25 Ekim 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

25 Ekim 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 Maymunlar nasıl yaşar? Bir ingiliz âlimi Afraika içerlerinde tetkikat yaptı Afrika içerlerinde vahşi hayvanların resimlerini çek- me,k ve bunların nasıl yaşadık- larını tetkik etmek son zaman- larda moda olmuştur. Avrup ve Amerikadan bir çok zenginler suret mahsuda Afrika içirlerine giderek bu işle meşgul oluyorlar, Bazı zenginler giderken yanlarına bir kaç âlim de alıyorlar. Son zamanlarda ingiliz alimle- rinden M. Makswelle büyle bir heyetle Belçikaya gitmiştir. Bu heyet Goril denilen gayet büyük maymunların bulundukları yerlerde uzun müddet kalmış ve tetkikatta bulunmuştur. ) Belçika hükümeti Kongonun içlerinde pek geniş bir araziyi goril, fil, arslan gibi vahşi hay- vanların o serbesçe tahsis etmiştir. Burada av yasak- yaşayan tır, yalnız tetkik heyetleri bu NN İN havaliye gidebilir. Goril ve diğer vahşi hayvanlar | son zamanlarda ziyadece imha | edildiğinden Belçika kralının te- şebbüsü üzerine bu hayvanların neslini muhafaza için bir saha ayrılmasına mecburiyet hasıl ol- muştur. İngiltere hükümeti de iin Uganda müstemlekesinin buraya mücavir hudut havalisinde vahşi hayvanların muhafazası için bir kaç milyon hektarlık yer ayır- / mıştır. M. Makswell gorillerin sürü ve aile halinde yaşadıkları kesif or- manlara sokulmuş aylarca bu havalide kalmıştır. Hey'et bir çok sarp yerleri tırmandıktan sonra gayet kesif Bambu ormanları içinde goril sü- rülerine tesadüf etmiştir. Fakat bunlara yanaşırken bir çok teh- likeler geçirmiştir. Çünkü goril sürüleri gayet ihtiyatkâr hareket eder. Toto denilen genç goriller uzaktan insan ve hayvan gördük- leri zaman ellerini vurarak gürül- tü çıkçrıyorlar. Yaşlı erkek goriller ise gizliden gizliye insanlara yanaşarak bir- “denbire hücum etmektedirler. Gayet iri, ayı cesametinde bir ihtiyar erkek goril birdenbire | Çocuğunuzu, siz de sevindiriniz!. yaşamasına “ Genç bir gorilin muhtelif tarzda çekilen resimleri Mr. Maksvellin üzerine saldırmış- tır. M. Maksvell, birkaç metre uzaktan gorili kurşunla vurarak kendisini ölümden kurtarmıştır. Heyet goril sürülerinin geçtiği yerleri tayin ederek (buralara otomatik fotograf makineleri yer- leştirmiş ve bu sayede gorillerin tabii halde fotograflarını çekmeğe muvaffak olmuştur. Ingiliz alimin tetkikatına göre goriller arasında bir nevi aile ha- yatı vardır. Maymunlar garip bir takım sesler çıkararak birbirlerile konuşmaktadırlar. Kumbarayı çocuğunuz için bir eğlence vasıtası haline getirmekle, ona istikbalini kazandırmış olursunuz!.. Akşam 25 Teşrinlevvel 1931 Vilâyet ve belediyeler için emsalsiz bir fırsat! Noksansız Bir Matbaa Satılıktır Her işe elverişli ve her türlü vesaiti haiz bir matbaa satılıktır. Matbaanın ihtiva ettiği makine ve alâtü edevat şunlardır : “Augsburg,, markalı ve 1929 modeli 68100 ebadında mükemmel bir makine; 70X100 ebadında “Frankental,, markalı bir makine; « “Victoria,, markalı bir adet pedal; 40 kasalık muhtelif çeşit ve puntolarda az kullanılmış kitap ve fantezi hurufat. Mükemmel ve noksansız gayet zengin pirinç çizgi takımı, prova tezgâhı, galeler, kumpaslar ve sair bilümum müret- tiphane takımları. me Matbaa derhal kurulup iş yapacak haldedir. Hiç bir noksanı yoktur. Yeniden matbaa tesis veyahut mevcudu tevsi etmek istieyenlere emsalsiz bir fırsattır. Müracaat edilecek yer: Muhsin ve Münir Emin kardeşler, Ankara caddesi Reşit Efendi Han, No. 15-16, Telefon: 21396. A Ginkografi dalüdi Müdürü: Kenan Türkiye'nin klişecilik sanatında en mütekâmil y . . . bir atelyesidir. Çelik, Pirinç, Bakır, Çinko üzerine renkii, renksiz bilumum klişe imalâtı Siparişler sizi hayrette bırakacak bir sür'at ve mükemmeliyette ihzar edilir İzahat almak için telefon ediniz, derhal bir memur gönderilir. »s- AKŞAM matbaası fevkinde, telefon: 21686 ETiBBAYI MUHTEREMEYE Avrupanın terkibi meçhul ve bayat müstahzaratına her cihetce faik bir nefaset ve mükemmeliyette her gün taze olarak istihzar olunan Hasan Gluten .mamulâtından Gluten ekmek- lerinde yüzde altmış Gluten ile yüzde yirmi mevadı nişaiye mevcut olup yüzde (4) den fazla idrat dö karbonu havi ol- madığı müteaddit meşhur kimyagerlerin raporlarile sabit olup P kemali emniyetle hastalarınıza tavsiye edebilirsiniz. Şeker hastalıklarına musap olanlara tebşir - Büyük tenzilât Tarla farelerinin ölümü Mahsulünüzü kurtarmak istiyorsanız meşhur Alman BAYER Hasan Gluten ekmekleri Paketi (30 kuruş VE , — Bademli Gluten ekmekleri Yi Bsinç; ZELİiO » — Gluten gevrekleri > in e ar m » » Makarnası ” 9, C, Fröhlich, Sullan Hamam - Ken- N » o Şehriyeleri i li dros Han 6 İstanbul. 20 " Çikolatası Z “66 Kara Timsah ,, “Crocodile » penbe yanak yapar b Âli Ticaret mektebi Müdürlüğünden « Tari, Banka, Borsa, Sir Akşam kursları 2 Teşrinisanide başlıyor. Mahdut talebe alınacaktır. Kaydolmak ve diğer şartları anlamak için pazartesi, çar- şamba akşamları saat 6-7 Sultanahmette mektebe miiracaat. Lüks tebrik telgrafnameleri Müterakki (o memleketlerin kâffesinde tebrik telgrafname- leri zarif, süslü kâatlara yaz- dırtılarak muhataba göndertilir. Sizde, Cumhuriyet bayramı vesilesile çekeceğiniz tebrik telgraflarını (Himayei Etfal) in her telgrafhanede (bulunan “Lüks,, kâatlarına yazdırtınız. Bu suretle muhatabınıza karşı hem fazla hörmet hem de zarafetinizi göstermiş olursunuz. Doktor İlafız Cemal Dahiliye mutahassısı Cumadan maada her gün saat (2,30 dan 5 e) kadar İstanbulda Divanyolunda (118) numaralı hususi (Okabinesinde hastalarını kabul ve tedavi eder. Beklememek istiyenler, kabine- ye müracaatla randevu alabilirler. Telefon: İstanbul 2398 KEİ İZİNİN 100 kuruşa yüzü ile kuş tüyü yastık İstanbul'da Çakmakçılar, Sandalyacılar'da kuş tüyü fabrikası; yüzile şilte 12, yüzile yorgan 15, yağlı boya yastıklar 5 lira. Kuş tüyünün kilosu 100 kuruştan Ucuz satılır. Tel, İst. 3027. yaşlar. Kuş tüyü kumaşların her rengi vardır.