16 Eylül 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

16 Eylül 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Akşam Sahife 5 Ağır bir akş Bu tuvalet “ gür müşü saten ve si- (l Bele tesa: dantel | yüksek bir kemer temsil etmekte ve arkadaki — draföi geniş'ik içinde na- iği temin cden yeni hututa uymak-|f v tadır. Beraber giyi-| den başlık en son İ Ka yaldızlı / tüylerden mürekkeptir. Sonbahar modasi | gazeteleri Sonbahar — akşam dantela ve kumaş- |1 lardan - yapıldığın- Ç dan bunü / giyen p kadınların bu rap ile daima ayakta dürmağa — mecbur olduklarını ve otur- mağa imkân olma- dığını yazıyorlar. Cildin taravetini iade ve saçların muhafazası için ne yapmalı? Sayfiyelerden —avdet - başladı. Ayni zamanda, dağ başında ve deniz kenarında pek cazip görü- 'nen yanmış cilt ve derisi kurumuş ellerin çaresine bakmak derdi baş göstermek tabildir. Her sene bu mevsimde güzellik müesseselerine fazla tahacüm - olur, tuvalet leva- zamt satışı arlar. Bütçede — hatırı sayılacak bir mevki / tutan bu levazımın hep hazır alınmayıp mücerrep tertipler üzerinden evde yapılmaları müm- kündür. Evvelâ cildi iyice temiz- demekle işe - başlamalıdır. Bunun için oldukça sıcak su ile en iyi cinsten, fazla yağlı bir. sabun kullanmak kâfidir. Sabundan emin değilseniz bir çay kaşığı kolonya / suyu — ilâve edilmek döğülmüş iki yumurta sarısı çok köpüklü bir sabun “Yüzü — ve saçları yıkamadan bolca sıcak zeytin yağ ile oğarak bir kaç saat bırakmak çok faide- lidir. Yıkandıktan sonra — saçlar hemen kurulanmalı ve yüze par- maklarla içire içire saf lanolin türülmeli ve en sonra soğuk çay ile yıkanarak mesamat kapatılma- lıdır. Saç renginin koyulaşması matlüp ise zeytin yağ yerine hint yağı kullanılır. Tik iki hafta zarlında üçer de fa tekrar edilirse kâfidir. Ondan cilt için mutat olan kremin kulla- nılmasına devam edilir. Tozlu bir köyde oturup çokça otomobil gezintisi yapmış olanla- rın cildi. daha ihtimamlal temiz- lenmeğe muhtaçtır. Şu tertip mesamat arasından her türlü toz ve saireyi çıkarmağa yaramakla maruf ve cildi yumu- şatıp bayazlatmak için çok iyidir: Kesilmiş sütü bir torba içinde asarak tamamile suyunu çektir- meli, buna yarım limon suyo ili ederek iyice döğmeli ve adeta yumuşak bir krem haline getirin- ceye kadar lüzum görülen asil- bent ruhunu damla damla akıta- rak döğmeğe devam etmeli Yüze ve boyuna iyice yayılıp iki Üç saat bırakıldıktan sonra bir kaç damla çiçek suyu ilâve edimiş gül suyuna bir pamuk parçası balırarak silmeli. Cildin daha şeffaf olduğu görülecektir. Mesamatı fazla açılmış yüzler için ki ekseriyetle çok krem kullanan- larda görülür - Şu kabil tertipten çok faide görülür: 1 kısım asil- bent rubü, 1 kısım eter ve altı kısım kâfurulu su (eau camhree). göz kapaklarına sürmemelidir. Yorgun gözler için iki bardak sıcak suda eridilmiş bir çay kaşı ği ingiliz tuzu ile sıcak veya so- | ğuk banyo yapmak iyidir. Temiz Elma ve ayva peltesi Meyvalari hamca intihap etmeli Bu mevsimde ruzgârların ağaçtan ürdüğü meyvalar pelte yapmak için pek muvafıktır. Meyvalar kabuk ve çekerdekleri çıkarılma- dan ufak parcalara bölünerek ir tencereye konur ve üstünü örterek bir. parmak geçecek ka- dar soğuk su boldurularak mey- valar yumuşayıncaya - kadar kay- natılır. süzülen suyu ölçülüp tekrar ateşe oturtulur ve kaynamağa başlayınca ayni miktarda toz şeker ilâve edilerek tekrar kaynamağa baş- ladıktan sonra on dakika daha kaynatılarak - indirilir, sıcak su içinde hazır bekletilmekte olan kâseler birer birer " kurulanarak pelte ile doldurulur. Elmalar kay- nar iken bir. çubuk vanilya, ve ayvalar ateşlen ineceğine yakın iki öç ıtır yaprağı katmak hoş Bıldırcın Yazın vedamdan mütevellit acı- mızı tadil için tabiat bize bıldır- çanları yollar.- Bu tombul koşca- gazlar leziz oldukları nisbette mu- gaddidirler. Hazmı biraz ağır ol duğündan — çocuk ve - ihtiyarlara şayanı tavsiye değildir. Bıldırcın Pişirmenin en eyi usulü şiş ve ya fırnda kızartmaktır.Şişte kızartırken evvelâ kuşları galetaya bulayarak sonra iki tane iri asma yaprağına p sicimle bağlamak yağını ta- AŞ : a pişecekse üstüne yağlı ile örümek lâzımdır. #Fazla bıldircin alınmış ise ertesi günü soğuk yenmek üzere güzel bir söğüş şöyle yapılır. Bildircinları bir. tencereye ko- yarak, tuz, biber, bir defne yap- rağı, bir karanfil, bir tutam kekik ve bir diş sarımsak ilâve ederek hafif ateşte kapağı kapalı olarak pişirmeli. Sonra kemikleri usulca çıkarılan küş etleri, miktarına | göre bir tabak veya kâseye istif edilerek üstüne ağırca bir baskı koymalı yeneceği zemar tcre ve ya roka yapraklarile — döşe tabak ortasına çevirerek et- rafını tup ve hazırlap yumurta larca - bozulmadan bir şişede —aylı durür. Feri kaçmış gözlere hayat ve revnak vermek için basit bir ilâç.. kahve fincanı suya beş on damla amonyak ilâve ederek içmektir. Sui / istimal edilmemelidir. Eller için lanolin veya kakao yağı ayni derecede iyidir. Evvelâ sıcak su ile yıkayıp bolca yağlayarak eldi- ve sabaha kadar ven giymeli bırakmalıdır. Kepek mürver ve çay suyu elleri beyazlatır. ve teri keser. Güneş ve denizde kuruyup katı |laşmış. tırnaklar için sıcak suda yumuşattıktan sonra ilik beden Döyağı ile oğmak - iyidir. Gece giyilen eldivenler tireden olmalı ve hava geçmek üzere parmak- ların uçlarında delikler açımalı- dır. Ahvali adiyede limon suyu veya asilbent ruhu ilâve edilmiş halis gliserin eller için faideli ilâçtır, hem yumuşatır, hem be- yazlatır. | da yapılmışı Kalın bir bezden, hiç sıkmadan | Maymun yerine insan Bir idam mahkümunun guddeleri iki ihtiyarı gençleştirdi İhtiyarları — gençleştirmek şimdiye kadar yalnız güddeleri aşılanarâk tecrübeler yapılmıştı. Şimdi ilk defa insan güddesinin başka bir insana aşı- lanması tecrübesi yapılmıştır. Bu mühim tecrübe Yugoslavya- Güddeleri alınan adam idam mahkümu Hasan is- minde bir arnavuttur. Pirzerenin köylerinden biriz için maymun sekenesinden bulunan Hasan Mira- lay Sespenski, Mülâzımı evel Ku- Paniç totoviç ve levazım zal yetin hakiki esbabı. anlaşıla- mamıştır. Hasan sirp zabitlerini kan davasından dülayı öldürdü- Zünü söylemekle iktifa etmiştir. Katil übut bulduğundan Hasan idama mahküm edilmişti. Arnavut — Nevzatz — civarinde Teterwardein kalesinde mevkuf bulunuyordu. Nevzatz hastanesi ser tabibi Dr. Mzelac ve aşile gençleştirmek nazariyesinin Yu- goslavyalı meşhur Alinin Dr. Rou- koviç idam mahkümu Arnavuttan güddelerinin başka insanlara aşı- lamak suretile fen namına istifa- de eylemek istemişlerdir. İki doktor Hasanı höcresinde ret ederek fenne hizmatle büyük nam Kazanacağını söyle- mişler ve güddelerinin ameliyat ile alınmasına müsaade etmesini rica etmişlerdir. Bidayette arnavut bu sözlerden bir şey anlamamış ve anladıklan sonra evvela haremile çocuklarını görmek istediğini söylemiştir. Dok- tor Pirzerine defaatla telgral çe- kerek ai ini isteliklerini söyle- mişler Doktorlar idam mahkümuna ailesinin gayet dağlık bir köyde bulunmalarından kendilerine haber| kurşuna di Gençleşen mütekait miralay Vuyaniç vererek gelmelerini temine imkân olmadı ışlardır. Arna- vut bir siğara istemiş ve ameliyata razı olmuştur. İki doktor hemen hapishanenin bir odasında ame- liyat yapmışlar ve çıkardıkları güddeleri daha - canlı iken, iki sağlam ihtiyara aşılamışlardır. Aşılananlardan biri. Kruzof is- minde 67 yaşında bir eski miralay ve diğeri 73 yaşında Vuyaniç namında bir işçidir. Miralay aşılandıktan sonra ken- disinde gençlik duymuş ve zev- cesine yeni çocuk doğurmağa hazırlanmasını söylemiştir. Bekâr olan dok amelesi de aşılandıktan sonra kendisinde- fevkalâde er- keklik kuvveti hissettiğinden ev- lenmek için kadın aramağa baş- lamıştır. İki ihtiyar kendilerinde gençlik kuvveti duydukları esnada güdde- lerinden mahrum edilen Hasan İntikamını kızından almış Bütün Bükreş şehrini heyecana thiş bir vaka düşüren mü 'de Son . günl Bükreş şehrini heyecana düşüren bir vaka ol müştür : Bir iki hafta evel Ra- manya — Şurayı devlet “azasından M. Matriskunun üÇ yaşındaki kızı ikreş civarındaki köşkünden ça- İmmıştır. Çocuk bahçede oynar- ken ortadan kaybolmuş, pek çok arandığı halde bir türlü buluna- mamıştır. M. Matrısku > polis miş, Fakat zabıtaca yapılan tahar- haber ver- riyat da hiç bir netice vermemiş- tir. Vakadan üç dört gün sonra köşke madam - Matrsku samiaa posta ile, Bükreşten büyük bir kutü — gelmiştir. Paket — açılınca içinden mukayya bir kutuya yer- leştirilmiş çocuğun cesedi çıkmış- tır. Zavallı yavrunun elleri arasına şu tezkere sıkıştırılmışti. Madam bu sene şubat ayın: da kocanızla sizi Bükreşte gör- müştüm. Bu mülâkatımızı siz de elbet hatırlarsınız. İntikam gayet tatlı bir şeydir. Annesinin vermek istemediğini - çocugundan aldım Kocanızın bana ettiği muameleyi intikamsız bırakamazdım!. Kadın tezkereyi okuyunca her şeyi hatırlamıştır. Şubat ayında bir gün çay içmek için Bükreşin en kibar oteline giden madam Matriskuya — bir ermeni — genci musallat olmuş. fevkalâde güzel olan genç kadını takibe başla- mıştır. Genç kadın bundan sonra bir çok. yerlerde delikanlıya/ te- sadüf etmiş ve kendisile bir kaç dela görüşmüştür. Madam Matrisku Aradan bir müddet geçiklen sonra kadın kir gün kocasıyla aynı otelde çay içerken Damaryan ismindeki ermeni genci gelmiş kendisini dansa- davet etmiştir. Delikanlı ret cevabı alınca, genç kadını zorla kaldırmak- istemi ştir. Bu hali gören M. Matrisku genci yakalamış, iki tozat atarak etelden attırmıştır. Damaryan bu tokatların intikamını almak için Matriskunun — çocuğunu — çalmış, boğmuş ve ailesine göndermiştir. Damaryan polis tarafından aran- maktadır. Fakat henüz izini keş> olar fetmek - kabil h. Bazı azeteler genç kadın ile delikanl razında gizli bir. münmebet olduğunu ima ediyorlar