8 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

8 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Olga Çekova Rus artistinin şirketi iflâs etti Olga Çekova Rus artisti Olga Çekova son | zamanlarda gördüğü rağbet üze- rine Berlinde bir filim - şirketi 've kendi hesabına bir vaziyete düşmüştür. " Bunun üzerine Berlin mahkemesi Olga- 'nın iflâsına karar vermi Üç nikâh... Bu haftadan itibaren Alhamra sinemasında yeni bir sesli filim gösteriliyor. Bu filmin ismi Üç nikâhtır. Mevzuu şudur: Salomon L.vi ve familyası Nev York'a muhacir olarak gelmişler- dir. Bir müddet sonra Rebeka, Abraham isminde bir çocuk do- ğurmuş, fakat kendisi vefat et- miştir, Aradan seneler geçmiş Abra- ham büyümüş askere gidiyordı Abraham irlandalı katolik Rezme- riye rast geldi ve seviştiler , muharebeden sonra bir protestan rahibinin yardımile evlendiler. Nev Yorkta Abraham, karısını Roz Murfeski namında bir musevi kızı diye babasına tanıtır. Diger tarafdan Roz da babasına Âbi isminde bir Irlandalı ile evlen melite olduğunu bildirir. Fakat nihayet “iş anlaşılir; - kendilerini evlatlıktan tardederler. Göne | bir. — 'yıbaşı * gecesi katolik rahip ile haham iki babayı davet ederler ve her birisinin kocağına bir toron vererek ken- dilerini evlatlarile. barıştırırlar. Lmiz Brok Bir. müddetten beri Almanya || ve Fransada filim çevirmekte olan Luiz Brok yakında Ameri- kaya dönecektir. Bir Fransız şir- keti genç ve güzel artist ile yeni bir mükavele akdına çalışmakta- i idare edememiş ve müşkül | (Ç (| sinema vekayü ve artistlerin hayatı hakkında Vi Sahife T NLT ı l ON | VU | Klara Bov ve kocası Harri Rişman Mükâfatlı müsabakamız angi erkek ve hangi kadın ar tisti en çok beğeniyorsunuz? Karilerimiz bir seneden beri sinema sahifemizi büyük bir alâka ile takip ediyorlar. Bu sahifede İl; imiz haberler çok rağbet görüyor. Bu rağbet (l ve alâkayı nazarı dikkate alarak mükâfatlı bir müsabaka tertip eltik. Karilerimizden soruyoruz: Sinema artistleri içinde hangi er- | keği ve hangi kadını en çok beğe- ) niyorsunuz? | Başlıca artistlerin resimleri şimdiye kadar muhtelif vesilelerle sinema sahifemizde intişar etmiştir. Ü )) Mamafih bu ayın sonuna kadar kadın ve erkek artistleri, resimlerini yeniden dercederek karilerimize hatırlatacağız. Kânunuevel iptidasından itibaren gelecek ceyapları tasnif edeceğiz en çok rey alan kadın ve erkek sanatkârlara rey verenler arasında kurra çe- )) sanatkârların resmini, )) kerek birinci gelene güzel bir albüm içinde Başlıc: inci gelene arzu ettiği sinemada bir | a bileti, üçüncü gelene de gene İ arzu ettiği sinemada iki kişilik koltuk bileti vereceğiz. Sanatkârların resimlerini Cumartesi gününden itibaren neşre başlıyacağız , Yeni bir sesli filim: Uç nikâh Uç nikâh filminden iki sahne Pola Negri Güzel sanatkâr Berlinde sesli filim çevirecek l Pola Negri Bir müddetten beri Londrada filim çevirmekte olan Pola Negri yakında filimini bitirecektir. Pola Neğrinin bundan sonra Amerika- ya gideceği söyleniyordu. Son haberlere göre Pola Berline gide- rek orada sesli filim çevirmek Klara Bov Holivutun çapkın sinema yıldızı Klava Düi ' geçende Kai haber vermeden — nışanlandığını ve gene- habersizce evlendiğini yazmıştık. Bugün Klara Bov ile kocasının resimlerini - dercediyoruz. Klara Bov yakın zamana kadar evlen- mek - niyetinde değilken Harri Rişmana tesadüf edince birden bire fikrini değiştirmiştir. O zama- na kadar sinema ile alâkadar o mayan Harri de, Klarayı görünce Hlalkenliken — spalammn. (Üd bire sinemaya merak elmişlir. Harri şimdi küçük filimler çevi- viğem. Yakında zewcesi ile büyük bir. filim çevirmek niyetindedir. Klara Bowv evlendiği zamandan beri eski hkoppalığı — brakmıştır. — Eskiden Holivutu alt üst ederken şimdi kocası Te “sallin Bir hayak geç | riyor. Lili Damita Tatil mevsimini geçirmek için Avrepaya gelmiş olan Lili Damita yakında Holivutta işe — başlıyor. Fransız yıldızı, bütün- şayialara ragmen tekrar Amerikada çalışa- caktır. şimdilik - sessiz filim