15 Ekim 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

15 Ekim 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

> 15 Teşriniewle 1931 Sahife 11 TAVİL ZADE VAPURLARI AYVALIK POSTASI Selâmet Vapuru her Perşembe — saat 17 de Sirkeciden hareketle ( Gelibolu, Çanakkale, ve Körfez tarikile Ayvalığa azimet ve avdet ede- cektir. Yolcu bileti vapurda da verilir. Adres: Yemişte 'Tavilzade bira- derler. Telefon İst. 2210 Sadık Zade Biraderler Vapurları : Karadeniz Postası SAKARYA Vapuru 18 wi azar günü akşamı 17 de Sirkeci rihtımindan hareketle (Zongul- dak, İnebolu Ayancık, Samsun, Ordu, Trabzon, ve Rize)ye azimet ve ayni iske- Gireson, İelerle Ünye ye uğrayarak avdet edecektir. Görele ve Fazla tafsilât için Sirkeci Meymenet hani altında acen- talığına müracaat. Tel. 22134 THE TURKISH AMERİCAN Shipping and Trading co Hayri Araboğlu ve şeriki American Export Lines The Export Steamsip Corporatlon NEW - YORK Her 10 günde bir Nev York ile lima- nımız arasında muntazam posta: Her ayın 6, 15, ve 25 inci Nev York,'dan hareket. Yakında Nev- York'dan gelecek va- purlar: Examelia vapuru 23 Teşrinievel de Exilona > 26 T. evvelde Exminster > 8 T. sanide Yukarıda Nev - York, Boston, Fladel- fiya ve Baltimorı için yolcu ve eşyayı ticariye alarak hareket edecek vapurlar: xarch vapuru 18 T. eveledoğru mouth > 25 sp > xamella>»> 235 » >» > Bu vapurlar Amerikanın dahili ve bütün vilâyetleri ile Kanada, Golf, Mek- ika ve Los Angelos ile San Fransisko ttle vesaire bütün limanlar çiçin doğru Konşmento ile eşyavı ticariye kabul ederler, Fazla tafsilât için Galata'da Arapyan hanında 4 üncü katta Hayri Araboğlu günleri ve Şürekâsına müracaat. Tel. B. O. 4957-8 NORSKE ORJENT LINJE Yakında İstanbula gelecek vapurlar: Rlo vapuru 16 T. evvele doğru. İstanbul ile Marmara limanlarından: Anvers, Roterdam, Amsterdam, Ham- burg ve İskasdinavya için yakında hareket edecek vapurlar : Rlo vapuru 25 T. evvele doğru. Tafsilât için Galata'da Frenkyan Hanında 8 üncü katta THEO REPPEN vapur acentalığına müracaat. Tel, B. O. 2274 ve 1220 ORIENTMARE Pire, Marsilya ve Cinova'ya yakında hareket edecek vapurlar : Federazione vapuru15 Teşriniev- vele doğru Pire, Brendizi ve Bari için hareket edecek vapurlar : Lamone vapuru 15 T. evvele doğru Fillaro vapuru 20 t. evvele doğru Pire ve Barselonaya doğru hareket edecek vapurlar: Tafsilâs için Galata'da Hannda 3 üncü katta müracaat. Tel. B. O. 2274 VAPUR MUCEHHİZİ NAİM BEY Frenkyan acentalığa İstanbul - İzmir ve İzmir - İstanbul arasında muntazam seri haftalık posta Adnan lüks uru 15 Teşrinievvel perşembe günü Saat 17 de Galata rıhtımından hareketle 1 inci 2 inci sınıf ve yataklı 3 üncü sınıf yolcuları kabul ederek doğru İzmir'e hareket edecektir. Seyahat müddeti 20 saattir. Büyük otellerdeki her türlü esbabı istirahat mevcuttur. Adana vapuru 19 teşrinievvel pa- zartesi günü akşamı Sirkeci rıhtımından hareketle (Antalya ve Mersin)e azimet ve avdet edecekt DABCOViCH ve ŞÜREKÂSI Vapur acentasına müracaat. Galata Frenkyan Han Süncü kat Tel. B. O. 2274 Satılık arsa Beher metre murabbaıa 17 lira kıymet takdir edilen Kadıkö- yünde rıhtım üzerinde 69 numaralı ve 257,87 metre murabaı sah- sında arsa satılmak üzere kapalı zarfla müzayedeye konmuştur. Talipler şartname almak için her gün Levazım müdürlüğüne müra- caat etmelidir. Müzayedeye girmek için 330 lira teminat lâzımdır. Bu teminat ya nakden ve depozito suretile yahut hükümetçe mute- ber tanınmış bankaların birindenn getirilecek teminat mektubu ile olur. İşbu teminat makbuzu veya mektubu şartname teklif mektubunu bir zarfa koyarak ihale günü olan 26/ Teşrinievvel/931 Pazartesi günü saat İ5e kadar Daimi Encümene verilmelidir. Küçükçekmece - Silivri yolu Bedeli keşfi otuz bin yirmi dokuz lira doksan kuruş olan Küçükçekmece - Silivri yolunun 36 -- 000 - 66 -- 000 kilometroları arasında vaki 47 adet köprü ve menfezin tamir ve inşası kapalı zarfla münakasaya konularak 26 Teşrinievvel 931 pazartesi günü ihalesinin yapılacağına dair 4 Teşrinievvel 931 tarihli Milliyet ve Akşam gazetelerile neşrettirilen ilânda sehven 352 liralık teminat akçesi lâzım olduğu yazılmış isede bu işin keşif bedeline nazaran 2253 liralık teminat makbuzunu ve yahut banka mektubunu teklif zarfına koymak icap edeceğinden keyfiyet tashihen ilân olunur. x Merkez ve dairelerle müessesatı sıhhiyeye Dolmabağçe, Yedikule ve Kadıköy gazhanelerinden pazarlıkla kok kömürü naklettirilecektir. Pazarlığa iştirak etmek için 298 liralık teminat akçesi lâzımdır. Teminat akçesi nakden kabul edilmez. Ya belediyeden irsaliye alı- narak bankaya yatırılıp alınacak makbuz ve yahut hükümetçe muteber tanınmış bankalardan birinden getirilerek mektup ile olur. Bu şekilde teminatla beraber 17/ Teşrinievvel / 931 cumartesi günü saat on beşe kadar Levazım müdürlüğüne müracaat etmelidir. » İstanbul Belediyesi itfaiyesinde bir kaç şoför vazifesi münhal olduğundan taliplerin Fatihte İtfaiye Müdiriyetine müracaatları ilân olunur. * Belediye talimatnamesine ilâve edilen tütün depoları hakkında mevat: 1— Her depoda lâakal yirmi ton su istiap edecek havuz veya su deposu bulundurulacaktır. 2 — Elektrik tesisatı, mutlaka muktaziyatı fenniye dairesinde ve borular derununda yapılacaktır. 3 — Bina dahilinde içabı hale göre itfaiye tesiasatı bulunduru- lacaktır. 4 — Tütün konulacak oda ve mağazalarda tütünler, her taraftan insan girip çıkabilecek surette istif edilecektir. 5 — Gece bekçilerinin uyumamalarını teminen her depoda saatli kontrol tertibatı vücude getirilecektir. 6 — Her depoya yangın vukuunu âni surette ihbar edecek tele- fon konulacaktır. Bu telefon yangın vukuünda itfaiyeye ihbarı müm- kün kılacaklsurette ve bina haricinde mazbut bir yerde bulunacaktır. 7 — Bina döşemelerinin mukavemeti hesap edildiği zaman her hangi bir yangın vukuunda tütünlerin sulanarak sikletleri arttığı zamanki vaziyetleri nazarı itibara alınarak ona nazaran tütünler istok edilecektir. : 8 — Tütün vaz'edilen depo ve imalâtanelerde sigara içilmiyecektir. 9 — İmalathaneler, mümkün iscıalt katlarda yapılacak, mümkün değilse imalâthane içindekilerin yangın zamanı harice çıkmalarını temin için harici demir merdiven yapılacaktır. 10 — Kışın soba istimal edilirse borular behemehal bacalara müntehi olacak, ve sobaya yakın boruların kısa bir mesafesinde ahşap tavan ve duvar varsa borular harareti gayrı nakil mevat ile setredilecek ve soba altında geniş çinko tabla konulacaktır. 11 — Ahşap merdiven ve döşemelerde delik varsa buralar tamir edilecek ve delikler tıkanılacaktır. 12 — Bu imalâthaneler diğer fabrikalar gibi hıfzıssıbha ahkâmına tabi olacaktır. Deniz levazımı satınalma komisyonundan: 11 kalem boya malzemesi: Açık münakasası 2/2Teş/931 cumar- tesi günü saat 11 de. 12 kalem muhtelif tel ve kendir 712Teş/931 cumartesi günü saat 14 te. Yukarıda cins ve miktarı yazılı malzemenin hizasında gösterilen gün ve saatte açık münakasaları icra olunacağından şartnamesini görmek için her gün ve vermeğe talip olanların hizalarındaki mü- nakasa gün ve saatinde muvakkat teminatlarile birlikte Kasımpaşa Deniz Levazım Satınalma komisyonuna müracaatları. ERE TA A RE EE EE AR Devlet Demiryolları ilânatı Afyon deposu kömür tahmil ve tahliyesinin kapalı zarfla müna- kasası 2 ikici teşrin 931 pazartesi günü saat 15 de İdare merkezin- de yapılacaktır. Tafsilât Ankara ve Haydarpaşa veznelerile Afyon istasyonunda birer liraya satılmakta olan şartnamelerde yazılıdir. » H. P. Mağazasına ait Çentler marka tenezzühten tahvil edilen bir otomobil müzayede ile satılacaktır. Müzayede 18/10/931 tarihine müsasadif Pazar günü saat 14 de icra edilecektir. Talip olanların yevmi mezkürda Mağazaya mura- caatları ilân olunur. Otomobili istiyenler her gün Mağaza müdür- lüğüne muracaat edebilirler. 100 kuruşa yüzü ile kuş tüyü yastık halat: Açık münakasası kamyonete İstanbul'da Çakmakçılar, Sandalyacılar'da kuş tüyü fabrikası; yüzile şilte 12, yüzile kuruştan osu 100 Tel, İst, 3027. tüyünün k Ucuz satılır, yorgan 15 , yağlı boya yastıklar 5 lira. Kuş . Kuş tüyü kumaşların her rengi vardır. İstanbul belediyesi ilânları Müzayede ile satış 1931 birinci teşrinin 16 ncı cuma günü sabah saat 10da Beyoğlunda İstiklâl Büyük Parmak kapı sokağında Hayat apartımanının 5 numaralı daire sinde mevcut eşyalar müzayede suretile satılacaktır, 12 parçadan mürekkep mat yaldızı Luyi XxV nefis salon ta- , pomye usulü kanape ve koltuklar oasri yemek oda takımı, büfe, masa ve sandalyeler, zarif ve asri yatak oda takımı, aynalı ve aynasız dolaplar, lavabo, konsol ayna ve masa- lar, bronz elektrik avizeler, çini ve ka- lorifer sobalar, dikiş makinesi, hasır kanape ve koltuklar, portmanto, çay takımları, tabak takımı, duvar tabakları vesair eşyelar, gayet nefis bir piyano, Anadolu ve Acem halıları ve seccadeleri, Apartıman dahi kiralıktır. Pey süren- lerden :100 25 teminat alınır. Müzayede ile satış 1931 birinci teşrinin 16ncı Cuma günü sabah saat 10 da Beyoğlunda Asmalı Mesçitte Gardenbar karşısında Mezarlık sokağında 19 numaralı İzzet bey pan- siyonunda mevcut eşyalar müzayede suretile satılacaktır. Ceviz büfe, kare masa ve 6 adet Tonet sandalyeden mürekkep yemek oda takımı.5 parçadan ibaret yaldızlı Anıpir usulü salon tekim, aynalı dolap, lavabo, gece masası ve somyeli ağaç karyoladan mürekkep Viyana ma- mulâtı yatak oda takımı, aynalı dolap, tuvalet, lavabo, gece masası ve somyeli 2 adet karyoladan ibaret diğer yatak oda takımı, 5 parçadan mürekkep defa yatak oda takımı, aynalı dolap, lavabo gece masası, ağaç ve demir karyolalar, borularile çini ve demir sobalar, yatak- lar, aynali konsol, sandalyeler, kanape, dıvar saatı, dıvar tabakları, kadrolar, perdeler ve storlar, portmanto, muşam- balar, avizeler, lambalar, vazolar, biblo- lar ve sair eşyalar. Muhtelif halılar, Pey süredlerden 100 de 25 teminat alınır. Paris Tıp Fakültesi mezunu Cilt ve zührevi hastalıklar mutahassısı Dr. Bahattin Şevki Babiâli caddesi Meserret oteli karşı- sında Avni B. han 125 saat 9dan6ya kadar. Darüşşafaka Müdürlüğünden: Mektebimiz talebesi için e münakasa ile (350) çift harici,390 çift dahil ve (40) çift hademe kundnrası imal ettirileceğinden şeraitini an- lamak istiyenlerin her gün ve münakasaya iştirak edeceklerin (28 teşrinievvel 1931) çarşamba günü saat (9,30) da Nuru Osma- niye camii mahfilindeki Cemiyeti Tedrisiye merkezine müracaatları. Dr. ÇiIPRUT CİLT, SAÇ ve ZÜHREVİ hastalıkları mütehassısı Beyoğlu As- malımesçit, Atlas Han No. 2 İ Kam Tel. B. O. 3353 Üsküdar hukuk hakimliğinden: Kadıköyünde Kâğıtçıbaşı Mek- tep sokak | No. lu hanede sakin Fatma hanım tarafından kocası Mustafa efendi aleyhinde ikame olunan boşanma davasından dolayı dava arzuhalinin sureti berayı tebliğ M. aleyhe gönderilmiş ise de müddeialeyhin bulunduğu ma- halden çıktığı ve halen ikamet- gâhının meçhul olduğu beyanile iade edilmesine binaen dava arzu- haline yirmi gün zarfında cevap vermesi ve icrayi mahkeme için tayin kılınan 10/11/931 tarihine müsadif salı günü saat 14 de mahkemeye gelmesi için ilânen tebligat ifasına karar verilmiş ve bu baptaki dava arzuhalinin sure- İ tile davetiye mahkeme divanhane- sine talik kılmış olmakla keyfiyet gazete ilede ilân olunur. | GOZTEPE'den (İ Terzihane nakli Göztepe'de Rıdvan paşa caddesin- deki terzi Servet Tokal oğlu tumanındı hanım Şişli'de sındaki o Anadolu nakletmiştir. | Sahile yakın ve tercihen Boğaziçinde ARSA ARANIYOR tam mesahası, suyun derinliği ve son fiatı havi teklifatın (1435) rumuzile | İstanbul 176 numerolu posta kutusu adresine yazılması. Konferans ' Darülfünun Emanetinden: Tatil münasebetile Darülfünun ilâhiyat fakültesi (Omüderrisleri tarafından (verilmesi (omukarrer konferanslardan 7 incisi müderris Şekip bey tarafından Teşrinlevve- lin 15 inci bugünkü Perşembe günü verilecektir. Konferansın mevzuu “Din felsefesi nedir, dir. Bu konferanslar umuma mahsus olup İlâhiyat fakültesi dershane- sinde saat 17 dedir. *KENAN:* MÜSHİL ŞEKERİ Tedricen istimali suretile en muannit, kabızlığı izale ve tedavi eder. Deposu: Üsküdar Ömer Kenan eczanesi. Müzayede ile satış 1931 Birinci teşrinin 16 ncı cuma günü sabah saat 10 da Beyoğlunda A- yaspaşa'da Alman sefareti karşısında NİEGÖ apartımanının 5 numaralı daire- sinde mevcut müzeyyen eşyalar müza- yede suretile satılacaktır. İtalyan ma- mulâtı som meşeden mamul ve vitrinli bir divanı havi gayet nefis yemek oda takımı, grizo kaplama asri müzeyyen yatak oda takımı, hakiki marokenden mamul 2 mükemmel maroken koltukları 3 parçadan mürekkep ufak yemek oda takımı, hakiki Fransız marketiri atik bahü, meşhur (Poitevin) imzalı bronz heykel maa saat, atık hakiki kanton kapaklı küpler, 3 parçadan mürekkep mükemmel kanape ve koltuk takımları maa perde, hayli gümüş vesair kupalar ve biblolar, sevir, kanton, kristal ve Japon vazoları sevir bonbonyer, yağlı ve sulu boya tablolar, çay takımları 110 parçadan mürekkep tabak takımı, bakara kristal takımı. alpaka çatal, bıçak takımı, singer dikiş makinası, portmanto gramofon vesair eşyalar. Anadolu ve Acem halıları ve seccadeleri, Bogs et Voigtd markalı çaprast telli yeni model Alman piyanosu. Pey sürenlerden 100de 25 teminat alınır. Satılık hane Kadıköyde Moda'dâ iskeleye iki dakika mesafede Yusuf Kâmil paşa sokağında 11 numaralı altı odalı hane acele sat lıktır. Görmek için her gün görüşmek için cuma günleri müracaat edilm. Emanatı Ayniye daimi satış komisyonundan Defterdar'da kâin Feshane fabrikasın- da mevcut yünlü mensucat boyamağa mahsus muhtelif cins ve renkte takri- ben yirmi üç bin kilo mıkdarında on- altı kalem boya 11/11/931 tarihine müsadif Çarşamba günü zevali saat üçte ihale edilmek üzre kapalı zarf usulile münakasaya (konmuştur. İştirake talip olupta şeraiti öğrenmek ve boyaları görmek isteyenlerin hergün saat dokuz- dan on yediye kadar Meydancık'ta Bi- rinci Vakıf Handa Feshane mensucat Şirketinin merkezinde Emanatı ayniye komisyonuna müracaat eylemeleri ilân olunur. Dr. A. KÜTİEL Cilt ve zührevi hastalıklar tedavihanesi Karaköy, büyük mahallebici yanında No.34 İŞÇi ARIYORUM Sargı, düz yan makinaları, otomatik düz ve jakar çorap makinalarında çalışmış usta işçilere ihtiyaç vardır. Adres: Yeşildirek Karako han No. 2 Ahmet Enver Darüşşafaka müdüriyetinden: Mektebe pazarlıkla 1000 adet mendil, 500 adet pamuk fanila, 900 çift çorap ve 1200 metre Amerikan, 1000 metre gömleklik bez ve 60 ton maden kömürü alınacağından ( taliplerin (o şartnemeleri almak ve nümuüneleri görmek üzere her gün ve paza iştirak için de 21 teşrinievvel 931 çarşamba günü saat 10 da, Nuruosmaniyede Cemiyeti tedri- siyei islâmiyeye müracaatları,