6 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

6 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Sahife 2 6 Teşrinisani 1929 Poliste tebeddül? Ankaradan gelen telgraflar bu haberi tekzip ediyor İstanbul polis memurları sında bazı tebeddüller olacağı ve emniyeti umumiye müdürü Rifat beyin bu işle meşgul olduğu rivayet ediliyor. Milliyet refi- kimiz Rifat beyin — Ankaraya hareket etmek Üzere iken da- hiliye vekâletinden aldığı şifreli bir telgraf üzerine istasyondan düğünü, İstanbul zabıta memürlarının Anadoluya gönde- rilerek Anadoludukilerin İstanbula getireleceklerini yazıyor. Ankaradan — gelen — telgraflar ise bu beberin doğru olmadığını, ir. Emniyeti umumiye dürü mülkiye müfettişleri ile bi Tikte polisteki tahkikatla meşgul olacaktır. Bekçiler işlerine dikkat edecekler Bekçilerin — bilhassa — geceleri | mıntakaları dahilinde saur rette dolaşmaları, mahalle ara- sında şüpheli eşhas görürlerse hüviyetlerini sormaları bususatı polis müdiriyeti — vasıtası ile ma- hallelere tebliğ olunmuştur. Bek- çilerin bu bususata riayet e Genç bir şoför Zaruret yüzünden kendini öldürmek istedi isminde 20 yaşında bir çenç dün Ferikö- yünde Paşa mahallesindeki evinde intihara teşebbüs etmiştir. Meh- met Haşim sustalı bir. bıçağı sol memesi üzerine saplamış, fakat kalbe kadar nüfuz etmemiştir. Yarılan tahkikat şoförün zaru- Tet yüzünden intihar etmek iste- diğini meydana çıkarmışlır. Meh- met kastanede tedavi edilmektedir, HKadıd kursız Şehremininde — oturan Şe komşusu Hüsey'n pehlivanın evi “den çamaşır çalmı Bir müsademe 1337 numaralı otomobille 199 numaralı tramvay Pangaltıda çar- pışmiştir. Oldukça şiddetli olan bu müsademede hem otomobil hem tramvay hasara uğramıştır. Nüfusça zayiat yoktur. Yaman tiryaki! 6 paket sigara ile 4 şişe rakıyı 2 saate içermişi Sabıkalilardan Zeki, Küçük; zarda helvacı Salih ustanın dük- kânını — açarken — yakalanmıştır . Zekinin — üstünde — Ayasofyada diğer bir —dükkândan — çaldığı 4 şişe rakı 650 kuruş, 6 paket yeniçe sigarası bulunmuştur . Kendisine bu kadar sigarayla rakının kime ait olduğu sorulunca: 6 paket sigarayla 4 şişe rakıyı ben 2 saatle içerim , cevabını | yanlış yol vermesinden ileri gel- ren kazası “Semplon ekspresi yük katarı ile müsademe etti Belgrat 5 (Hususi) — Pazar günü İstanbuldan hareket eden Semplon ekspresi Yugoslavya ile İtalya hududu arasında Raihen- burgta bir yük treni ile müsade- me etmiştir. İki trenin de maki- nisti ölmüşt Yolculardan bazıları hafif surette mecruh olmuştur. Mecruhlar, yara- ları pansman . edildikten sonra yollarına devam etmişlerdir. Kaza makasçımı dikkatsizlikle miştir. Yunan sefiri geliyor Atina 4 — Ankara Yunam se- firine verilecek talimatı tespit için bugün yanan hariciye nezaretin- de büyük bir içtima yapılacak ve yeni sefir de iştirak edecek- tir. Bugün tespit edilecek karar lar derhal M. Venizelos'a tebliğ olumacaktır. M. Polihronyadis cumartesi gü- nü buradau baraket edecek ve İstanbulda yunan mübadele mu- rahhaslarile kısa bir müşavereden sonra Ankaraya gidecektir. Yeni Fransız kabinesi Paris 4 (ALA.) — Nazırlar ve müsteşarlar , Çarşamba — sabahı M. Tardiyönün riyaseti — altında toplanacaklardır. M. Tardiyö hü- kümel beyannamesini tanzim ede- cektir. Sırp - bulgar itilâfı Sofya 4 ( Hususi ) — Hariciye nezaretinin bir tebliğine göre Yugoslavya hükümeti Pirot itilâ- fi kabul etmiştir. Bu itilâf mu- cibince hudut vakalarının önünü almak için bir komisyon teşkil edilecektir. Komisyon ilk içtimanı 15 teşrinisanide Sofyada aktede- cektir. Fransanın Brüksel sefiri kalp sektesinden vefat etti Paris 4 (Hususi) — Fransanın Brüksel sefiri M. Herbet kalp sektesinden vefat etmi; Güzel bir müsamere Ortaköy ilk mektebinde güzel bir müsamere verilmi talebe - tarafından — İstiklâl marşı okum Bir tenbelin uykuda geçirdiği kıymetli dakikalar , is- minde bir kome edil- miştir. Bu temsilde Fahire, Selma, Neri- man, Raziye, Zehra, Fatma hanım- larla Cemal bey cok alkışlanmışl: dır. Süreyya hanımla Feyzi beyin Gölde periler isimli manzum Züleyha H. Cemal, Mahmut, Süley- man, Turgut beyler tarafından temsil edilen “Hırsız var,, piyı Fahire hanımın Türk kızları şiiri Evvelâ temsil vermiştir. cuklu bi Bir çeyrek asır sonra, Türki- | ye'nin bugünkü nüfusu üç misli: çıkmalıdır. geçindirebilecek bir halde isen, bekâr dolaşmamalı, evlenmelidir. Bekâr adamın tek başına- ötede | beride sarfedeceği para, iki ço- radan fazladır. Vatandaş! Kendini | ir aâilenin sarfedeceği pa- | Telefon haberleri Zabıta vukuatına karşı tedbirler Ankara, 5 ( Hususi) — Zabıta vukuatının azalması için dahiliye vekâletince her türlü tedabir alınmı Türkiye - Rusya Muhadenet muahedesi temdit edilecek Ankaru 5 (Telefon) Türkiye - Rusya — muhadenet — muahedesi müddeti bitmek üzeredir. Kara Han “bu 'ay içinde “Ankaraya gelecektir. Rus hariciye komise- ri hem ricalimizle - görüşecek, hem de muahedenin temdidi için müzakerede bulunacaktır. Fenerler idaresi ile hesabat tasfiye ediliyor Ankara 5 (Telefon) — Fenerler idaresi ile eski hesabatın tasfiyesi komisyonu — vazilesini — bitirmek üzerdir. 1 kânunusani 929 dan itibaren kasılâttan hükümetin his- sesi maliye vekâleti emrine Ziraat bankasına tevdi edilecektir. Mali kanunlar Bu sene hafif bazı tadilât yapılacak Ankara 5 ( Telefon) — Bu sene maliyece vergi kanunlarında bazı tadilât yapılacaktır. Kazanç sayım kanunlarında |hafif tadiller icra edileçek ve bu süretle halka daha ziyade sühulet gösteriler kontrol da daha çok temin edile- cektir. Veraset ve intikal kanunu , kanunu medeniden evel kabul edilmiş olduğu için bazı madde- ler arasında tenakuz bulunduğun- dan bunlar tadil edilecektir. Eğlence ve hususi istihlâk ka- nununda bazı noktaların da tadiline lüzum görülmektedir. Musakkalat - tahriri Ankara 5 | Telefon| — Türki- yede mevcut 336 kazadan iki yüz yirmi dokuzunun musakkafat tahriri bitmiştir. Bütün — tahrir muamelesi 931 senesinde kâmi- len ikmal edilecektir. O zamandan itibaren her ta- tarhedile- Bu günkü hava Yeşilköy —rasat — merkezinden verilen malümata göre bugün hava ekseriyetle bulutlu kismen açık | geçecektir. Rüzgâr şimal ve şark arasından esecektir. Trakyada ve karadeniz sahillerinde hava bulutlu geçecek, Trakyada şımal ruzgi sert olarak esecektir. Dün gece azami hararet 17 dereceydi. Bu sabah 10 olmuştur. Bir gencin intihar teşebbüsü Dün saat on yedide köprüdön Kadıköy hareket — eden v Sarayburnu açıklarına geldiği | man güverteden feryatlar yüksel- şlamıştır. vah..Çocuk kendisini de- nize attı.. — Can kurtaran yokmu? — Yetişin boğuluyor... Biraz sonra bakikaten genç bir adamın sular arasında çırpındığı görülerek denizden çıkarılmıştır. Bu genç Nomapohan isminde bir musevidir ve zaruretten dolayı intihara teşebbüs etmi; İşsizlik?. Loit Corçun kabineye şiddetli hücumları Londra 4 (A.A) — Avam ka- marasında işsizlik bakkında cere- yan eden müzakerat esnasında M. Lloyd George amele mevkü iktidare geldiği zamandan beri işsizler miktarının 100 bin kişi artmnış olduğunu söylemiştir. Kış yaklaşıyor, işsizlerin mik- tarı daha ziyade artacaktır. Buna rağmen hükümet tarafından ya- pılan teklifler mütereddidane kor- kakcasına ve gayri makuldür. H. Lloyd Geoge, İngilterede derühte eylemiş olduğu mühim vazifeyi terkederek Kanadayı zi- yarete gitmiş olan M. Toması şiddetle tenkit etmiş ve oraya biz- zat gidecek yerde son zamanlarda cenubi Amerikada gayet kıymet- tar hizmetler ifa etmiş olan lord Dabernon gibi müstait bir zatın riyaseti altında bir iktisat heyeti- nin gönderilebileceğinin pek âlâ mümkün olduğunu ilâve eylemişti Amele- fırkası M. Maxton, M. Tomasın gayri muvafık bir mahiyette mal bulmakta olduğu teklifler detle tenkit etmiştir. Mumaileyhe göre bu tekliflerde Lloyd George ve Baldwin kabineleri tarafından evvelce tecrübe edilmemiş hiç bir şey yoktur. M: Maxton M. Tomasi - mül fezakâr felsefeyi terkederek ses- | yalist felsefeyi kabul etmeğe ve işsizlik meselesini bu suretle hal- ; leylemeğe davet eylemiştir. Kont Volpi Hariciye vekili misafi bizzat istikbal etti Ankara 5 (Telefon) — Kont Volpi bu sabalıki ekspresl İstasyonda — Hariciye kalemi mahsus mi istikbal edildi. Kont Volpiyi, kendi idare ettiği otomobil ile Ankara Palasa gö- türdü. Atina 4.( Hususi ) — Sabık fırkası müfritlerinden italyan maliye nazırı kont Volpi çi ortasına — doğru Atinaya gelecektir. Nim resmi Mesager d'Aten gazetesi bu se- yahatin ticari maksatla vukua | geleceğini , kont Volpinin yeni vilâyetlerdeki şelâlerden elektrik istihsali gibi teşebbüslerde bu- lunacağını yazıyor. Evelki gün şehrimize gelen İtal- yanın sabık maliye nazırı sinyor Volpi dün Ankaraya gitmiştir. sinyor Volpiyi Haydarpaşa istasyonunda bazı mali müessese direktörlerile Defterdar Şefik, Server Cemal beyler teşyi etmi; Kendisi Ankarada epeyce ka- | lacaktır.” Sinyor Volpi bazı mali meselelerle iki hükümeti alâkadar eden iktisadi hususat hakkında hükümetimizle temas edecektir. Sabıkkral Emanullahın | bir mektubu Londra 3 (Hususi ) — Sabık | kral Emanullah Nadir hana gön- derdiği bir mektupta krallığı ter- ketmekle beraber şimdiye kadar mensup olduğu fırkaya olan inti- sabim. muhafaza - ettiğini bildir- miş ve Nadir hanı tebrik etmiştir. Kastamonude Sıhhiye müdürünün evine bir taarurz Akkısarda kaymaka taarruz h: tamonide vaka iymakamın evine inden başka Kada da buna benzer bir olmuştur. Kastamoni de | çıkan Acık söz gazetesi yazıyori Evvelki gece saat Gye doğrü sihhiye müdürü Abdülhalim bey | Uzun sokaktaki evinde otururken sokaktan üç el silâh atılmiş ve kurşunlar müdür beyin oturduğy mindere saplanmıştır. Sekiz gün kadar evel de müdür beyin evine taş allmıştı. Vilâyetimizin erkâmı memurinin den olan bir zatın evine bu su« retle tecavüz edilmesi çok calibi dikkattir. Bütün halk tarafından teessüf veteessürle karşılanan bu hadisenin faili aranılmakta Sevgi isile kaçarken.. Gece yarısı ellerinde çalınmış bazı eşyalar lolduğu halde yakalandılar Dün gece Kumkapı polis nokta - - memuru, bir genç kızla bir er- keğin şüpheli, şüpheli etraflarına bakınarak hızlı adımlarla'. yürü- düklerini görmüş, kendilerini teve kif etmiştir. Polis tarafından çevrilen bu çift hiç beklemedikleri bu tevkif hadisesi karşısında şaşırmışlar ve kız ilk cümle olarak : * Ben Ah- orum, kim ne karışır? , Tecrübeli bir polis olan nokta memurü / kızla erkeğin — telâşlar yından mühim” bir hadisenin cuduna kani olarak, bu gece yolcularını Kumkapı polis merke- zine getirmiş ve tahkikata baş- lanmıştır. Daha ilk isticvapta Habibe Kâ- miran ismini taşıyan kız itirafatta bulunmuştur. “Ben Ayasofyada doktor İzzet Kâmil beyin yanında biz- metci idim, Ahmedi sevdim, onun V evine gidiyordum.,, Ahmetle birlikte doktorun evin- den kaçan kızın bohçasında bazı eşya da zuhur etmiştir. Ayasofya merkezi tahkikat yapmaktadır. Motcsikletten düştü Kurtuluş caddesinde bir moto- siklet devrilmiş, rakibi Koço yara- lanarak hastahaneye yatırılmıştır. Alüze — 897 Rümeli tahrileti Esham İş bankanı Anadohr şimendileri Tramray şirketi Te — « Balya Çimente -10 Ziksa Zit (X 250 Tahvilât Anadolu ) 4s Amadela 1f Anadola Mi Tüne ojo 5 Treey lekirik Çek Fiatları Ti Kupon kesiktir