15 Ekim 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

15 Ekim 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

15 Teşriniev vel 1931 Şe ke e ollivut mektupları Greta Garbo şimdiye kadar 9 erkeği sevdi; fakat rol icabı olarak sinemada.. Greta Garbo ilk filimlerinde erkeklerin şöhretlerinden istifade etmişti. Şimdi erkekler onun şöhretinden istifadeye çalışıyorlar! Ke ese YERİ Greta Garbonun son resml Hollivut 25 (Hususi) — Dünya- nın her tarafında Greta Garboya aşık olan pek çok erkek vardır. Fakat Greta şimdiye kadar hiç kimseyi sevmemiştir ve sevemiye- ceğini de ilân etmiştir. Onu sev- mek ve onun-tarafından sevilmek şimdiye kadar yalnız dokuz erkeğe nasip olmuştur. Bunlar da Greta ile beraber Oynıyan artistlerdir, filmin icabi Greta onları sever gibi görünmüştür. Hollivutta altı senedenberi çalı- şan Greta Garbo, çevird lerde hep biribirinden başka tipte artistlerle © oynamıştır. £ Onlara filmde ilânı aşk ettiği, onları çıl- gınca sever göründüğü hâlde, bu güzel gençlerin hiç birisini- sev- mediğine, kendisi de müteessirdir. Greta Garbo Hollivuta geldiğinden beri on üç filim çevirmiştir. İlk “The Torrent., filiminde pek meşhur olan Rikardo Kortez ile oynamıştır. Şirket müdürleri filim- de birinci derecede ehemmiyeti Rikardo Korteze, vermişler Gre- Yeni bir filim: Parisli kahveci Bu hafta Er, hamra ve Melek sinemalarında | “Parisli kahveci, filmi gösteriliyor. Bu filim meşhur İğ Fransız muharrir Tristan Bernard” ım romanından alınmıştır. Filmin baş artisti Mo- ris o Şövalyedir.f Filmin şudur: : Alber Loriffan * (Moris Şövalye) * Parisin bir köşe- * sinde bir kah- vede garsondur, Sabahtan akşama kadar işi gücü efendisinin o kızile (O çekişmekten ibarettir. Kız Alberi seviyor. Al- ber de kıza karşı lâkayt değildir. Alber günün birinde beş mil- yon franklık bir mirasa nail olu- yor. Garsonun efendisi bunu daha evel öğreniyor ve Alberle 20 sene için Obir mukavele (yapıyor. Garson bu mukaveleyi bozarsa mevzuu 400 bin ediyor. Alber mirastan haberdar olunca işi anlıyor. Fakat 400 bin frangı vermemek için garsonluktan vaz- geçmiyor. Gündüzleri garsonlukla, geceleri eğlence yerlerinde vakit frank vermeği geçirmeğe başlar. Bu sırada bir çok vakalar oluyor, nihayet Alber efendisinin kızı ile evleniyor. tayı ikinci derece artist addet- mişlerdi. Fakat filim gösterilmeğe başlanınca Gretanın oyunu daha çok beğenilmiş ve bundan sonra birinci mevki Gretaya verilmiştir. İkinci filmi (La tentatice ) dir. Bunda erkek rolünü Antonyo yapmıştır. Bu filimde Greta Garbo kadınların sevgilisi olan Antonyo- dan çok muvaffak olmuş, Gretanın şöhreti birdenbire ortalığa yayıl- mıştır. Herkes bu muamma ba- kışlı kadının filimlerini görmeğe koşuyordu. Greta yıldızlar sıra- sına geçmişti. Üçüncü filmini Con Cilbert ile çevirmiştir. Bu filimde ikisinin kazandıkları şöhret son dereceyi bulmuştur ki 1926ağustos ayından, 1927 nisanına kadar ikisi beraber daha iki filim çevirmişlerdir. Fakat bunların filimde uyuş- malarına bakanlar hayatı husu- siyelerinde de seviştikleririni ilân etmeleri üzerine, Grcta Con Cilbertle film çevirmekten vaz geçmiş ve isveçli Lars Hansen ile bir filim çevirmiştir, ondan sonra Hornat Nagel ile iki filim çe- virmiştir. Greta gene İsveçli olan Nils “Asters ile iki filim çevirdikten sonra ingilizçeyi iyi öğrendiğini anlamış ve sesli olarak Şarl Bikfort ile (Ana Kristi) filmini çevirmiştir. Sonra (Romans) filminde Gavin Gordon ile ikinci sesli filmini çevirmiştir. “İnspiration,, filminde Robert Montgomeriy ile oynamış, şimdi çevirdiği “ Mata Hari ,, filminde Ramon Novaro ile beraber oynı- yor, bundan sonra çevireceği “Suzan Lenoks, filminde de erkek rolünü yeni yetişen artist Klark Gable yapacaktır. Greta Garbo Hollivutta bulun- duğu altı seneden beri ilk çevir- diği filimlerde kendisi ile oynıyan erkek artistlerin şöhretinden isti- fade etmiş fakat sonraları onun şöhretinden genç artistler istifade İ etmişlerdir. Bunlar arasında Lars bir otomobil koşusunda ölmüş, Honrat Nagel, Şarl Bikfort, Gavin Gordon ikinci derecede artist kalmışlar, Nils Asthers bir sene sinema âleminden çekilmiş, fakat şimdi yeni bir kontratla film çevirmeğe başlanmıştır. | Robert Montgomery o birinci (o derecede artist mevkiine çıkmıştır. Macarca filim Peştede “ Hipolit , isininde sözlü olarak ilk Macar filminin gösterilmesine başlanılmıştır. x» Pate - Natan şirketi, en sevimli artisti olan Mary Glory'yi, Paramunt şirketine iki film çe- virmesi için müsaade etmiştir. * Nancy Carol New - York civarındaki stüdyolarda çevirdiği filmi bitirmiştir. Yakında Hollivut da “ Vahşi güzellik , isminde bir filim çevirecektir. Hansen | Berlin mektupları Yeni ve eğlenceli bir filim: Boşanma sebebi “Boşanma sebebi,, filminden bir sahne Berlin 5 ( Hususi ) — Yeni Alman sinema yıldızları arasında Lien Diyers az zaman zarfında çok temayüz etmiştir. (Aslen Holandalı olan genç yıldız pek tatlı ve pek sevimlidir. Genç yıldız son zamanda “ boşanma sebebi,, isminde eğlenceli bir filim çevirmiştir. Filmin mevzuu şudur: Eserin mevzuu kısaca şudur: “Liane Roland,,(Lion Adeyers ) genç ve güzel bir musiki talebe- sidir. Bir akşam 18inci yaşını tesit için arkadaşlarını davet etmiş, müthiş gi ülü bir musiki âleminde yeni bir tango beste- liyorlar. yeni taşınan “Sperling,, üden pek bizardır. “ Sperling , in o muhasip olduğu tayyare fabrikasının müdürü “Ro- bert Lüders,, (Johannes Rieman)ın karısı “Hilde Lüdres, (Blandine Ebinger) ile geçinemiyor, ve on- dan ayrılmak için çare ariyor. Bu işi, dostu meşhur adliyeci “Sartz,, halledecektir. Bu “Sartz, aynı zamanda “Liane Roland,,ın işle- rini idare etmektedir. 18 yaşına girdiği zaman eline geçecek miras için gelen “Liane,, paralarını va- sinin yiyip bitirmiş olduğunu ha- ber alıyor. Şimdi beş parasız kalmıştır. “Sartz,, gene kıza acıyor ve ona 500 mark mukabilinde bir iş Büyük operalar filme çekiliyor İtalya hükümetinin yardımile çevrilecek olan bir seri italyan operalarının, ilki olarak (Barbiye dö Sevil,, çevrilmeğe başlanmıştır. Italyanın en meşhur tenorlarile Milano şehrinin meşhur (Şkola) sının orkestrası da bu filmlerde işidileceklerdir. X Rus sahne vazı Eisenstein Meksika'ya gitmiştir, orada bazı tetkikatta bulunacak, sonra Hol- livuta giderek sene başında Rus- ya'ya dönecektir. X Lily Damita ve Constance Bennetti tatil müddetlerini bitire- rek Avrupadan Hollivuta dönmüş- lerdir. Xx Pariste Spinelly ve matma- zel Andre Louguet “ Amerikan- varı aşk, isminde bir filim çe- vireceklerdir. Bu filim biter bit- mez Andre Louguet Amerikaya hareket edecektir. Xx Rene Lefevre at yarışlarına ait yeni bir filim çevireçektir. teklif ediyor. O da “Lüders,- lerin boşanma sebebi olmaktır. “Liane,, kabul ediyor. Yapacağı iş mahkamede “cevap vermekten imtina ediyorum,, demektir. İş böyle oluyor. “Lüdersler,, boşanıyorlar. Talâktan sonra “Robert Lüders,, sokakta “Liane,, ye tesadüf edi- yor ve hiç tanımadığı ve görüş- mediği bu kızdan hoşlanarak onunla ahbap oluyor. “Liane,, nın bestelediği tangodan haberdar olunca .bir kitapçı tarafından imiş gibi ona para yollayor. Kitapçının eserini kabul etme- miş, olduğunu sonradan anlayor. “Liane ,, hemen fabrikaya koşu- yor ve kendini “mubasip, diye tanıtan “Rober,,i arayor. Hak buki muhasip “Sperling ,, dir. O aralık Rober'in resmini gören Liane sevdiği adamın müdür ol- duğunu anlıyarak yanına gidiyor. İki genç evlenmeğe karar veri- yorlar. Fakat Rober'in eski karı- sından boşanmalarına Liane'nin sebep olduğu ve evlenemiyecekleri anlaşılıyor. Böyle bir izdivaç an- cak adliye nazırının izni ile olur. Halbuki Rober adliye nazırının oğlu ile kavga etmiştir. O sırada kabinenin düşmesi imdada yetişiyor. Yeni adliye nazırı Rober'in dostudur. Böylece iki sevgili birleşiyorlar. Merkezi Avusturya ile Balkanlarda sinemalar Merkezi Avrupa memleketleri arasında, Almanyadan sonra en fazla sineması olan Çekoslovakya- dır. Burada 1200 sinema binası vardır. Sonra Lehistan 880 sinema ile gelmektedir. Avusturyanın 865, Yugoslav- yanın 191, Türkiyenin 50 Roman- yanın 50, Bulgaristanın 25, Yuna- nistanın 20 sineması vardır. * Ufa filim şirketinin yapa- cağından bahsettiğimiz “İhtiyarlar istirahatte ,, ismindeki filim çev- rilmeğe başlamıştır. Bu filmin kitabını komediler yazmakla tanın- mış olan “ Lüthge , ile “Noti, yazmışlardır. “ Max Obal , in rejisörlüğü ile çevrilen bu filimde baş rolleri “Fritz Kampers, Lucie Englich, Paul Harbiger, Margot Walter, Senta Sönelard,, oynu- yorlar. x Elvir Popesco “Memnu gece, isminde bir filim çevirecektir. a e e e e e em vii ai a Sİ