7 Ağustos 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

7 Ağustos 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

7 Ağustos 1929 Her dem taze bir kadın Lina Cavalieri güzelliğini nasıl muha- faza edebildiğini anlatıyor 25 sene evel bütün Avrupa ve Amerikanın en ziyade perestiş edilen kadını Madam Lina Cev: vi idi. Gariptir ki bu kadın, gü- zelliğiyle bütün cihanı teshir ey- lediğinden beri çeyrek asır geç- tiği halde buğün bile bütün taze- lik ve güzeliğini muhafaza ediyor. İngiliz” gazetelerinden - birinin Paris muhabiri bu ber dem taze kadının güzelliğini daima muha> faza eylemesinin esrarını öğren- in kendisiyle görüşmüştür. Lina güzelliğinin muhafazası için şu vesayada bulunmuştur Çok spor kadın için iyi değildir. Spor kadını çabuk kartlaştırır ve yüzünde buruşukluklar peyda eder. Yalnız hafif jimnastik, yüz- mek, kürek çekmek kadın için iyidir. Lâkin ( golf ) ve diğer sert sporlar kadının simasını bozuyor. Kadınlar kendilerine iyi bak- malıdır. Yoksa gençliklerini çabık kaybederler. Bunun için kadın her gün karanlık bir odada vücu- dunu ve zihnini gevşek bırakarak istirahat etmelidir., Paris / operasının bü meşbhür Ticareti Bahriye mektebi âlisi müdürlügünden: Eylülün on beşinci günü tedrisata iptidar edilece- ğinden talebe kayt ve kabuline başlanmıştır. Mektep Nehari ve meccani olup sefaini ticariyeye Kaptan ve makinist yetiştirir ve derecesi yüksekür. Tahsil Müd- deti ikisi tâli ikisi âli olmak üzere dört senedir. Âl birinci sınıfa liseyi ve tâli birinci sınıfa lise dokuzu ikmal eylemiş talebe alınır. Ve liselerin onuncu on birinci sınıflarından münakale suretile talebe kayt edilir. Talip olanların eylülün yedinci cumartesi gü- nüne kadar istidalarına atideki evrakı rapt ederek Ortaköyde Çırağan sarayı ittisalinde kâin mektebe her gün öyleden sonra müracaat etmeleri lâzımdır. 1 — Hüviyet cüzdam. 2 — Aşı şahadetnamesi. 3 — Mektep şahadetname ve ya tasltiknamesi. 4 — Maznun ve müttehim olmadığına dair polisçe musad- dak ilmühaber. 5 — Dört adet kartonsuz vesikalık fotograf. 6 — Veli, Veliyelerinin musaddak imza suretleri. Lina Cavalieri artistinin babası gazete müvc: ve annesi çamaşırcıdır. Lina on altı yaşında Roma ka- barelerinde taganni ederken fev- kallâde sesi ve san'atkârane ikti- | dari keşfolunarak operaya girmiş- tir. Üç defa evlenen bu kadınım ilk kocası Baratinski isminde bir Amerikan — milyoneri, üçüncüsü kendisi gibi bir muganni idi Son kocasından 1927 senesinde ayrıl- mıştir. ? yarış ve islâh encümeninden: T YARIŞLAR 9 Ağustos Cuma günü Veli Efendide Sirkeciden hususi tiren Giraet Dankası İstanbul Şubesinden: Bahıkesirinin Kiresün nahiyesi civarında maa müştemilât bir bap dakik fabrikasını birinci derecede ipotek ederek Balıkesir Ziraat bank Şubesinden on beş bin lira istikraz eden Arabacı zade Hacı Hafız Mehmet efendi ve şürekâsının müddeti muayyenesi mürur ettiği halde deynini tediye eylemediğinden ipotok edilen Giresun nahiyesine yarım saat mesafede vaki ve Arabacı oğlu fabrikası demekle maruf ve yedi vals ve alâlı saireyi müştemil son sistem kârgir fabrika ile müştemi Jâtından elli altmış re's deve istiap eder ahır ve ittisalinde demirhane ve yetmiş seksen kadar sığır hayvanı istiap eder ayrıca bir ahır. ve linde iki hademe odası ve su ile deveran eder iki taşlı başka bir değirmen ve ittisalinde fevkani bir oda ile tahtani iki dükkân ve fabrikanın ittisalinde kezalik fevkani üç oda ve tahtani bir oda ve ayrıca fevkani altı ve tahtani üç oda ve bir kiler ve bir mutbah ve bir çamaşırhane fevkani tahtani salonu müştemil müceddet ahşap mevcut ve fabrikası elyövm muntazaman hali faaliyette olup mezkür fabrika maa müştemilât mevkü >müzayedeye vazedilerek 31/8/929 farihine müsadif cumartesi günü saat on allıda muvakkat karardadesi keşide edileceğinden iştiraya talip olanların yüzde on nispetinde pey akçesini müstashiben Balıkesir icra dairesine müracaat eylemeleri ilân olunur. Merkez tası: — Galata Köprü başında. Beyoğlu 2362. Şube Acentası: Mahmüdiye Hanı altında. İstânbul 2740. Trabzon ikinci postası TANRARA ) vapuru B Ağusl fös Perşembe akşamı - Galata rıhtımından hareketle Zon; dak İnebolu Sinop Sarısın ye Fatsa Ordu Gireson Trab- zön Rizeye gidetek ve Of “Trabeon Polathane Gireson Or4 dü Fatsa Sorisun Sinop İne- Boluya uğrayarak gelecektir. Yaliva postası Sah — Çarşamba günleri Tophane — rihtimından kalkmakta olan Valıva postala- Ti Ağustosun 8 inden” itibaren yapılmayacaktır. Buna mükabil 9 Ağustos Cumadan — itibaren haftanın Cuma/ Pazar — günleri yapılacaktır. Coma - postaları: - Köprüden 8,30 dâ kalkarık Kadıköy tekmil adalar Kartal “Pendiğe sğrayarak 12,15 de Yalıvaya ve Yalıvadan 17,15 de kalka- Tak 18,30 da Pendiğe gelecek Pendikten 18,40 da hareketle tekmil adalar ve Kadıköyüne uğrayarak 21 de Köprüye ge- lecekti Cumartesi | Pazar - postaları: - Tophande Seyrisetain / zıhtımından 9 da kalkarak doğru — Büyükadaya burada' Köprüden 8.25 de kal- kan vapurdan diğer adaların aktarmasını alap 10,10'da ha- reketle 11,40 da Yalıvaya decek ve Yalıvadan 17de kal- karak Büyükadaya gelecek ve burada diğer adalarını aktarma- Si verdiklen sonra - doğru Köprüye gelecektir Kefelizade Hamdi vaporları KARADENİZ POSTASI Hilâl BN 7 Ağadtes Çarşamba Günü azşamı | Sirkeci rılıtımından — hareketle Zonguldak, İnebölu, Gerve, Sam- 'sun, Ünye, Falsa, Giresan, Tirebule, Gürele, — Vakfıkebir, — Trabizon, iskelelerine — azimet we avdet | edecel Yük ve yolcu için sirkecide yeni banda (1) nümeralu — acentesine müracaat. Telefon: İstanbul3105. Yelkenci Vapurları KARA DENİZ LÜKS VE SÜR'AT POSTASI Samsun p Çarşamba Ümlniea F EARL l (Zonguldak, İnebolu, San Ördu, Gireson, 'Trabzon, Sü mene ve Rize )ye gidecektir Tafa ken müracaat irkecide yel- Hanında kâin acentesine Tel, İstanbnl 1515 l mensup süvar olduğum iki tonilâtoluk Ankara motorma ait patenta, senedi bahri liman tezkeresi mesai şahadetna- | mesi ceketimle beraber Ayazma iskelesinde sirkat edildi mezkür evrakın yenilerini çıkaracağımdan | eskilerinin hükmü kalmadığını ilân ederim. Onkapal efendinin 10 numaralı Faik | ahve: Sürmeneli | YEDİNCİ 30,000 AYRICA: — 18,000 bir mükâfat. Bu keşidede cem'an «3,8 Bber keskin ve ağlara biçak istimal ederseniz kendinizi traş etmekte hiç bir müşkülatamaruz Kalmazsınız. Gilene biçakları pek sağlam Sheeli çeliğinden Tamlai Yele çümandan v bir Hat Skndnızi GereLi Tn V Cemil Beyin, avukat Hikmet leyman Beyden borç aldığı ceman sekiz yüz liraya mukabil birinci derece birinci sıra numarasile ipotek irae eylediği Lâlelide ku- yumcu Bahşayiş mahallesinin Hil- mi paşa sokağında atik 10 nu- maralı muhterik hane arsası in- delmüzayede yüz lira bedelle ve yine ayni mahallede Boyacı soka- ğında atik 14/16 kalp numaralı munkaddema hane elyevm muhte- rik hane arsası” indelmüzayede | yedi yüz lira bedelle talibi ühde- sine ihalei evveliyeleri bilicra iha- İci katiyeleri için on beş gün müddetle müzayedeye konulmuş- tur: şöyleki, Atik 10 ada kırk sekiz, harita 1381 numaralı arsanın hududu: Cephesi tarik diger tarafları Fatma, Sabiha, Fahriye, Seniha; Hürmüz, Emine hanımların arsalarile mah- dut beş metroya karip yüzü bulu- 'nan arsa yetmiş dokuz metro terbiinde ve beher metro murab- bar yedi liradan ceman beş yüz elli üç Tira kıymeti muhammineli mezkür arsanın tamamına yüzde | beş zamla talip olanlar. ve yine ayni mahalde Boyacı sokağında ada 47, harita 1379, atik 14/16 kalp numaralı muhte- rik hane arsasının hududü. sağ tarafı 1378 arkâsı 1315 harita numaralı arsalar cephesi ve sol tarafı tariki am ile mahdut iki | yüz doksan sekiz metreo murab- banda olup beher metro murab- bar on liradan ceman iki bin dokuz yüz seksan lira kıymeti mühammineli arsanın tamamına yüzde beş zamla - talip olanlar dosyası meyanında mevcut h: ve sairesinden daha ziyade m: lümat almak isteyenler kıymet muhammenelerinin yüzde onu ni petinde pey akçelerini ve 929/1929 dosya numarasile - İstanbul icra dairesi müzayede şubesine müra- caat etmeleri ve 31/8/929 tarihinde saat on dörtten on altıya kadar ihalei kat'iyeleri — yapılacağında müşterilerin bizzat ve ya bilvekâ- bâ bulunmaları ilân olunur, BÜYÜK TAYYARE PİYANKOSU İinci keşide 11 Ağustostadır BUYÜUK iKRAMiYE 10,000 liralık ikramiyeler ve 10,000 liralık TERYİR Liradır 15,000 — 12,000 00» numara kazanacaktır. HA NIMLAR! Bu ilân sizi alâkadar eder JAKOBÜUS Kumaş boyasını istimalinizde ipekli - kumaşlarınızı - kaynat- mağa lüzum yoktur. DokTORTaşçıyan Paris “Seririyatından me'nn ve 28 sene tecrübeli FPrengi, ağrisiz ifnelerle belsoukluğu, idrar darlığı ve zaali cinsiyetin elektrikle kat'i #eri ve ağrisız tedavis Emin önünde, İzmir sokağı No.4 #-Dr.ÇiPRUT: İt, saç ve zühreviye müte- hassısı Beyoğlu Asmalı Mescit Atlas Han, No, 2 Ka Telfon: Beyoğlu 3353 Hareket hasebiyle Güzel mobilyeler rizayı tara- feyn ile satılacaktır. Her gün saat 10 dan 18 e kadar Beyoğlun- da Ağa Hamamında külhan soka- gında 13 numarada Ağa Hamam apartımanının 18 numarali daire- dne aait obridi İstanbul ra dairesinden: İmam | Osman efin, Kozmadan borç aldığı paraya — mukabil vefaen ferağ eylediği Kartalda Saray bahçesi mevkinde 252-22 No gayrı menkulün ihalei eveliyesiçün otuz gün müddetle müzayedeye konulmuştur. Hududu: bir tarafı demir yolu diğer tarafı Azizef. arsası, arkası demir yoluna âit mahal önü tarik ile mahtut tahminen üçyüz altı arşın terbünde arazi dermuda eli sekiz arşın terbiinde Üyalnız — direkleri — dikilmiş bir tarafı galvaniz saç kaplı bin yüz lira kıymeti muhammineli natamani tehi olup talip olanlar ve daha ziyade malümat almak isteyenler kıymeti mnhammine- sinin “ede 10 nispetinde pey akçesini ve 928-330 dosya numara ile İstanbul dördüncü icra memur- luğuna, muracaat — etmele ve 9/9/92 tarihinde saat on dörtten 16 ya kadar ihalei evveliyesi icra kılınacağı ilân olunur. DEUTSCHE ORİENTBNK İstaubul şubesi Tesis tarihi : 1322 Dresdner bank, Müessisler Aşafhavzernşer bânk — ferayn, Hasyonal bank für Döyçland Merkezi idaresi: BERLİN Şubeleri: Hambürg İstanbul: şeyoğlu: İstanbul kasımı ata kismı, telefön i7, 248, 9B4, 985 telefom İstanbal: abuldaki tüti gümrüğü, Bilumüm banka mmamelâti içra ve hususi kassalar icareder. Depostu: