24 Ekim 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

24 Ekim 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

24 Teşrinievel 1924 Zavallı hırsız! Kendisini tevkif ettirmeğe kadar neler çekmiş! Viyanada olmuştur. Son zamanlarda Viy: mada elmasçı dükkânlarını hırsiz- larm sık sık soyması bütün ceva- bircileri düşündürmeğe başlamı tır. Ring caddesinde büyük ma- gazası olan madam Şönbrun ismin- deki elmasçı mağazasına elektrikle işliyen bir tuzak koymuştur. Bu tuzak kurulduktan sonra mağa- zaya giren bir daha çıkamamakta imiş. Bir gece madam Şonbrunun mağazasına hırsız. girmiştir. Bir çok kiymettar elmas ceplerine yerleştirdikten sonra hirsız. kaç- mak istemiş fakat bir türlü dışarı çıkmıştır. Kaçımak için uğraşırken mağa- zada bulunan bir zilin düğmesi- ne de basmış ve ortalığı bu zi- lin sesi kaplamıştır. Hırsız, her ne kadar zili sus- turmağa / çalışmış isede düğ min nerede olduğunu bilmediği den muvaffak olamamış ve gü- Tültüden âdetâ sersem olmuştur. Bu halde sabaha kadar bek- liyemiyeceğini — anlayan — hırsız, telefonu elinc almış ve en yakin polis merkezine telefon mağazalar Hitsing merke bidir, oraya haber ve size karışamayız. demişti Hırsız, Hitsing merkezine ha- ber vermiş, oradan da : — Obervayt merkezi caddenin sağ tarafına biz sol tarafına ka- rışırız. Siz “Obervayt - merk telefon ediniz. -Onlar gelip tevkif etsin... Denmişti Zavallı bırsız bu defa Öhervayt merkezinden muvafık cevap almış Madam Şombron çeyrek saat sonra - gelii tevkif ettikleri zaman ir nefes almıştır. Ertesi gün mağaza sahibi bır- çektiği müşkülâtı haber alınca, hırsızlara kolaylık olmak Gzere telefonun — yanma - tevkif edilmeleri için, hangi merkeze haber verilmesi lâzım olduğunu koca bir levh mıştır. Prens dö Gal evlenecek mi? Ayvrupada, zaman zaman evlen- | mesi mevzuu bahs olan bir genç prens vardır: İngiltere veliahdi prens dö Gal. Genç ve güzel, Aynı zamanda spor meraklısı olan prensi, ber sene bir. prensesle evlendirmek isterler. Esasen, veli- ahdın kral olması için evli olması garttır.Fakat, son gelen haberlere re, #poru ve seyahali, atı ve mobili İngillere taç ve tahtı- a tercih eden prens Dö Gal / küçük kardeşinin lehine tahttan feragat etmek niyelinde- dir. Bu haberin devran etmesine gabep, prensin bir gün, küçük yengesi Müstakbel — kraliçe | hasretleri ., diye lâlife elmesidir. | İ Mari Dünkan fen son parlayan sinoma - yıldızları meyanındadır. | Mari Dünkan bilhassa sesli filim- lerde de fevkalade muvaffak olmaktadır. Mari Dünkanın gayet güzeli gayet cazibeli gözleri var lır. Bir sinema romancısı Marl Dünkanın gözlerinden bahseder- keni “Göz değil mıknâtıs... O kadar çok çekiyor, © kadar kuvvetli bir cazibesi var.., Gümlesini kullanmıştır. Bundan itibaren sinema payitahtında Mari Dünkanın ismi — mıknatıs - gözlü kadın kalmıştır. Mari - Dünkanın iyeti de gayet iyi giyin- Mari Dünkan, meşhur artistler- den Çarls Farrelle birlikte gayet güzel bir filim çevirmiştirr. Mari Dünkanın yeni eseri orijinal bir isim taşımaktadır. Kargalı kadın. Resim bu yeni filimden bir | haneyi gösteriyor. Kargalı kadın filimini sinema münekkitleri gayet | begenmektedirler. En çok beğenilen erkekler Sinema artistleri arasında Kameron Kar, Varvik Vart ve Erik fon Strokoyn en çok rey aldılar Kadınlar, erki sında en çok kimlerden hoşla- nırlar bilir misiniz?.. Bu dual so- rTulduğu zaman insanın aklına Villi artistleri ara- Finiç, Ramon Navaro, Nil Aster, | Con Jilbert, Jor Barrimor gibi | Kameron güzel eli züzü düzgün erkelder gelir değil mi? Hayır — bunlardan — biç — biri Kadınların en çok begen 'Kameron Kar, Varvik Vart ve Erik fon Sirokayn inminde Varvik Vart Bu üç adam güzellik üç erkekti yoktur. Kadınlar bu üç adamdan başka akla gelmiyecek derecede çirkin arlistleri beğenmektedirler. bir şeyden nasipleri | Sahite 7 Asri bir dolandırıcı | Bir günde 50 yaş birden ihtiyarlamış ve... Fransada pek mahirane bir dolandırıcılık vakası keşfedilmiştir: Jül Framin isminde biri 50 evvel 60 yaşlarında iken servetini — teşkil eden — çiftlik, ev, dükkânlarını bir emlâk şirke- tine vermiştir. Yalaız şirket ; kaydı. hayat — şartile - Framine * ayda 5000 frank / vermeği teah- hüt etmiştir. Framinin Pol isminde bir ye- ieni / vardır. Pol, amcasının bir hareketine kızmakla beraber mi- Tasa yeniden konmanın yollarını amcasının yerine geçirmiştir. Kim- |öyeri bir takım sularla/ saçlarını beyazlatmış, yüzünde” kırışıklar yaptırmış, bütün eşine dostuma kendisinin öldüğünü haber veren Vmatbu — tezkereler — yollamıştır. Kendisi de amcasının yerine ge- çerek seyahattan hoşlanmış gibi görünerek bir kaç sene şirketten aları almış ve gezmiştir. P Harbi. ümümiden evel ” ayda 5000 frank mühim bir para oldu- ğundan şirket bu bir türlü ölmi- yen ihtiyara bu parayı ödemek- ten usanmış, fakat naçar mecbu- riyet tahtında paraları vermiştir. Harptan sonra paranın kiymet düşmekle beraber genc her verilen para şirketi hayrette bı mauştır. Çünkü yapılan hesabe göre Framinin şimdi tam 110 yaşında olması icap etmektedir. Şirket Pola doktorunu yollar muayene eltirmiştir. Pol şimdi 7 yaşında oldugundan pek ihtiyar görünmemektedir. Doktor raporunda muayene et- adamın 100 yaşım tecavüz PGİ Framin etmiş göründüğünü, fakat bunu ilmen kaç yaşmda oldı ü edemiyeceğini bildir: Pol kendine (p yaşını göstermediği ve şirket aleyhine dava açmıştır. Muhakeme — esnasında — Polün kendisini amcasının yerine geçir- digini şirket ispat edememiştir. Bu sebeple Pol hak kazanmış ve gene ayda 5000 frank almakta devam etmektedir. Şirket kendisi ile Aanlaşarak bir miktar para vermek istemişse de yanaşmamıştır. Şirket şimdi frank ödemişti de ödeyel Yarım milyonluk büyük bir inci Londra 21 — İnci avcıları Basra körfezinde şimdiye memiş- büyüklükte bir inci mışlardır. İnciye altı buçuk milyon frank (500 bin lira) kıymet tal edilmiştir. Bu inciyi avlayanlardan birine | hissesi verildiği zaman, şimdiye : kadar bu derece çok para gör- | Pol buna memiş olan avcı çıldırmışlır.