19 Aralık 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

19 Aralık 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Sahife 4 Dün maç yapılamadı Dün yerlerin karlı ve çamurlu olması münasibetile şehrimizde spor faaliyeti olmamış, yapılması lâzım gelen futbol maçları geri bırakılmıştır. izmirde lik maçları Izmir, 18 (A.A. ) — Alsancak spor sahasında lik maçlarına de- vam edilmiştir. Sabahleyin ikinci takımlar karşılaştılar; Şarkspor, Altay takımını 2-0 ve Altınordu takımı Buca takımnı 6-2 mağlüp ettiler. Öğleden sonra aynı klüplerin birinci takımları karşılaştılar. Ilk oyun Altay - Şarkspor arasında idi. Altay takımı maçı 6-0 kazandı. Bundan sonra Altınordu ve Buca takımları çarpıştılar. Hava- nin yağmurlu ve sahanın çamurlu olmasından dolayı oyun pek zevk- siz bir şekilde cereyan etti. Neticede Altınordu 2-1 müsaba- kayı kazandı. Ispanya - Irlanda maçı Londrada lügiliz milli takımına karşı büyük bir hezimete uğrıyan Ispanyol milli takımı Dublin şeh- rinde Irlanda milli takımı ile oy- namış ve sıfıra karşı beş sayı ile galip gelmiştir. Voleybul maçları Istanbul 18 (A.A.) — Voleybol hey'etinder tebliğ edilmiştir: 1932 Voleybol Mıntaka Birin- ciliklerinin o Galatasaray kulübü lokalında icrası takarrür etmiştir. Mezkür Biriucilik müsabakala- roa bu sene iştirak edecek ku- löplerin 22 Kânunuevvel 1931 Salı günü saat 17 de vukubula- cak Hey'etimiz içtimama fikstür tanzimi için salâhiyettar murah- haslarmı (ogöndermaleri (o tebliğ olunur. Yunanlılar hazırlıkta Viyananın birinci sınıf profsyo- Del takımlarından (Wacker) Pire, Atina ve Selânikte muhtelif maç- lar yapmak üzere Yunanistana bareket etmiştir. Wacker Atinada 25 - 26 - 27 tarihlerinde Panatinaikos, Enosis, Olimpiyakos, takımlarile oynana- caktır. Bu tarihler Galatasaray-Fener mubtelit (takımının oOOlimpiyat tarafından (İstanbula (getirilen Pragın meşhur Slavyası ile maç yapacakları tarihlere tesadüf eder. Demek oluyor ki Yunanlılar da bize karşı çıkmadan evvel kuv- vetlerini Wacker gibi Viyananın iyi futbol oynıyan bir takımile ölçeceklerdir. Garip bir itikat Bursa 18 — Dün gece (Kurt- oğlu mezarlığında) metruk bir çocuk görüldüğü haber verilmiş; müddeitumumilikçe yapılan tahki- kat neticesinde bu çocuğun oraya terkedilmiş olmayıp hasta olması dolayısile (garip bir itikada tebaan) bir müddet mezarlıkta bırakılma- sile bu hastalığın geçeceği zanne- dilmiş olmasından ileri geldiği anlaşılmıştır. Meğer çocuğun anwesi de biraz ileride bekliyormuş. Izmirde afyon satışı Izmir 18 (A.A) — 931 senesi afyon mahsulü haziran ayında gelmişti. O günden itibaren teş- rinisani nihayetine kadar altı ay zarfında satılan afyon 82869 okkadır. Musul petrolleri Adana 18 (A.A.) Musul petrollerinin Deyrirzor tarikile Ta- rablusşam sahiline kadar temdit edilecek boru ferşiyatına nezaret etmek üzere ecnebilerden mürek- kep bir mühendis grupu Helebe Tütün almıyacak mı Çekslovak konsolosu çıkan şayia hakkında ne diyor? Ithalâtın tahdidi üzerine Çeks- lovakyanın artık bizden tütün almıyacağı şayi olmuştu. Bu me- sele hakkında Çekslovak konso- losu M. Papernek demiştir ki: “— Bu haberi ben de gazete- lerde okudum. Resmi ve hususi hiç bir malümatım yoktur ve buna ibtimal de vermek istemiyorum. Bugüne kadar ne Prag'dan ve ne de Ankara'da sefaretimizden hiç bir tebliğ almadım. Fakat Prag'a mektup yazarak malümat istedim. Türkiye ile Çekoslovakya ara- sında muvakkat bir ticaret muka- velesi vardır. Bu mukavele muci- bince Çekoslovakya hükümeti reijisi her sene Türkiye'den iki mil- yon kilo tütün almağı taahhüt etti. Halbuki Çekoslovakyanın Türki- yeden aldığı tütünün senevi mik- darı bazen beş milyon kiloya kadar çıkmaktadır. Son zamanlarda (hazırlanan kat'i ticaret mukavelesi Türkiye B.M. meclisi tarafından tasdik edilmiştir . Mukavele Çokoslovakya'da da meclise verilmiştir... Bu günlerde orada da tasdik edilecektir. Yeni mukaveleden sonra iki memleke- tin ticari münasebatı daha ziyade inkişaf edecektir. ,, Prag 18 (A.A) — Mecis Tür- kiye ile olan ticaret muahedena- mesini ikinci okunuşunda kabul etmiştir. Üç eczaci cemiyeti birleşti Dün Türk Farmakoloğ birliği ile Türkiye eczacıları cemiyeti ve ecza tacirleri cemiyeti azası Halk evinde müşterek bir ictima aktetmiş- tir. Ictimada üç cemiyetin birleş- mesi kararlaştırılmıştır. Neticede haysiyet divanına Ah- met Refik, kaymakam Salih, Hü- seyin Hüsnü, Hasan Rauf, Mustafa Nevzat beyler. Eczane sahipleri encümenine: Ziya Nuri, Haydar, Ali Kemal, Feyzi, Nizameddin beyler. Lâboratuvar sahipleri encüme- nine: İsmet, Hulüsi, Niyazi, Münir Şahin, Cemal beyler. Ecza depoları encümenine: Necip, Ali Rıza, Memduh, Cemal, Âdil beyler seçildiler. Memurlar encümenine: Salâhad- din, Muzaffer, Tevfik, Cemal, Yusuf beyler. Muavin, mesul mü- dür ve serbest çalışmalar encü- renine: Seniha hanım, Hamdi, Hasan, Halit, Afif beyler intihap edildiler. Bir Efgan prensi şehrimizde evlendi Şehrimizde (tahsilde bulunan Efgan ailei kralisinden sabık kraliçe Süreyya hanımın biraderi Efgan ordusu süvari yüzbaşısı Abdü Tavap Tarzi Mahmut han ile mütekait bahriye kıdemli yüz- başısı Faris beyin kerimeleri Za- kire hanımın akitleri evvelki ak- şam Taksimde Park otelinde kalabalık bir davetli kitlesi hu- zurunda tess'it edilmiştir. Davetliler arasında Amanullah Hanı müteakip kısa bir müddet Krallık yapmış olan Inayetullah Han, sabık Kraliçe Süreyya hanı- mın kayin valideleri, eski sefir Gulâm Nebi Han ve Efgan sefiri Sultan Ahmet Han ve sair zevat hazır bulunmuşlardır. Tahranda bir idam Tahran, 18 (A.A.) — Gazete- ler, devlete karşı suikast cürmün- den dolayı askeri mahkeme tara- fından mahküm edilen sabık mu- sevi meb'us Hayim'in idam edil- gelmiştir. a A ZERRE Akşam GLOR YA'da Bu akşam BUYUK GALA “MÜTTEHEM KALKINIZ, filminia unutulmaz mümessilesi GABY MORLAY ve VICTOR FRANCEN SEVGiDEN SONRA Şık ve lüks filminde. Bu eser, “Koenigsmark, fil- mini sahneye vazeden LEONCE PERRET tarafından vücuda getirilmiştir. İlâveten: MiCKEY MOUSE ŞIK SİNEMA CURMU MEŞHUT HENRY GARAT, BLANCHE MONTEL tarafından temsil edilmiş tekmili sözlü büyük operet filminin Transızca kopyesi. Nazarı dikkate: Bu filmin yalnız 6,1/2 matinesinde Lilian Harvey ve Willy Friteh tarafından temsil edilen Almanca kopyesi gösterilecektir. an Bugün EREN, MİLLİ sinemada 2 sözlü, şarkılı film birden: PARiSLi KAHVECİ Günün en sevimli artisti MAURİCE CHEVALİER'in fransızca sözlü, şa fevkalâde eğlenceli filmi ile MEÇHUL KATİL Sözlü, şarkılı sergüzeşt filmi. Matineler: 2,5-4,5 suvare 9,5 Bugün akşam saat 21,30 da İstanbul Belediyesi Doktor ihsan | ŞehirTiyairosu komedi 3 perde ln E Yazan : Fodor Lâszlo Tercüme eden: Hazım ve N. Kemal Yakında : ONLAR ERMİŞ TN MURADINA Cumartesi ve pazar günleri tenzilâtlı halk gecesi Altı yaşından aşağı olan çocuklar tiyatroya kabul edilemezler Radyo 19 Kânunuevvel Cumartesi Istanbul — 18 gramofon, 19,30 Türk musikisi” 20,30 Muhtelif, 21 Türk musikisi, 22 orkestra. Berlin - (1635 m.) — 17,05: Ruhi musiki, 17,35 Hamburg'dan, Çay zamanı musikisi, 18,35 Muhtelif, 21,05 Muhtelif milletlerin dans havaları, Müteakıben Gerhard Hofman caz takımı. Budapeşte (550 m.) — 18,05 Edebi musahabe, 19,05 Balâlayka kon- seri (Rus halk şarkıları) 19,55 Musaha- be, 20,30 Opera mevzuuna dair izahat, 20,35 Büyük operadan naklen bir opera temsili (sim (bildirilmiyor) Sonra sigan konseri, Viyana ( 550 m.) — 18,40 Yohan Ştraus'un eserlerinden ve o zamanki operetlerin eserlerinden parçalar, 19 Mu: sahabe. 19,35 piyano - keman sanatları. 20,20 Musahabeler. 21,05 Birer perdelik iki operet Offenbah'ın « Dorotea > müte- akıben Leo Fal'in < Brüderlein Fein > isimli operetleri. 23,20 Frank Fox caz bandı (muganni Gros iştirakile). Roma (4iim.) — 18,30: Seda konseri ders ve musahabo 22 <la Fi aminga > ve «Yedi şarkı» ismindeki iki musikili temsil 24 Son haberler. Bükreş (394 m. ) — 13 Gramofon 11 Keza 17 Talebe neşriyatı 18,05: Askeri musiki, 19,15: Hafif mu 21,05 radyo orkestrası, 21,50 Ça vski Pişek'in eserlerinden konser, Romen musikisi. Sahte vesika satanlar Sahte vesika tanzim (ederek ötekine berikine satmak cürmün- | den maznunen Mustafa, Ferman | ve Hakkı isimlerinde üç kişi hakkında uzun müddetten beri adliye tahkikatı yapımakta idi. Istintak dairesi bu tahkikatı ta- mamen ikmal etmiştir. Tahkikat diğini yazıyorlar. | evrakı mahkemeye (verilmiştir. | eğ öte şeş ŞE a aym rm KISA HABERLER İl Nuri paşa dün de gelmedi Tayyare ile şehrimize muvasalatı beklenen Irak başvekili Nuri paşa dün de gelmemiştir. Havalar son günlerde bozuk gittiği için, Nuri paşanın tayyare ile gelmekten vaz geçmiş olaması da muhtemel- dir. Bu takdirde pazar günü trenle şehrimize gelmesi |beklene- bilir. * Mısır bizden kumaş satın alacak — Mısır hükümeti Türk kumaşlarının sağlamlığını nazarı dikkate alarak memleketimizden kumaş mübayaasına karar ver- miştir. Bu mübayaatın mühim miktara baliğ olacağı anlaşılmak- tadır. »* Ramazan yaklaşıyor — Ev- kaf idaresi, ramazan yaklaşması münasebetile Beyazıt camii avlu- sundaki setleri kiraya vermeği kararlaştırmıştır. Bu hususta bir müzayede açılmıştır. Yarın ihale edilecektir. x Balıkesir'de bir köpek onbir kişiyi ısırdı — Balıkesir'de birkaç gün evvel bir köpek kudurarak on bir kişiyi ısırmıştır. Köpek tarafından ısırılanlar berayi tedavi şehrimize gönderilmişlerdir. Balıkesir belediyesi sokak kö- peklerinin itlâfı için faaliyete geçmiştir. »* Zavallı bir adam kudurarak öldü — Bundan bir müddet evvel Edirne'de bir köpek tarafından ısirılan ve bilâhare kuduz alâimi gösteren Edirne'li Mehmet efendi, berayı tedavi Edirne'den şehrimize gelirken trende kudurmuş ve vefat etmiştir. » Moskova sefirimiz gitti — Bir müddettenberi şehrimizde bu- lunan Moskova sefirimiz Hüseyin Ragıp bey dün ekspresle ve Berlin yolile memuriyet mahalline hareket etmiştir. X* Opera cemiyetinin konseri— Yeni teşekkül eden Opera cemi- yeti dün ilk konserini Alay köşkündeki güzel sanstlar birliği konser salonunda varmiştir. Opera cemiyetinin dünkü kon- serinde san'atkârlar beynelmilel bir çok meşhur parçaları teganni etmişlerdir. Bunlardan bilhassa tenor Awi bey (Rigoletto) yu türkçe olarak çok güzel söyle- miştir. Bundan başka Celile Kenan H.da R. Korsakoff'un (Chant Indou) sunu omuvaffakıyetle ta- ganni etmiş ve çok alkışlanmıştır. Gazinoda kavga Geçen gece Hürriyeti ebediye tepesinde bir gazinoda Fehmi isminde birisi Zoiça ismindeki metresi ve diğer bir arkadaşile beraber içki içerlerken latarnada çalına bir hava yüzünden gazinocu ile kavga etmeğe başlamışlardır. Kavga büyümüş, gazinonun içerisi altüst olmağa başlamıştır. Bu sırada jandarma devriyeleri yetişerek kavgacıları yakalamış- lardır. Hep beraber giderlerken yolda Fehmi ile arkadaşı bir fırsatını bulup jandarmaların elinden kaç- mışlardır. Bir müddet sonra bu iki firari kavgacı yakayı kurtara- mıyacaklarını (anlayınca kendi kendilerine karakola giderek tes- lim olmuşlardır. re NN va MAJİKE SİNEMASI Yarın iki buçuk matinesinden itibaren : HANIM SiNEMA YILDIZI OLUYOR MARGUERITE MORENO ve MOUSSİA fransızca büyük komedi. Jb! vee SERSERIİi CAMBAZ MİLTON SİLLS Büyük sözlü ve şarkılı film. ANTALYAYA İY AE AYLA 19 Kânunuevvel 1931 Mübadele işi M. Rivasın şayanı dikkat sözleri Muhtelit mübadele komisyo- nunda bitaraf âzâdan M. Rivas bir kaç ay süren mezuniyetten sonra şehrimize gelmiştir. M. Rivas! hükümeti tarafından bir sefirliğe Beni tayin edildiğinden yakında istifası ederek Istanbuldan ayrılacaktır. Bitaraf âzâ, komisyonun faaliyeti hakkında şu sözleri söylemiştir: “— Buradan gitmeden evvel İİ! evrakın sür'atle tetkiki için bazı fi usuller ihdas etmiştim. Fakat büro her nedense benim müfa- rakatim esnasında bu usulü bıra- karak kendi istediği gibi çalış- mıştır. Bu sefer buraya avdetim- de giderken bıraktığım henüz halledilmemiş dosyaları gene hiç !! neticelendirilmemiş (obir Ohalde buldum. Halbuki tavsiye ettiğim usul takip edilseydi büronun bü- tün işleri bu sene bidayetine kadar mutlaka biterdi. velce söylemeleri lâzımdı. Bugün tatbik edilen usullerle büronun faaliyetinin haziran ni- hayetine kadar da bitmesi müş- küldür. Bu müwasebetle izahat almak üzere heyeti umumiyeyi pazar günü için içtimaa davet ettim. Heyeti umumiye bu mesele hakkında bir karar verecektir., X Ağrdağı Oo maznunlarının davası — Adanadan bildirildiğine göre, Ağrdağı (o maznunlarının muhakemesi uzıyacaktır. Bir kısmına ait evrak, henüz Van ve Ercişten gelmemiş- tir. Maznunlardan 91 i hafif ceza- lılar kısmına yerleştirilmiş, diğer- leri de boşaltılan ağır cezalılar £ kısmına konulmuşlardır. Maznun- ların sıhhi vaziyetlerinin iyi olmasi için lâzım gelen tedbirler alınmak- tadır. İçlerinden (o yalnız barsak iltihabından ölmüştür. Son postanın asılsız bir haberi Izmirr, 18 (A.A.) — Son posta gazetesi üç gün evelki nüshasında Iktısat ve tasarruf cemiyeti İzmir şubesinin ibtilâf dolayısile 7500 lira sarfettiğini yazmıştı. Bu neş- riyat tamamile hilâfı (hakikat olup merkezin son derece iktisat | ve tasarrufa rlayet ettiğini ve efkârı umumiyeyi mugalataya düşürdüğü; için gazete ile muhabiri hakkında müddeiumumiliğe müracaat edile- | ceği iktisat ve tasarruf cemiyeli Eğer usulü beğenmedilerse bunu ev- bir müddet daha, birisi k | r i k Izmir merkez heyetinin müracaa- | tana atfen vilâyet makamından bildirilmekle bu haber tekzip olunuyor. Suriyede intihap Adana 17 (A.A ) — Suriyede 52 si müslümanlardan ve 14 muh- telif unsurlardan olmak üzere 70 mebus intihap olunacaktır. Demiryolu kazası Bombay, 17 (A.A. ) — Büyük Pöninsulaire Indien kumpanyasının bir yolcu treni Bombaya 60 kilo metro mesafede kâin Titvala yakınında yoldan çıkmıştır. Loko- motiften başka bütün vagonlar yerlerine konmuştur. Bir ewet, telef olmuş bir yolcu © ağır surette yaralanmış ve yolcu- lardan bir kısmı da hafif bere | ler içinde kalmıştır. GTESEE SEREZ >