AA) — Bir deniz tayyar ü Mmüştür. İki ki kişi de ağır surette yaralanmıştır. Laheye konferansı Lâheye gidecek fransız heyeti intihap edildi Paris 2 (A. Â.) — La Hayede | Fransayı temsil edecek murahhas heyeti M. Briand, Cheron Loucheur den mürekkep ol: tır. Young plânının tasvibinden sonra Ren arazısinin tahliyesi müzakere edileceği sırada M. Tirad ile ceneral Guillaumat nın da hey'ete iltihak edeceği tahmin ediliyor. Berlin, 2 (A.A)— M. Stresemann La Haye konferansı ” hakkında reisi cumhur Hindenburg ile mi şavere etmiştir. Reisi cumhur ile hariciye nazırı Ren arazisinde daimi bir kontrol tesisini - ret hususunpa mutabık kalmışlardır. Amerikan müşahidi Waşington, 2 ÇAA) — Ameri kanın Paris sefareti - başkâtibi M. Wilson La Haye konferansın- da Amerika namına müşahit sıfa- tiyle bulunmağa memur edilmiştir. Paris21(Hususi)— Alman sefiri M. Von Höş dün M. Briand ile uzun müddet - görüşmüştür. Bu müzakere esnasında Laheye konfe- ve | vansı mevzuu bahsolmuştur. İngiltere - Rusya Siyasi münasebatın iadesi müzakere: inkıtaa uğradı / Moskova 2 (Hususi)— İngiltere ile Rusya ara- sında siyasi münaseba- tın iadesi için başlıyan müzakere inkıtaa uğra- mıştır. Buna sebep İn- gilterenin, aradaki mu- allâk meseleler hallı dilmedikçe siyasi mü nasebat tesisine razı olmamasıdır. Bir tebliğ İngiltere ile Rusya arasın- daki müzakere neden neticelenemedi Londra 2 ( AA ) — Hariciye nezaretinin neşreylediği bir teb- liğde İngiliz - Rus münasebatının iadeten tesisi için 29 Temmuzda M. Henderson ile M. Dovgalevski arasında başlanılan — müzakerata şimdilik devam edilemiyeceği bil- dirilmektedir. İlk muhaverede M. Henderson mumaileyhe borçlar ve mütekabil mutalebeler ve ticari mübadeleler gibi meselelerin faslü tanzimini teshil edecek bir tarzı müzakereyi bir an evel kararlaştırmak arzusun- sunda bulunduğunu izah ve parla- mentonun içtimama kadar bir sureti halle esas olacak prensipler hak- kında uyuşulduğu takdirde, hattâ mesaili lâkadan - bazıları © zamana değin tesviye edilmiş olsa bile iki hükümet arasında sefirler teatisine —mezuniyet verilmesini parlamentodan talebe kadir ola- cağı ümidini izhar etmiştir. M. Dovgalevski, cevabında Sov- yet hükümetinin fikrü kanaatınca bir. uzlaşmanın temini için kestirme yolun derhal sefirler tayininden iba- ret olduğunu ve M. Hendersonun tekliflerinin bir müddet sonra top- lTanacak Sovyetler merkez icra komitesinin nazarı tetkikine arzet- mek lâzım - gelece Moskovaca nazarı itibara yacağını bildirmiştir. Tebliğin sonunda deniliyor ki Sovyetlerle — münasebatın — iades hususundaki arzusunda sabit olan İngiltere buma dair bazı yeni tek- lifatın dermeyanı lüzumuna ve bunların Sovyet meclisinin 'gele- cek devrei içtimaiyesinde tetkik mecburiyetine dair vaki olan Rus tebligatını senet ittihaz eylemek- tedir. 1 Ağustos günü | Paris 2 (A.A.) — Gazeteler, komünistler taratından tahrikâtta bulunmak için itihap edilmiş olan 1 Ağustos gününün muvaffakıyet- e uğramış olduğunu beyana müttefiktirler. -Pariste tam bir sükünet hüküm sürmüş ve payı- taht mutat manzarasını muhafaza temiştir. Paris — mıntakasında — 250,000 kişiye baliğ olan ameleden ancak 75,000 kişi grev yapmıştır. Ciddi hiç bir — kargaşalık — teşebi olmamıştır. Dahiliye nazareti ile polis müdüriyeti tarafından ittihaz olunan tedbirler bu suretle tema- men semeredar olmuştur. Graf zeplin |Balonun bu akşam| Amerikaya gitmesi muhtemel Berlin 2 (Hususi) — Graf | zeplin balonu bu sabah saat üçte | Gebelüttarık üzerinden geçmiştir. Rüzgâr müsaittir. Balon Asor adalarının yolunu tutmuştur. Rüz- gârın istikametine göre icap eden yel takip edilecel Graf Zeplinden gelen son ha- berlere göre balon öğleye doğru Asor adaları üzerine vasıl olmuş, burada havayı daha müsait bu- muştür. Balonun pazar sabahi yerine Cumartesi, akşamı Ameri- kasahillerine vasıl olacağı tahmin ediliyor. Graf zeplini Amerikada ziyaret için S0 bin kişi hazırlanıyor. Ba- | lon dönerken kıymetli bazı eşya getirecektir. Amerika gazeteleri seyahati bü- yük bir alâka ile takip ediyi Balonda bulunan gizli yolcu Nev- yorktan derhal vapura bindirilerek iade olunacaktır. Harp gemileri Donanmalar yarı yarıya tenzil edilecek Londra 2 ( Hususi ) — Bahri teslihatın tahdidi için Vaşing- tonda kararlaştırılmış olan esas- ların teşrinisanide Londrada top- Tanacak olan konferansta tadili için müzakere cereyan - ediyor. Bu tadilât ile Vaşington itilâfını imzalamış olan devletler donan- malarını yarı yarıya - indirecek- lerdir. Briand kabinesi ve Belçika Bruxelles 2 (A.A.) — Belçika başvekili M. Jaspar hükümet buh- ranının muvaffakıyetle izalesinden dolayı M. Briand'a bir tebrik telgrafı göndermiştir. M. Bri: cevapta te- K beyan ettikten sonra Avrupada iki memleket için elzem olan sulh teminatını takviye etmek arzusu ile muallâk meselelerin hallini kolaylaştırmak “hususunda dostane münasebatın devamına tam bir itimat gösterdiğini ilâve eylemiştir. Dinlerin tarihi kongresi İsveçte dinlerin tarihi kongresi toplanacaktır. Bu kongreye Darül- fünunumuz da davet edilmişti | Tarihi edyan kongresine edebiyat fakültesi reisi Köprülü zade Meh- | met Fuat B. gidecek hafta içinde İsveçe hareket edecektir. M. Poincarenin sihhatı Paris, 2 (A-A) — M. Poincare- Meksika Teisicumhuru Fransada Paris, 2 (A.A.) — Meksika sa- bik cumhür reisi M. Kalles, İl Frans vapurile Nevyorktan Havra ve oradan Parise gelmiştir. ingiltarede bir intihap Londra, 2 (A.A.) —South Leeds te yapılan kısmi intihabata amele fırkasından Milner 11,804 komü- nist Brain 512 rey almışlardır. Bundan evelki meb'usta amele l — R | Tekirdağında İ Bol yağmurlar ve kavun karpuz bolhuğu Tekirdağ 2 (Nususi) — Tekir- dağına bol yağmurlar yağdı, 50- kaklar sellerden geçilmeycek hale geldi. Bu yağmurların mısırlara çok faydası olacaktır. Tekirdağında kavun karpuz pek bollaştı ve ucuzladı. Bunlar kırk ? paraileiki kuruş arasında satılmak- tadır. Her gün yüzlerce araba kavun, karpuz taşınmaktadır. Yeni makinelerle asri bir fırın tesis edildiğinden ekmek gayet ucuzladı, birinci nevi 16, ikinci nevi 12,5 kuruştur. Sıcaklar fazlalaştığından deniz hamamları çok kalabalık olmak- tadır. Yangın yerlerindeki inşaat bi esnaf dükkânlarına taşındı, diğer taraftan imar - faaliyeti devam etmektedir. -Belediye caddeleri genişletmekte devam ettiğinden bir çok eski dükkânları yıktır- maktadır. Borsada zahire satışı fazlalaş- mağa başladı, yevmi elli bin okka buğday satılmaktadır. Bu günlerde — bulgaristandan fazla muhacir gelmektedir, bura- larda hâli arazi olduğu halde gelen muhacirler bir türlü yerleş- tirilememektedi, bunların ekserisi Anadoluya geçmektedirler. Velaspitten düşen çocuk Dün Yakacıkta velospitle dolaşan Siemel isminde bir musevi çocu- gu velospitten düşmüş, kolunu kırmıştır. Çocuk Haydarpaşa has- tahanesine' yatırılmıştır. Tecrübe için !. Çenberlitaşta — oturan — Murat efendi ile bekçi Şerif ağa dün gece tecrübe için bahçelerinde — iki el silâh atmışlardır. Haklarında takikat yapılıyor. Kalp sektesi © Ayasofyada oturan 35 yaşların- İhsan Ahmet efendi dün evine giderken kalp sektesinden vefat etmiştir. Bugünkü hava Yeşilköy rasat merkezinden veri- len malümata göre bugün hava ekseriyetle açık, ksmen hafif bu- Tutlu geçecektir. Sıcaklık artacak- 'tır. Rüzgâr şimal ve şark arasından esecktir. Dün azami sıcaklık 29 du. Gece 19 olmuştur. Sabahle- aat dokuzde t 2ddü L | | | | Â 3 Ağustos 1929 Altını a0s, Dahili istikrar, Düyumu muyahhide İagiliz lirası Rümeli tahvilati. Esham İş benkasi Anadolu şimendiferi Tramvay şirkeli Tahvilât Amadolu öf0 45 Anadala IT Anadolu NL Tünel l9 $ Tramvay Eleketrik Çek Fiatları tzerine Londra Parla Nüyorke 1019, Yaas,s A76KTS 11875 6535, 2, Sdi, zaTas 19975 Bözs yakamlar muame Hiyetleri görlerir, görmeyen cakl B çedreldeki fatlar “Amerikan Ehaprer” fırkasına/ mensuptu. bankası tarafından verilmi