December 19, 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

December 19, 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

ie . © Süallerinize: © görmiyoruz, A.A.A.R.M.K. Sözde kısaca sorduğunuz 30 © sualinizin hepsine cevap vermeğe kalksak, bütün makalemizi size hasretmek lâzım gelecek. Bina- leyh yalnız esaslı bir kaç nizi ele alıyoruz. Zaten bir Lismı da tekerrürden ibarettir: i - Zekânız normaldir, keskin ve s&ratli bir o kavrayıştan ziyade durgun, fakat sağlam bir muha- keme kabiliyetiniz vardır. 2 - Gerek duygu, gerek tavır ye hareketlerinizde bir betaet © ve hafif tutukluk vardır. Daima ruhi manalarla çarpışırsınız. 3 - Hayli asabisiniz, kararınız, retiniz azdır, iradenizle enej de çok kuvvetli değildir. 4 - - Kabiliyetleriniz hep fikri saha- dadır. Tetkik ve tenkide bilhassa istidadınız vardır. T. S. 1 - Ruhan ince, gayet hassas, temiz kalpli, iyilikçi - ve ekseriya hüzne meyal bir kız- — sınız. Çok asabisiniz, çabuk kırılır ve gücenirsiniz. Sebepsiz hırçın- lıklarınız da yok değildir. Hayli © kıskançsınız. 2-lrade ve enerji- © niz gayet zaiftir. Teşebbüs ve - sebatınız da pek yoktur. B.- Hayatta bizi mutlaka saadete götüren saşmaz bir dustur yoktur. - Bizi bu gayeye en büyük bir timalle yaklaştırabilecek yegâne çare, kendi şahsiyetinin fena o taraflarını tashihe ve iyi taraflarını > inkişaf ettirmeğe çalışmaktır. Biz de bunu tavsiye ederiz. Hareket- leriniz mütevazı, sade, tabii ve “sevimlidir. i A.T.H.İ © Suallerinize: 1- Iradeniz sağ- mmdır, tuttuğunuz işi koparırsınız. © 2-Sevgi kabiliyetiniz de küvvet- — lidir ve bunda samimi olduğunuzda şüphe yoktur. Yalnız, bu çok o ibtiraslı, egoist bir ( sevgidir. - Fedakârlığa sevkeden derin ruhi © bir alâka ve sevgiye yaradılışınız müsait değildir. 3 - “ Sevilebilir- o miyim? ,, Suali ilmi değildir, Dünyada sevilemiyecek hiç kimse yoktur. Yalnız kimin tarafından? » İşte mesele orada. 4 - Memur- lukta daha ziyade muvaffak olur- sunuz. 5 - Keyfinize ve eğlenceye bir parça düşkünsünüz. Epi inatçı, dik kafalı ve biraz da haşinsiniz. 6 - Sihhatinizde ne vücutça, ne öde zihnen esaslı bir noksanlık olsa olsa fazlaca — vekimli ve biraz da korkaksınız. ; Zino Suallerinize: 1 - Samimiyet yo- lundan giderseniz, muvaffak olur- sunuz. 2 - Seciyeniz zaman zaman değişir. Size açık kalpli ve samimi - diyemiyeceğiz. Bir çok şeyleri gizler, olduğunuz gibi görünmek- ten hoşlanmazsınız. Tafra ve gös- terişi ise haylı seversiniz. 3 - Sizi ekseriyet cali bulur. 4 - Zekânız gayet kuvvetlidir. 5 - Iyi anlaşa bileceğiniz kimseler, zekâca ve kabiliyetçe kendi dununuzda olan ve size muti bulunanlardır. 6 - Enerjiniz kuvvetlidir. 7 - Istida- normalın fevkindedir, 8 - Kusur- larınızı bir daha sayalım: Samimi- yetsizlik, çok dürüst olmamak, cali haller ve bir parça da iki yüzlülük, Güneş S.o Pek çok olan suallerinizin an- cak bir kısmına cevap verece, 1 Sebat ve iradeniz fena değil- dir. Asabi fakat o kadar izhar etmezsiniz. 2 - Çok kıskanç- nız. 3- San'atlara bariz bir — istidadınız olduğunu zannetmiyoruz. 4- Pek çabuk rencide olursunuz. Fakat başkalarının da sizin gibi olabileceğini hiç düşünmez ve bu gibileri ekseriya kırar ve gücen- dirirsiniz. 5- Kinci değilsiniz, dınız her sahada iyidir. Inkişafınız Yazı 'nümuneleri nasıl olmalıdır ? Nümune büyükçe çizgisiz kâğıda mürekkeple yazılmış 8 -10satır olmalı, yeni harf- lerle yazılmalıdır. Nümuneler hüsnü hatla değil, çabuk yazı ile yazılacaktır. Hakiki imzası bulunursa iyi olur. isimler gizli tutulur, neşredilmez. Metinler türkçe, fransızca, ingilizce almanca, italyanca olabilir. Yazan erkek mi, yoksa ka- dın mıdır ve kaç yaşındadır? Mutlaka doğru olarak bil diriniz. Yazı sahiplerinin. seciyesinin bilhassa öğrenmek istediğiniz noktaları hangileridir? Kısaca yazınız ve sorunuz. Nümunenin baş tarafına bir remiz yazınız, ayni remiz ile cevap vereceğiz. Nümuneler iade edilmez. Tahliller hakkında hiç bir mes'uliyet kabul olunmaz. tez affedersiniz. 6- Ev idaresine istidadınız vardır. Şeker 141 Çok zeki, sakin, sade ve tabii- dir. Müfekkiresi gayet iyi teşek- kül etmiştir, vâzıh ve doğru düşü- nür, sadetten hiç ayrılmaz, muga- lâta ve safsata yoluna çarpmaz, hakkı teslim eder. Bütün kabi- liyetleri . fikir sahasındadır. Inti- zamlıdır, zevki incedir, irade, enerji ve sebatı normaldır. Duy- guları bir parça cansızdır. Müte- vazı ve kanaatkârdır. İsraftan, lüks ve gösterişten nefret eder. Hayatı olduğu gibi görür. Munis, geçimli, samimi ve iyilikçidir. Fazla ciddiyeti, herkes tarafından sevilmesine ve herkesle kolayca arkadaş olmasına manidir, F.E. T. Suallerni bir kısmına: 1 - zekânız seri ve umumiyetle gayet iyidir. Ameli sahada istidadınız çok daha fazladır. 2 - Hafıza mes'lesi grafolijide maateessüf he- nüz halledilememiştir. En büyük mütehassısların tetkikatı, yazıdan hafıza hakkında şimdilik kat'i bir şey anlaşılamıyacağı netiçesine varmıştır. 3 - Hisleriniz ne ince, ne de basit, fakat canlı ve ol- dukça derindir. 4 - San'tai sever- siniz, istidadınız da var, fakat zihin yormıyan pratik işler de hoşunuza gider. 5 - Idare kabi- liyetiniz vardır. 6 - Nefsinize faz- laca itimadınız var, tefferrüt etmek istersiniz ve bu maksatla ekseriya bir az azamet takınırsınız, Tunusta feyezanlar Tunus, 17 (A.A) — Sular, in- meğe başlamıştır. Cumartesi gü- nünden beri etrafla alâkaları ke- silmiş olan kasabalar, infirattan kurtulmuştur. Hasarat, mühimdir. Telef olanların mıkdarı henüz malüm değildir. Mahsul, harap olmuştur. Cezairle telegraf muha- beratı ve şimendüfer münakalâtı, henüz inkıta halindedir, Hükümet icap eden tedbirleri almıştır. Komünist fırkası merkezi Moskova, 17 A.A.) — Tas Ajansı Sovyet Rusya komünist fırkası merkezi komitesinin, sefir- ler iktisadi teşkilât ve matbuat mümessilleri (o huzurile (Kremlin sarayında açılmış olduğunu bildi- rivor. Kalenin bir küşat nutku irat ederek 5 senelik plânın bazı ak- samının İ sene zarfında ve faz- lasile tamamen tahakkuk ettiri- leceğinde şüphe edilmemek lâzım geleceğini söylemiştir. KÜ Umumi malümat 1 — “Küçük ilânlar, tarifesi: 1 defa 40 kuruş Dos 60 > dm 76 > Her fazla defa için 15 > 2 — Küçük ilânlar 4 satırdan fazla olmaz; bir satır tahminen 5 kelimedir. Fazla satır için ayrıca ücret alınır. 3 — Bu sütundaki oilânlar yalnız “ Akşam ,, idarehanesinde kabul ve Cumartesi, Pazartesi, Çarşamba günleri Sıra ile neşrolunur. 4 — Ticari mahiyeti haiz nişan, velime merasimi, irtihal bu sütuna dercedilmez. ilânlarla ilânları 1 — İş arıyanlar RM NETE ERK YE GE Amerikan kollej mezunuyum - oldukça daktilo bilirim. Öğleden sonra- ları şirketlerde, ticarethanelerde çok ehven bir ücretle çalışmak istiyorum, Cahit, Alemdar caddesi 28. — 5 25 lira aylıkla — Yazıhane ve ayak işleri yapabilirim. Türkçe ve Fran- 8ızca bilirim. Piyasayı tanının. Adres: Akşam'da V. K. 3 25 yaşında bir alman müreb- biyesi — üç yaşından yukarı, bir ya iki çocuklu bir aile nezdinde iş arıyor. Beyoğlunda Galipdede caddesi 436 nu- marada Selik Haas efendiye mektupla müracaat, 2 — İşçi arıyanlar ERER SE A Yüksek kabiliyette — ve başir başına iş görebilecek park ve bahçe işlerinde mütehassıs bir bahçıvana ihti- yaç vardır. İstanbul Ankara caddesi Çiftçi kütüphanesi No. 49, dl Eski ve yeni yazılarla — Türkçeye tamamen ve biraz fransızcaya vakıf, orta tahsilini ikmal etmiş bir daktilo aranıyor. Referans lâzım. İstanbul Ha- midiye Türbe caddesi No. (26) ya müra- caat. ei Türkçesi kuvvetli — Hanım bir daktilograf lâzımdır. Beyoğlu, Anadolu Han, İstiklâl caddesi 16 ıncı daire kat 3, 12-1 ve 4-5 müracaat saati, —2 ve bir buçuk yaşında çocuk için Avru- palı mürebbiye istiyoruz. Taksim, Sır selviler Kâhya oğlu apartımanı No. 3. 15 - 20 yaşlarında — Tansil görmüş tecrübeli trikotaj çorap tezgâh- darına ve jakar çorap makineleri usta- sınalüzum vardır. Çiçekpazarı fındıklıyan han No. 54 de müracaat. —8 3 — Satılık eşya Dişçi fotöyü aranıyor — satılık çifk pompeli fotöyü veya alâtiyle bir- likte kabinesi olanların Beşiktaşta Teş- vikiye caddesi Levhacı sokakta No.5 de Osman Nuri adresine müracaatları, — 4 Her nevi numarada — ©0ilâ 80 santim arzında Dubye, Diyamand, Gro3- ser, Şaf havs trikotaj makinaları olup ta satmak arzu edenlerin Sirkecide Kır zade Han, Osman Veli ve şürekâsı şirketine mektupla adreslerini bildirmeleri. — 5 Otomobil ve piyano satın alıyoruz — Az kullanılmış olmalı, saat 9- 12 arasında müracaat: İstanbul Bahçekapı dördüncü Vakıf han asma- kat 29. Bi 5 den 10 numaraya — trikotaj makinesi alırım, işçi ve dikişçi do iste- rim. müracaat. tanbul o Çakmakçılar Büyük yeni han Şehirliyan trikotaj —7 e —— Satılık piyano — Az kullanılmış çapraz 3 pedallı alman marka mükem- mel bir piyano acele satılıktır, Tarlabaşı Halepli sokak No, 21 Melle, öğleden sonra müracaat, Lüsi'ye mi Amatör otomobili — Hiç masraf etmeden kullanılacak vaziyette, mükem- mel, şık, kapal, dört kişilik, bütün aksamı sağlam, ekonomik bir otomobil satılıktır. Divanyolu 158 numaralı Me- tanet garajına müracaat, —ı1 nun Mürebbiye arıyoruz — İki buçuk ÇÜK İLÂNLAR EYE EL AAA AÇ AYA ALA AY LAZ 4 — Biralık-Satılık Satılık hane — 212 arşın bahçe 2 odalı ve güzel bir kuyuyu havi bir hane satılıktır. (o Şehreminindo Ereğli mahallesinde masura sokağında 18 No. Akşam matbaasında kapıcı Ahmet ağa- ya müracaat. — 9 paşa caddesinde 58 No. kâğir şekerci dük- kânı gatılıktır. Üzerinde 2 oda 1 sofa ve helâsı vardır, Mezkür dükkâna müracaat. —6 Kiralık iki odalı hane istiyo- rum — Tramvay hattına, vapur iske- lelerine yakın müstakil hanesi olanlar çarşıyı kebirde çuhacı hanı karşısında Canbaz oğluna müracaat. —2 Satılık çiflik — Sabanca'da 1100 dönüm arazi dahilinde Sabanca gölüne nazır 2 köşk, mısır anbarı, yemişlik ve korusu mevcut Maraş mebusu Nurettin beyin çifliği acele satılıktır. Taliplerin Maçka Yenihanda 3 No.da Maraş meb- usu Nurettin beyin ailesine Kara ar Satılık arsa — Tahtakale'de fab- rikaya elverişli 2000 arşın, tesviye edil- miş bir arsa ehven fiatle satılıktır. müracat : Tahtakale 74, terazi fabrikası Benbasat. —ı Lâlelide — Tramvay caddesine 30 m. mesafede Terkos, elektrik ve bütün esbabı istirahatı havi 40 L. icara müte- hammil kâgir ve yeni iki hans ve bir arsa satılıktır. Taliplerin apartımanlar karşısında Merkez kıraathanesi sahibi Ali efendi vasıtasile Burhan. 55 Kiralık iki oda — Beyazıt mey- danına bir dakika mesafededir. Beyazıt havuzu karşısında 27 numaralı dükkâna müracaat, 9) Emlâk satın alırız — İskeleye, tramvaya, şimendifere, otobüse yakın olanlar müreccahtır. Saat 9-12 arasında İstanbul Bahçekapı dördüncü Vakıf han Asma kat 29 numaraya müracaat. —3 Büyük fırsat — Fatihin en çerefli yerinde İstanbulun en güzel caddesi olan Fevzi paşa caddesinde lâstik şirketi binasının yanındaki arsa parça parça ilerisindeki altı yüz arşınlık toptan evka- fin yanında sattığı arsanın fiatına satır liyor. Harbiye mektebi Karşısında 259 numeroya saat dörtte müracaat. — 1 lar — Amerikan Robert koleje ait mandraların bulunduğu ve ittisalindeki 75-76-177-78 No.lu 93 dönüm tarlalar hem satılık hem kiralıktır. Galata E yar han No. 77 yazıhanede Aristidi Yorgiyadi Efendiyo müracaat. Sl Çiflik aranıyor — çehre yakın mesafede satılık veya kiralık çiflik aranıyor.. Mufassal izahatla, Beyoğlu Büyük Emperyal otelinde Kinin Süley- man B. adresine yazılması Fatih Malta çarşısı dükkân satılıyor. 15 metro metro genişlik bir sarnıç 1 kuyu kö- mürlük yanında bir mutfak 1 helâ 3 büyük oda 3 küçük oda 1 sofa 2 taraça içerisinde Kahveci ve aşçı bulunan dük- kân satılıktır. Talip olanlar içindeki Ali babaya müracaat etsinler. — uzunluk # Kiralık garaj — Ardiye için de verilebilir. Şişhane karakolu, Yaşmak sıyıran No. 54 Kasımpaşida deniz levazım muayene heyetinde Reşat beye müracaat, — verilecektir. Herkes gelebilir. olunur. Satılık dükkân — Fatihte Hafız Bebek Üstünde satılık tarla- 19 Kânunuevvel 1931 — Satılık hane — Ankarada Yenik şehirde Tuna caddesinde Maraş mebusu Nureddin beyin oniki oda ve salon ve müştemilâtile bir garajı havi hane satılıktır. Taliplerin Ankarada Kastamo- nu mebusu Velet Çelebi efendinin damadı Muzaffer beye müracaatları. — Kumkapı Nişancasında — lala Hüseyin paşa mahallesinde çeşme 0- kak acı su tulumbası bulunan 6 odalı bir bap hane satılıktır. Taliplerin Tah- takale caddesinde 46 numarada Mehmet Kehnemuyi (okırlasiye ticarethanesine müracaatları. — Satılık iki hane — Beykozda yalı köyünde Kuyu sokağında 22 No. üç ve Beş odalı, içindekilere müracaat —I Kiralık fırın — Firuzağa'da cami ittisalinda üzerindeki 4 oda ile, Sul- tanhamam No. 17 Ayanoğluna müraca- at, Tel, İst. 20839 — 5 Çiçekpazarında — Mısır çarşısı üzerinde haraççı hanı derununda fabrika ve depo olarak kullanılmağa elverişli bir mağaza ve odalar birden veya ay- rıca kiralıktır. Taliplerin Tahtakale cad- desinde 46 numarada Mehmet Kehne- muyi kırtasiye ticarethanesine müra- racaatları. — Kuzguncuk — Nakkaş caddesi No 32 iskeleye 5 dakika Bogaza nezareti kâmileyi haiz 7 oda 1 uşak odası 1 ha- mam | mutbak 1 çamaşırlık 3 helâ 300 arşın çiçek bahçesi terkos ve hava gazı tesisatı görmek ve pazarlık için cuma günleri içinde bulunan sahiplerine mü- racaa 1 Ss k mülk — Böyük ve matruh bahçesi, altında 2 dükkânı, müştemilâl saire ve tam konforlu Kadıköyünde Moda caddesinde 113 No. lı kâgir hane satılıktır. Görmek ve pazarlık için derunundakilere müracaat, 3 Satılık arsa — Nişantaş teşvikiye mahallesi Kâğıtane caddesinde avukat Celâl beyin yeni yapılan apartımanı ittisalindeki arsa satılıktır. Meşrutiyet mahallesi Kodaman sokak 22 numaraya müracaat. 5 — Müteferrik Para kazandırıyoruz — İstan buldan başka vilâyetlerde, kazalarda MEMUR yahut ERKEK işçi istiyoruz. Vazifenizâ, işinize halel gelmiyecektir. Bize mektupla sorunuz: İstanbul post hanesinde 400. Eg italyanca ve fransızca müâl- ilmi — Uzun senelerin verdiği tecrübe ve vukuf ileen bir zamanda ve ameli olmak üzere italyanca ve fransizca öğrenirsiniz. İstanbulda dördüncü Vakıf hanında birinci katta 30 numaraya mü- racaat, Sl Para — Her semtte satılık eml& kimiz vardır. Emlâk almaya paranız yetişmiyorsa PARA almak için 9-12 arasında müracaat. İstanbul Bahçekapı dördüncü Vakıf han asma kat 29 —3 Mektuplarınızı aldırınız Gazetemiz idarehanesini (adres olarak göstermiş olan kari'lerimizden MH-SZ-SO-MSC- -AD- SM -I-APN- 400-YH-MG- Pul meraklısı namlarına gelen mektupları idareha- nemizden aldırmaları mercudur, NANA Darülfünun Eczacı ve Dişçi Mektep- leri Müdiriyetinden: Mektebimiz baş asistanlarından Diş tabibi Orban Abdullah bey tarafından 20/12/931 pazar günü saat 16 da Darülfünun Konferans salonunda “ Stabiloçcluseur ,, hakkında projeksionlu bir konferans Gümüşane Nafıa Başmühendisliğinden: Gümüşane vilâyeti dahilinde ve Trabzon - Erzurum yolunun köp- rübaşı ile Zigana mevkii arasında iki, Kelkit - Erzincan yolunda bir ki ceman üç adet 12 tonluk Ruslardan metrük (6750) lira bedeli ile 1/12/931 tarihinden 21 gün itibaren müddetle münakasaya konulmuştur. Tenzilât yapmak ve fazla tafsilât almak istiyenlerin Gümüşane Nafia Başmühendisliğine müracaatları ilân silindirlerin