31 Aralık 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

31 Aralık 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

EA Kİ İahl) Zn om 31 Kânunuevvel 1931 Sahife 7 | Anni i şoför Anni Ondranın çok neşeli bir filmi Bu hafta Elhamra sinemasında “şoför Anni, filmi gösteriliyor. Filmin baş artisti Anni Ondra ve Siegfrierd Arnodur. Filmin mevzuu şudur: Dişçi Jak Bravn bir kır kahve- sinde, harap bir otomobille devri âlem seyahatine çıkan Anni ye tesadüf ediyor. Kızı, Berline gelince kendisini ziyarete davet ediyor. Jak o sırada karısından boşan- mak için dava açmıştır. Kadın davayı kendi lehine hallettirmek üzere Jakın arkasına bir polis hafiyesi takmıştır. Günün birinde Anni Berline geliyor, Jakın evine gidiyor. Fakat dişçinin avukatı gencin aleykinde bir delil teşkil etmemesi için Anniye evden çikip gitmesini tavsiye ediyor. Anni tamam gideceği sırada Jakın zengin bir teyzesi geliyor. Genç kızı dişçinin zevcesi zanne- diyor. Onlara gözü önünde öpüş- | melerini emrediyor. Bir çok komik | vakalardan sonra teyze Anniyi çok seviyor. Jak zevcesinden ayrılıyor, iki genç evleniyorlar. X Kurt Gerron yeni bir filmin rejisörlüğünü deruhte etmiştir. Ufanın 1931-32 senesi progra- mında “ Şeytancık,, diye takdim edilen bu filmin adı degiştirimliş, ve yeni ismi “Mühletli aşk,, ol- | muştur. Bruno Duday'ın sinde çevrilecek olan bu filimin dekorlarının yapılmasına mimar Yubis von Basordy tarafından başlanmıştır. idare- | Rachelle Hudson Hollivutun en yeni ve en genç yıldızıdır. Hal ve tavrında bir çocuk saflığı bulunan bu genç artist çevirdiği filmlerde çok muvaffak oluyor. Genç yıldız iptida komediler çevirirken şimdi dram filmleri de yapmağa başlamış ve bunlarda da çok muvaffak olmuştur. Mis Hudson 18 yaşındadır. * İngilterede Nattingham şeh- rinde 3000 kişi Mahir büyük bir sinema yapılacaktır. Sinema- nın 1000 otomobil alabilecek !I büyük bir garajı da bulunacaktır. En büyük arzusu saray RA Paramount şirketinin genç artistlerinden Judith Wood en büyük emelinin Istanbulu gormek olduğunu Hollivut muhabirimize söylemiştir. Sevimli artist Eni saüassclalleğ elinde bir akşam nushası olduğu i nun! gayet eski model birer oto- ! ragmen bu iki İ cevabı vermişlerdir. i celbedeceklerine emindirler. pek meşhurdur. | | bir köpek taşır, köpeği bilenler Tanınmak için.. Sinema artistlerinin garip hareketleri Hollivutta sinema artistleri iki kısma ayrılırlar. Bir takımı her geçtikleri ve gittikleri yerde tanınmak, diğerleri ise hiç bir yerde tanınmamak için uğraşırlar. Nazarı dikkati celbetmek iste- yenler bazı garip vasıtalara mü- racaat etmektedirler. Con Cilbertin alelâde bir spor otomobili vardır. Fakat daima caketsiz, gömlekle otomobil kulla- nır. Gömlekleri de yalnız bir renktir: 7 mayi... Hollivut bulvarında ve Jine Streette tesa- düf edilen mavi gömlekli otomo- bilçinin Con Cilbert olduğunu herkes bilir. Nils Asthor ile Neil Hamilte- mebilleri vardır. Otomobil şirket- lerinin bir çok müracaatlerine artıst hep ret Eski model ve köhne arabaları ile nereden geçseler nazarı dikkati Ben Liyon daima bir yarış oto- mobili kullanır. Saatte 190 kilo- metro yapabilen bu otomobil ile Ben Lyon şehir haricinde süratle gider. Bu otomobilin şekli ve nar çiçeği rengi her geçtiği yerde BenLyonu hatırlatır. Rosetta Duncanın altın renkli yaldızlanmış otomobili Hollivutta Kovboy filmleri ile şöhret bulan Tom , Otamobili ni kapısı üzerindeki (o kocaman NM. harflerinin ve bir kovboy ilmi bulunması ile kendisini her yerde tanıttırır. Klara Bov otomobilini daima açık baş kullanırdı. Giderken otomobilin süratinden uçan kızıl saçları (Oherkese Klara Bovun geçmekte olduğunu ! bildirirdi. Nancy Carol daima yanında Nancy Carolu da tanımakta güçlük çekmezler. | » Fosc filim şirketi Fransızca filim cevirmek üzere Fransada studyolar yapmağa karar ver- mişti. İktisadi vaziyet o üzerine bundan vazgeçilmiştir. İ ten daha ucuza | teşekkül etmiştir. Her lisanda.. Berlinde büyük bir şirket işe başladı Sesli filim; ilk çıktığı zaman yapılan filimler münhasıran İngi- lizce idi. Iptidaları halk artistle- rin konuşmalarını işitebilmek için bu filimlere çok rağbet etti. Fa- ' kat bir az zaman geçince İngi- lizce konuşulmıyan memleketlerde | sözlü filimlere kimse gitmemeğe başladı. Bunun üzerine diğer lisanlarda da filimler çevrilmeğe başlandı, Bir filimi yalnız bir lisanda çevirmek çok masraflı olduğu çin bir müddet sonra ayni filmi | muhtelif artistler tarafından muh- telif lisanlarda çevirtmek usulü başladı. Bu suretle filimler nisbe- mal olmakla beraber gene çok pahalı idi. Nihayet bir filimi bir defa çevirt- mek fakat muhtelif lisanlarda ses ilâve etmek usulü bulundu. Bu usul son zamanlarda çok terakki ettiğinden Berlinde filim- lere muhtelif lisanlarda mükâle- meler ilâvesi için büyük bir şirket Şirketin bu işe mahsus stüdyosu, ses odaları vardır. Şirket ilk olarak “Iki kalp bir olunca.. , filmine Leh lisanında, “Viyananın şen kadınları, filmine fransızca, “Hayalin sonu,, filmine Italyança mükâlemeler ilâve et- miştir. Şirket teşkilâtını tevsi ettikten sonra bir filmi her lisanda gös- termeği temin edecektir. x* Belçikada Anvers şehrinde 3500 kişi alabilecek büyük” bir sinema inşa edilmiştir. Sene başı hediyesi? MEET AI e Skeets Gollagher Hellivutun belli başlı kemiklerinden biridir. Çok tabii bir surette oynayan bu arlist yeni senenin yaklaşması mün“- sebetile bir resmini çektirerek bize göndermiştir. Callagher Akşan karilerine yeni seneyi tebrik ediyor.