10 Ekim 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

10 Ekim 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Hollivut ii kul Eski Kovboy nasıl meşhur | bir sinema artisti oldu? | Garry Cooperin operin hayatı çok meraklı ve şayanı dikkattir Güryy Cooper Hollivut, 22 (Hususi) — Son zamanlarda (o Hollivutta genç erkek artistler arasında en çok şöhret kazanan Garry Cooperdır. Garry bir kaç sene evveline ka- dar ikinci deredede roller ya- parken geçen senedenberi pek ziyade temayüz etmiştir, Garry uzun boylu, iri kemikli, güzel sayılmıyacak bir gençtir. Fakat halleri ve tavurları kendisini hemen herkese sevdirmiştir. Bu gün genç sinema artistleri arasında en çok mektup alanlardan biri de Garry Cooperdir. Garry Cooperin hayatı pek gariptir. Artistin babast Ameri- kada Montana şehrinde hâkimdi. Oğlunu 9 yaşında iken tahsil İçin İngiltereye göndermişti. Garry burada 4 sene tahsiline devam etmiş, 13 yaşında iken bir oto- mobil kazası geçirmiştir. Kaza neticesinde ağır surette yaralan- mış, uzun müddet hasta yatmıştır. iyileşdikten sonra da doktorlar kendisine açık havada yaşamasını tavsiye etmişlerdir. Garry Cooper bu kazadan sonra Amerikaya dönmüştür. Babası oğlunun sıhhati için memuriyetin- den istifa etmiş ve Los Angeles civarında bir çiflik satın almıştır. Garry her gün çiflikte ata bine- rek dolaşmağa, tam bir kovboy hayatı yaşamağa başlamıştır. Bu bayat senelerce devam “etmiştir. Garry Cooper bu sırada sinema artistliğine heves etmiştir. Fakat bunun için çevik ve pek sporcu olmak lâzım geldiğini nazarı dikkate alarak her türlü sporla meşgul olmuş ve kendisini hazır- lamıştır. İngilterede tahsilde iken ve kovboylar arasında yaşadığı seneler zarfında soğuk kanlı ve kendisine hâkim olmağı önren- liği için bu meziyetleri çok beğe- #&miş ve ilk müracaatinde artist “wrak kabul edilmiştir. Garry ilk zamanla: kovboy filimlerinde oynıyordu. Bu günkü gibi genç âşık rolları yapmıyordu, Fakat bir teçrübe bunda pek muvaffak olacağını gösterdiğinden kendisi de Jon promyeler sırasına girmiştir. Garry oCooper Hollivut ta, annesi ve babasile gayet sakin bir hayat geçirmektedir. Otur- duğu ev eski zamandan kalmadır. İlk k katında iki büyük salon vardır. Misafir kabulüne mahsus olan bu salon pek sade düşenmiştir. Salonda bir divan, bir kaç koltuk, bir piyano, bir radyo ve artistin kitarası vardır. Diğer salon yemek odasıdır. Burada her gün 12 kişilik sofra hazırlanır. Yemek vaktine yakın Garry'nın ahbapları birer ikişer bu sakin eve yemeğe gelirler. Eyin ikinci katında üç yatak odası ve iki hamam vardır. Biri Garrynin diğeri annesi ile baba- sının, üçüncüsü de gece yatısına gelecek misafir içindir. Garry sinema artistlerile pek az görüşür, bilhassa kadın artist- lerle hiç temasta bulunmaz. Bun- ların içinde yalnız bir görüştüğü vardır: Lupe Velez... Onunla (Kurt şarkısı ) nı çevirdikten sonra dost olmuştur. Garry tenis oynamaz, golf oynunu sevmez, denizden, yüz- mekten hoşlanmaz. Sevdiği iki şey vardır: Biri çocukluğundan beri alıştığı ata binmek, ikincisi oto- mboil kullanmak.. Yalnız kendisi- nin kullandığı üç otomobili vardır. Garrynin en büyük kusuru va- dettiği yere vaktinde gitmemesi- dir. Buna okadar alışmıştırki stüdyoda, söylendiği saatten geç geleceğini bildiklerinden her şeyi bir iki:saat sonra için hazırlarlar. Garrynin bütün emeli Montana- da satın aldığı araziyi en son model çiftlik yapmak, evlenip orada yerleşmektir. Garry Cooper ilk filim olarak Filimden bir sahne E Bu hafta Opera sinemasında Max Dearlyın Azais tilmi göste- / rilmektedir. Filmin mevzuu şudur: isminde bir iş adamı ve bunun da genç bir kızı var: Suzet.. Bu kıza Felix isminde bir delikanlı piyano dersi veriyor.. Fakat Felix sessiz, mü- tevazı bir adam.. BaronVurts bir dağ başında bir eğlence yeri aç- mış, bunun idâresinide kendini beğenmiş mağrur bir adama ver- miştir. Bu adam henüz gözü çöplükte olan baron Vurtz'un metreslerinden birini ayartmağa kalkıyor . Baron da bu adamı kovuyor.. Sessiz ve mütevazı olan Felix'te bu esnada barondan para istiyor. Baronun aksi bir tarafına geliyor ze Felix'i de kovuyor. Suzet genç piyano: hocasına nasihat veriyor. Teşvik ediyor. Ve Felix eğlence yerine müdür tayin ediliyor. Işinde pek ziyade muvaffak oluyor. Eskiden sessiz, sünepe bir adamken tam iş adamı haline giriyor. « Viyanada bir genç kız sevdim» Bu hafta artistik sinemasında “Viyanada bir genç kız .sevdim,, filmi (o gösterilmektedir. e Filmin mevzuu şudur: Franç isminde genç bir mülâ- zim.. Bir gün Viyanada ilk defa sahneye çıkan bir genç kıza âşık oluyor... Fakat Franç'ın babası oğlu için başka bir izdivaç dü- şünmektedir. Baba, genç kızın pederine giderek: — Senin kızın kuvvetli bir san'atkâr olacak.. Ben san'at hâ- misi bir zenginim.. Bu kızı kon- servatuvara sokarsan iyi edersin.. Al sana 10,000 mark diyor.. ve parayı vererek kızın babasın- dan bir senet alıyor. Bu senedi de oğluna gösterip: — Bak sevgilin senin aşkının bana 10000 marka sattı.. diyor. Franç bu aşktan vazgeçiyor. Fakat harp dolayısile Franç ve ailesi fakir düşüyor. Franç çalışmak üzere bir stüdyoya giriyor. Ken- disine bir zabit rolünü veriyorlar. Ve bu esnada filim yıldızı ile karşılaşıyor: Sevgilisi!. İki sevgili derhal anlaşıyorlar. Kendilerine yapılan oyunu anlı- yor ve sevişiyorlar. Baron Vurtz rolünü oynamıştır. Sonra bir çok filim çevirmiş, fakat asıl şöhreti Koleen Moorla çevirdiği “Leylâk- lar açarken,, filmindeki tayyareci rolünde, Lupe (o Velezle ( Kurt şarkısı ) nda, Marlen Dietrihle (Yanık kalpler) filminde kazan- dığı omuvaffakiyetlerden o sonra başlamıştır. Şimdi Klodet Kolber ile bera- ber bir film çevirmektedir. Garry 28 yaşındadır. Boyu 1 metro 82 santimdir. Viyana mektupları Kongre dans edi; ediyor film. - Viyanada gösteriliyor Lilian Harvey baygın bir halde istasyondan dışarı çıkarıldı Viyana 29 (Hususi) — Ufa filim şirketi tarafından bir kaç aydan beri Berlinde çevrilen “ Kongre- dansediyor ,, filmi bitmiştir. Bu filim yarından itibaren ilk defa olarak (Viyanada gösterilmeğe .başlanıyor. Ondan sonra Berlinde ve diğer şehirlerde gösterilecektir. Almanyada yapılan (filimler daima iptida Almanyada, sonra Avusturyada gösterilirdi. Bu defa bu usulün terkedilmesi filmin mevzuunun (OViyanadan alınmış olmasından ileri geliyor. “Kongre dans ediyor,,1814 senesinde Viya- nada toplanan kongre esnasındaki Viyana hayatını gösteriyor. Tabii içinde vakalar da vardır. Filim, Viyanadaki eski Yohan Straus (o tiyatrosunda ( gösterile- cektir. Burada eskiden hep Viya- nanın meşhur opretleri oynanırdı. Huguette Duflos 8 maktadır. Kongre dans ediyor filminde Lillan Harvey ve Wiliy Fritsch “Kongre dans ediyor ,, filminin ilk temsilinde bulunmak üzere fil- min baş artisti Lilian Harvey, filmi idare etmiş olan Erich Pom- mer ile birlikte dün akşam Viya- naya gelmiştir. Sevimli artisti karşılamak için istasyon binlerce halk ile dol- muştu. İçeride yer bulamıyanlar da istasyon meydanında toaplan- mışlardı. Polis inzibatı muhafaza hususunda güçlük çekiyordu. Lilian Harvey trenden inince kalabalık arasında narin vücudile ezilecek hale gelmiş ve baygın bi halde dışarıya çıkarılmıştır. Filmin gösterilişi Viyanada bir hâdise halini almıştır. Ilk temsilde bulunmak üzere başka memleket- lerden bir çok kimseler Viyanaya | gelmiştir. Sarı odanın esrarı Bu hafta Glorya sinemasında 4 “Sarı odanın esrarı, filmi göste- rilmektedir, Filmin başlıca rolünü meşhur fransız artisti Huguette # Dufles (oynamaktadır. £ Filmin mevzuu esrarengizdir. Meşhur o profesör Stangerson büyük bir orman içinde, münzevi i bir şatoda kızı ile birlikte yaşa- Bir gün profesörün güzel kızı matmazel “Stangerson,, her tarafı sarı olan odasında ölü derecesinde ağır yaralı olarak © bulunuyor. Döşeme üzerinde kan- dan bir erkek izi görülmüştür. İşte filmin bütün mevzuu bu esrarengiz o cinayetin (o etrafında geçmekieği Sarı odanın esrarını polis keşfedemiyor. Fakat genç bir gazekeri bütün vakayı en ince teferrüatına kadar meydana çıkariyor, e MM