4 Ağustos 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

4 Ağustos 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

4 Ağustos 1929 Akşam ——— e l Sahite 5 Amerikada darülfünun şeîırıînde bir rezalet Kolombus darülfünunu tıp talebesin- den genç kızı kim öldürdü? Teşrih müderrisi nihayet itirafa mecbur oldu: «Ondan usanmıştım; nihayet ben de çoluk çocuk sahibiyim» D Hoca ile talebenin birlikte yaşadıkları apartıman ve hocanın Genç talebe Mis Hiks Geçenlerde Amerikanın Ohyo vilâyetinde bir cinayet ika edil- ve yapılan tahkikat netice- sinde bir çok rezaletler meydana çıkmıştır. Ohyo vilâyetindeki Kolombus şehri“ Darülfünunları ile meşhur- dür. — Amerikanın her tarafın- | dan — bir çok gençler tahsil için buraya gelirler. Kolombus büyük darülfünun talebesi spor Ssahaları ve nişan atmağa mahsus büyük bir yer vardır. Geçenlerde bu. nişan mahall; givarında uzun saçlı, tahminen 22 yaşlarında bir genç kız cesedi bulunmuştur. Bu cesedin üzerinde | 28 tane derin yara vardır. Yapı- lan müayenesinde genç kızın ba- Şına ağır bir. cisim vurularak öldürüldüğü, sonra bıçaklandığı | tebeyyün etmiştir. Zabıta bunun üzerine derhal 'ta başlamıştır. Neticede cesedin — talebeden — mis Teora | Hikse ait olduğu ve kızın kolum- biya darülfünununda tp tahsil ettiği anlaşılmıştır. Lâkin tahkikat ancak buraya kadar ilerlemiş ve Mis Teoranın —ölümü — karanlık , esrarengiz — bir şekil — almıştır . Yapılan bütün tahkikat bir semere vermemiş, katilin kim olduğu bir otomol türlü anlâşılmamıştır. içinde çırpınırken ki ucu bütün hakikatle: doludur. Mis Hiksin katili darül fünunun teşrik müderrisi Mister Snoktur. Genç kız uzun müddet kocasımın metresi olmuştur. Mis- ter Saok- ile Hiksde bir ev tut- muşlar ve ekser geceleri burada ikte geçirmişlerdir. Talebe ile hoca bu müşterek bayatlarını el âleme karşı meşru şekilde göslermek için ortaya bir fikir atmnışlardır : Güya da Hiks malümatını tevsi etmek için hocası ile sık sık temas ediyor- muş. Yalnız rezalet bu kadarla da Hiks, Snoktan evel İfünun profesörlerinden Mister Miris ile de bir müddet düşüp kalkmıştır. Mister Mirls , genç kızdan hevesini, arzusunu aldıktan sonra metresini Snoka devretmiştir. Snok - ile Hiks tuttukları evde kokaini, morfini ve bin bir türlü mükeyyifatı ile uzun sefahat ge- celeri ” geçirmişlerdir. Snok dok- tor olduğu için eczahanelerden kolaylıkla kokain ve morfin teda- rik etmiştir. Cinayetin vukuundan sonra hem Snok bem — Milrs polisçe tevkif edilmişlerdir. Lâkin Mirlsin cina- yetle hiç bir alâkası olmadığı anlaşılmış ve Hiksin ilk aşıkı serbest bırakılmıştır. Snok evvelâ vak'ayı tamamile inkâr etmiş ve tabitaya: iksi hiç tanımam, yalnız bir kerre gördüm. saçma sapan, bir birini an ifadeler vermiştir. teşrih müderrisinin elbise- ve otomobilinin - üstünde Bu kan sinde kan lekeleri görülmüştü, lekeleri tahlil edilince insan kanı Bunun üze- olduğu anlaşılmıştır. e herifin inkâra mecali kalma- mış, her şeyi itiraf etmiştir. Snok - başından geçenleri şöyle anlatmaktadır : — Hiks bana zevcemin tattıra- madığı bazı saadetleri veriyordu.. Uzun müddet beraber yaşadık - Bütün ömrümü onunla beraber geçirecek değildimya.. Artık ondan bikmiştim.. Niha- yet benim de çoluğum çocuğum, ailevi vazifelerim vardı, onları dü- şünmek — mecburiyetinde Bunu kendisine anlatt rılmamız — âzim — gel ettim. Birden bire kızdı, köpür- tehdit etti: — Eğer beni bırakırsam hem seni hem de kendimi öldürürüm. Dedi, o zaman anladım ki bu kızdan ayrılmak benim için pek müşkül bir şey olacaktır. Vak'a günü otomobil ile nişan mahalline gittik, yolda gene ken- disine — hayatımızdan — bahsettin, tekrar tehditlerine başlayınca kan | tepeme çıktı, elimdeki otomobil kolunu kaldırıp kafasına vurdüm, ondan sonrasım Bu kız zorla kendi ” öldürttü. Hatta otomobil de bir aralık silâhla da tehdide başlamış- tı. Yani bir bakıma görede ben Yukarıdaki e gi biyıklı adam Jorjeviç isminde bir | sırplıdır. Bir kolunu bir. otomo- bile, digerini bir başka otomobile bağladıktan sonra bu otomobiller başka başka istikamete hareket | etmek istemekte, fakat Jorjeviç, bunların — kımıldanmasına birakmamaktadır, Jorjeviç şimdi Paristedir. Yanındaki bastonlu zat | Yuzoslavyanın Paris sefiridir. — | Askeri maksatlar için sinemadan istifade Bir dağın Bir taraftan envar çoğalan âskeri talim ve mışiymç aa etmek, diger taraftan iktisadi ve içtimai —sebepler dolayısile her memlekette — kısaltılan — askerlik müddeti esnasında lâzım gelen şeyleri / öğretebilmek için asri Ordurlar en müessir çare olmak üzere filmi bulmuşlar ve bunu talim ve terbiye işlerinde kullan- mağa başlamışlardır. Merhum babalarımız ” askerlik ve talim olmak üzere yaman bir (has dur!) vaziyetini ve ya selâm- lkta bacakları kalçadan fırlat- mayı bilirlerdi. Bunları öğretmek in de tam dört sene hizmete mecbur tutarlardı. Halbuki bu günün askerleri 1-2 sene içinde kendi intisap ettikleri sınıftan maada diger tekmil sınıf- ların ve meselâ bir piyade nefe- rinin / tayyare, — topçu, — istil muhabere, hattâ süvari ve nakliye sınıflarının - vazi dette öğrenmek, hattâ hepsini bir arada görmek kolay değildir. Burada kıt'a kumandanının i dadına yetişen bir vasıta töre- mişti : Filim.../ Muhtelif. sınıfların vazifesini bu kadar güzel, seri ve ucuz gösteren, en anlamaz nefe- rin kafasına sökan başka bir vasıta yoktur. vermiz filime büyük ehemmiyet ler ve ondan istifade çaresi bulmuşlardır. Fılhakika muharebenin muhte- Kf safahatı filim vasıtasiyle çok | güzel tespit ve irae olunmaktadır. daha yakın zamanda filimler askerler için değil daha ziyade yapılıp İstanbulda gösterilen (Ver- dun) atlı filmi, görenlerin. teslim edeceği üzre hiç harp görmemiş insan İar da muharebenin tarsı i rası hakkında ve bir iki saat zarfın- da oldukça fikir edinebiliyorlar. Bu malümat bir kaç günlük mi talâa ile elde edilemez. Bir askeri filim şu, sahalarda işe yarayabilir: 1 — Muhtelif- ordu. teşkilâtını ve bunların vazifelerini bir birine tanıtmak, 2 — Silâhların tesirleri, techi- zat, malzeme ve kullanılmaları, 3 — Muharebe — meydanında insan, hayvan, ve silâhların nasıl kullamldığı, 4 —Muhtı nasıl çalıştığı 5 — İrtibat vazifesi nasıl yapılır. bu filimlerin - seyredei de iyi bir tesir yapabil- mesi için mümkün mertebe raklı, sade, tabii ve haddinden fazla uzun olmaması lâzımdır. Askeri filimleri satı olarak takriben dört beş kısım halinde bir buçuk saat gösterilmelidir. Bir misal olmak üzere piyade için yapılan — bir filmin sınıfların bir arada uzunluğu / va- 1000 - 1200 metre ve | esine top çıkarırlarken kısımlardan — mürekkep — olması lâzım geleceğini tetkik edelim: 1 — Tarihi kısım: Piyade sın- fının muhtelif devirdeki techizatı, silâhları, muharebe tarzı ve tabiye- sinin inkişafı. 2 — Bedenin terbiyesi, cimnas- tk talimleri, silâh talimleri ve 3 — Piyadenin kullandığı silâh- lar, meselâ el bombaları, gaz, alev ve bomba makinelerinin usulü istimali. 4 — Seferberlikten itibaren mu- hârebe meydanına kadar olan tekmil harekât safahatı, 5 — Geri ve menzil hizmetleri bunlardan başka mesela ” bir kıt'anın bir cepheden diğerine nakli, yaralı bir askerin en ileri hatta memleket daâhilindeki pos - tabaneye: İaadi i, mühtelif malzeme, hep cephanenin asıl yapıldıkları cok merak uyan- Her sınıfın böylece yapacağı aymı ayrı filimlerin hi!lqdu:ıi::ım asıl - büyük filim vücude gelir. Askeri talim ve terbiyenin girdi- Zi bugünün orta ve yüksek sivil mektepleri için de bu. vasıta çok güzel ve şayamı istifade olduğunu zikretme te lâzımdır. Ş M Ş. Askeri haberler Ecnebi ordularında olup bitenler AMERİKA: “ Eustis ,, müstah- kem mevkünde bulunan 34 inci Piyade alayının Motörlerle teçhizi bu yaz ikmal edilecektir. Avcu bölükleri 3 tonluk yük otomobil- l izerinde hareket edecekler- dir. Cephane, erzak, makineli tüfek ve erkân bölüğünün nakli için daha hafif ve fakat her türlü arazide yürüyebilen - otomebiller kullanılacaktır. FRANSA: Nisan ayı zarfında | 7 harp gemisi denize endirilmiş- tir 1. Foch kruvazörü (10000 T) . Bu kruvazörde eski (10000 T)lara benzemekte, yalnız zırhi bir parça daha — kalın — bulunmaktadır. 1. Torpil gemisi (Pluten 5300 T. 57000 P:s) 1 — Tayyare gemisi ( Koman- dan Ecste ) 4 — Tahtülbahir ( 15001,6000 p-s. ) İTALYA: Bu sene — yapılan mutat Faşist bayramında 18 yaşını Ha odum 80874 Faşint mumacdi genç Milis ordusuna ve 14 yaşı ikmal eden 104683 genç namzet- liğe ithal edilmi; JAPONYA: Ağıstos 'ayında ve 10'gün devam etmek üzere bir ni seferberlik tecrübesi,, ya pilacaktır. — Seferberliğe — dal muntakalar Ozaka, Kioto ve Şioto dır. Tespit edilmek istenen mes'ele bilhassa, iptidai ve yarım işlen- miş malzemenin nakl ve tevzü, mamül malzemenin nakli ve Fab- rikaların iş kabiliyetidir.