31 Ocak 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

31 Ocak 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Son zamanlarda — Avrupadaki sinema artistleri arasında en ziyade temayüz edenlerden biri de İvan Petroviçtir. İvan Petroviç hırvattır. Eekiden Avusturyali idi, #imdi Yagoslav tebaasındandır. İvan Petroviç mütareke - ilân edildiği zaman Viyanada bulunu- Dele, Sarmetarada " büyük ' bir kadi buhran baş gösterdiğinden geçinmek için ne yapacağını tayin etmekten fciz kalmıştı. Bu sırada aklına sinemaya ilük 1950 senesinde dunyanın hali ne olacak Bu li Son zamanlarda İngilterde “Asla öldürmiyeceksin ! , isminde bir filim çevrilimiştir. Bu filimin garip farafı vakanın 1950 senesinde cereyan etmesidir... * Asla öldürmiyeceksin | , de İngiltere büsbütün başka bir şe- le gösteriliyor. Sokaklar oto- mobil, Taymis nehri tahtelbahır î:ı:;ıru. anş tüneli ” yapılmış, a büsbütün başka bir şekil ıh-ııtıı e evince, Nev York kamiler İyfel kulesi / irtifanda binalarla dolmuştur. Hayat kâmi- .ı'-uı;:....ı., Avrapa ile Amerika İa — balonlar, — tayyareler işlemeğe başlamıştır. Filimde 20 sene sonra Avrupa ile Amerika arasına — bir harp İvan Patroviç etmek gelmiş ve Viyanadaki stüd- yolardan birine müracaat etmiştir. Petroviçin talfi yardım etmiş ve| burada bir iş bulabilmiştir. Genç artist üç sene Viyanada kalarak kendisini epice tanıtmıştır. Fakat bu sırada Avusturyada iktısadi buhran arttığından stüdyo kapanmış, Petroviç Parise gitmiştir. İvan Peroviç Paris'te güçlükle bir iş bulmuş ve Üç ay sonra Konigemarkta ikinci derecede bir rol yapmıştır. — Bundan — sonra yavaş terakki etmiş' Çıplak Lübnan kasrının sahibesi, Allahın — bahçeleri, Üç iptilâ filimlerini çevirmiştir. İvan Petroviç bir müddet sonra Berline giderek Mandragor, Çarın elması, Çareviç filimlerini çevir- miştir. Bundan sonra Berlinle Paris arasında dolaşmağa başla- miş ve bir çok filimler çevir- miştir. İvan Petroviç yakında sesli filmime başlıyacaktır. yukuu — gösteriliyor. kadınlar da silâh edilerek cephe gerisi hizmetinde kullanılıyor; — erkekler ” kâmilen gidiyor. -Kadınların uniforma ile talimleri çok zariftir. Filim bu muharebede Avrupa- dân uçan tayyarelerin Nev yorl gasıl kâmilen - tahrip ettikleri 20 sene sonraki barplerin şekdini teriyor. Asla öldürmiyeceksin ,, filmi Metropolise benziyor, yalnız mev- zuları başka başkadır.. Filimde 20 sene sonraki tele- fonla mükâleme tarzı da gösteri- liyor, 20 sene sonra telefon et ğimiz zaman, resimde olduğu gil konuştuğumuz ad: işideceğiz, hem ceğiz. harpte davet Bu hafta Elhamra sinemasında | Çılgınlar revüsü isminde sesli ve şarkılı bir filim gösteriliyor . Bu sene gördüğümüz yeni fi- limlerden anlıyoruz ki, Holivutta mevzu kıtlığı vardır. Çılgınlar revüsü filminde, fazla itina ile yazılmış variyete numa- ralarımı çıkarırsak, hadise olarak biç bir şey kalmaz. Mamafih Çılgınlar revüsü, mev- zu boşluğunu- çok terakki edçn - sinema tekniğile kapamıya muvaf. fak olmuş gözel ve baştan sonana kadar söllü ae Fiimdir. Çılgınlar revüsü Paramuntun güzel sesli bir çok artistleri ta- rafından — çevrilmiştir. Bu yeni filimde en ziyade nazarı dikkati celbeden sanatkârlar şunlardır: 1 — İşci kızının rüyası: Dikesi Li 2 — Yavrum: Şaron Layn ve Vit Yanings 3 — Brokvey: Su Karol 4 — Karlar altında: Lola Lan 5 — Suzi: David Persi Filmin mevzuu şudı Genç Jorj Şelbi Virjinya'da ki arazisini - sattıktan sonra eline geçen 50,000 doları alıp bir müzik hol artisti olan nişanlısı Lila Bo- mon'a koşar. Lila müessesenin yıldızı olan mis Foster'e ekseriya vekâlet etmekte bulunduğundan mesleğim namını verdiği bu işten ani olarak ayrılıp alelâde bir zevce mevküne düşmeğe razı olmaz, İşin bu renk kesbettiğini gören Jorj fena halde müteessir olarak Müessese sahibinden Lila'nın tar- dını talep eder, Buna da muvaffak olamayınca müzik hol'a sahip ol mağa ve ondan sonra da Lila'yı kovmağa karar verir Esasen bütün mevcudunu sar- fetmiş bir vaziyette bulunan Sesli ve şarkılı yehı bir filim: Çılgınlar revüsü! | Şösese direktörü M. Darrel 50000 F dıııkızymlhyw) Bunı rağmen — Jorjun ilk fcraatı Lilaya yol vermek olur. Müessesenim yıldızı, fakat fena buylu bir arka- daş olan An Foster bu vaziyet karşısında istifade çaresi arar ve Jorju elde ederek kendisile evlen- meğikafasına koyar. Halbuki bu esnada sabık direktörden alacağı buluran bir çok. alacakkılar çıka ve bu vaziyet karşısında İori pusulayı şaşınır. Tam perde açılacağı esmada yeni efendilerinin tecrübesizliği dolayısile makinistler uzun müddet para alamadikları behanesile işle- * rini bırakırlar, hattâ An bile Lila 'vın mişanlısını kendi lehine imana getirmek kastile kabulü imkân haricinde bazı teklifleri behane ederek sahneye çıkmaktan imtina eder. Akıllı bir. delikanlı olan Jarj 'ne pahasına olursa olsun vaziyeti lnırııııncı karar verir ve kendisi Tevünün — muvaffakıyetile ıl.ıkıdır olan alacaklıları iştem çekilen makinistlerin yerine ikame ve sahneye çıkmaktan — istinkâf ede. Foster'in yerine de Lila'yı çıkmağa razı eder. Nihaj e açılır ve sökükle P ea akyelernez elenir. Revü - bittikten sonra elinden kaçırmış olduğu nimetin kiymetini takdir. eden Darrel eyi bir kazanç vererek tiyatro- sunu tekrar Jorjtan almağa talip olur. Esasen Lila da evlenmeğe razı olduğundan Jorj memnuniyet le kabul ederek Lila ile beraber | saadetin kanaatlarına sığınırlar. Sue Karol “Çılgınlar revüsü,, filminde