28 Ekim 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

28 Ekim 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Sahife 12 28 Teşrinievvel 1931 Dikkat: Bilmece hallini 15 gün zarfinda gön (leriniz. İki hafta sıra ile almadığınız he- diyeleri bir daha alamazsınız | 200 kariimize şekerleme, çikolata, Cumhuriyet güneşi kitap, esans, defter, ipekli mendil, kartpostal ve 1 inciye zarif bir para cüzdanı hediye veriyoruz. Bu güneşi ilk gören: Gazi Paşa olmuştur. Cumhuriyet uğrunda Ne ezalar çekilmiş : Harp etmişler bizimle, Bütün dünya birleşmiş. w Ameli bir fikir — Haberin var mı? Kardeşim sanatoryomda.. — Nesi var? — Ciğerlerinden hasta.. — Peki orada ne oluyor? — Temiz hava ve istirahatle ciğerleri tamir oluyor! — Çok sevindim... — Kardeşim iyi olacak diye mi? — Hayır.. Bebeğimin başı kı- rıldı da.. Onu da tamir için oraya | göndereceğim! Burada 10 harfli bir kelime yazılı idi. Arkadaşlarımızdan biri geldi, üstüne elini koydu, beş harfini kapattı. Şu harfleri bulup meydana çıkarın da biraz bollanın, ferahlayın. Bilmece müddeti 15 gündür. Bilmece hallerini « Çocuk Dünyası > muharrirliği a İ yönde Küçük prens ve nöbetçi neferi Evvel zaman içinde bir kral ve onunda göz bebeği gibi ( sevdiği bir çocuğu varmış. Bu küçük prens bir çok çocuklar gibi yıkanmaktan çok korkar, çekinirmiş. Hele her gün yapılan soğuk banyoyu hiç istemezmiş. Fırsat bulduğu mış. Prens fena halde bozulmuş ve hiddetlenmiş. Koşa koşa saraya dönmüş ve ağlıyarak babasının önüne çıkmış. Kral “Ne o! Nen var?... Yavrum. ,, diye sorunca bınçkıra (o hınçkıra ağlayarak işi anlatmış. Evvelâ kral da zaman ellerinden kurtulur, fena (halde kızmış, fakat ço- İİ bahçenin öbür ucuna kadar cuğunu bir iyice gözden geçir- kaçarmış. o Orada nöbet dikten sonra ona: — “ Nöbetçi vazifesini yapmış | ,, demiş ve çocuğun : — “Neden? ,, sua- line: — “Çünki bir asker kirli, pis bir prense selâm duramaz da, onun içini, cevabını vermiştir. Prens bu dersten ibret aldı; ve artık kaçmak değil, her gün kendisi banyosunu iste- meğe başladı. Y bekliyen askerin önünden bir ) o tarafa bir bu tarafa geçerek onun kendisini selâmlamasın- dan pek hoşlanırmış. Bir sabah gene kurtularak kaçtıktan sonra evvelce olduğu ( gibi askerce selâmlanmak iste- || yerek (o nöbetçinin (o önünden geçmiş, tekrar geçmiş fakat || bu s:fer nöbetçi hiç aldırma- Gingözün müsabakası Gelecek hafta bu sahifede CİNGÖZün çok eğlenceli bir müsabakası var. Bekleyiniz! Rh ı. ekieşir > | | Nişantaşında Feyziye ilsesi Feyziye meketebi 1885 senesinde tesis edilmiştir. Bugün tam devreli bir lisedir. İlk kısım sınıflarile çocuk yuvası da vardır. Mektepte 325 talebe mevcuttur. Bu talebenin 115 i leylidir. Müessese eskidenberi bir encümenin himayesinde Eşref beyin mesuliyeti altında idare olunmaktadır, ve:müdür Ankaradan doğmuştur. | TSO ÇEKİ ET AKİ 29 Birinci Teşrin Aslan Bey 1 — Handan Arif H. Musikiye kabiliyeti olan çocuk- larımızı teşvik etmek maksadile “ Çocuk Dünyasında ,, resimlerini neşretmeğe karar verdik. Yukarıda resmini gördüğünüz Handan Arif H. henüz 12 yaşın- dadır. Dört senedenberi keman çalıyor. Musikiye fevkalâde isti- dadı vardır. Sen Jozef mektebi talebesindendir. Gelecek resimleri sıra numara- sile neşredeceğiz. Dikkat ediniz | İŞTAHSIZLIK HAZIM BOZUKLUĞU Bütün bunlar veremin tehlike işaretleridir. Bu işaretleri görünce derhal hekime veya dispansere koşunuz ! Çocukların dertleri Kitaplardan şikâyet! “Çocuk Dünyasında, çocuklar için bir şikâyet sütunu açtığınızı okudum. Bizim de kendimize göre dertlerimiz, şikâyetlerimiz, arzularımız vardır. Gazetenizin bizim için böyle bir sütun ayır- masına (doğrusu çok memnun oldum. Benim en büyük şikâyetim kitap pahalılığıdır. Ekmeğin ok- kası beş kuruşa indi; fakat, beş formalık bir kitabı hâlâ 30-35 kuruşa alıyoruz. Ben kimsesiz, fakir bir çocu- gum. Kitap parası benim gibi bir çok talebelere ne kadar ağır geliyor bilseniz... Her mektepte ucuz kitap satıl- mak için bir teşkilât yapmak mümkün değil mi? İs, E. lisesi talebesinden M.N. Hocamız anlatmıştı: Bu uzun bir tarihtir; Bu tarihin başında : Gazi Paşa görünür... Yirmi dokuz teşrinde, Sevinelim, gülelim; Gazinin şerefine : Dans edip eğlenelim. Zade: Selma Fuat Hazır cevap — Babal Şeffaf ne demektir? — Bir tarafından bakıldığı za- man öbür tarafı görünen şeye şeffaf denir. Çocuk, oda kapısının anahtar- larını alarak gözünü anahtarların sapındaki halkaya uydurup baba- sının yüzüne baktı: — Baba! Ben seni görüyorum. Babası çocuğun zekâsını takdir etti, Bursa'da, geçen sene, maarif ce- miyeti tarafından | bir talebe yurdu açılmıştı. Geçen | I sene yurdun mev- | cudu 40 - 50 ta- lebeden ibaret iken bu sene aynı çatı altında 150 talebe bu- lunmaktadır. | Yurtta © yatıp ği kalkan ve yemek iğ yiyen o çocuklar N lise ve orta mek- © tep talebeleridir. | Bursanın böyle | bir talebe yur- | duna çok ihtiyacı / vardı. Yurdun gayyur müdürü Kemal ve muavini Bur- “bir heyeti talimiyeye malikti sarayı iken müessese TOZ AŞ O halde anahtar da şeffaf demek.? tarafından mükemmel ve sıhhi şaraiti haizdir. Akşam bilmece İsim: Halli : — 28Teşrinievvel931 1-2 35'455:6-7:5 Soldan sağa Bütün insan ve bilhassa ve- muhtaç oldukları Çok yiyer Bütün mablük yaşamasında en mühin (2) bir uzvumuz. 7 Bir edalı teessür (4), erin en büyük memuru, 4) ar, Yukarıdan aşağıya Yanlış değil, (5 harf) Sihir (4 harf) En mühim gıdamızın yapıldığı (2), bir emri hazır, : İnsanlar arasında en büyük tah: ribat yapan bir alık. (2), bir musiki : Hastalıktan kurtulma (4 harf), 6: Ailenin sevilen bir rüknü (8 harf), 7: En mühim gıdalarmızdan biri © harf), 8: Düğmenin kardeşi (4 harf). DAŞ” Bu bulmacamızı doğru halleden- lerden 100 kariimize muhtelif hediyeler ve 1 inciye: (5) lira mükâfat vereceğiz. | Bulmaca müddeti gündür. Bursa talebe yurdu Bursa talebe yurdu ve müdürü Kemal bey han beyler, bu kıymetli müessesenin tekâmülüne çalışmaktadırlar. | | Mektepliler | | Feyziye lisesi talebesi fizik dersinde Feyziye lisesi 46 sene evel Selânikte tesis edilmiş ve meşrutiyeti müteakip İstanbula nakledilmiştir. O tarihtenberi memlekette çok güzide talebe yetiştiren Feyziye mektebi bugün de çok kıymetli ir. Mektep binası evelce Naciye Sultanın salin alınmıştır. Mektep çok ——