31 Aralık 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

31 Aralık 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

> Sahife 6 Fıkralar Tebrik Bn geceyi masrafsız geçiren kocalara 1932 ne kutlu... Köcalarını masrafa sokup eğle- nebilenlere de ne mutlu! Evde kalanlar Bir hasis dostuma sordum.. — Yıl başında ne yapacaksın? — Hiç azizim ben para sarfet- | mekten hazzetmem, evimde otu- racağım.. Bir cömert dostuma sordum. — Yıl başında artık bol bol gezersin değil mi? — Hayır, dedi evimde otura- cağım çünkü gezecek param yek. Iskonto Küçük Moiz babası Salamonun yeni senesini tebrik eder. Sala- monun neşesi vardı oğluna bir lira verdi. Moiz düşündü. — Baba gelecek seneyi de bugünden tebrik etmeme razı olursan, vereceğin ikinci liradan sana yüde on iskonto yaparım.. Sarılan — Azizim, yıl başı gecesi boy- i numa sarılmasın mı... — Sevgilin mi? — Hayır, alacaklım. Sebep — Kocanla yine barışmışsın !.. — Evet — Yaptıkları için tarziye ver- di mi? — Tarziye vermedi fakat yıl başında hediye versin diye ba- rıştım. Kopuk Iki serseri konuşuyordu : — Bu gece nerdesin | — Köprü altı palasta. — Ben senden iyiyim, yorgan palastayım | Sahte — Selma hanım efendinin inci gerdanlığı sahte imiş.. — Nereden anladın? — Bir kaç gün evvel kaybet- mişti, bulup kendisine getirmişler, hakiki inci olsaydı getirirler miydi? Özür Hanım ahçıya çıkıştı... — Bu nasıl et, safi kemik. — Hakkınız var hanımefendi, fakat kabahat benim değil. Ka- saba da söyledim ya eğer ken- dim için almış olsaydım getirir başına atardım; dedim. a Şe Yeni sene geliyor Kadehler şıkırdasın, Yeni sene geliyor.. Güzeller fıkırdasın; Yeni sene geliyor.. Çift çift öpüşen g Yeni sene geliyor.. Hanımefendiler müjde : Bu gce on ikide Dünyayı gülşen görsün; İnsanları şen görsün, Vakıt geçsin hayfhayla; Eğlenceyle, alayla; Çınlasın kahkahayla, Yeni sene geliyor.. IMSET örsün; bir yaş daha... gençleşeceksiniz | 31 Kânunuevvel 1931 Nükteler Saat Matbaada sordum. — Saat kaç!.. Vâlâ cevap verdi. — Tam üç Cemal Nadir Itiraz etti: — Iki buçuk Hilâli güldü: — Yanlış üç buçuk Selâmiye sordum — Ya senin saatin ?.. — Ben saat taşımam — Neye?.. — Vaktimi şaşırmaktan kore karım. si Çam Imsete sordum: — Noel gecesi için çam hazır- ladın mı? — Hayır, devirdiğim çamları düzeltmekten vakit bulamadım kil 8.0.8 Adam sahilde saçını yolarak haykırıyordu : — Yetişin... Imdat!.. Bir kayıkçı geldi: — Ne var, ne oluyor? — Karım denize düştü, boğus luyor, su diz kapaklarına çıktı... — Öyleyse vakit var, kurtarırız, su diz kapaklarındaymış... — Evet amma başaşağı düştül Sebehi — Bugün içi para dolu bir cüzdan buldum. — Sahibine iade ettin mi? — Yok. Etseydim bana belki bahşiş vermezdi.Ben kimeyi nankör etmek istemem! Talih Bir şangırtı oldu. Hanım ses- lendi: — Gene ne kırdın? — Bardak efendim. Amma talihim varmış, iki parça oldu. — Bnnun talih neresinde? — Tuzlanbuz olursa parçalarını toplamak güç olur! Nezaket Annesi küçük Halüğa bir elma verdi.. — Bunu kardeşinle (o beraber pay edip yiyin, fakat sen karde- şinin payını verirken nazik dav- ranıp küçük parçayı kendine almalısın. Halük düşündü: — Kardeşime verseydin de o pay etseydi olmaz mıydı.. başını — 1931 gidiyor, arkasından ne yapacaksınız? — Yuha diye bağıracağım | ——— — BACAKSIZ Yanıma yaklaş hemen, Durma aman bacaksız!.. Etrafta yok, hiç gören; İşte zaman bacaksız !.. Zevkini şimdi bildim.. Hem sevdim, hem sevildim; Öpmek için geldim, Seni bir an bacaksız|.. Güzel yüzün sarışın, Belirsiz senin yaşın; Boynuma tırmanışın Ne de yaman bacaksız !.. Seni pek çok severim, .Sen de beni sev derim, Yanındır benim yerim Aman can can bacaksız / Geliyor bak haminne; Görmesin seni, gene.. Ceketimin cebine Girde, saklan bacaksız !.. IMSET KAPISINDAN Bir sarışın kız çıktı, Komşumun kapısında.. Bu sabah, yalnız çıktı Komşumun kapısından.. Rasgelmedim eşine, Anladım, o da teşne.. Hemen düştüm peşine; Komşumun kapısından.. İçerde fiskos oldu; Dediler, işte buldu.. Yaşa sesi, duyuldu Komşumun kapısından.. Eyvah dedik satıldık, Sonra güldük katıldık Bir ses duyduk atıldık, Koşmunun kapısından.. Kaçırmadım yabana, Kısmetmiş meğer bana; Akşam girdik yan yana Komşumun kapısından.. IMSET — 1932 de sana höylerbi konak alacağımı a — 1931 den kalan apartman kirasını versen ç daha iyi olur ! —