7 Ağustos 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

7 Ağustos 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Sahite 5$ İpekli elbise, Sesli filim ipekli elbise ile kuru saçtan hoşlanmayor! Sesli filim çok terakki ediyor, yakın bir istikbalde bütün filim- lerin sesli olacağı iddia ediliyor. Sesli filim iyi bir keşif olmakla beraber bir çok kaytlara lüzrum göstermektedir. Bunun birincisi tam bir sükünettir. En küçük bir sada bile sesli filimlerin muvaffa- kiyetini ihlâl ediyor. Bunun için eski gürültülü stüdyolar bugün derin bir sükünet içindedir. Sesli filimin bir çok garip kaprisleri vardır. Geçende - stüd yolardan birinde Besi Lov bir filim çevirirken bir türlü seslerin S n h'ı;ın sesler arıştığı görülmuştur. Uzun he Vah e lğfra bunun sebebini anlamak olamamıştır. Nibayet uzun tetkikattan som artistin üzerindeki ipekli elbisı filmi bozduğu anlaşılmıştır. lenilen sözler ve şarkılar ipekli kumaşa çarparak akis tevlit etti- ğinden bu, sadayı ihlâl ediyormuş. Bu keşif üzerine derhal ipekli elbiseler çıkarılmış, yerine ipek taklidi elbiseler giyilmiştir. Besi Lov, kendi ve ismine izaletle yapılan levanla şişesi Sesli filim çok kuru saçtan da huşlanmıyor. Söylenen sözler kuru saçlara çarparak akis yaptığından bu da filmi bozuyormuş! Bu iki köşif üzerine şimdi sesli filim çe- virileceği zaman' artistler saçlarını briyantin ile yağlamakta, üzerlerine markizet elbiseler giymektedirler. Sinema haherleri 44 “Üniversal Pictures , filim Şirketi / sesli / filimler imali için 1929 -30 senesine 12,000,000 do- lar tahsisat koymuştur. Proğram gayet zengin filimleri ihtiva etmek- tedir. * Şimdiye kadar evlenmek ten kaçınan ve artistlikle evlilik hayatının birleşmeyeceğini iddia eden Klara Bov Vil Karri Riş- man isminde genç bir sanatkâr ile nisanlanmıştır. Klara Bov 24 yaşında, kırmızı açlı pek şen bir kızdır. Kendi sini iyi tamıyanlar Klaranın evle | neceğine bir inanmayor. *Nişanlanmak evlenmek demek değildir,, diyorlar. * Almanya güzel sanatlar pezareti — Berlinde — bir — sinema akademisi açmağa karar vermiştir. Moskovada epice zamandan beri ma akademisi vardı Rusya hükümeti tali mektep- lerde muallim ve talebeye mec- büri —olarak — sinema — filimleri türlü Genç ve güzel sanatkâr sesli filimde de çok muvaffak oluyor Son — zamanlarda Holivutta çevrilmeğe başlanan sesli filmler- de Evlin Brent büyük bir muvaffakıyel gös- Evlin Brent ır. Ailesi fakir olduğu için kız- larını, bir istikbal temin etmek - üzere muallim yapmağa karar — vermişlerdir. Brent — çok — uysal, halim, selim bir kız olduğu için bu kararı kabul etmiş, tahsile başlamıştır. Evlin Brent Flori- dada tahsilini bitir- dikten sonr'a Nev York kiz mmuallim mektebine gönderil- mişti. Holivat studya- larının bir âdeti var- diri — Malümatlarını tevsi için kız erkek muallim mek- Evlin Brent gösterilmesine karar vermiştir tebi talebesini her sene muayyen | zamanda Holivuta davet ederler, bunlar stüd yoları gezerler. Evelin Brent — arkadaşları ile | birlikte — sinema — şehrini gez- | zaman bu hayatı çok cazip | bulmuş, kendisi de büyük bir hey- can hissetmişti Evelin iptida bunu geçici bir heves gibi telekki etmiştir. Fakat günler geçtiği halde heyecan zail olmayınca sinema artisti olmağa heves etmiş ve Holivuta giderek figüran olmak üzere bir şirkete müracaal etmiştir. Evlin iptida ret cevabı ile kar- şılaşmamıştır. Bundan ümidi kı- rılmamış, bir müddet sonra gene müracaat etmiştir. Genç kız bu defa da yer olmadığından behisle reddedilmiştir. Evlin bu suretle bir kaç def: müracaat etmiş, bu esnada sakin hali, kibar tavrı nazarı dikkati nihayet — figüran olarak işe başlamıştır. Evelin bir müddet figüranlık Yarı insan, etmiş, sonra, Prisladen isminde ir kadın artist kendisini himaye ederek küçük roller ” verilmiştir. Evlin Brent bu suretle hayatım kazanmağa başlamıştır. Genç sanatkâr bir müddet sonra öteden beri arzusu olan İngiltere — seyahatma — çıkmıştır. İngilterede bir filim şirketinin teklifi üzerine 4 sene kalmış, bir çok filimler çevirmiştir. Evlin — Amerikaya — avdetinde inci derecede roller yapmağa başlamıştır. Asıl iştiharı Şikago geceleri filmidir. Jorj Bankraft ve Oliv Brak ile birlikte çevirdiği bu filimde çok muvaffak olmuştur Bundan sonra Emil Yanings ile Son emri filmini çevirmiştir. Evlin Brent iptida Bernar Finnan ile evlenmişti. Bununla uzun müddet birlikte yaşayamaya- rak ayrılmıştır.Evelin ”- muvaffak olmak lâzım geldiğini söyliyordu. Mamafih sonradan Herri Edvards ile evlen- miştir. yarı balık! ;vin rent ve seslirfilimi Ahmet hanın ;efdhııt hayatı Sabık iran şahı bir bar kızına aşık olu Ahmet han elindeki paraları çılgınca israf etmeğe devam ediyor Sabik İran şar hi Ahmet han ğ Avrupanın büyük eğlence şehirle- | rinde gayet se- | fihane — haytına | devam — ediyor. | Ahmet şahin ek |. maslarına kıymet — — takdir ettirdiğini | yazmıştık. — Eski | İran hükümdarı- | nın şimdi yegâne * düşüncesi elmas- | larını satıp para | ni altından gi- rerek üstünden | çıkmaktır. 4 Sabık şahın en ; büyük — merakı deniz — banyola- | ü b rında yarı çıplak | genç — kadınları | seyretmektir Esasen kendisi nin kadınlara de rin bir zâfı var- dır. Beğendikle- ” rine avuç dolusu Ahmet hanın sevgilisi Jinet in serbest - bulunmak | Holivutta - sıcaklar bütün şiddetile hüküm sürüyor. Bu sebeple sanatkürlar böş vakıtlarını hemen kâmilen denizde geçiriyorlar. Bunlar arasında en ziyade Doroti Sebastiyen nazarı dikkatı celbediyor. Doroti sabahtan akşama kadar deniz kenarından ayrılmamakta, orada yemekte, öğle uykusunu orada yapmakta ve sıcak duydukça denize girmektedir. Resimde Doroti, iyi kitara çalan bir arkadaşı ile birlikte görünüyor. para verir, dehşetli israfatta bu- kunur. Ahmet şahm husüsi ” bir yatı vardır. Genç kadınlar şahla bir- dikte bu yatla tenezzühler yaparlar. » a — sarfettği para akla durgunluklar Sezir. Saknle gah ils'yene Karbilıia jertip ettiği ziyafetlere tamam iki buçuk milyon lira sarfetmiştir. Ahmet han ayni zamanda> çıl ncasına kumar - oynamaktadı Şimdiye — kadar — kumarda — alt buçuk milyon lira kaybetmiştir. Mamafih kazanmak ta, kaybet- mek te Ahmet şah dir. ği zaman paraları almağa tenezzül etmez ve bumu kızlara terkeder. Hele şahim . sarhoşluğu ömür- dür. Biraz kafası tüsülendi mi Ahmet han elmaslarım çıkarıp etraftakilerine dağıtmağa başlar. Son zamanlada Âhmet han Jinet isminde bir bar kızına tutulmuştur. Sabık bükümdar bu bar kızının üstüne — titremeğe — başlamıştır . Şimdi bu kız için dehşetli para Sarfetmektedir. Zinet, Ahmet har 'nın metresi olduktan sonra kumara dadanmış ve dehşetli para kayb- etmiştir, ve hâlâda etmektedir.. Genç kadın arnı etti diye Ahmet şah bir müddet evvel Dovilde büyük bir balo vermiştir. Bu baloda bir çok hafifmeşrep kadınlar, sefahet âleminin tekmil tanınmış çehreleri hazır bulun- muştür. Geceli gündüzlü sefahet hayatı Ahmet hanı çok zaiflatmıştır. Salro ceki tonbalaya ' kükesdıin göbeği de erimiş, yanakları H ait B G devam ederse elindeki elmaslar £3 seneye kadar suyunu / çeke- Hangisi daha güzel? Dovilde yapılan bir müsabakada iki kız birinci addedildi Fransada meş- hur banyo yeri olan Dovilde bir cihan — gözellik müsabakası ter- Üp alınmıstır . Müsabakaya Avrupanın güzel kadın vanını haiz Mad- mazel Simon ile Amerikanın gü- zellik — kraliçesi | Mis Van Hensan da iştirak etmiş- tir. Müsabakayı kazanmak — için mühtelif “mükâ- fatlar tahsis ol unmuştur. Birin- ci mükâfat “Mis Üniver , — Yani * Cihan güzeli “kız unvanı ile 300 İngiliz Hirası nakdi mükâ- fattır. Mümeyyiz heyeti azaları birinci mükâfata hem Matmazel Simonu, hem de is Hensonu layik gör- | ırdan inin daha Sağda Avrupa güzeli Mis Simon, Amerika güzeli mis Hensön Solda Bundan dolayı her iki güzelin hem cihan misi unvanma hem de 400 İngiliz lirasını aralarında tak- sim etmeleri münasip görülmüştür. Bu iki güzel, güzelliğin ikiz evladı ma remiz olmak üzere elleri ak - müsabaka len geçirilmiştir.