21 Ekim 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

21 Ekim 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

| Sahife 8 BŞ ŞAR A KÜÇÜK İLÂNLAR Umumü malümat 1 — “Küçük ilânlar, tarifesi: 1 defa 40 kuruş Na 60 > S. 75 » Her farla defa için 15 > 2 — Küçük ilânlar 4 satırdan fazla olmaz; bir satır tahminen 5 kelimeğir. Fazla satır için ayrıca ücret alir. $ — Bu sütundaki ilâinar yalmz “ Akşam ,, idarehanesinde kabul ve Cumartesi, Pazartesi, Çarşamba günleri Sira ile neşrolünur. 4 — Ticari mahiyeti haiz nişan, velime merasimi, irtihal bu sütuna dercedilmez. mem 1 — İş arıyanlar TEA EA NK A 7 G7 REK ES Türkçe, İngilizce, Fransızca ve Almanca — Yazılacak yazılarınızı temiz ve seri olduğu gibi ehven şeraitle makinada yazarım. Akşam'da B.F. veya Tel: 24445 —3 iş arıyorum — İyi Fransızca, Türkçe, Ermenice daktilo ve muhabere bilen 18 yaşında bir gencim cüz'i bir maaşla iş ariyorum. «Akşam» da B. U. rümuzuna yazmaları . İz Fransızce bilen — ciddi bir kadın bir aile nezdinde mürebbiyes veya dam dö kompani olmıya (taliptir. Beyoğlu Peşkerci sokak No. 20 ye müracaat.—2 Lyon ticsret mektebi âlisin- den mezunum — Bir ticarethanede iş arıyorum, Akşam'da No. 59 tahriren müracaat. ii Tecrübeli muhasip — daktilo, ingiliz ve fransız muhaberata vakıf acele iş aramaktadır. Bon servisi. Ücret 100 lira. Gazetemize tahriren. <P, P. P.> — 8 Türkçe, fransızca, almancaya- muhasebe, daktiloya aşina bir kâtip icabında yarım gün çalışmak üzere iş arıyor. «Galata posta kutusu 243» e müracaat. 2 — işçi arıyanlar işçi istiyoruz — İstanbul'da, taşra vilâyetlerde kazalarda erkek işçi istiyo- ruz, okuyup yazma bilenler müreccahtır. ilânlarla ilânları Bize mektupla sorunuz. İstanbul posta kutusu 548 4 işçi aramıyor — Ayak işlerinde istihdam edilmek üzre iki erkek çocuk aranıyor. Taiipler Sirkeci Sanasaryan han No. 3$. 10-12 yö kadar Radyolin fabrikasına müracaatları. E 150 lira — şehri ücretle Hopa ve Buçka şosası için bir doktora ihtiyaç wardır. Hasan ©6cza deposuna müra caat. 55 Trikotaj fabrikalarında — el dikiş işlerinde, ve kartonli makinasında çalışmış ehliyetli işçiler arıyoruz. Mar- puççular (47 numarada Fabri Celâl Naim beylere müracaat. — 2 Bir hanım Arıyoruz — Muaye nehanede çalışacaktır. Babıâli caddesinde Meserret oteli karşısında doktor Muhip Nurettin. 8 3 — Satılık eşya EZALMNR öl LAKE DOAL Satılık piyano — dışarı gitmek münasebetile <Gayâu: markalı tekmil demir ve çelikten mamul piyanoyu bu ayın nihayetine kadar yorum. Bey- oğlu Bekâr sokak 6 bakkal Foki- yon efendiye müra: — Satılık — İki vrole markalı ehven fiyette T antreposunda Ali böye mifâcaat, — 7 129 iğneli Harison — markalı çorap 1 &si olup ta de Aydos oteli lanılınış k istiyenler Satıık asri mobilya — kübik yatak odası komple yemek odasi, halı lar, sobalar, vazolar ve saire bilcümle aparlıman eşyası azimet hasebile pora- kende satilıktır. Adres: Kurtuluş Boz- kurt caddesi Haydar bay apart. No. 1 hergün müracaat. SR Satılık piyano — İyi marka yeni bir piyano acele satılıktır. Ortaköy dere boyu 179 numaralı haneye müracaat. —3 Akşam Otomobil — gayet ehven fiyatla 503 Fiat hususi otomobil (o satılıktır. Taksim Ayaspaşa cami karşısı Hasan ef. mandrası, sabah 9 da akşam yedi- den sonra. —ı Satılık mükemmel kalorifer takımı — motör ve sairesi tamamen mevcut mükemmel bir kalorifer takımı acele ve ucuz satılıktır. Galata'da Meh- met Ali paşa hanında 4l numaraya müracaat, —ı 4 — Kiralık-Satılık EEE UZERE SEA AZAR SE Kiralık hane — Çenberlitaşta Ev- kaf müdiriyeti karşısında 6 oda kira lıktır. 9 - 12 ye kadar ittisalindeki haneye müracaat. —2 Emlâk satın alırız — İskeleye, tramvaya, şömendöfere, otobüse yakın olanlar müreccahtır. Saat 9-12 arasında müracaat. İstanbul dördüncü Vakıf han Asma kat 29. — 4 Kiralık hane — Unkapanında Hızır bey mahallesinde Fabrika sokağında Terkos, elektrik, havayazı tesisatım ve sıcak suyu havi 9 numaralı yedi odalı kârğir hane kiralıktır, imalâthanesine ittisalindeki Mai mukattar müracaat. Tel, İstanl Şehremini Saray meydanında — Terkos çeşmesi karşısında 71 No. lı Kahvehane mobilyası ile acele satılıktır. Ayda 90 lira icar getirir. Müstecirine müracaat olunması. > kiralık han — Galatada Mumhane caddesinde No. 18 Mader hanı kiralıktır. Görüşmek üzere Osmanlı bankası Yeni- cami şubesinde Hakkı Şevket beye müracaat. —3 amm a şir Satılık hane — Ayasofya'da Alem- dar caddesinde No. 58 hane, 400 arşın arsa üzerinde 6 oda, 5 helâ, 4 sofa büyük avlu, elektrik, kırkçeşme suyu ve bahçesi vardır. Görmek için pazartesi, perşembe 10 - 5 e kadar derunundakilere müracaat. -— 6 Fatihte — Malta çarşısının altında Hoca Üveyiz mahallesinde Süre Emin sokağında No. 1 kâ 5 odalı hane Münasip fiatle satılıktır. içerdekilere müracaat. 2 Samatya, Yedikule, Beşiktaş — gibi tramvaya yakin yerlerde etrafı mazbut, suyu mebzul 25 ilâ yüz dönüm büyüklüğünde satilik bostan veya münbit erazi araniyor. İcabeden malü- matın fiatı ile birlikte Akşamda M. A. 202 adresine tahriren bildirilmesi, —6 Kirahk ev — Boğaziçi Vaniköyü caddesinde dört oda , bir sofa , mutfak, taşlık, akar sulu, denize nazır bahçeli yanındaki 8$ numaraya müracaat. — 2 Pazarlıksız 1800 tiraya — Satılık müceddet kârgir hane Aksaray tramvay depo cadüesi No, 6. Hergün öğleden sorra içindekilere müracaat. —4 Sağlam ve istifadeli — emlâk satm almak istiyenlere Kadıköyünün en havadar ve eğlenceli bir mevkiinde mahiye 67 lira kirası, Çamlıcaya, denize nezaret fevkalâdesi olan müceddet Fâr- gir bir emlâk 24 T. evvel 931 cumarte- si günü Emniyet sandığında bilmüzayede satılacaktır. Tafsilât ve fazla malümat almak istiyenlerin Galata Mehmet Ali paşa hamnda 41 numaraya ve yahut (6191) ikraz numarasile Emniyet sandığı satiş amirliğine müracaat eylemeleri. —a Emlâk satın almak için — sörülmemiş kolaylık. (o Bedelimin sf in nısfi (bilâ faiz) elli t edilmek 'şartilo emlâk in Galatada Mehmet Ali p ya mürac zat € Modada — Acele ve hane. Moda is Kâmil paşa sokağında (6) oda mutfak müşterek kuyu, havagazı ve bahçeyi havi gayet havadar hans acele ve ucuz satılıktır. Talip olanların Gala- tada Mehmet Ali paşa hanında 4l nu maraya müracaat eylemeleri. —2 uz sa Yusuf si civarında terkos, Kalamışta — satı mükemmel köşk — Kalamışta banyolar sahiline ve Fener caddesine nazır çamlar içinde Satılık piyano — Alman marka güzel bir piyano acele ve ucuz satılık- tir. Taliplerin öğleden sonra Beyoğlu Hamalbaşı No. 27 birinci kata müra- (12) odalı mükemmel ve muntazam koşk satılıktır. Tafsilât ve fazla malü- mat almak istiyenlerin Galatada Mehmet Ali paşa hanında #l mumaraya-müraca- aat eylemeleri, — 7 Satilik dükkân — Unkapanında Tekirdağ iskelesinde buğday dibekçi sokak No. 22 -27 üç kat kâgir bir hane satılıktır. Talipler Eminönü Balıkpazarı Osman efendi hanında 14 numarada Ali efendiye müracaat. Telefon 2,2342 — Apartımanda — kiralık daire dört oda ve bir mutfak, banyo, ayrıca tek odalar. o Haydarpaşa Yeldeğirmeninde düz sokak No, 64 Ankara apartımanın- da kapıcıya müracaat, — 4 Satılık kâgir hane — Şehrema neti karşısında Klot Farer caddesinde köşe başında 25 No. yedi oda nezareti güzel elektrik havagazı kuyusu vardır. Derunundakilere müracaat. —4 Kiralık hane Fatihte Macar kardeşler tramvay caddesinde 50/51 No. 5 oda, mutfak, geniş taraça, terkos, alafranga termosifon banyo ve helâ altındaki kahveciye müracaat. o — 4 Satılık apartıman — 5 oda ban- yolu, havagazı ve elektrikli 6 katlı apar- tıman satılıktık. Beyoğu Asmalımesçit minare sokak No. 20. kapıcıya müra caat, a Ev mübadelesi — İstanbul Bo- Baziçi ve mülhakatında hanesi olup ta İstanbulun piyasaya yakın semtinde bahçeli nezaretli terkos, elektrik, kırk- çeşme Sularinı, 9 odalı sekiz bin lira kıymetinde bir hane ayni kıymette bir hane ile değiştirmek arzu ediliyor. Galata Ada han No. 12 telefon. B. 2066 #iralık hane — Fatih parkı kar- şısında Haydar bey caddesinde 5 oda, 1 hamam, 2 helâ, elektrik, havagazı ve terkosu mevcut 7 No. müstakil hane kiralıktır. İçindekilere müracaat. — 1 3900 liraya — satılık, ve kiralık Sultanahmette denize nazır 5 oda ha- mam, bahçeli yeni ev 3 sene vergiden muaftır. o Mahmutpaşa Havuzlu han Sül an ef. ye müracaat. —8 Satılık arsa — Nişantaşı Teşvikiy karakol sokağında sabık ticaret vekili Ali Cenani beyin apartımanı ittisalindeki arsa satılıktır. Şirketi hayriye Köprü Boğaziçi ciheti Anadolu iskelesi eşya memuru Ahmet Cebbar efendiye müra- caat. Kiralk — Şehzadebaşında Millet tiyatrosu yanındaki konakta on odalık müstakil bir daire kiralıktır. ( Önünde tramvay, denize kadar manzara, elek- trik, havagazı, terkosu havidir. ) Görüş- mek üzere Konağa veya Meydancık Büyük Kınacıyan han 24, telefon 22716 numaraya müracaat edilmelidir. — 3 Kiralık mobilyalı odalar — her türlü esbabı istirahati haizdir. Fiyatlar ucuzdur. Beyoğlu Asmalı mesçit Kara- gözyan apartıman No. 3 emür, — 2 Beyoğlunda — mefruş büyük oda aile nezdinde tek bir örkek için, asri konfor, müracaat: Galata Karaköy Palas hanında «Lafonsiyer» sigortasında Ila- mamcıyan. 2 Acele satılık dükkân — Bey zıtta Mercan cadeesinde fevkinde odayı hamil bir bap kâgir dükkân acele Satır lıktır. Talip olanların Galata, Mehmet Ali paşa hanında #l numaraya müra- sl lık muntazam iki çifte havuzlarda, şartile Feneryolunda biri dökuz ©da, bir mü dört ola, bir mütfağı, ahını, İki kuy Ie dört-dönüm “bahçeyi havi | kâmilesi olan ve çam a ve denize 7 iki Talip < hanında 41 m met Al müracaat eyler paşa Kuzguncukta — inirf hallesi Aziz bey Si iki bölüklü fevkalâde me: müsmireyi havi iki dönüm numâralı dökter Hakkı ucuz Tialis satılık ve “kiralıktır, içinde- kilere imüracaat, —-8 etli “eğçarı bahçeli 16 beyin hahesi a beşer odadan) 21 Teşrinievvel 1931 Cihan iktisadiyatı İsterlinden ağzı yanan Fransa bankası şimdi de dolardan endişe ediyor - Pamuk buhranının önü alınıyor İsterlinin yani İngiltere parası- nın altına nisbetle kıymetini kay- betmiş olmasından Fransızlar da Londradaki büyük mevduattan dolayı çok büyük zararlara uğra- mışlardır. Fransa bankası Lon- dradaki milyarlarca franklık İster- lin mevduatı bir gün içinde kıymetinin mühim bir kısmının kaybetmiştir. Bankamn bu zarar- larını Fransa hükümeti devlet hazinesinden ödeyeceğinden büt- çesindeki milyarlarca açık bir kat daha kabaracaktır. Yani Ingiliz lirasının uğradığı zararlar Fransız milletinin sırtına yükle- necektir. Isterlinin düşmesi üzerine Fran- sa bankası ihtiyat döviz serma- yesini Londradan Nev Yorka nakletmişti. (Şimdi Fransızların dolara karşı dahi (Oemniyetleri sarsılmıştır. o Çünkii Nev - York- taki Fransız dolar mevduatı lü- zumu halinde altın dolar olarak iade ve tediye edileceğine dair bir kayıt ile mukayyet değildir. Beynelmilel tediyat (o bankasının Amerikalı reisi Federal Resesne bankasının gayrı mahdut altın karşılığı olduğunu beyan etmiş ise de bu teminat Fransızları tatmin edememiştir. Dolar altın kıymetini kaybettiği takdirde Fransa bankasının ve alelumum Fransız sermayedarla- nın İsterlinin sukutundan daha büyük zararlara uğrıyacağından Paris endişe ediyor. Bunun için Fransızlar Amerikadaki dolarları için kavi teminet istiyorlar ve hiç olmazsa Fransa bankasının Amerikadaki dolar kredilerinin başabaş altın esası üzerine olan kredi şekline ifrazını talep edi- yorlar. Bu baptahem Pariste hem de Nev Yorkta müzakerat cereyan ediyor. Amerikadaki Fransız kre- dilerinin en ziyade satılmış olduğu müessisenin sahip ve reisi M. Mor- gan Pariste bulunuyor. Fransa bankası ikinci umumi müdürü de Nev Yorkta bulunuyor. Fransa başvekili M. Laval ile Amerika Resicumhuru M. Hoover arasında cereyan edecek müzakeratın en mühim mali mevzuu Amerikadaki Fransız kredilerine teminat itası olacaktır. Altın mikyası Bir taraftan bu müzakerat cereyan eder iken diğer taraftan Fransızlar Amerikadaki kısa va- deli kredilerini altına tahvil ederek geri oçekiyorlar. o Amerikadan Fransaya doğru altın akını son zamanlarda o kadar şiddet bul- muştur ki Müttehidei Amerikanın sarsılmaz addolünan kredi esası bile müteessir olmağa başlamıştır. Doların altin karşılığı yüzde sek- sene inmiştir. Fransa ile Ametika arasında bu meselede ihtilâf hasıl olması şüphelidir. Bilâkis iki memleket arasında bir nevi mali mücadele vardır. Nev York altın akınmı tevkif için imükerreren iskontoyu mA 5—E üteferrik EDE ES KE KE Para kazandırıyoruz — İstan- bul'da, taşra vilâ de, kazalarda memur ve meniüre yoruz, işi vazileniZe © halel gelmiyecektir mektupla sorünuz. İstanbul postahane- sinde 400. —4 Divanyolunda — Işık sokağında köşe başında 7 numaralı bir Katı kâğir iki katı ah$ap yedi odalı ev -acele satı- lıktır. İstiyenler cun'a, pazar ve çarş ba günleri saat ona kadar görebilir! Kiralık ucuz yazihaâneler — üçer: ve ikişer “odalı daireler ve tek odalar. Galata Şevket paşa han numaraya müracaat, Tecrübeli bir alman mürebbi- yesi — Eyi bir ailede çocuk bakmak için iş arıyor. adres: Madam Agâ, gala postrestan. Gayri mübadi! bonoları — almak ve satmak istiyenler 3“den 6 ya “kadar Yenipostane-karşısında büyük Kmacıyan han 24 numaraya Mürachat glebilirler. Telefon 22716 Telgraf: Ziyator- İstanbul. —6 esi, Mutak indirmiştir. Fransa bankası ise iskontosunu yükselterek N-” “ork bankalarına karşı mukabele bil- misilde bulunmuştur. Bu ihtilâf altm esasmın alelümum mevkiini sarsmaktadır. Zaten İngiltere altın mikyasını tatil ettigindenberi bir çok mem- leketler altın mikyasını terketmiş- lerdir. Bilhassa ingiltere ile mu- amelesi olan İngiliz lirası üzeri- ne taahhudatı bulunan memleket- ler altın omikyasını terketmeği faideli bulmuşlardır. e Dünyanın en büyük altın müstahsili bulunan Cenubi Amerika ittihadı domin- yonu bile altın mikyasını terket- meği düşünmektedir. Pamuk buhranına karşi Pamuk buhranına karşı nihayet Amerika kat'i bir tedbir almıştır. Bidayette pamuk tarlalarındaki mezruatın üç hattan birinin sa- panla sürülerep imha edilmesi düşünülmüştür. Fakat sonradan bu çarenin kabili tatbik olmadığı anlaşıldığından bundan vaz ge- çilmişti. Yeni tedbir Amerikanın pamuk maksulünden 7,000,000 balyasının lâakal bir sene müd- detle piyasaya çıkarılmamasına dairdir. Bu hususta Federal Ziraat bürosu ile Amerikan pamuk kooperatif ittihbadı ve Cenup havalisile alâkadar bankalar ara- sında itilâf hasıl olmuştur. Mezkür büro 2,000,000 balya pamuğu Satın alacak ve pamuk fiati libresi 12,1/2 senti geçme- dikçe bir sene müddetle piyasaya çıkarmıyacaktır. Cenup bankaları da 3,500,000 balya pamuğu bir sene müddetle rehin alacaktır. Pamuk fiatini istikrar ettirmeğe mahsus cemiyet de elinde mev- cut 1,300,000 balyayı piyasaya çıkarmıyacaktır. Cenup hükümet- leri pamuk zeriyatını ehemmiyetli surette tahdit edecek kanunlar yaptığı takdirde elindeki pamuk- İarı iki sene müddetle piyasaya çıkarmıyacaktır. Bu kararm tat biki için alakadar bankaların kendi aralarında ittifak etmeleri lâzımdır. Artık pamuk piyasasmın iyileşeceği bekleniyor. ingiltere sefaretindeki müsamereler İngiltere sefiresi Lady Clerk, Türk umuru hayriyesi menfaatine üç müsamere tertibini kararlaş- tırmıştır. Beyoğlundaki İngiltere sefareti sarayında verilecek olan bu mü- samerelerde Avusturya sefareti müsteşarı Müsyü Von Bischoff'un iki eseri sefaretlere ve şehrimiz kibar mahafiline mensup bazı ha- nımlar ve beyler tarafından temsil olunacaktır. Müsamereler : © Teşrinievvelin 22 inci perşembe ve 24 üncü cumartesi günleri akşamları saat 22 de ve 25 irci pazar günü saat 16'da verilecektir. Duhuliye beş edenler | İngiltere bilet alabilirler. esme Ankarda Halk iş idarehanesi ila polis nöktası karşısında liradır. | Arzu sefaretinden ikpazarır f Komisyon, alım, satım, icar, isticar İkraz ve istikraza tavassut edilir. Terceme, yazı işleri yapılır. İş ve işçi temin edilir. Ankara ve İstanbulda iş takip ve süratle intaç edilir. Daktilo — 15 dersi verilir. Mektuplarınızı aldırınız Gazetemiz ( idarehanesini çadres olarak göstermiş olan kari'lerimizden MR-SZ-L B- MSC - 480 depo memuru -AD- SM-i- MA - Uzaklardan -CPEG-MJ - 400- namlarına gelen mektupları idaröha- nemizden aldırmaları mercudur.