11 Kasım 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

11 Kasım 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Stadyum meselesi (Baş tarafı birinci sahifede) Stadyum sahası olarak tespit olunan yerin methalinin Fatih tramvayına mesafesi 400 metro kadardır. Haliçteki Ayakapıdan da Fatihin Maltaçarşısı yolu ile doğru stadyum önüne diden 20 metre genişliğinde cadde vardır. Topkapı (o tramvayı (o üzerindeki Çapa mevkiinden sahanın metha- line 300 metre kadar mesafe vardır. Her iki tarafın tramvayları Beyoğluna giden tek vagonlu tramvaylar gibi değil çift vagon- ludur. Bunlar Beyoğlunda Tünel ve tramvay vasıtalarına muadil olmaz mı? Fazla olarak stadyum yeri o suretle ihzar olunmuştur ki Ak- saraydan oraya doğru olarak otuz metroluk bir cadde gider. Haliç- ten yukarıda bildirildiği surette yirmi metroluk cadde gider, Sul- tan Selimden gelmek ve Eski Ali peşa ile Hırkaişerif öuünden geçmek üzere on beş metroluk cadde gider. Stadyum önünden biri Hekim oglu Ali paşaya diğeri Şehremi- vine müntezhi olmak üzere yirmişer metroluk iki büyük cadde ayrılır. Aksaraydan gelen cadde saha önünden geçtikten sonra kale haricine kadar devam eder. Stadyum sahasının bir tarafı otuz metroluk, bir tarafı yirmi metroluk diğer iki tarafı da on beşer metroluk caddelerdir. Mevkii şehir harici sayılmaz Istanbul kısmının omerkezinden açık olmakla beraber şehir için- dedir. Mevkii mahfuz ve oyna- yanların sıbhati için en müsait yerdir. Her Istanbullu pek kolay- lıkla ve yorulmadan oraya gide- bilir. Mütenevvi vasıtalar sayesinde her yerden gidip gelmek kabildir. Bilhassa yukarıda saydığımız yol- lar vastasile Istanbul ciheti genç- leri gayet kolaylıkla ve her taraftar masrafsız gelebilirler. Stadyum mahalli sapayerdir, kimse gitmez fikrine gelince, dik- kat olunmuştur ki her oyun ze- manında seyircilerin yüzde sekseni Istanbul Boğaziçi, Haliç ve Üskü- darla Kadıköy cihetlerinin ahali- sidir ve bunlar için en münasip yer İstanbuldaki stadyumdur. Asıl Beyoğlu müdavimleri hakiki su- rette sporla alâkadar olmazlar. Zaten resmi stadyum mahalli ner- de ise sporla alâkası olan herkes oraya muhakkak gider. Gazi köprüsü ve Stadyum önünden geçecek olan Aksaray kale harici tramvayı yapıldıkdan sonra burası her taraf ahalisinin en kolaylıkla gidebilecekleri ma- hal olacaktır. Istanbul cihetinin büyük mesire mevkii ve yakında ormanlığı ve koşu yeri bu stadyum ilerisindeki kale haricidir. Şehirde bu kadar yakın daha doğrusu şehir içinde böyle stad- yum yeri ecnebi memleketlerde nadire görülür. Keyfiyet bu merkezde iken stadyumun burada olmasına mua- rız olanlar vardır. Ben bunun sebebini son zamadlardaki Bey- oğlu hastalığına hamlediyorum. Herkes arzusuna göre intihap edeceği eğlenceyi kolaylıkla Bey- oğlu cihetinde bulur, binaenaleyh tabii olarak o tarafa doğru akın eder ve stadyumun da o cihette olmasını daha muvafık zanneder. Eski Trabzon mebusu Muhtar Ihracat maddelerimiz hakkın- da bir kitap Ihracat ofisi ihracat maddele- rimiz hakkında bir kitap çıka- racaktır. Bu kitap fransızca, Almanca, İngilizceye (o tercüme edilecektir. Bu akşam: Müşkül itiraf (UFA) nın UŞ! SÖZLÜ muazzam filminin ilk iraesi, Heyeti temsiliyesi başında : MELEK sinemasında l | Colette Darfeuil, Jean Pierre ve Pierre Richard - Wilm İlâveten: Mickey Mouse mektepte. Bu tarzda filmlerin en mükemmellerinden biridir. PARAMOUNT HALIHAZIR DUNYA HAVADISLERİ : “KARA GOMLEKLİ,, lerin DUCE huzurunda Roma üzerine yürüyüş- lerinin dokuzuncu yıl dönümü - Müttehidel Amerikanın istiklâlinin senei devriyesi.. Bu akşam OPERA sinemasında DANIEL PAROLA ve RANDALL taratndan temsil edilen en şen Fransızca sözlü ve şarkılı NiçiN SEVDİM? filmi ile komik MONTY BANKS tarafından vücuda getirilen ve siz- leri ağlatırcasına güldürecek HAYDi... ASKER: gülünçlü ve kahkahalı komedi. Halk türküleri Bulgaristandan bulgar türküleri geldi Halk bilgi derneği Balkan mem- leketleri arasin halk şarkıları mübadelesine başlamıştır. Dernek toplanan türküleri güfte ve bes- telerile birlikte, Balkan memleket- lerinde bu işle uğraşan müesse- selere göndermiştir. Şimdiye kadar yalız Bulgaris- tandan derneğe halk turküleri gelmiştir. Bulgar halk türküleri arasında türk türküleri de vardır. Halk bilgisi derneği Balkan memleketleri arasında halk şarkı- ları taharriyatında en ileri safta bulunan: memleket Türkiyedir. Bulgarlardan başka diğer mem- leketler henüz bu işe başlama- mıştır. Ete nark konacak mı? (Baş tarafı birinci sahifede) Aileler arasında, bu şekilde ucuz et tedariki, umumi bir mahiyet alırsa, kurban bayramla- rında olduğu gibi sokaklar koyun sürülerile dolacaktır. Bir kısım halk bu şekilde et tedarik ederken, kasap dükkân- larında iyi et 70-80 kuruştur. Etin bu kadar pahalı satılmasına sebep yalnız mezbaha resmi değil- dir. Etten kışın en şiddetli zama- nında bile soğuk hava peposu masrafı alınır. Bundan başka şehir dahilindeki nakliye üçreti de çok pahalıdır. Eti ucuzlatmak için bunları da düşünmek lâzımdır. Buğday fiati yükselmekte devam ediyor Buğday fiatleri (yükselmekte devam ediyor. Bir kaç aydan beri ticaret borsasında buğday fiati 4 kuruşla 5 kuruş arasında idi. Son bir iki gün içinde fiat 6 buçuk kuruşa kadar çıkmıştır. İki hırsız tutuldu Alemdar polis merkezi Meh- met ve Lutfi isimlerinde iki kişi- yi tevkif etmiştir. Bunlar uzun zamandanberi Sultan ahmet ve Alemdar civarında muhtelif hır- sızlıklar yapmakla maznundurlar, Isveç veliahtı Ingilterede Londra 9 (A.A.) — İsveç veli- ahtı ile zevcesi prenses, trenle mütenekkiren saat 9,40 da buraya gelmişlerdir. | Bugün, bu akşam ve yarın son matinesine kadar ARTiSTiK sinemasında ! bütün İstanbul halkının ağzında | dolaşan muhteşem ve zengin | Fransızca sözlü ve şarkılı filmi görmek ıma nail olacaksınız. Bu, hakiki Fransızca filmidir. Bu, cid vic ve Yahut Müme Bugün akşam saat 2İ, Doktor Komedi 3 perde Yazan; Pod Tercüme eden: N.H. Zabitan Yakını Mukaddes alev “M4 Istanbul — 15 Gramofon, 1“ alaturka musiki, 20,30 gramofon ile opera, 21 alaturka musiki, 22 cazband. Berlin (1625 m.) — 17,35 Hamburg tan, çay 3,05 Dr. Royşerin siyasi mübaha- gası, Müteakiben Gerhard Holman ca7- bandı. Budapeşte (550m.) — 1840 Vig'ın iştirakile ve saksafon refakatile operetler ve Mac; arkıları, 16,25 ders, tefrika. 20,20 Sigan musikisi, 21,35 opera mugamiyesi Erna Rubinştay'in iştirakile büyük konser, 23,05 haberler, muganni iştirakile salon musikis Viyana 616 m.) — 18.05 Gay mu- sikisi (operetlerinden). 19,20 musahabe- ler. 20,25 Mahler'in asarından mugan niye ve muganni iştirakile senfonik konser. O Aluas Dostal takımının Roma 441 m.) — 18,35 mütenevvi haberler, gramofon ve Bükreş (694 m.) — orkesir 18 radyo muhabere mofon ile operası, Şehrimizde de fevkalâde HAYATINI KAZAN Fransızca sözlü ve şarkılı fil- minde müsrif rolünü sanatkârane mahirane ALEMDARİ Mevsimin en kuvvetli ve Fransızca sözlü filmi HÜKÜM GECESİ İlâveten: Paramount sözlü ve sesli halihazır dünya havadisleri ve sesli varyeteler. Gündüz 2 1/2 ve 5 gece 91/2 da Ümre ara pena ana dden görülecek bir filmdir, TOR BOUCHER beğenilecek bir çocuğun büyük bir cerbeze ile oynamaktadır. Yarından itibaren SiNEMASINDA (GENERALE PLATOF) i: SUZY VERNON ssil Istanbul belediyesi | | 30 da ihsan ör Lâszlo N il gecesi da : Radyo eşrinisani Çarşamba musikisi, 18,35 muhtelif, 21,05 an her şey altüst isimli neşri- yininin «İsabeau> (İzabo) | 13 gramofon, 20,05 tiyatro, 19,55 ramofon.. 21,05 gra- 10'nun eserlerinden (Faust) LİLİAN HARVEY en son ve güzel ibda ettiği (UFA) nın şaheseri olan: | ELHAMRA sinemasında | İ Aşka Tövbe filminin (Küçük Daktilo) filminden «Jules» rolünü | Romanne ile berabar temsil etmekted bir operettir.. İlâven: sinemalarında, EDUARDO BiANCO meşhur Arjantin orkestrasile Arjantin tangolarının meşhur muganniyesi İNES BIANCO ve (11 kişilik ) PASO DOBLE'un dansözü ROSİTA MONTENEGRO. İÜaezy Yerlerinizi evelden temin ediniz. Fiatlarda zammiyat yoktu ARTİST RÜY EM Bu akşamdan itibaren “Si OPERA - ARTİSTIK »an Armand Bernard ve Andre a sözlü ve şarkılı fevkalâde I danslı ve şarkılı varyet. tangolar krali HARMONİST ve sevimli KISA HABERLER Fethi bey Ankaradan gelen bir telgraf haberi mefsuh S$. Fırka lideri Fethi beyin Vaşington sefirliğine tayini ihtimalinden bahsetmek- tedir. Diğer taraftan H. Fırkasına dönen sabık 5S. Fırka Umumi kâtibi Nuri beyin de bir inhilâl vukuunda mebusluğa namzet gös- terileceği haber verilmektedir. * Rusların alacağı mal — Rus- lar Ticaret muahedenamesi muci- cibince bu sene memleketimizden 15 milyon liralık mal alacaklardır. Dün .dilenciler (o toplanda — Dün Beyoğlu kaymakamlığı dahi- linde iki grup polis ve zabıtai belediye omemurları — dilencileri teftişe çıkmışlardır. Bu teftiş neti- cesinde bir çok dilenci toplanıl- mıştır. Bunların dörtte üçü kadın ve çocuklardan ibarettir. Bunların hemen hepsi ihtiyar. ve alillerdir. Dilenciler darülâczeye sevkedil- mişlerdir. * 25 milyon lira — Verilen malümata göre 93İsenesi zarfında İstanbulun vergi tahsilât (25 milyon lira kadar tutacaktır. »* Fıka grupunda dünkü içti- ma Fırka gurupu Afyon mebusu Ali beyin riyasetinde soplandı. İçtimaın küşadını müte- akıp Kılıç zade Hakkı beyin metruk çocuklar hakkındaki tek- lifi müzakere edildi. Bundan sonra Meclis müzakeratının halk tara- fından daha yakından takip edile- bilmesi (oOiçin resmi ceridede aynen neşri kararlaştırılarak içti- maa nihayet verildi. » Müstehçen neşriyat — Şeh- rimizde münteşir Rumca Apoyev- ! matini gazetesi Morice de Cob- ras'nın “ Bir milyonerin tali ,, ünvanlı eserini tercüme etmekte- dir. Bu tercüme müddeiumumilikçe tetkik edilmiş ve müstehçen gö- rülmüştür. Bu cihetle Apoyevma- tini gazetesi aleyhine bir dava ikame edilmiştir. Xx Aka Gündüzün bir filme alınıyor — Aka Gündüzün hazırladığı bir eser yakında filme alınacaktır. Filmin mevzuu bir köy- lü kızın hayatını teşkil etmekte ve vak'a İstiklâl mücadelesi zama- nında cereyan etmektedir. Filimde tanınmış bir çok kimseler hattâ Akanın kendisi de rol almakta- dır. Filimde köylü hayat ve düğünlerine ait bir çok sahneler vardır. Filim sesli ve şarkılı olacak,bir kısmı Ankarada, diğer bir kısmı da Pariste çevirilecektir. Fabrikalar hakkında bir adres kitabı Sanayi birliği Türkiyede mevcut fabrikalar hakkında bir adres kitabı yapacaktır. eseri İstanbul 10 Teşrinisani 1931 (Akşam fiatları) İstikrazlar oO| Oo Tahvllât İst. dahilt 98,50 | Tramvay 4,80,— Şark d. ala 265İ Tünel “E D. Muvahhide 52,0 a gümrükler $,19 | Fihtım 1550 Süyürxalile, | Anadolu l x— Bagdat. 57 “NM v6 T, askeriye — «MW 70 Esham İş Bankası 8,45İ Terkos 32,28 Anadolu 15,68 | Çimento Ar. | 9,— Reji 5,30| Ünyen dey, 24,15 Şir, hayriye 16,30 | Şark dey. yi Tramvay 56,—| Balya 2— Umumi sigorta o 1090) Şark m. ecza | 2,50 Bomonti 26,—| Telefon n— Çek tflatlar (kap. sa. 16) Londra 800,—| Prağ 15,98s0 Nüyork 047,38,—| Viyana 1,0,— Paris 12,06,—| Madrit 5,4086 Milano 9,7,—,—| Berlin 2,004 Brüksel 3,39,50| Varşova wi Alina 38,09,—| Peşte 29971 Cinevre 2,47,25,—)| Bükreş 79,30,— Sofya 63,69,—| Belgrat 27,16 Amsterdam (o 1,17,50,—| Moskova — Nukut (satış) kuruş kuruş 3 isterlin 800,—| i şilin, Av. — 1 dolar 21—| 1 pezeta 18,50 20 f. Fransız 169,—| 1 Mark 49,— 20 liret N0,— ; ye — Si 'engo oy 20 4. Belçika #8) ayı vay 40 drahmi 52,50 | 20 dinar M— 20 f.İsviçre 804—| 1 Çernoveç mai 40 leva 30,—|:1 Altın 918,— 1 florin 85,—| 71 Mecidiye 51,— 40 kuron Çek.) 723.—| 1 Banknot 268,— GORMETRSL Dahilden alınır ağız, boğaz hastalık- larını tedavi eden bir müstahzarldır. Bütün eczanelerde ve ecza de rında Türkiye depoziti Galata' 'ervanides ve L, Ha Beyoğlu 588 atı, T: İstanbul o malkemci asliye birinci ticraect dairesinden: Türkiye Sanayi ve Maadin bankası tarafından Istanbul'da Sultan har Aşır efendi o kütüphanesi cad Basmaciyan huni altında 21 numarada ve bilâhara oPincanclarda Yusufyan hanında 26 numarada icrayı ticaret eden Bükrüzade Jacı Musa ve mahıtomları şirketi aleyhine 931/413 dosya nunlara- sile ikame olunan iflâs davasından müddeaaleyh namına tastir kılınan veliye varakası ikametgâhı hazır meç hul olduğu cihetle tebliğ edilmemiş ve müddei vekilinin H. U. M, K. nununun 14 üncü maddesine muvafik görülen talebi veçhile ilânen tebliğat (o ifasına ar verilerek muhakemenin ii (931 tarihine müsadif Ç. günü saat 10 da mukarrer bulun olduğundan müddeialeyh vakti muay- yende gelmediği veya vekil gön diği takdirde hakkında muamele biye icra olu in olunur, Ayakkabıcılar kooperatifi Ayakkabıcılar kooperatifi evelki gün yerli şirketler komiseri Remzi Saka beyin riyaseti altında top- lanmıştır. Bu ictimada kooperatifin yeni çalışma tarzı tanzim edilmiştir. erme a e Mw e ga EEE Ed ya FF 5 E3.