19 Aralık 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

19 Aralık 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

19 Kânunuevvel 1931 Greta Garbonun muvaf- fak olmasının sırrı nedir? “Ben içimden ağlar, içimden güler, içimden sevinirim...,, Greta Son günler zarfında Greta Gar- | budan gene sık sık bahsediliyor. Isveçli artistin Amerikadan Avru- paya geleceği, Almanyada filim çevireceği söyleniyor. Bu müna- sebetle artistin san'at hayatı hak- | kında'uzun yazılar yazılmaktadır, Belki sizde dikkat etmişsinizdir. Greta Carbo rol yaparken yüzü- nün çizgilerini hemen hemen biç değiştirmez, yahut pek az değiş- tirir. İsveçli artistin çebresi bir filimde nasılsa ötekinde de öyledir. Greta Garbo bir çok filimlerde ayni çehre ile karşımıza çıkar. Fakat buna rağmen canlandırdığı tipler tamamile başka başkadır. Greta Garbo aynı çehre ile bazen bir fahişe olur. Bazen müşfik bir anne olur, bazen esrar- engiz bir kadın olur, bazen güzel bir casus olur, bazen durğun güzel bir dul olur, bazen aşkını | İtiraf edemeyen bir genç kız olur. Çehresi aynı çehredir. Fakat temsil edilen tipler tamamile bir- birinden ayrıdır. Greta Garbo aynı çehre ile, hatta aynı makyajla bu başka başka şahsiyetleri bu kadar kuv- vetle nasıl temsil ediyor?. Bunun sebebini artistin şahsiyetinin esra- rengizliğinde aramak lâzımdır. Greta aynı makyajla ve yüzünün hatlarını değiştirmeden bu işi na- sıl yaptığını şöyle anlatıyor: — lik büyük filmimi çeviriyor- dum. Henüz acemi bir müptedi idim. Bir sahnede sevinmem lâ- zım geliyordu. Rejisör bundan memnun değildi. “İnsan hiç bir şeyin| farkına varmıyor, yüzün hiç bir sevinç eseri göstermiyor,, diyordu. Ben “Halbuki içimden çok seviniyorum,, dedim. Buna herkes gu Matlaka sırıtmamı istedi- . Yüzümü gerdim. Ve çek gayri tabii bir şey oldum. Ben kalbimde hissederim, diğer taraftan rolüme çalışırken o şah- Esrarengiz kadın | İ ten sonrada şunu ilâve ediyor: siyeti oadamakallı (benimsemek A EY Garbo için uğraşırım. Günlerce mesai sarfederim. Hattâ daha tuhafını söyliyeyim : “ Anna Karanin ,, rolünü yapa- cağım zaman, ilk defa olarak yüzüm anne hissini ifade ede- | cekti.. Ben bu hissi ifade edebil- mek için hakikaten anne olmak lâzım geleceğini zannediyordum. Lâkin “çocuğum,, rolünü yapa- cak olan küçüğü o kadar sevdim ki, derhal bir çocuğu sevmek, ve onu kaybetmek ne demek oldu- gunu anladım. | Bir kadının taşıyabileceği yüz- lerin en güzeli ve kıymettarı “annelik yüzüdür. Ve ben bunu perde üzerinde olsun taşımış olmakla iftihar ederim..., Greta Garbo bunları söyledik- “Aynı makyajla muhtelif rolleri temsil edebilmemek sırrı budur: Ben rollerimi kendi içimle hazır- İarim: İçimden ağlarım, “içimrlen gülerim, içimden sevinirim..., Işte Greta Garbonun sanatin- deki sır budur. Mamzel Nituş Bu hafta Artistik ve Hpera si- nemasında Mamzel Nituş oynamak- tadır. Bu filmin Almancasını Anni Ondra Fransızcasını da Janie Ma- res temsil etmiştir. Filmin mevzuu şudur: Nituş güzel, şen kız. Kırlanğıç- lar manastırında okuyor.. Bir gün manastıra Nituşun ebeveyninden bir mektup geliyor. Bunda genç kızın evlendirileceği için kendisinin Parise gönderilmesi bildirilmekte- | dir. Manastır idaresi Nituşu erga- | nuncn Selestin ile birlikte yola çıkarılıyor. Selestin dindar görünen bir a- damdır. Fakat bir tiyatroda hafif meşrep bir öperetin bestekârıdır. O gece Selestinin öpereti oyna- yacaktır. Erganuncu genç kın tutar, | evlendirmek Bu hafta Elhamra sinemasında | “Gel boşanalım,, filmi gösteril- mektedir.Bu filimde Clara Tanbour Alice Cscöa ve Henry Garat oynamaktadır. (Filmin mevzuu şudur: Andre güzel bir delikanlıdır. Genç karısı Kolet üzerinde büyük bir nüfuzu vardır. Diğerlerinden madam Şavan da güzel bir kadın- dır. Kocası M. Şavan'nın üzerinde büyük bir nüfuzu vardır. Andre ile madam Şavan, aralarında büyük bir aşk olma- dığı halde beraber kaçmağa karar veriyorlar ve kaçıyorlar. Halbuki Es ki aşkın tesiri Ramon Novarro filim hayatından çekilmiyor Artist, filim çevirmeği bıraktığı zaman bir manastıra kapanacak Andre karısı Koleti sevmektedir. | & Kolet ile M. Şavan iki kaçakları | buluyorlar ve onlara: — Derhal boşanalım, siz biri- birinizle evlenin, bizde biribiri- mizle evleneceğiz.. Bu söz üzerine âşıkların akılları başına geliyor. Biri kocasını, öte- kide karısını hâlâ sendiklerini anlıyorlar. Ve derhal yuvalarına dönüyorlar. Fakat bu sefer M. Şavan karısına, madam Kolet te kocasına hâkim oluyor. Sevgiden sonra Bu hafta Glorya sinemasında “ Seygiden sonra, filmi gösteril- mektedir. Mevzuu şudur: Muallim Pierre karısının kendisine ihanet ettiğini biliyor ve bir işçi kızile sevişiyor. Kocasından ayrı yaşa- yan madam Pierre âşıkından gebe kalıyor. Ayni zamanda işçi kızı Cermaine de gebedir. Pierre bir rezalete meydan vermemek için tekrar karısı ile barışıyor. Madam Pierrre ile Cermaine ayni günde doğuruyorlar. Pierre çocukları değiştiriyor. Karısına (EB hissettirmeden kendi o çocuğunu eve getiriyor. Bir gün Pierre Filminden bir sahne öteki çocuğa fena muamele edil- diğini görüyor. Onu da eve geti- riyor. Karısına kabul ettiriyor. Kadın istibza ile, gülüyor: — Bu çocuğun senden olduğuna emin misin?. O işçi kızı seni alda- tabilir!. Çocuğun yüzünde ne olduğu belirsiz. bir ifade var. diyor, Pierre cevap veriyor: — Belki... Hakkın var!. tiyatroya göl . Yıldız rolünü yapan artist aksi gibi hastalan- mıştır. Nituş bu rolü Manastırda Selestinden oöğrenmiş, ezberle- miştir. Erganuncunun ısrarı üzerine sahneye çıkar ve görülmemiş derecede muvaffak olur.. Ve bu esnada da Şantriyü isminde genç bir milâzımla tanışır... derhal sevişirler. Nituş telâştadır. Öyleya şimdi | bir adamı seviyor.. Halbuki ebe- veyni onu başkasile evlendir- mek istiyor.. Fakat genç kızın telâşı boşa çıkar. Ve biraz sonra öğrenir ki ebeveyninin kendisile istediği adam da | genç mülâzimdan başkası değildir. İLEN LE Iki genç | Ramon Novarronun son Geçenlerde Hollivuttan gelen bazı haberler meşhur sinema artisti Ramon Novarronun artık filim çevirmiyeceğini bildirmekte idi. Şimdilik bu haberin aslı yok- tur. Çünkü Metro Goldvin şirketi Ramon Novarroya üç büyük senaryosu vermiştir. Hangisinde | oynamağı arzu ederse, onu çevir- meğe başlıyacaktır. Ramon Novarro filim çevirmeğe başlıyalı beri şöhreti mütemadi- yen yükselen yegâne artisttir. Novarro pek gençken memle- keti olan Meksikadan Nevyorka gelmiş tiyatrolarda şarkı söyli- yerek, nümero yaparak hayatını kazanmağa gayret etmiştir. Ramononun Meksikadaki ailesi çok kalabalıktı, ve kendisinden yardım bekliyordu. Delikanlı ge- celeri tiyatroda şarkı söyler, gün- düzleri de lokantalarda garsonluk ederek kazancını arttırmağa çalı- şıyordu. Bu sırada sinema aklına gelmiştir. Bunun üzerine cebindeki bir kaç para ile Hollivuta gitmi, çeh- resinin güzelliği ile bir kaç reji- sörün nazarı dikkatini celbetmiş- | tir. lik çevirdiği bir kaç filimdeki İ rolleri üçüncü derecede olduğun- dan şöhret bulamamıştır. İ O sırada çevrilecek olan (Ben- İ Hur) filmi için baş rolü yapacak İ bir artist aranıyordu. Bu artistin İ çebrece güzel, siyah saçlı, kara gözlü, mütenasip vücutlu olması elzemdi. Seçilen artistlerin hiç birisini rejisör beğenmemiş ve İ mibayet bir kaç defa gördüğü İ Ramon Novarroyu hatırlamıştır.Bu gencin rolü başarabileceğine iti- mat edememekle beraber tecrübe resmi ismindeki ve çok sevdiği Chigulto köpeği edilmek üzere Ramonuyu bir kaç sahne çevirmeğe davet etmiştir. Tecrübede muvaffak olan Ra- mon, filim bittikten sonra dehşetli bir şöhret kazanmıştır. Her gün binlerce kadından gelen mek- tuplarda kendisi ile evlenmek için teklifler yapılmakta idi, Ra- mon bunların biç birine ehemmiyet vermemiş, ilk kazandığı para ile Beverley Hillde bir ev yaptırmış, tatil günlerinde sesini terbiye etmek içiu mütemadiyen çalış- mıştır. Ramon Novarro bir çok filim çevirmiş, fakat asıl emeli sesinden istifade etmek olduğu için sine- mayı terkederek opera oynamağa niyet etmişti, Berlinde (Romo ve Juliyet) operasını oynamak üzere müzakerede iken sesli filim mey- dana çıkmıştır. Sesli filim çevir- İ meği sahneye tercih eden Ramon, ilk filim olarak (Çıplak âşıklar) da oynamıştır. Sesinin güzelliği ve bu filmde söylediği şarkılarla bütün dünyada tanınmış, sonra (Impera- torun mülâzimi) ( Sevil şarkıcısı ) filimlerini çevirmiştir. Doroty Jordan ile çevirdiği bir | filmden sonra Greta Garbo ile (Mata Hari) yi bitirmiştir. Yeni çevireceği filmler için Novaroya haftada 8000 dolar ücret verilecek- tir.Ramon Novarro filim çevirmek- ten bıktığı zaman bir manastıra çekileceğini her zaman söylemek- tedir. Bunun sebebi vaktile sev- diği genç bir kızın denizde boğu- larak ölmesi imiş. O zamandan beri Ramon gayet münzevi bir hayat yaşamaktadır. Novarro çok dindar olduğu için bir manastıra çekilmesi tabii görülüyor.