20 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

20 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

——— | Sahife 10 Akşam 20 Teşrinisani 1929 Amerıkada yeni bir tarikat! Bir kadın altın madeni olan yerleri buluyormuş!. Kadının tarikatına girenler öldükten sonra tekrar diriliyormuş!... Amerikan zabıtası bazı esrar- engiz cinayetler hakkında tahki- kat yaparken garip ve gizli bir tarikak keşfetmiştir. Niller Roads inde 16 yaşında bir kızın ce- sedi. övey babası kazılmış bir çukur iç olduğu halde gömülü bulkmmuştur. Zabıta tahkikat yapmış ve neti- cede bu kızın yeni tarikatin “ra- hibesi, olduğu ve bu garig tari- katin başında madam Blackburun bulunduğunu keşfeti Ölü bulunan kızın övey babası ve tarikatin reisesi tevkif olun- muştur. Son günlerde dört kız daha esrarengiz bir surette kayboldu- ğundan zabıta bunların da yeni tarikatin — entrikalarına — kurban olduğunu tahmin ediyor. Madam Blakburnun — aleyhinde — ayrıca dolandırıcılık davası açmıştır. Bu kadın elinde Allah ta- rafından göpderilmiş bir kitap bulunduğunu ve bunda tarif olunan, bir ölçü ile gizli hazinelerin ve madenlerin keşfedilmesi mümkün olduğuğu — iddi. bir petrol maden — mühendisinden — 50,000 dolar dolandırmıştır Cesedi bulunan kız 1915 sene- sinde vefat etmiş, evvelâ kızın cösedi 'bir müddet bez içinde mubalaza edilmiş sonradan mum- yalanmıştır. Ceset, tekrar dirilmek sırrına mazhar olmak için bir müddet -Deniz tutmasının ilâcı Üç alman doktoru arşı bin bir derler. Fakat bunla- r, asıl müessir olan keşfedilmemiştir. Böy- le bie ilâç ins büyük bir hizmet ettikten başka kâşifine de büyük bir servet kazandıracaktır. Bunu — düşünen üç — Alman doktarui ;bir- şirket tesis etmiş- lerdir. , Üç, ;doktorun her biri orlaya muayyen bir mıktar para koyarak bir yat satın almışlardır. Sonrâ',” Baltık denizi sahilinde | Svinemünde — şehirine — giderek | gazetelere şu ilâmı vermişlerdir : “Denizden fazla müteessir olan kimseler, günde 30 mark kazan- mak - isterlerse, Stat — otelinde 'doktor Müllere müracaat etsinler.,, Deniz tutmasına ilâç “tavsiyd ' Tefrika numara: BAĞ BOZUMU ' Selâmi İzzı ıt efendi, Kenanı şöyle bir Mi süzdü: — Gözü yükseklerde olup ta ne olacak?.. Evlenmek- için paşa mi arayacak?.. Bunları ge, Eh, kimbili — Bu tarafı geç dedim ya... Hem , seni neden beğenmesin? Aslan gibi delikanlısın! Kenan şöyle bir doğruldu, bıyık- darmı büktü, cevap verdi. — İmam efendi: Zamane kızla- rının işine, akıl sır ermiyor, dedi. Murat üstüste bir iki kerre, bıyılillirını sıvazl — Kıza da bir defa sorarız... Ona da sormak lâzım,. Amma bir yat satın alarak baltık denizinde tecrübeler yapıyor İNân çıkar çıkınaz doktora yir- Yeni tarikatı kuran madam Blackburn tahnit edilmiş bir halde tutulduk- ftan sonra evin altında açılan bir mezara defnolunmuştur!.. Kadın kızının daha eti çürüme- den evel dirileceğini Cebrail ve indeki meleklerin haber iddia etmiştir. Fakat zabıta bu işte ruhaniyet- ten cinayet maksadı*bulunduğunu anlamıştır. Amerika gibi mütemed- | din bir yerde böyle batıl itikat | ve tarikatların türemesi şayanı | hayret görülüyor. İ | mi otuz kişi müracat etmiştir. | Bunları üçer üçer tefrik ederek, | her gün üç doktor üç talip yatlarına / binmekte, Baltık di zine açılmaktadırlar yolcular yatın fazla — sallanmasından — mütcessir olunca doktorlar bunları - tedavi etmeğe başlıyorlar. Her hastanın yanında düran doktor kendi icat ettiği ilâcı ya- tbik ötmektedir. Bir ay kadar im edecek olan bu tecrübelerin sönunda usulün ve ilâcın daha mü- olduğu anlaşılacaktır. O za- man doktorlar bu ilâcı satacaklar ve büyük kâr temin edecekler imişl.. 48Teşrinisani 1929 ımum babası yerine kaim oldu- ğumu unutmayın, Ben sana var- Masını istiyorum. Kenan itiraz etti: Ben zorla evlenmeğe razı değilim. Bu iş olursa, onun gö- nül rizası ile olur, İhtiyar omuz sill — Merak etme , Paslanan ve pastan çürüyen şeylere HEMATEKT sürünüz Almanyada icad edilmiş olan HEMATEKT şimdiye kadar çaresi bulunmayan -bir çok mahzurlari ortadan kaldırmıştır. Çürümeğe başlamış soba borularını atmaktan başka bir çare yoktu. Halbuki şimdi bunlara HEMATEK'T sürülürse yenisinden daha daya nıklı olurlar. Yeni borulara sürülecek HEMATEKT onları pasa ilânihaye muhafaza eder. Oluklu saçlar HEMATEKT sayesinde çürümekten Evinizdeki oluklu saçları HEMATEKT ile boyamayı ihmal etmeyiniz. HEMATEKT pasın en büyük düşmanıdır. HEMATEKT rutubetin en büyük düşmanıdır. Tahta, demir, teneke, çinko, saç gibi çürüyebilen ve paslanan şeyleri HEMATEKT sürmek sayesinde ufak bir m: için himaye etmek mümkündür. Deposu: Sirkecide paket postanesi karşısında Yeni han, 6-9 af ile pek uzun müddet Millet mektepleri | — |ürk anonim elektirik şirketinden: y..m?îîîîîîîğ Ğ Mühim bir ilân Bilhas: halk — tarafından w şirketi, müstahdemininin 1929 senesine mahsus «müstatil» şeklinde ve «açık kır» renkteki hüviyet varakalarının | Kânunusani 1930 tarihinden itibaren iptal olunduğunu ve bunla | vi 1930 senesine mahsus «krem» renkli ve (beyzi şekilde hüviyet verakalarile tebdil edilece n müşterilerine ihbar eder. Mezkür hüviyet vara unvanı olan “Türk anonim el sini ve bir köşeden kamlarını muhtev | Butarife mutabık olmayan hüviyet varakaları sahte addedilerek hamili derhal polise bildirilmelidir. Müşterilerinin işbu ilân ıkuna riayet etme- melerinden dolayı zuhura içten şirket hiç bir mes'uliyet kabul “gini şimdiden arzeder. N GÜL Türk anonim elektirik sinin ne kadar rağbetle kar- şılandığı ve az vakitte yüz binlerce satıldığı malümdur. Maarif vekâleti tarafından ilk mekteplere ve millet mektep- lerine kabul edilen: Resimli yeni alfabe çıkmıştır. Vekâletçe 14 kuruş fiat konulmuştur. Muallimlere Satış yeri Halit kitaphan tarafta ktirik rı, baş tavsiye ederiz. Muallim Ahmet diğ HER NEVİ EŞYA Gay vade ile yeresiye almak isterseniz Beyoğlunda Tünel pasajında 7 mumerolu KREDİTO Yazıhanesine müracaat ediniz. Telefon: Beyoğlu 1891 e — Bir çatı altında, iki kadının geçinmesi güçt Murat efendi, imamın bu sö: nabeca buldu; Kenan kuşkulan- şey teklif edeceğim. iyle bakalım. Zizi hanımla görüşmeme müsaade eder misiniz? masın deye, hemen ilâve etti: Bağ sahibi bir an şakağını — Amma bunda kızın günahı | kaşıdı: yok. Neme lâzım, kuzu gibi bir | — — Ne olacak? kız... Ağzı var, dili yok. Mesele | — Benimle evlenmeğe — razı çıkaran hep öteki olup olmadığını soracağım... Kenan, oturduğu yerde, kör | — — Himl. illanıyordu. müzün geçimsizi O, Hür Murat efendi gene bir an dü- şündü ve ilâve etti: çünkü bu geç — Nerede? ileri geldiğini, pek iyi biliyordu. | — — Nerede olacak, tabii bağda. Elbette — kadı kızı Murat efendi iki türlü afalla- Macitten kıskanırdı Macit hatırına gelince, için bir sevinç hissetti. Kalbi gicikl nir gibi oldu. Bu haberi/ alıncı Kimbilir nasıl ” kudüracak, nasil | küplere binecekti. Kenan, bu gizli sevincin hızil — Murat efendi, dedi, size bir Bir kere Kenanın böyle bir ni bek- lemiyordu. Sonra da, para mese- lesi mevzuu bahsolmadan, işin bu raddeyi bulacağını ümit etmiyorda. Daha sonra da Macit vardı... Bunu hatırına getirince, kalbi fazlaca atmağa başladı. Oğlunun, iğü gözünün önüne geldi.. Bu işi evelden idare etmek, Macidi hazırlamak !:nımdı Dedi ki — Olur... Gelecek cuma gel O güne kadar da, bu İâf ara- mızda kalsın: Elhap! Kenan sordu: — Sanki neden hemen şimdi gitmeyeyim ? Murat - efendi - güldi döndü — Koca gençlik!.. aldı, duramıyor Sonra Kenana hitap eti — Sabret oğlum... |Söndürüle- cek yangın evde değil. Hele bekle Zihni efendi de biraz güldü Kenan di — Peki efendim, nası Oğlan fitili