10 Ekim 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

10 Ekim 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

b — Sahife 4 BU AKŞAM BÜYUK GALA ilâveten: 3 No. lu PATHE JURNAL, Mösyö LAVAL ve Mösyö BRiAND Berlin'de — ISMET PAŞA Hazretlerinin Atina sey mm VENA Akşam “GLORYA'da SARIODANIN ESRARI Gaston Leroux'nun meşhur Polis romanından alınmıştır. Mümessilleri: HUGUETTE EX - DUFLOS Sinemada konuştuğunu ilk defa işideceksiniz. ve ROHAND TOUTAN En sevimli genç artist 10 Teşrinievvel 1931 Yerlerinizi tedarik emek için bugünden Beyoğlu 1656 No. ya telefon ediniz. Konuşan (0SSO) filmidir. 'ahatlerinin tam filmi, Şilt müsabakaları Dün Taksim stadyomunda İs- tanbul şilt maçlarına devam edil- miştir. Havanın güzel ve güneşli olması stadyomda oldukça kala- balık spor meraklısı toplamıştı. Sabahleyin saat 10/30 da yapı- lacak ilk müsabaka Fenerbahçe ikinci takımı ile Kasımpaşa ara- sında idi. Fakat havanın sisli olması hasebile Fenerbahçe takı- mmin gelmemesi yüzünden bu müsabak OKasımpaşanın (oyap- tığı seramoni ile neticelenmiştir. Fenerlilerin o gelmemesi esbabı mücbireden ileri geldiğinden bu seremonin nazarı dikkate alınma- yacağı tahmin olunmaktadır. İkinci müsabaka saat 12de ha- kem Nuri beyin idaresinde Bey- lerbeyi gençler klübü ile Hilal takımları arasında (yapılmıştır. Beylerbeyi (o gençler 3-1 galip gelmiştir. Üçüncü müsabaka Süleymaniye ile Topkapı takımları arasında, hakem Emin Beyin idaresinde yapılmıştır. Bu maçta Topkapılı- ların penaltından yaptıkları bir sayıya mukabil Süleymaniyeliler iki sayı yaparak galip gelmişlerdir. “Günün en mühim ve heyecanlı müsabakası olan dördüncü maç İstanbul sporu ile Anadolu takım- ları arasında yapılmıştır. Maç 1-0 İstanbul sporluların galebesile neticelenmiştir. Dün Kadıköy Fenerbahçe saha- sında Fenerbahçe klübünün İnci, ve üçüncü takımları muhtelif klüplerle eksersiz maçları yapmış- lardır. Sabahleyin Fenerbahçe ikinci takımı ile Moda ikinci takımı arasında yapılan maçı 3-0 Fenerbahçe takımı kazanmıştır. Öğleden sonra Fenerbahçe ikinci takımı Eyüp birinci takımı ile yaptığı maçta 3-3 berabere kalmıştır. Birinci haftaymda Fe- nerbahçe takımı 2-0 galip vaz- iyette idi. Akşam saat dörtte Fenerbahçe takımı Moda birinci takımile kar- şılaşmış ve Fenerbahçe takımı 3-0 galip gelmiştir. Ankara lik maçları Ankara 9 (A.A.) — Bugün şehrimiz lik maçlarına devam edilmiştir. İlk müsabaka Altunordu ve Çankaya ikinçi takımları arasında yapılmış ve ikişer sayı ile bera- berlikle neticelenmiştir. İkinci müsabaka İmalâtı harbiye ile alay 189 takımları arasında yapılmış ve İmalâtı Harbiye sıfıra karşı altı ile galip gelmiştir. Gençle Birliği ile Altunordu takımları arasında yapılan üçüncü maçta Gençler Birliği bire karşı üçle galip gelmiştir. izmir lik maçları İzmir 9 (A.A) — Bu cuma Al sancak spor sahasında lik maç- larına devam edildi. İkinci takım- lar arasında icra edilen maçta Göztepe takımı Şarkspor takımı- nı bire karşı iki sayı ile mağlüp etmiştir. İkinci maç İzmirspor ve Altay ikincileri arasında yapıldı ve İzmir spor bire karşı üçle galip geldi. Öğleden sonra birinci takımlar arasında icra edilen maçlarda i GÜNÜN HABERLERİ * Şarktan gelen aşar — Tekirdağı ve İzmir havalisine sev- kedilecek olan Şark aşiretlerin- den bir kafile daha şehrimize gelmiştir. Bunlar yakında Tekir- dağına gönderilecektir. * Pazar akşamı ay tutulacak — Gelecek Pazar akşamı gene ay tutulacak ve görülebilecektir. X Zaro Ağayı getirmek için — Zaro Ağanın İngiltereden bir türlü gelmek bilmediğini gören torunu Cafer efendi, Ağanın hükümet tarafından getirtilmesini rica et- miştir. Londradaki son cinayetten sonra, maktul Ahmet Musanın kardeşi de Londraya gitmiştir. Cafer efendi de dedesini getir- mek için Londraya gitmeğe ka- rar vermiştir. Zaro ağanın zevcesi Kudret hanım da zaruret ve se- faletten şikâyet etmektedir. * Kral Fuat Hz.nin cülus günü — Mısır sefiri Aptülmelik Hamza bey Cenapları dün Mısır Kralı Fuat Hz.nin cülüslarının senei devriyesi olması dolayısile Yeniköy'de (o sefaret (Obinasında bir ziyafet (Ove gece de bir balo vermiştir. Ziyafet ve baloda İstanbul'daki Mısır kolo- risinden bazılarile İstanbul mat- buat mümessilleri hazır bulun- muşlardır.. * Kaza kurşununa uğrıyan genç kızlar — Diyasibekir bele- diye reisi Gafur Nüzhet beyin küçük oğlu tarafından av tüfenği ile yüz ve gözlerinden yaralanan yaralanan Diyarbekir Polis Müdü- rü Sait Beyin kızı Firüzan ve Abdürrahman Çelebi'nin kızı Sa- bahat Hanımlar tedavi için İstan- bul'a getirilmişlerdi. Yapılan mu- ayene neticesinde Firuzan Hanr- mın sol gözünün tedavi kabul etmiyeceği anlaşıldığından amelı- yat yapılmış ve kızcağızın gözü çıkarılmıştır. e Sabahat Hanımın bir gözündeki saçmalar çıkarılma- mış ve göz rüyet kudretinin onda dokuzunu kaybetmiştir, Gireson merkez memuru İstanbul polis merkez memur- larından iken Gireson merkez memurluğuna tayin edilen Osman bey orada hastalanarak mezunen şehrimize gelmiştir. Osman bey İngiliz hastahanesinde tedavi al- tına alınmıştır. Göztepe birinci takımı Şarkspor bindi, takımına bire re sayı ile galip geldi. Bundan sonra İzmirspor ve Altay birinci takım- ları karşılaştılar. Pek kalabalık bir seyirci huzurunda icra edilen maç çok heyecanlı oldu, neticede ker iki takım birer sayı ile be- rabere kaldılar. Atinadaki Balkan sporları Atina 9(A. A.) — Atinadaki Balkan sporları tenis umumi neticeleri şunlardır: Romanya 25 puvan, o Yugoslavya 24 puvan, Yunanistan 18 puvan, Bulgaristan 4 puvan, Türkiye 3 puvan olarak tespit edilmiştir. Olimpiyat çıktı Atina ve Sofya Balkanyatlara ait muhabir mektup ve resimleri, Antredör mister Pegnanın Soya maçlarını tahlil eden raporu, İs- tanbulun kuvvetli klüplerinin mın- takayı (o tanımayacaklarına dair havadislerle iki renkli ve 20 sayfa olarak çıkmıştır. Bugün ALEMDAR sinemasında GEORGES BANCROFT'un FIRTINA sesli ve şarkılı filminin son günüdür. Yarından itibaren : ELVİRA POPESKO tarafından : YABANCI tamamen fransızca sözlü ve şarkılı muhteşem film. MAURICE CHEVALIER Tristan Bernard'ın gülünçlü komedisi PARISLI KAHVECİ filmind. Radyo 9 teşrinievvel 931 cumartesi istanbul — 18 Gramofon. 19,30 Hafız Ahmet B. ve saz heyeti. 20,30 Gramofon' 21 Ekrem B. ve Belkis Ha nımın iştirakile alaturka fasıllar. 22 orkestra konseri. Ostrava (tm. 263,40) — 16 konser, 17 plâk, 17,55 konferans, 19,05 musıkili müsahabe, 19,15 konferans, 19,25 Islav halk şarkılar, 19,40 armonik konseri, 20 askeri muzika, 21,05 konferans, 21,20 konser, 21 New- York ta Metroplitani operası tenorlarından A, Tokatyano'nun ikinci konseri, 23,25 piyes, şarkı, s0l0- konseri, hafif musiki ve cazbant. 'Helisberg (t.m. 276,50 ) — 17,15 konser, 18,35 konferans, 19,45 şarkı, 20,15 piyano, 2 Weber'in ( Keisehütz ) operasının 1 ci perdesi, 21,50 müsahabo, müsahabe, 22,10 kabare rövüsü, sonda cazbant. Berslav ve Glelwiz (t.m. 325) — 17,15 kknser, 18,15 konferans, 20 kon- ser, 21 müsahabe, 21,30 eğlenceli akşam, 22,40 konser, 23,50 eazbant. Mühlacker ( Stüttgart) (t.m, 860,10) — 18,05 konser, 19,40 kon- ferans, 20,05 İspanyolca dersi, 20,45 şarkı, 21,30 komedi, 21,45 çarkı, 23,35 cazbant. Lemberg (t.m. 880,70) — 18,35 konferans, 19,30 çocuklar için konser, 19,50 muhtelif şeyler, 20,30 plâk, 20,30 konferans. 21,15 hafif musiki, 23,15 Chopin konseri, 24 cazbant. Bükreş (t. m. 394,20) — 12 plâk, 19 hafif musiki, 20,10 radyo orkestrası, 21 konferans, 21,30 opera. Roma ( t.m. 441,20 ) konser. 20,40 muhtelif hadiseler, 21,10 plâk, 21/30 her şeyden, 22 Donizetti'nin ( Lucia di Lammermoor ) operası. Viyana (t. m. 516,40) 16,20 plâkla şarkı ve Aksayişark musikisi, 17,15 konferans, 18,30 şarkı ve konser, 19,45 havadis, 20,15 saat işareti ve hava raporu, 20,30 Leharın (Lüxomburg kontu) opereti, 24 plâkla cazbant. Peşte (t.m. 55050) — 18,95 balalayka konseri, 19,50 macar şarkıları, 20,50 ( Turandut ) operası, opera tiyat- rosundan naklen, sonda çingene orkes- trasi , Taksim ve Tepebaşı tiyatroları Taksim ve Tepebaşı belediye bahçelerinin kira müddeti iki buçuk sene sonra bitecektir. Belediye Tepebaşı bahçesile bera- ber Tepebaşı tiyatrosunu da kiraya verdiği halde sonra bura- sını gene odarülbedayi (için kiralamaktadır. Bu iki muameleye imkân vermemek için tiyatro bahçe ile beraber kiralanmaya- caktır. Bundan başka yeni müna- kasa şartlarında bahçelerle için- deki binaların imarı için bazı esaslar bulunaçaktır. Tabip baytar olmak İstiyen lise mezunlarına Kayıt muamelesi 15/10/9314 e kadar devam eder Yüksek baytar mektebine bu sene 40 lise mezunu alınacaktır. Mektebin tahsil müddeti sekiz sömestire olup leyli ve meccanidir. Talebeye elbise çamaşır ve muhtaçlara cep harçlığı verilir. Hükümetin hayvan islâh ve çoğaltmasna fevkalâde ehemmiyet vermesinden dolayı baytari tababet mesleğinde gençlerin istikbali temin edik miştir. Vilâyetlerden talip olanların yol masrafını mektep tesviye edecektir. Kabul olunanlar hemen şimdiden mektepte kalabilirler. KABUL ŞARTLARI A — Lise veya maarifçe lise derecesinden musaddak mektep mezunu olmak. B — Türkiye Cumhuriyeti tabaasından bulunmak . C — Yaşı 18 den aşağı ve 25 ten yukarı olmamak. D — Sıhbi ahvali tahsile ve ata binmeğe müsait olmak. Bu şartları haiz olanlar istidalarına : A — Lise şahadetnamelerini veya bir suretini, B — Nüfus teskerelerini. C — Polisten musaddak hüsnühal varakalarım D — Dört adet kartonsuz vesika fotoğraflarını. Bağlıyarak İstanbulda selimiyede Yüksek baytar mektebi Rek- torlüğüne vilâyetlerde baytar müdürlüklerine müracaat etmelidirler. Mektebe kabul olunanlar hizmeti mecburiyelerini ifa edeçeklerine dair Noterden musaddak nümune veçhile bir taahütname vere- ceklerdir. Kadıköyünde satılık arsa Beher metro murabbaıa on yedi lira kıymet takdir edilen Ka- dıköy kumluğundaki 77 harita numaralı 480 metro murabbaı saha- sında arsa satılmak üzere kapalı zarfla müzayedeye konmuştur. Talipler şartname almak için hergün levazım müdürlüğüne müracaat etmelidir. Müzayedeye girmek için 612 liralık muvakkat teminat lâzımdır. Bu teminat ya nakten veya depozito suretile yabut hükü- metçe muteber tanınmış bankaların birinden getirilecek teminat mektubu ile olur. Bu şekilde teminat akçeşi ile beraber 22/10/931 perşembe günü saat on beşe kadar daimi encümene müracaat edilmelidir. Yeşilköy - Küçükçemece yolu Çoktanberi inşaatına devam edilmekte olan Topkapı - Yeşil- köy asfalt caddesinin inşası bitmek üzeredir. Bu cadde Yeşilköyden Küçükçekmeceye kadar asfalt olarak yapılacaktır. Yeşilköy - Küçükçekmece yolu çok bozuktu. Civar köylerden ber gün İstanbula gelip giden sebze ve meyva yüklü arabalar bilhassa yağmurlu havalarda çok zahmet çekmektedirler. Vilâyet, Küçükçekmeceye ka- dar imtidat eden bozuk yolların bir an evvel inşaşı için tetkikat yapmaktadır. Balıkpazarı caddesi tamir ediliyor İstanbul Balıkpazarından Unka- panına kadar uzanan caddenin inşasına karar verildiğini yazmış- tık. Senelerdenberi yağmurlu gün- lerde bir bataklığa dönen İstan- bulun bu en işlek caddesi yakin- da parke olarak inşa edilecektir. İnşaat esnasında deniz kenarına tesadüf eden çöküntüler de kaldı- rılacak, deniz sularının yolu kap- lamasına nihayet verilecektir. Polise hakaret eden Hayri Adliyeye verildi Bir kaç gün evvel sarhoş bir halde sokakta yakalanan ve polislere hakarette bulunan Hayri adliyeye sevkedilmiştir. Mevkufen muhakeme edilecektir. “LLoyd Triestino,, Şirketi: “Lloyd Triestino,, Kumpanya- sının İstanbul Seracentalığı, bazı italyan seyrisefain şirketlerinin birleşmesi hakkında ahiren İstan- bul matbuatında intişar etmiş olan haberin doğru olmadığını bildirerek, o“ Lloyd Triestino ,, anyasının ünvanının tebed- ü tekzip etmektedir. içinde kumar oynatılan kahveler Kapatıldı Son zamanlarda gene bazı kahvehanelerde gizli kumar oyna- tıldığı ve esrar içirildiği zabıtanın nazarı dikkkatini celbettiğinden bu gibi yerlerin kapatılması için yeniden ehemmiyetli tedbirler alınmıştır. Zabıta memurları kenar semt- lerde bulunan bu gibi mahalle kahvelerini sık sık teftiş etmek surerile daimi bir kontrol altına almıştır. Venedik ve Timoni sokaklarile Dolapdere, Yenişehir ve Ziba taraflarında bazı kahvelerde ku- mar oynandığını ve esrar içildiğini görmüş ve kahveler kapatılarak sahipleri hakkında kanuni takıbata başlanmıştır. Yarın başmuharriri aleyhinde bir dava Mesdut Yarın gazetesi başmu- harriri Arif Oruç beyin belediyeyi tahkir cürmünden dolayı 2 inci ceza mahkemesinde muhakemesi yapılırken kanunun bu işe temas eden maddesinde verilecek ceza- nın son haddi tasrih edilmediğin- den mahkeme davayı salâhiyeti haricinde görerek ağır ceza mah- kemesine sevketmişti. Ağır ceza mahkemesi son mu- hakemede evrakın tekrar 2 inci ceza mahkemesine iadesine karar vermiştir. İkinci ceza mahkeme- sinde Arif Oruç beyin yeniden muhakemesi yapılacaktır. Elma ihracatı fazlalaştı Bu sene elma ihracatı fazladır. Geçen hafta içinde İneboludan Mısıra 1990 sandık elma sevke- dilmiştir. İneboluda elma boldur. Toptan fiatleri 3-4 kuruştur. Diğer taraftan Rize elmaları da İskenderiyeye sevkedilmektedir.