7 Ağustos 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

7 Ağustos 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Sahife 2 Akşam 7 Ağustos 1929 — Büyük münci, sevgili gazimi: — ( Baş tarafı birinci sahifede ) duğu için Dolma bahçede yalnız müfreze resmi selâm ifa Vilâyet hudunda Vali vekili Muhiddin bey. kol- ordu kumandanı Şükrü Naili ve halk fırkası müfettişi Hakkı Şinasi | Faşalar Gazi Hz. ni bu sabah vilâ- | yet hududundan istikbal etmiş- | Terdir. | Ankaradan hareket Gazi Hz. dün saat 17 de An- karadan hareket etmişlerdir. Saat 14 den itibaren Ankara istasyonu | ve cıvarı büyük Gaziyi selâmla- mak için gelenlerle dolmağa baş- lamıştı. İstasyonda vekiller, mebuslar erkânı askeriye, cemiye azaları, matbuat mümes: bulunuyorlardı. Gazi Hz. saat 16 buçukta istasyona teşrif etmişlerdir. Riya- seti cumhura mahsus dairde bir müddet oturduktan — sonra gara girmişlerdir. Bu sırada askeri mu- zika — istiklâl — marşını çalmaga başlamıştı Merasimi ibtiramiyeyi ifa eden tabıtan ve askerlere Gazi Hz: “Merhaba, nasılsınız?, — diyerek iltifat etmişlerdir. Bundan sonra Gazi Hz. trene girmişler ve Tömendüfer tam 17 de hareket | etmiştir. Reiscumbur Hzlerini selâmlar | nak için İzciler Ahimesut istas- | gorunda - bekliyordu. Gazi Hz. Ahimesutta trenden inmişler ve köylülerle görüşerek mahsul hak- hııı. malümat almışlardır. Tren esuttan alkışlarla hareket et- ııışiı_r Gazi Hz. ve kâtibi umumi Tevfik, Kütahya mebusu Nuri, Kılıç Ali ,“Recep Zühtü ve yaver beyler refakat etmektedirler. Rei- sicumhur Hz. hareketlerinden evel seyahatinden hasta dönen sıhhiye | gebili Refik beyi zi Et 50 kuruşa duştu' Et fiatlerinin düşmekte oldu- jundan bahsetmiştik. Et 60 ku- fuştan S0 kuruşa kadar düşmüş- dür. Mamafih bu fiatler yalnız Asma altındaki kasaplardadır . Şehrimizin ekseri semtlerinde et 70 kuruşa satılmaktadır. | takip ediyor. Komünistler | Çekslovakyada | kanlı bir müsa- deme oldu Prag, 5 (A.A) — 600 komünist Cuma günü Barhnava da binlerce katolik — yunanlının — ziyaretgâhı olan bir yere hücum etmişlerdir. Zabıta ile askeri müfrezeler imdat almş olan komünistlerin üzerine yürümüşlerdir. Bir çok kimseler yaralanmıştır. Mütaaddit kimseler tevkif. olun- eden ve bu hareketi | komunist şiddetle aranılmaktadır, fakat balâ izi bulunamamıştır. hazırlayan Müthiş bir yangın Bükreş 5 (A. A.) — Moreni petrol kuyusunda yangın çıkmıştır. Yo pakmdaki - kağalari: di sirayet tehlikesini göstermektedi Zayiat 200 milyon leyi bulmak- tadır. Venizelos mağlup Belediye intihabında muhalifler kazandı Atina (A.A) — Atina, Patras ve Selânikte yapılan belediye | intihabatında Venizelos aleyhtarı namzetlerden Merkuris, Vlaho ve Mano az bir ekseriyetle intihap edilmişlerdir. Atina 5 (Fos) — Atina Bele- diye riyasetine kimin intihap e leceği malüm değildir. Belediye mücadeleyi büyük bir alâka ile Hayvanatı tahnit Ankara $ (Hususi) — Anka- rada açılan ikinci tahnit kursuna muhtelif vilâyetlerden 45 muallim iştirak etmiştir. Kursta Almanyalı professör bayvanat tahniti müte- hassısı M. Jozef Kopo ders ver- mektedir. Bu kurs önümüzdeki teşriniev- velde — bitecektir. Müteakiben üçüncü kurs açılacaktır. Kursta her cins hayvanat üze- 6 Ağustos 1929 ÖERE a T Bi K Esham e D Tramyay girketi Terkon fiyetleri gönterir, Üa çedveldeki fadlar TAmerilan Ürüprer barkamı tarafından verilmişir. | yin hizmetçisi Haz rinde tahnit yapılmaktadır. Tah- nit edilen hayvanlar maarif mü- zesine gönderilerek orada çok cazip gruplar halinde teşhir olun- maktadır. Elektiriklenenler Viyana, 5 (A.A) — Korneuburg- ta hüviyeti bilinmeyen bir şahs yol ortasına gerdiği bakır bir teli yük- sek tevettürlü bir elektirik şebel nine bağlanmıştır.Teledoklman çok kimseler elektriklenmişlerdir. bunlardan üçü ölmüştür. tahkikat yapılmaktadır. 80 lirayı da beraber götürmüş.. Kadıköyünde oturan Saffet be- ide dün kon- solun gözündeki 80 lira parayı alıp kaçmıştır. Hamide aranıyor. Cemal Ef. değil Cemil Ef. Dünkü nüshamızda kondöktör Cemal —efendi isminde birinin kıskançlık yüzünden - birini - ya- raladığını yazmıştık. - Haber ab- dığımıza göre bu. vakanın faili Cemal efendi değil Cemil efendi isminde birisidir. Cemil efendi vaktile bir müddet şimendöfer kondöktörlüğü ettikten sonra bu mesleği bırakmıştır. Telefon haberleri İrtişa meselesi | |Ankarada bu hususta tahkikat yapıldığı doğru değildir Ankara 6 | Telefon | — Aldı- ğimız malümata göre irtişa tah- kikatı İstanbulda devam edecektir Maznunların Ankaraya nakli mev- | zuu bas değildir. İstanbul gazetelerinden bazılarının. yazdığı gibi Hasan beyin kayın pederinin ifadesine müracaat edil- diği doğru değildir. Burada Adliyede mutat içtima- Tarını yapan kararlar heyet irlişa meselesi ile meşgul olmuştur. Esasen bu heyet katileşen me- seleler üzerinde kararlar ittihaz eder. Binacnaleyh — kararlar ” heyeti henüz tahkikatı iptidai bir saf- hada olan irtişa meselesi ile alâ- kadar olmamıştır. dliye vekili bu husustaki neşriyatı mübalagalı « buluyor Ankara 5 — Adliye vekilini ziyaret ederek son hadiseler hak- kında görüştüm. Vekil B. şu be- yanatta bulundu: — * Gazeteler İrtişa mes'elesini Tüzumundan fazla izam etmekte de- | vam ediyorlar. Bu neşriyat, tahkikatı işkâl edecek mahiyettedir. Gazete mubalâğalarını okuyanların nere- lere kadar ncler düşüneceklerini kesdirmek — mümkün değildir Unutmamalıdır ki hadise henüz mahkemeye intikal etmemiş ve hakkında hüküm verilmemiştir . Bu vaziyet karşısında vicdanlı sanların adaletin tecelli edeceğine inanarak beklemesi lâzımdır. Yalan yanlış haberlerle efkârı ğlit —edilmesine etmiyeceğiz. — İstanbul Müddeiumumisi — buraya — irtişa hadisesini anlatmağa değil ondan daha çok mühim mes'eleler hak- kında izahat vermeğe gelmiştir. Güya bu iş için görüşmek üzere Temyiz rüesa ve azaları Ankara- ya gelmiş. Bu da yalandır.., İki üç günden beri burada bu- lunan — İstanbul iddeiumumisi Kenan B. bugün İstanbula hare- ket clkiştir. . Kouma Ber, Za- raya irtişa mese'lesi hakkında izabat vermek için değil, müddei- umumiliği alâkadar cden di; mese'leler hakkında görüşmek üzere gelmiş olduğunu söylemiştir. Matbuat müdüriyeti Ankara, 6 ( Telefon ) — Sabık Anvers şehbenderi İsmail Hakki B. matbual müdüriyeti umumiye- sine değil matbuat müdüriyel terceme şubesi müdüriyetine tayini lira sahte para Turino, $ (A.A.) — Evinde 600 bin liralık sahte ingiliz pars bulunan primelli- isminde bir şahıs tevkif edilmi Bu adamın şeriklerinden olup bu sahte paraları sürmeğe çalışan yedi kişi daha tevkif olunmuştur. Azılı bir hırsız yakalarıdı Zabıta 10 günden beri Kumka- pıda müleaddit sirkatler - yapan azılı bir bırsız yakalamağa mu- vaffak olmuştur. Bu, Haydar isminde bir adam- dır. Kumkapuda 11 eve - girmiş ve dün gece bir bakkal dükkâ- n cürmü — meşhut halinde yakalanmıştır. Graf zeplin Balon seyahatını 93 saatte ikmal etti Berlin, $ (Hususi) — Graf zep- lin sant 16 yı 22 geçe Amerika sahiline vasıl olmuş ve bir buçuk- ta Lakehürste muvaselet etmiştir. Seyahat 93 saat devam etmiştir. Balon Lakehürste gelince Alman bayrağını çekmiş ve Nevyorka doğru bir cevelân yapmıştır. Zeplin İ? buçukta Nev York üzerine vasıl olmuş ve halk tara- fındad — şiddetle — alkışlanmıştır. Balon saat 3,45 te tekrar Lake- hürst üzerine gelmiş, dörtte karay inmiştir. Balon yolda epice fırtınaları tesadüf etmiş ve yolunu deği; meğe mecbur elmuştur. Balonda- ki gizli yolcu genç bir ameledi Seyahat esnasınd. hapsedilmiş ve Laketürstte zabıtaya teslim ol- muştur. Barem kanunu tatbikat hakkındaki tali- matname tetkik ediliyor Ankara, 5 |Hususi) — Barem kanununun tatbikatına dair olan talimatnamenin istihzaratı bitmiş- tir. Talimatnamede Ankarada dev- let mebanisinde oturan memur- lara ayrıca icar bedeli verilip verilmeyeceği esas mevzuu teşkil etmektedir. Talimatnamenin bu kısmı tet- kik ediliyor. Ankara yangını ve sigortalar Ankara S (Hususi) — Ankara yangını dolayısı ile sigorta şirk leri alakadarana 13,000 lira tedi- yat yapmıştır. Hususi mektepler Maarife devri düşünüldüğü doğru deği Geçenlerde hususi mekteplerin 'de maarif vekâletine devredilmesi lâzım geldiği hakkında selâhiyet- tar bir zatın beyanatını neşret- miştir. Haber aldığımıza Maarif vekâletinin noktai nazarı bu fikre tevafuk etmemektedir. Salâhiyettar bir zat bu hususta kati beyanatta bul ştur. Dikkatsizlik! Dün iki kaza oldu iki yavrucuk öldü Dün iki kaza olmuş ve dikkat- sizlik yüzünden iki çocuk ölmüş- tür. 1 — Kumkapuda oturan 9 ya- şında — Kirkor arkadaşı Naci ile salıncakta sallanırken muva- zenesini kaybetmişler ve yere düşmüşlardir. Başını büyük bir taşa çarpan kirkor derhal vefat etmiş, Naci agırca yaralanmıştır. 2 — Eyipte oturan saatci Şeref efendinin üç buçuk yaşındaki kızı Düriye bahçedeki havuza düşerek bogulmuştur. Sarhoşluk Eyipte oturan — sabıkalı Arap Hamdi dün gece zilzurna sarhoş olduğu halde sokaklarda bağınp çağırmağa başlamış ve neticede yakalanmıştır. Postada... Çuval ile yerini değiştiren ipekli kumaşlar ! Bu 61 çabuklağımu yapan kim ise meydana çıkarılarak şid. detle cezaya çarptırılmalıdır Posta idaresi bakkında bize bir şikâyet vuku buldu, aynen kay- dediyoruz: 29 Haziran tarihinde Anadolu ajansı iİlânat şubesinden bir zat Diyarbekire - gönderilmek üzere paket postahanesine tahta kutu içinde bir paket tevdi etmiştir. Paket postahanesi kutuyu tart- mış ve 2200 gram gelmiştir. Sane dık 496 fumara ile postabanece kabul olunmuştur. Lâkin kendisine sandık gönde- rilen zat, emanet Diyarbekire gitmeden evel İstanbula dönmüş- tür. Bunun üzerine sandığı postaya veren zat istida ile müracaat ederek emanetini getirtmişt Paket dün İstanbula getirtilmiş ve açılınca içinde bir. çuval par- çası çıkmıştır. Halbüki - sandık postaya verilirken içinde bir la- civert kadıri elbisesi, beyaz bir kadın ceketi ve bir çift eldiven O vardı. | biçakla Paket postahane mühürü kıml- madan gayet mahirane bir surette açılmış ve içindeki ipekli kumaş- lar çuval ile değiştirilmiştir. Bittabi evelce 2200 gram gelen paketin sikleti tebeddül etmiştir Mesele hakkında posta mü riyetinin — ehemmiyetle — nazari | dikkatini celbederiz. 24 saatte 4 cerh Dün İstanbulun muhtelif yerlerinde dört kanlı” vaka ol 1 — Unkapanında, Yeşil tu- lumbada oturan 24 yaşında Yusuf dün gece evine dönerken mechul bir şahsın tecavüzüne maruz kal- mıştır. Ba meşbul söza'tür Haai Yusuf efendinin üzerine atılmış ve biçare genci dokuz yerinden Âağır surette yaralamıştır. Carih vakadan sonra biçağı ile bulık!e firar etmiştir. Hastahaneye dırılan Yusuf efendinin dan ümit yoktur. 2 — Dün gece Ayasofyada da 100 dirhem rakı için kanlı bir vaka olmuş, iki kişi ağır surette yaralanmıştır. Ayasolya da oturan Eginli Ah- met efendi dün gece şişesini eline alarak bakkal Faik efendinin dük- kânıma gitmiş ve 100 dirhem rakı istemi Faik efendi buna ret cevabı verince bakkal ile müşteri- arasın- yımı- da bir kagadır çıkmıştır. Neticede Faik efendi. Ahmet efendiyi ağır bir cisi'mle — başından Ahmet efendi de Faik efendiyi ağır sürette arkasından yaralamıştır. Mecruhlar hastaha- neye kaldırılınışlır. 3 — Kadıköyünde oturan sa- bıkalı kumarbaz Fehmi arkadaşı Kör Niyaziyi biçakla elinden ya- ralamıştı 4 — Üsküdarda oturan done durmacı Lutfi seyyar — sebzeci Hüsnüyü bir alacak meselesinden dolayı biçakla yaralayıp kaçmıştır. Carih dondurmacı bakkında tah- kikat yapılmaktar 4 üncü sahifamızda ÇİNGENELER KAHRAMANI tefrikamızın en son ve en güzel bikâyesi olun : YABANCI bugün — başlıyor . Müstakil blr hikâyedir. Eski parçaları okamg- dınızsa/ bile takip edebilirsiniz. ;