29 Aralık 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

29 Aralık 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

L SKO Dünkü maçlar Fener Beykozu, Beşiktaş Vefayı yendi Dün stadyom gene güzel bir spor günü yaşadı. Hava bir az soğuk, fakat kuru idi. Tam bir futbol havası.. Sahamın bir iki yeri müstesna diğer kısımları çok İyidi. İlk maç Fener - Beyköz takım- ları arasında icra edildi. Hakem Refik Osman beydi. Beykoz takımında çoktandır. spor. saha- sında görülmiyen sekiz Mehmet bey vardı. Oyun ilk dakkalardan itibaren seri bir şekil almıştı. Tarafeynin mütekabil akınları bir türlü semere veremiyordu. Fenerin hücumları zaman geç- | tikce daha tehlikeli nluyordu. Bu sırada Zekinin iyi bir şütü direğe çarptı. Bu oyunda Beykoz takı- mında göze çarpan bir canlılık seri hücumlar - yapıyorlar. partı bitmek üzere, Netice (©-0. Beykoz oyuncuları memnun. Fenerliler aksine, İkinci parti başladı. Fenerin mubacim hattı ilk partideki dur- gunluğu terketmiş gibi, fazla gay- ret gösteriyor. Zeki sağdan bir vuruşla ilk golu yaptı. Bunun üzerine — Beykoz — muhacimleri üst üste bir kaç tehlikeli hücum- da bulundular; muavinlerin hücum hattını takip etmemeleri bu akm- ların göle tahvil edilememesinde başlıca amil oluyordu. Yaptığı gol- den sonra ağır basmağa başlıyan Fener iki gol daha yaparak maçı 3-0 kazandı. Fener takımı bu oyunda /durğundu. Müdafaa - hututu de iyi oynamamıştır. Beykoz takımında bilhassa iki müdafi çok fedakâr bir oyun oynamışlardır. Sekiz Mehmedin iştirakile kuvvetli bir oyuncu maçına gelmişti. Vefa ve Beşiktaş takımları sahaya çıktılar. Hakem Yusuf Ziya beydi. Vefa takımı merkez muavini Sami beyden mahrumdu. Bu çok mühim maçta iyi oyuncularından birinin eksil liği, oyun imtidadınca Vefa takı- manı çok müşkül vaziyetlere dü- sürdü. Oyun Beşiktaşın bir hücu- mu ile başladı. Vefa müdafileri tarafından bu hücum tevkif edildi bunu Vefanın — soldan bir akını takip €tti Artık her iki taraf sert ve seri hamlelerle akınlar yapıyor ve netice üzerinde müessir olmağa çadalıyorda. Bu arada Vefa kalecisinin cidden güzel bir kaç top kurtarışlarına şahit olduk. İlk parti mütevazin bir oyunla 0-0 bit On dakika — istirahattan sonra ikinci parti başladı. İlk dakikaları mütevazin cereyan eden maç yavaş yavaş Beşiktaşın hakimiyeti altına giriyordu. Vefatakımı kendi oyun tarzını terketmiş Beşiktaşın hava- dan oyununa kapılmıştı.İlk devrede müessir hücumlar yapan Vefa mubacimleri alışmadıkları bir tarzı benemsemeleri — dolayısile — yarı yarıya - kiymetlerini kaybetmiş- lerdi. Bilhassa insanda Beşiktaş takımı hesabına oyün oynadığı hissini veren Vefa sağ açığı bir içok kıymetli akınların akamete uğramasına sebep oluyordu. Vefa sağ çenahının bu şekilde aksaması Beçiktaş sol açığına müsait fırsatlar ihzar ediyordu. Geene Beşiktaşın yaptığı bir hü- cumda topu kaleye on metre Fransa-Rusya lki hükümet arasında mühim bir hadise Moskova 27 (Husu: sız sefiri H. Herbetin Romanya bükümeti namına vermek istedi: ği notayı bariciye kamiser M.Litvinofun kabul rine çıkan hadise Resmi bir tebligte M. Herbetin diploması tarihinde misli görülme- miş olduğu şekilde hariciyı komiser vekilini bu notayı almağa macbur etmek için uğraşmakla kalmıyarak adeta kendi odasın: imiş gibi eltiği - bunun Rusyaya karşı bir hakaret teşkil ettiği beyan ediliyor. bükümetinin M.Herbetin ılmasını ve tarziye talep leniyor. Zonguldak valisi Zonguldak, 28 (Hususi) — Vali Akif bey Karadeniz vapuru ile İstanbula hareket etmiştir. Akif B. İstanbuldan Ankaraya gidecek ve orada vilâyet işlerile meşgul olacaktır. Zonguldakta hir yolcu vapurdan çikarken boğuldu Zonguldak 28 (Hususil — Dün gece karadeniz vapurundan çıkan İstanbullu bir yolcu sandala bi- nerken denize düşmüş ve bir az sonra boğulmuştur. 4 kişi yaralandı! Kahve parası vermemek için adam vuranlar var! Dün gece şehrimizde muhtelif cerh vakaları olmuştur: Galatada —Abdullahla “-Ahmet arasında kavga çıkmış, Abdullah hem Ahmedi hem de kavgayı ayır- mak isteyen kahveci Aliyi bıçakla yaralamıştır. sebebi meçhuldür. Gene Galatada fenerci Ömerle Rizeli İbrahim arasında alelâde bir münazaa olmuş, İbrahim, Ömeri sağ kalçasından bıçakla cerhet- miştir. Galatada başka bir cerh ha- disesi daha olmuştur: Hüviyeti meçhul bir adam, Alinin kal sinde kahve parası vermedi; kahveciyle kavgaya tutuşmuş, ve kahveciyi yaralayıp savuşmuştur. Vali muavini Vali muavini Fazlı bey; dün cuma olmasına rağmen vilâyete gelmiş, bir kaç saat meşgul ol- muştur. — Fran- ziyadeleştirdi. Vefa kalecisinin fevkalâde bir oyunu eksik bir takımla en mü- him bir maça çıkan takımımı ağır bir mağlübiyetten kurtardı. Buna Beşiktaş mühacimlerinden bazısı- nn numaralı vuruşla gol yapmak bususundaki arzularını da ilâve etmeliyiz. Beşiktaş takımı Vefayı yenmek- le hem sayılı bir fırtınayı atlatmış, hemde Galatasaray ve Fener için birinsi yolunda tehlikeli bir ra- kip olduğunu göstermiştir. Beşiktaşı elde ettiği muvaffa- kıyetten dolayı tebrik ederiz. Oyunu kazanmak - için bütün gâyretlerini - sarfeden Vefayı da takdire şayan görenlerdeniz. Kemal Rifat TEKETETEK Telefon haberleri Yerli n_ıallar | Eşya üzerine etiket kon- | | ması lâyihası ikmal edildi Ankara, 28 (Telefon) — Yerli, malları tefrik etmek için etiket konması hak- ikmal | | âyiha —maliyece Ecnebi mal olduğu halde m terileri aldatarak yerli etiket ko- yanlardan ağır nakti ceza alına- caktır. Gazete&ğıtlan Gümrük resmine mukabil bonolar verilecek Ankara, 28 (Telefon) — Gaze- telere mahsus kâğıt yeni tarifede tezyidi verilecek prim lâyihasının h: zırlığı bitmiştir. Kabul edilen esasa göre gazetelerin getirebile- cekleri senevi kâğıt hesap edile- rek,o miktar gümrük resminegöre, kendilerine hazine bonusu verile- cek, kâğıtları geldiği zaman bu bonoları ibraz ederek gümrük | resmine mahsup ettireceklerdir. resminin dolayısile Ankaranın su imtiyazı Ankara 28 (Telefon) — Ankı ranın su imtiyazını istiyen şirket, müddeti — imtiyazın — belediyeye | müteallik kısımları için vali ve şehremini vekili Nevzat beyle müzakerede bulunuyor. Bu cihet- ler tespit olunduktan sonra mi zakerata devam edilecektir. İtalya ve Lehistanla ticaret muahedesi Ankara 28 | Telefon ) — Tür: kiyeİtalya- “arasmdaki | caret muahedesinin -müzakeresine de- vam ediliyor. Müzakeratın ilkba- hara kadar bitmesi çok muhte- meldir. Polonyalılarla aramızdaki ticaret muahedesinde bazı ihtilâflı nok- talar vardır. Bu hususta sene başından sonra müzakerat başla- yacaktır. Ankaradaki kaymakamlar kursu bitiyor Ankara, 28 ( Telefon ) — Bir müddetten beri devam eden kaymakamlar kursu üç gün sonra bitecektir. Bu müddet zarfında mütehas- sıslar tarafından kaymakamlara idart muamelât, vakıflar, kanun- larımız hakkımda müfit malümat verilmişti, M. Valko Macar hariciye nazırı ne zaman gelecek? Bir kaç güne kadar şehrimize mühim bir zatın geleceği ve bu- 'nun için de Perapalas otelinde bir daire hazırlandığı yazılmıştı. Milliyet refikimiz gelecek mühim zatın Macaristan hariciye nazırı M. Valko olduğunu yazıyor. Aldığımız malümata göre M. Valkonun Ankarayı ziyareli eski- den beri kararlaşmıştı. Fakat ziyaretin bugünlerde vuku bulması muhtemel değildir. M. Valko 3 Kânum cektir. Bu sebeple gelecek ayın sonundan evel — memleketimize gelmesi beklenemez. Kudüste vaziyet Yeni hadiseler vuku bulmasından korkuluyor Kudüs, 26 ( Hususi) — Irak başvekili Abdulmuhsin beyin inti- harı, araplar tarafından, İngiltere- nin şarkta takip ettiği politikayı protesto mahiyetinde addedilmiştir. Bu sebeple Muhsin beyin cenaze merasimi günü Kudüste büyük nümayişler yapılmıştır. Şehre mütemadiyen arab kabi- leleri efradı. geliyor. Kudusun mühim — noktaları, sokak — başları asker tarafından tutulmuştur. Tesarruf cemiyeti Ankara 27 — Bir bina bulun- | caya kadar Ziraat Bankası mer- kezi umumisinde tahsis edilen odalarda çalışmağa başlamış olan Milli tasarruf. - cemiyeti cezri üsüller takip ederek gayesine varmak için alâyişsiz bir surette çalışmaktadır. Hanımlar yerli ipek çorap ve elbise giyiyorlar. Yıl başı müna- | sebetile o gece şehrin muhtelif yerlerinde verilecek balolara iş- tirak için yüksek tabakaya men- sup hanımlar terzilerine yerli tu- raletli liyorli Gayri mübadiller i Arazi sahiplerine de para verilecek Gayri mübadiller cemiyeti reisi ve İstanbul mebusu Hüseyin B. dün Ankaradan şehrimize gelmiş- tir. Hüseyin bey, - çemiyete ait işler hakkında di “— Para tevziatının arazi sa- bibi olan gayri mübadillere de teşmili için lâzımgelen kararname heyeti vekileden çıkmış ve maliye vekâletine bildirilmiştir. Vekâlet, ie Haa kaalklar GU bitirecek — ve tevziata — başlana- caktır. Gayri mübadillerin — istihkak- larına mukabil - verilecek olan bonolar tebdil edilmek üzeredir.,, M. Venizetosun Ankara seyahatı Atina 27 — M. Venizelos An- kara seyahati hakkında yazılan haberlere dair beyanatta buluna- rak bu haberlerin mevsimsiz ol- makla beraber Türkiye ile Yuna- nistan arasında mevcut mu: meseleler tanzim ve tesviye edil dikten sonra Ankara seyahati hakkında İsmet Paşaya karşı yap- miş olduğu taahhüdü ifa edece- gini söylemiştir Tramvay ve otemabil kazaları Orhaniye muhabere bölüğünde Hamdi, Beşiktaşta tramvaydan atlarken düşmüş, başından yara- lanmıştır. 1734 numaralı otomobil; Fındık- lıda 65 yaşında bir ihtiyara çarp- mış, iki yerinden mecruhiyetine sebebiyet vermiştir. 1761 wumaralı otomobil; amele Muıuhyn' çarpmış, yaralamıştır. Yangın! Aksarayda Hami reji evinden — yangın yardımil iye sokağında memurlarından Aziz beyin çıkmış, / halkın söndürülmüştur. İngiliz 1025 Bu sabah borsada ingi- liz Hirası 1025 kuruşta Haçılmıştır. Eskilekxğzimci İsmail Hakkı paşa kendi- sini unutturmak istiyor Bundan bir hafta evvel Anka- raya giden eski İevazınr rei İsmail Hakkı paşa tekrar şehti- mize geldi. Evelki gün gizlice Ankaradan ayrılan İsmail Hakkı paşa kön- vansiyonel treninde Hakkı bey namına kapatılan yataklı vegön- daki kompartımana| girince elel- trikleri söndürmüş ve karanlıkta kimseye görünmeden trenin An- karadan uzaklaşmasın beklemiş- tir. İsmail Hakkı Pş.nın teşyiünde yalnız Amir beyle çivi fabrikası müdürü Hayri bey bulunmuşlardır. İsmail Hakkı paşa Ankarada iken misafir kaldığı fabrikadan yalmız bir gece çıkarak otomobil ile şehir dahilinde bir tenezzühte bulunmuş, bundan maada hiç dışarıya çıkmamıştır. Orada kendisini ziyaret eden eski dostlarına matbualın hücum- larından şikâyet etmiş, du vaziyet karşısında ne bir daireye gidece- i ve ne de sokağa çıkabilece- söylemiş ve memlekete yap- tığı “hizmetlerden, bahsetmi, İsmail Hakkı paşa Hadarpaşaya muvasalet edince trenden hemen inmiyerek ve istasyondaki kala- balık dağıldıktan sonra çıkarak orada kendisini bekliyen bazı eski tanıdıklarile kısaca ve asabi sürette/ görüşmüştür. Bunu (mi teakip sabık İevazım reisi bir otomobille Bağlar başmdaki ak- rabasının evine gitmiştir. İsm: Hakkı paşamın bu evde münze- viyane yaşamak ve kendisini müm- kün mertebe unutturmak niyetin- de olduğu söylenmektedir. İki feci kaza tahkikatı ( Baş tarafı birinci sahifede ) bahriye reis muavini Nafiz B. bu hususta diyor. — Bu 27 kişi eğerki sandal içinde olsalardı, şimdiye kadar karaya çıkarlar ve biz haber alırdık. Eğer kazazdeler bir vapu- ra tesadüf etselerdi gene haber alırdık.. Demiştir, Bugün vapur süvarilerinin muvacehe edilmeleri muhtemeldir. Varna vapurunda boğulan yol- cuların cesetleri henüz bulun: |muştır, Bu sabaha kadar deniz ticareti müdiriyetine Marmara limanların- /dan bu hususta telgraf gelmemi; | Hırsızlık vakaları 1 — Sipahi acağına meçhul bir hırsız girmiş, bir keman çalıp savuşmuştur. 2 — Beşiktaşta Sünbüldede ca- münden 1 sececade çalınmıştır, hırsız meçhuldür. 3 — Komisyoncu Hayri efen- dinin Üsküdardaki evinden mut- fak eşyası / çalınmıştır. — Hırsız meçhuldür. 4 — Pangaltıda Süle, 'yin evine giren meçhul bazı eşya çalmıştır. 5 — Şehzadebaşında — Yakup ağa — camii de - elektrikçi Reşit efendinin önüne çıkan d karmanyolacı 4 lira çalıp savuş- maşlardır. 6 — Meçhul bir şahıs; Düzce- den İstanbula gelen Hacı Mehmet efendinin mantarcılık suretiyle 45 lirasını çalmıştır. 7 — Beşiktaşli Seyfullah efen- dinin S1 lirası mantarcılık suretile 2 meçhul şahis tarafından <alin- mıstir. 8 — Servet isminde bir çocuk Kadıköy iskelesinden S kulaç halat — çalmışt Bu vakadan mada 2 sirkat vakası daha vardır.