25 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

25 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Havalar soğudu, -| ellerimizi kışa — | hazırlayalım np çatlamak - istidadı gösterir. Yazın pek lâkaydane kullandığı mız ve gece (tuvaletlerinin güzel- liğici itmam veya imha etmek kudreti müsellem bulunan bu aza- mız kışın ehemmiyetlerile müte- nasip bir rağbet ve ihtimam gö- rürler, Ellerin catlamasının başlıca se- beplerinden biri iyi kurulanmama- larıdır. Eller yıkandıktan ” sonra her parmak ve hrası birer birer ilinmelidir. Dalma su ile ev kar dınına ellerini kuruladıktan sonra kepek doölü bir. kutuya batırıp çıkarmağı tavsiye ederiz Bu suret- le elde hiç nem kalmaz. Ellerin beyazlığmı temin için limon suyu ile oğmak ruhü ilâve edilmiş - gi mek iyidir kakao yagı cildi besler ve yumuşatır. Tırnaklar leki veya/ sararmış amonyak ve ' usaresi ve beş kısım oli li su karıştırılarak - bununla silinmeli, sonra cilâlamalıdır. Bu mahlöl uzun müddet daya- olursa birer — kasın diz namayacağından — icabında azar azar yapmak müvafıktır. — Uzun tırnaklar artık o kadar moda değildir. -Parmağın şekline göre badem veya beyzi kesilen tırnak- lar gözeldir. Tırnak bir defa arzu edilen şekilde kesildikten sonra daima törpülenerek biçimleri mu- hafaza edilir. Kırılmağa müstait trnaklar ge- celeri badem yağı ile oğulmalıdır. Kışın yaya / gezenler. için yön eldiven giymek şarttır. Yoksa derisi gerilmiş, mosmor olmuş ellerin —manzarasının - çirkinliğini biç bir tuvaletin zarafeti örtemez. Tırnakları parlatmak için oğar- ken polisuarı hep ayni istikamette ve hafif hafif. hareket ettirmeli. Sağdan sola ve soldan sağa ha> reket tırnak diplerinin ateş gibi yanmasını mucip olur. Suvare elbiseleri Iki sene eveline kadar müte- madiyen kısalan etekler iki sene- den beri uzamağa başladı. Gün- düzlük elbiseler henüz çok uzun değildir. ve cereyana* bakılırsa bunların bir zamanki - fistanlar #ibi uzaması ümit edilmiyor. Fakat balo elbiseleri birdenbire baytet edilecek derecede uzadı, yerleri süpürecek dereceyi buldu. Yukardaki resim iki balo tuva- letini gösteriyor. Bu tuvaletler eteklerin uzunluğu hakkında bir fikir verebilir. kadar kahvaltılarda çay yerine Çay masasını süslemek için.. El işlerine meraklı olanların kolayca kopya edebilecekleri bir model El işlerine meraklı olanlar için bugünkü resmimizi kopye etmek pek kolaydır, — ye müs: olmadığından fili küçültmeğe mec- bur olduk. Bu örnekte bir çaydan kılıfı yapılmak arzu edildiği tak- dirde bututu pek basit olan bu resim altı yedi kat büyültülmeli- Çaydanın — kulpunu tutarken kopye etmek kâfidir. koyu kurşunu renkte maş veya tüysüz kadife parçası tavsiye ed On sekiz günde zaiflamak usulü. Resim (li kat kumaş üstüne çizilip kesilir. Ayaklar arasındaki boşluk oyulmayacak yalnız başka bir renkte işlenmek suretile karın ve bacaklar işaret edilecektir. Kulaklar ayrılır, sonradan an- cak bir uçları başa iliştirilerek serbest biırakılır. Hortumun . diş tarafında arka ayakların ucuna ve hortumun iç tarafından ön ayakların ucuna kadar dikilerek birleştirilen iki parçanın teşkil ettiği kılıf bir pamuk ve bir kat saten ile astarlanır. Kaş, göz ve parmaklar siyah ipekle, diş beyaz ile işlenir. Yün ipeğinden bir kuyruk ihtiyaridir. Seyisin el ve yüzü sütlü kahve renği, sarığı beyaz, libası çini mavisi, cebinin işlemesi kırmızı ve siyah , papuçları kırmızıdır. En kolayı bu- küçük adamı tek- mil mavi kumaştan biçip baş, el ve ayağı işlemektir. 'Bunun da içi “astarlanacak, çeneden itibaren baş, sırt ve ba- caklar bitişecek, ön taraf açık kalacaktır. Kulağına bir sarı hah- ka küpe takılıp eline de eski bir şapka iğnesinden yapılmış ok vermek manzaranın — güzelliğini artırır. Avrupada bir doktor bu hususta keşfte bulundu ve 18 günlük bir yemek listesi tanzim etti Bu muzir merak Avrupada biz- dekinden pek fazla taammü ettiğinden zararları da o nisbette fazla — görülüyormuş. Madem ki kadınları bu fena hi vesten geçir- mek mümkin olmuyor, bari şunu tanzim edelim diye düşünen bir doktor tertip ettiği bir usul saye- sinde on sekiz günde İnsanı zaif- latmanın çaresini bulmuş. Kendi tecrübe ve iddiasına göre talimatı harfiyen tatbik edilirse perhizden hiç zarar görülmiyor- müş. İlk beş günün yemek listesi: Sabah (ve akşam kahvaltıları iki fincan limonlu çay ve bir gevrek öğle ve akşam yemekleri ” birer refadan yamurta, bir. gevrek, salata, meyva. | Beşinciden — on ikinci — güne | kizinci güne kadar da sade meyva, tercihen portakal yenecek. Ön sekiz gün zarfında mümkün | mertebe istirahat edilecek, sıcak banyo yapılmayacak ve pek acıkıl- diyi zaman . bir bardak sıcak su içilecek imiş. olduğu gibi, on sekiz gün üç kilo kazanmak garabetini gö teren de bulunmuş. Her halde böy: le tecrübelere teşebbüs etmezden bir mütehassısın reyine mürucaat edilmelidir. Ben güzel olmak için bu kadar zahmete katlanılmasını anlamam ama bilmem ki belki de bir hikmeti vardır. Evde yapılması mümkün gece mantosu Akşam tuvaletlerinin etek uçlar Timm geyri mntazam oluşa, benir ber giyilecek manto meselesini oldukça işkâl etti. Hututu tema- mile bir tuvaletinkini takip eden bir manto diğer bir elbiseye uymıyor. Her tuvalet için manto ta henüz herkesin kârı Yazın şallar maksadı pek alâ temin ediyordu. Şimdi de Pariste (manto-şal ) dedikleri bir nevi örtü çok revaç bulmaktadır. Bu örtü yeknesak olmasna rağmen giyen her kadının hususi şahsiye- ini ifade eden bir tetabuk ka- biliyetine maliktir. Böyle bir mantoyu kendi ken- dinize yapmağı anlatayım: Mu- rabba bir kumaş alınız ve astar- layınız. Yukarıya ve eteğe tesa- düf edecek 'olan iki kenara bir sıra kürk, tüy, saçak ve ya başka bir şey dikiniz. Mantonuz hazırdır. Aynamn önüne geçer bir kenarı boynunuza sararak çene altından süslü |bir broş veya düğme ile iliklersiniz, fazla kalan iki uclar zarif dalgalarla öne doğru sarkar Etekleri — kollarınız yardımile vücudunuza sarar ve aynadaki Nzarif aksinize gülümsersiniz, işte bu kadar.. Bu örtüleri en mükellef veya sade kumaşlardan yapmak, renk ve tezyinatında — göstereceğiniz yenilikler ile bir şaheser meydana çıkarmak ve kendinize en ziyade yaraşan şekilde sarılmak elinizde- dir. Pariste bunları en ziyade lame ipekli ve kadifeden yapıp içlerini kuka dikişi tarzında resim- ler yapılmış pek musanna pamukl astarlarla — kaplıyorlar. — Muhtelif renk kadifeden yapılanları da çoktur. Pratik eşya Yeni evinde en güzel ve gü neşli odayı çocuklara, en müna- siplerini de yemek' odası ve salona ayırınca ortada kalan küçük oda da bana isabet etti. Ayrıca tuva- let odai - olmadığıdan * dolap; tüvalet masası ve kar hep Ma nn Seem li CÖN girince ancak pencerenin önü boş kaldı.. Halbuki odamda bulundurmağa —mütat edindiğim bazı şeyler var ki bunları mutlak bir yere ağdirmek İ çekmecesi, boya takımlar kutusu, kunduralar, ilh. Nihayet her şey gibi bunun da çaresi bulundu. Küge başralaki martagere dŞ tahta kutü — yaptırdım; — birisi kırk — santim — yül ve eli santim boyu de bir şir gaz tenekesi ları boyayıp ki rının üstüne birer yastık tespit ederek her ikisine de farbalaları yerlere kadar inmek üzre başına kılılar yaptım. Büyük kutu pencerenin dayandı. ve - üstüne il yastık daha atılarak mindere benzetildi. İçine yerleştirmediğim şey kak madı. Küçük kutu hem yatak iskemlesi vazifesini görüyor hem de kundura 'or. *Kapının arkasına astığım basma bir torba da kullanılmış mendillerin, burur şuk çamaşırların mahfazası oldu.