19 Eylül 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

19 Eylül 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Akşam AAA . 19 Eylül 1929 Yazan: İskender Fahreddin Harem ağası, Melâhati göksüne dayadı ve simsiyah dudaklarını, genç kızın pem- | be beyaz yanaklarına yapıştırarak öpmeğe başladı Padişah, doktor FİKRET beyi atfetmişti. Konyadan gelir gelmez Nazan hanımla evlenecekti. Fakat, acaba Fikret bey bu kararı kabul edecek miydi? Cater ağa, bu hadise karşısında yeni bir rol mü oyniyordu?. Melâhat, Konyada menfi olan doktor FİKRET beyin affedildi- ini işidince hayretten hayrete Kulaklarına inanamıyordu. Cafer ağa yeminle tekrarladı : — Vallahi geliyor, küçükhanım! Bu o kadar hayret edilecek bir mesele/ değil Hem, siz onun affını daha evel de istememiş miydiniz ? İşte, Efendimiz bu defa bilmem nedense, onun ma- sumiyetini — hatırlıyarak — affetti. Hattâ saray hekimi bile yapacak zannederim. — Saray hekimi bile yapacak haaa,..?! . Olmaz mı ? Melâhat dişlerini sıkarak güldü. — Efendimiz on beş gün içinde bütün mizaç ve tabiatlarını de- giştirmiş galiba...?1 Cafer ağa, fırsattan istifade etmek maksadiyle biraz daha sırnaştı. — Bana bir öpücük daha ve- rirseniz, size bu işin de iç yüzünü söylerim... Fakat, eğer bu hu- susta ağzınızdan en ufak bir kelime bile kaçıracak olursanız, o vakit ben inkâr ederim. Ortada kalır 've okkanın altına gidersiniz Melâhat / gözlerini yumdu ... Başını arabın göksüne uzat- tti Cenç kız kendi mevküni bu gibi — sarsıntılardan — kurt: için her şeye tahammül ediyordu. Melâhat harem ağasının kol: ları arasında yarım dakika kadar sessiz ve hareketsiz kaldı. Cafer ağa, dudaklarile tatmi, €tmeğe çalıştığı ihtiraslarını giz- Tiyememişti. Melâhati - kollarının arasından İstanbul vilâyetinîien: — Yayrucuğum, seni çok sevi- yorum. ! Melâhat sesini çıkarmadı. Cafer ağa titriyordu. — Beni affediniz, dedi, ben bunca senedir. saraydayım; sizin kadar güzel ve civelek bir kız görmedim. Genç kızlarla düşüp kalkmaktan, onları sevip okşa- maktan çok boşlanıyorum. Ah, ne olurdu, sizin gibi bir genç olsaydım...! Melâbat: — Rica ederim, artık gevezeliği bırak da şu işin iç yüzünü anlat banı Harem ağasının dizlerinde kuv- vet kalmamıştı. oturdu, — İri uğuşturarak doktor. Fikret teki meşrutiyetcilerle li muhaberesi oldu- i gizli işlerini anlamak için NAZAN 1 ona verecektir! Anladınız. mı şimdi meselenin iç yüzünü...? Melâhatin hırçınlığı üzerindeydi: temel kakacak, Cafer ağal Sen: © yakında yıldızdan gider diyor- sun amma, anlattığına - bakılırsa Nazan sarayda mühim rol oyna- mağa hazırlanıyor demektir. — Benim anladığıma göre ro- lü oynıyan Efendimizdir. Fakat, bir müddet sonra siz, Nazanın üıiııc geçebilirsiniz! Çünki » Onun yapacağı iş değil. minim ki, Padişahımız iz beş on güne kadar tamamen iyi alacaksınız.. O halde Nazanın elinden bu işi almak, içi güç bir şey değil! 929 senesi yol mükellefiyetini bedenen ifa edecek olanlar için meclisi umumiyi vilâyetçe Temmuz, Ağustos, Eylül, Teşri Teşrinievel ve 'sani ayları tayin edilmiştir. Yol mükellefiyetini ifa edeceklerin hangi yollarda çalışacaklarına dair vilâyet Nafia Baş mühendisliğir müracaat ederek alacakları tezkereler üzerine mahalli inşaata azimetle mükellefiyetlerini ifa etmeleri lâzımdır. Bu müddet zarfında bedenen - Mükellefiyeti ifa etmeyecek olanların yol mükellefiyeti için 10 liradan başka şose ve köprüler kanununun 19 uncu maddesi mucibince ceza olarak S lira ki cem'i gibiler hakkında tah 15 lira tediye etmeğe mecbur oldukları ve bu li emval kanunu tatbik edileceği tebliğ olunur. iş Bankası Umumi Müdürlügünden: Bankamız müsabaka imtihanında muvaffak olarak kabul edilen namzetlere lâzım gelen tebliğat yapılmıştır. Tebligat haricinde kalan: lar müessesemize almmayacak demektir. Müessesemizin —memura — ihtiya: Mmemuriyet talebinde bulunanların müracaat kabul olunmayacaktır. Kazanç vergisi bordroları Yeni kanun mucibince ka- zanç vergileri değişti, Matba- amızda - satılan bordrolar da yeniden basıldı. Bu defa hem S yazları için bem de yazı mal ml." için iki türlü yapıl- mış'ır, İki kuruş fiyetle yalnız matbaamızda / satılır. Matbaa Müşterilerimiz meccanen ve- rilir. AKŞAM kalmadığından şimdiye kadar evrakı Mfz edilmiştir ve yeniden HER NEVİ EŞYA 6 ay vade ile yeresiye almak isterseniz Beyoğlunda Tünel pasajında 7 nümerolu KREDİTO Yazıhanesine müracaat edini Telefon: Beyoğlu 1891 Her akşam bir bikâye İrfan Bey, i; servetini genç yaşında temin etmiş zattır. Üstelik, vechen - yakışıklı boy, bos, endamca mütenasiptir de... Lâkin, İrfan Beyin bir kusuru, bir özrü var.Öyle bir özür ki,katıyen Halk sütunu Teşekkür yeti Bakırköy Şi doğum Himayei elti S1 tarafından faki e döğüm cenasını İönşası amükarrer doğüm evi için vahde: Ü tedavi edilemiyor. — Delikanlının hadim aei Mazrileri n e | gözleri görüyor. kulağı işi Dü Maşirperter teberte kargı fekir | bürnü koku alıyor; elleri, ayal- alleler ramına ara şükran eylmöyi bir. inci gibi, vecide addederiz. . Fakat,,, fakat, Himayei etfa cemiyeti Hoyeti idaresi Evet, İrfan Bunun — tashihi yapmadı, neler.. ına mi başvurm: yagerlere kenı Mide doktorla- 4 en usta kim- göstermek için, Viyana'lara, Almanya'lara mı se- yahat etmedi; türlü türlü güzel kokulu haplar, pastiller, ruhlar, damlalar mı kullanmadı ? Daha 'ne naneler yutmadı, ne naneler.. Fakat, bütün emekler beyhude! Hattâ, yalnız beyhüde olmakla kalsa... Bilâkis, maküs netice veri İrfan Bey kendi müddetçe, hafifler gibi oluyor; lâki daha büyük bir şiddetle artıyor- dü. Biçare delikanlı , ö aymmakam Adil beyin dörk çoc zevcesine henüz maaş tahsis eğili Bu zat öleli on beş ay oluyor. Zevcesi tadır. Ve açtır. Yirmi yedi. senelik sefelet çekmer hal verilmesini nea ederim. Karilerinizden muallim bizardı ki... Hele, aşk cihetinde... Birkaç tecrübesi — müthiş bir adami muvaffakıyetle, âdeta hezimetle neticelenmişti. İrfan, nihayet, öksüz, besleme- likten yetişme, tahsilsiz bir kı aldı. Bu yavrucak, delikanlının özrüne bile bile vazı ” olmüştu. Fakat, İrfan, onun, buselerden başı irdiğini — hissediyordu. vücudun bir vücut esnalarda dudak dudağa gelmemek. Nihayet, zevcesi, birisile se | şerek, kaçtı. İrfan da, - kabahati | kendi üzerine olarak- talâka rıza | gösterdi. | Bir iki sene, kadınsız yaşadı. Cam pek çok - şeyler çekiyordu. Fakat, İrfan, kendini tutuyordu. Tavuklara çok yumurtlatmak için ne yedirmeli? Tiyeti: 10 kürüş Mahrum yaşıyordu. Kiralık hane Mercanda Fuat Pş. cadde- sinde 62 numaralı hanenin elektrik, terkos, muşamba ve hamamı havi dairesi kiralıktır. Taliplerin derunına veya Mer- can bekçisi Mustafa ağaya müracaatları. YEDİNCİ Beşiktaşta Kiralık bir hane aranıyor taşta tramvay caddesine mümkün mertebe yakın bir yerde dört odalı küçük ve müstakil kiralık bir hane aranıyor. Bu şekilde kirâlık evi olar mektupla Matbaamız Müdiriyetine bildirmesi ve ya telefonla malümat vermesi rica olunur. Telefon: İstanbul 1434 40,000 AYRICA: — 20,000 10,000 liralı bir mükâfat. BÜYÜK TAYYARE PİYANGOSU 3 üncü keşide 11 Teşrini Evveldedir BÜYÜK iKRAMiYE ramiyeler ve 10,000 liralık Bu keşidede cem'an «3,900» numara kazanacaktır. Lâkin, birgün, biçak kemiğe dayandı: İrfan, yolda giderken, öyle bir kadın gördü ki, kendini tutamadı; arkasından yürüdü; onu takip ederek evinin adresini öy- rendi. Hakkında da malümat aldı : Dul bir kadınmış. Teyzesinin evinde oturuyormuş. Daktilolukla geçiniyormuş. İrfan, birkaç gün daha genç kadını takipten sonra , onunla tanıştı. Fakat, son derece tedbirli davranmıştı. Lavanta kokularına bürünmuştü. © Bir iki gün sonra , bir cuma günü, birlikte Yaleva'ya gitmeğe karar verdiler. Bittabi , genç kadın, teyzesine, kuyruklu - bir yalan uydurdu. O gün zarfında, İrfan, gene kokulara büründü. Yalova'da, kaplıcaları gezdiler. Uslu uslu, yanyana yürüyorlardı. İrfan, pek uslu — durmiyacaktı amma, -ah! - neylersih ki, korku- yordu, çekiniyordu. Ormanın kenarında, mavi mavi, güzel kokulu çiçekler gördü. Bun- lardan bir demet toplıyarak, gençe kadına verdi — Ne güzel, — Evet... — Fakat ? — Birşey itiraf edeceğim, İrfan Bey! Bunu herkese söylemem, fakat size söyliyeceğim: Ben, özürlü kadının. / Çocükken, acemi / bir doktor, beni ahtapotlarımdan ame- liyat edeceğim diye, koku duy- mak hissinden mahrum bırakmış. Ne felâket değil mi? Bu güzel çiçeklerin kokosunu duyamıyorum. İrfan: — Ahİ - etti ve, gözleri; su- landı. Şıpır şıpir ağlamağa başladı. — Ne rakik kalplis İrfan Bey. Üzülmiyin, üzülmiyin! Özrüm, beni o kadar muazzep etmiyor. Gençkadının başı, İrfan'ın om- zuna düştü. Nükili: (Hatice Süreyya) YERÇİK Liradır 15,000 — 12,009 Ortaköyde Feriyede kâi 1 — Türk olmak. 2 — Yaşı on sekizden aşağı ve yirmi beşten yukarı olmamak. tünle iştigale müsait bulunmak. etmeleri ve vesikalarını da beraber getirmeleri ilân olunur. Tülin Dlisar iaresi nn müdirliğinder: (Mezkür hususat: Nufus tezkeresi, mektep şahadetnamesi, veya orta tahsili ikmal ettiğine dair m: in eksper kursuna bu sene 25 talebe almacaktır. Taliplerin adedi matlup haddi geçerse bir müsabaka yapılacak müsabaka neticesinde kazananlar kabul edilecektir. Bu müsabaka 6 teşrinievvel cumartesi ögünü Feriyede saat 2 de yapılacaktır. Taliplerden aranacak evsaf şunlardır: 3 — Lâakal orta tahsilini ikmal etmiş bulunmak. ( yani liselerin dokuzuncu sınıfına muvaffakyetle geçmiş olmak.) ağır cezaları müstelzim cürümlerden ve muhilli haysiyet kabahatlarından dolayı mahküm if idarelerinden musaddak resmi vesika, idarenin iki doktoru tarafından verilmiş sıhhat raporu, mahalle veya karyesi ihtiyar hey'etinin polis veya jandarma dairelerinden musaddak şahadetnamelerile tevsik olunur.) Taliplerin nihayet 2 teşrinievele kadar Tütün inhisar idaresi