28 Ekim 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

28 Ekim 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

ş Sahife 10 Akşam 28 Teşrinlevvel 1931 e Almanyada garip birn bir macera Tahta bacakların da adabı umumiyeye mugayir olnaları M. Bein isminde bir Alman diplomatı bir çok memleketlerde konsolosluklarda, sefaret kâtip- liklerinde ve nihayet sefaret müs- teşarlıklarında bulundukdan sonra geçende tekavüt olmuş ve Mül- henim şehri civarında bir şato satın alarak burada yerleşmiştir. M. Bein'e vaktile babasından oldukça mühim bir servet kalmıştı. Diplomat, hariçte gezerken bu servetin iradını sarfederek esasına dokunmadığı için «bugün refah içinde yaşıyabilecek. vaziyettedir. Yeni köşkü satın alınca burasını baştan aşağı boyatmış, bahçesini, parklarını tanzim ettirmiş, yeni mobilyelerle döşetmiştir. Adabı umumiyeye mugayir olmıyan bacak Sabık diplomat vazifesi icabı hayatını salonlarda, çemiyetlerde geçirdiği için şatoda yalnızlıktan canı sıkılmış ve dostlarını, akra- basını davet ederek. sık sık eğ- lenceler tertip etmeğe başlamıştır. Yalnız bu yüzden bazı müş- küller çıkmıştır. M. Beinin şatosu kendi malı olan bir ormanın içe- risinde dir. Davet ettiği misa- firler gelirken yolu bulamıyor. Bazan saatlerce orman içinde dolaşmağa mecbur kalıyorlardı. Eski diplomat bu yüzden vuku bulan şikâyetlerin önünü almak için büyük şoseden şatoya kadar orman içinde uzayan yola şatonun istikametini (ogösteren levhalar koymağı düşünmüştür. Bein almanca bacak demektir. varmış | M. Bein de levhalar taktırarak ismini yazdıraçak yerde yolu gös- teren bacak resmi daha hoş bulmuştur. Bunun üze- rine yer yer direkler diktirmiş, direklerin üzerine siyah iskarpin giymiş, ten renki boya ile boyan- mış birer bacak taktırmış, bu suretle yolu göstermiştir. Adabi umumiyeye mugayir olan bacak Gelen giden misafirler bu ba- caklara bakarak kolaylıkla yolu bulduklarından memnun olmuşlar, Bein'de bu keşfine çok sevinmişti. Fakat sevinç uzun müddet sür- memiş, Mülheim belediye reisi ve müddei umumisi işe müdahale etmişlerdir. Bunlar sabık diplomatın taktır- dığı ten rengi bacakların hakiki çıplak bacaklara çok benzediğini ve bunların havada durmaları âdabı umumiyeye mugayır oldu- ğunu söylemişler, bu bacakları kaldırmasını, aksi takdirde her bacak için otuzar mark ceza alı- nacağını bildirmişlerdir. M. Bein bu karara itiraz etmiş, valiye müracaatla şikâyette bulun- muş, fakat valiyi de ikna edeme- miştir. Bunun üzerine M. Bein âdabı untumiyeye mugayir addedil- miyecek bir bacak yaptırmıştır. Bu bacak boyasızdır, eskisinde olduğu gibi baldır o müdevver değildir.. Hükümet bu bacağı kabul (ettiğinden, direklerdeki e bacaklar kaldırılmış ve yerine acaklar takılmıştır |. yaptırmağı ği pm Satılık : İNİ KOLYE | 28 Teşrinievvel Çarşamba günü saat 14 te Sandal Bedes- tenim. dairesinde gayet nadide bir iNCi KOLYE müzayede İle satılacaktır. Arzu eden zevatın Bedestene teşrif etmeleri. Burdur Vilâyeti Nafıa Başmühendisliğinden : Burdur - Baladız yolunun (17305 ) lira bedeli keşifli merkezden itibaren 14--660—18--300 kilometroları arasındaki ( 2439 ) kilomet- roluk kısmının tamiratı esasiyesi 15/10/931 tarihinden itibaren yirmi gün müddetle 4/11/931 tarihinde çarşamba günü saat on altıda ihale edilmek üzere kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Talip olanlar : 1 — Keşif bedelinin yüzde yedi buçuğu nisbetinde muvakkat teminat akçası veya aynı mıkdarda banka mektubu itasını. 2 — İnşaat ve ameliyatın devamı müddetince müteahhidin bir fen memuru bulunacak ve iş hususunda müteahhit derecesinde mes'ul olacağından mukavelenameye müteahhidin kendisile birlikte imza eyliyeceğini. 3 — Ehliyet vesikası almak ve kaydettirmek için münakasa şeraiti umumiyesinin birinci ve ikinci maddelerinde yazılı vesaikın münakasa gününden lâakal sekiz gün evvel vilâyet başmühendisli- ğine tevdiini. 4 — İnşaat ihale tarihinden itibaren altı ayda hitama erdirilecek ve fakat bedeli 932 senesi haziranında verilen istihkak raporları tarihlerine göre faizi resmisi ile birlikte tediye olunacağını, 5 — Münakasaya iştirak eyliyeceklerin münakasa ve ihale kanunu ile şartnameler ve teferruatı dairesinde hazırlıyacakları teklif mek- tuplarını 5/11/931 tarihinde saat on altıdan evvel Vilâyet encümeni riyasetine verileceğini. 6 — İnşaat ve teferuatı hakkında fazla malümat almak isteyen- lerin evrakı keşfiye, şeraiti fenniye sureti musaddakaları beş lira mukabilinde Vilâyet Nafıa başmühendisliğinden alınabileceğini. 7 — Münakasadan mütevellit bilumum ilânat, dellâliye ve sair tekâlifin müteahhidine ait olacağını kabul eyliyecekleri ilân olunur. | gene HACI mn Ankara, Karaköy, Beyoğlu, Pangaltı, BEKiR zade ALi Merkezi: Bahçe Kapı, istanbul MUHiDDiN Çikolata Fondan Pasta Kek Şubeleri: Kadıköy, Kahire, İskenderiye. Oksürenlere: KATRAN HAKKI EKREM 2inci Sulh Hukuk hakimliğinden: Necip bey ile Mithat beyin mutasarrıf oldukları Beyoğlunda Gümüşsuyu hastanesi karşısında Kabataş Hacı Fatma hatun namı diğer Ömer Avni efendi mahalle- sinde Beytülmalci sokağında atik 32, cedit 70 No. ile mürakkam 8 oda üç kuyu ve sarnıç ve bahçe ve müştemilâtı saireyi havi bir bap hanenin izalei şüyuu zımnın- da bilmüzayede iki bin dört yüz lira bedelle talibi uhdesine ihalei evveliyesi bilicra 1/12/931 salı günü saat 15 de ihalei katiyesi icra kılınacağından talip olanların kıymeti muhammenesi olan 3500 liranın yüzde onu nispetinde pey akçesini ohamilen (Sultanahmet sulh mahkemesi ikinci hükuk dairesine müracaatları ilân olunur. Üsküdarda İstanbul altıncı icra memurluğundan: Tamamına 950 lira kiymet takdir edilen Üskü- darda İcadiyede Kerpiçhane soka- ğında 4 numaralı 475 arşın mu- kaddema hane elyevm arsa ile tamamına 300 lira kıymet takdir edilen mezkür mahalle ve sokakta 4 numaralı ve 150 arşın terbiinde bir kıta kerpiçhane arsa- sının 8 hisse itibarile 7 şer hisse- leri 30/11/931 tarihine müsadif pazartesi günü saat 14-16 ya kadar Üsküdarda İstanbul altıncı icra dairesinde birinci arttırması icra edilecektir. Satış şartnamesi 8/11/931 tari- rihinde divanhaneye talik edile- cektir. Satış peşindir. Arttırmaya iştirak edenlerin yüzde 7 buçuk nispetinde teminat akçeleri over- mesi lâzımdır. Hakları tapu secillerile sabit olmayan ipotek a kılar ile diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahip- lerinin bu haklarını ve hususile faiz ve mesarife dair olan iddia- larını ilân tarihinden itibaren 20 gün zarfında ve evrakı müsbite- lerile bildirmeleri Aksi hâlde hakla lerile sabit olmayanlar madır. tapu sicil- satış bede- masından hariç kalır- linin pa lar. Alâkadarların icra ve iflâs kanununun oO|İ9 uncu maddesi tevfiki hareket et- Daha fazla malü- hükmüne göre meleri icap eder. mat dosya num eylemeleri i Paris Tıp Fakültesi mezunu Cilt ve zührevi hastalıklar mutahassısı Dr. Bahattin Şevki Babıâli caddesi Meserret oteli karşı- sında Avni bey apartımanı 155 İmama sabahtan akşama kadar, almak istiyenlerin ile daireye müracaat 1 olunur. AKŞAM Çinkografi şubesi Türkiye'nin klişecilik sanatında en mütekâmil Çelik, Pirinç, Bakır, Çinke üzerine renkii, renksiz bilumum klişe imalâtı Siparişler sizi hayrette bırakacak bir sür'at ve mükemmeliyette ihzar edilir İzahat almak için telefon ediniz, derhal bir memur gönderilir. we” AKŞAM matbaası fevkinde, telefon: 21686 Me a Müdürü: Kenan bir atelyesidir. SULTAN HAMAMINDA YERLİ MALLAR PAZARI KARŞISINDA Sadıkiye Hanında Birinci Noter Bir ailenin bukuki ve mali bütün işlerini deruhte eder. Emlâk ve servetin idaresini üzerine alır. Vekâletname, protesto muka- vele yapar, icar, ve isticar kunturatları tanzim eder. Telefon 2,1656 Türkiye Ziraat bankası idare meclisinden Türkiye Ziraat bankası umumi hey'eti alelâde olarak ikinci teş- rinin 29 üncu pazar günü saat on beşte Ankarada banka binasın- da içtima eyleyecektir. Vilâyetlerden intihap edilmiş olan murahhas beylerin yukarıda zikrolunan gün ve saatta bankayı teşrifleri rica olunur. İçtima ruznamesi berveçhiatidir: 1) Türkiye Ziraat bankasının 1930 senesi muamelâtı hakkında idare meclisi ve murakip raporlarının kıraatı, 2) 1930 senesi bilânço ve kâr ve zarar hesaplarının tasdıkı ve idare meclisi âzasının ipkası, 3) 1930 senesi murakıplarının ücretlerinin tayini ve 1932 senesi için murakıp intihabı, 4) Zirai ikrazat menbalarımızın tezyidine matuf tedbir ve teşeb- büsat hakkında meclisi idareye salâhiyet itası, Satılık Dizel motörleri ve teferrüatı üsküdar - Kadıköy ve havalisi Halk tramvayları Türk anonim şirketinden Tesisatımızın tevsii hasebile kullanılmasına lüzum kalmayan beheri üç yüz beygirlik iki ve elli beygirlik bir adet M, A, N. markalı Dizel motörlerile dina” moları ve bütün teforrüatı ve takımlarile yedek parçaları ve on tonluk cerri eskal ve 410 unsurlu bir akümülatör batariyesile teferrüatı münasip şeraitle satılacaktır, “Toptan ve ya perakende suretile satın almak isteyenlerin femi vasıflar vo mali şartlar hakkında malümat ve izahat için şirketin Üsküdarda İskele mey danındaki umumi idaresine tahriren ve şifahen müracaat etmeleri lâzımdır. Ankara'da TAŞDELEN içiniz Ankara Mektepliler pazarı müşterilerin arzuları üzre büyük damac; ilâveten küçük damacana ve binliklerle de taşdelen suyu getirmeğe Küçük damacana ( 130) kuruştur. Sular ALEMDA Gi undan kendi vesaitimizle nakledilmekte olduğundan saf ve hilesizdir. Hileli olduğunu ispat edene (1600) lira ikramiye verilecektir. Sularımızda çift mühür vardır dikkat ediniz. Deposu: Adliye yı karşısı MEKTRPLİLER PAZARI Tel, 1034 Yenişehir şubesi; Kooperatif civarında Hasan paşa fırını şubesidir. Askeri fabrikalar U. Md. sigorta sandığı Rs. den: As, Fabrikalar sigorta sandığı için mübayaa edilecek eczanın 10 teşrinievel cumartesi günü yapılan münakasasında taliplerin hepsinin isbatı vücut edememesinden dolayı münakasa tehir edilmiş ve mübayaa edilecek eczaya bir cetvel daha ilâve edilerek yevmi münakasa 21 teşrinisani 931 cumartesi gününe talik edilmiştir. Münakasa şartnamesi Ankarada askeri fabrikalar sigorta sandığın- dan istenecktir. Taliplerin 668 liralık teminat mektupları ile yevmi mezkürda Ankarada askeri fabrrikalar gigorta sandığına müracaatları, Za