18 Ocak 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

18 Ocak 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Sahife 12 Hasan Zeytin Yağı: eğe en nefis yağıdır. Akşam 18 Kânunusani 1932 — n ve bütün dünyanın en İeZİZ Hastalıklarda içilir. Yemeklerde ve salatalarda lezzetine payan yoktur. Bu akşam saat 9 da Sanatkâr HAZIM BEY tarafından KARAGCOZ Memleketimizin en büyük müderris ve doktorların tavsiyo ettiği tıraş bıçağı 66TiMSAH Crocodile ) Marka tıraş bıçaklarıdır.. LONDRA BiRAHANESİNDE? Bayiinizden : Her vakit guuuuuzuz “Gui,, - “Gui 40 Fin,, - “Rex,, Çoraplarile “GE VE; iç çamaşırlarını ve büyük Fransız marka GASTON VERDİER kadın çoraplarını isteyiniz. SATILIK VE KIRALIK BİNA Sanayi ve Maadin bankasının Sirkecide, Yeni poslahane sırasında Türkiye malı olan bina kiralık ve satılıktır. Ticarethaneler için pek elverişli olan mezkür. bi Voyvoda caddesinde Türkiye Sanayi ve Maadin bi talip olanların Galatada, sına müra etm Maliye vekâletinden: Dolmabahçe kırtasiye deposunda müterakim 3000 çift 68x100, 1500 çift 57/82 eb'adında ambalaj tahtasile 5000 kilo ambalaj kâğıdı ve 1500 kilo çemberi uhdesine ihale olunan zat müddeti muayenesi zarfında bedelini vererek kaldırmadığından mumaileyh hesabına olmak üzere şehri halin 25 inci pazartesi günü saat 14 te Dolmabahçe kırtasıye deposunda tekrar pazarlıkla satılacaktır. Mabayaasına talip olanların teklif edeceği fiatın yüzde yedi buçuğu nisbetinde teminat akçasını müstashiben mezkür depoda müteşekkil satış komisyonuna müracaatları ilân olunur. Âli Ticaret mektebi .... k müdürlüğünden Salı ve Çumartesi akşamları verilen gece Kooperatif dersleri badema Perşembe ve Pazar günleri gösterilecek ve saaj 18 de başlıyan dersler 19 buçukta başlıyacaktır. : Maarif vekâleti Terzilik mektebi müdürlüğünden Mektebimiz sipariş) Atölyelerinde her nevi erkek kostümleri, kadın manto ve tayyörleri azami itina ile ucuz fiat mukabilinde dikilmektedir. Her gün öğleden sonra mektep müdürlüğüne müracaat. Adres: Sultanahmet Dizdariye mahallesi Telefon (22480) İ Devlet Demiryolları ilânıtı idaremiz matbaasında mevcut işler bir vaziyette 1 adet 57X82 ebadında kurufat ve yene ayni ebatta bir adet taş makinesi ile 40X30 ebadında bir adet pedal makinesi bilmüzayede satılacaktır. Müzayede 1/2/932 tarihine müsadif pazartesi günü saat 14 de Haydarpaşa matbaa müdürlüğünde icra kılınacaktır. Talip olanların her gün matbaaya müracaatla makineleri göre- bileckleri ve matbaa ile Haydarpaşa mağazasından da müzayede şeraitini müş'ir şartnameyi tedarik edebilecekleri ve müzayede günü ve saatinde matbaa müdürlüğünde hazır bulunmaları ilâu olunur. * Lokomotif Alev, Duman ve Regülâtör boruların kapalı zarfla münakasası 13 şubat 932 Cumartesi günü saat 15 te Ankara'da idare merkezinde yapılacaktır. Tafsilit Ankara ve Haydarpaşa vezmelerinde beşar lira mukabilinde satılan şartnamelerde yazılıdır. ş 2000M 3 çam kerestenin kapalı zarfla münakasası 6 şubat 932 Cumartesi günü saat 14,30 da Ankara'da idare merkezinde yapıla- caktır. Tafsilât Ankara Haydarpaşa veznelerinde beşer lira muka- bilinde satılan şartnamelerde yazılıdır. 7 « Pendik istasyonu büfesi bir sene müddetle ve aleni müzayede ile icar edilecektir. Müzayede 23.1.932 tarihine müsadif cumartesi günü saat 15 te yapılcaktır. Bu hususta fazla malümat almak istiyenlerin Haydarpaşa gar mü- dürlüğüne müracaat ederek buna müteallik şartnamelere 15 kuruşluk pul yapıştırıp imza etmeleri ve iki yüz lira teminat akçesile tarihi müzayedede Haydarpaşa İşletme müfettişliğinde hazır bulunmaları lüzumu ilân olunur. San'at sahibi aranıyor Maarif vekâletinden Meslek mekteplerinde mobilya ve bina doğramacılığı ve bir de soğuk ve sıcak demircilik muallimliklerini mükemmelen yapabilecek iktidarda, nazariyatı, resim bilgisi ve ameli melekesi çok kuvvetli, Türk tabiiyetinde sanatkârlara ihtiyaç vardır. Talip olanların tahsil ve sair vesikaları ve 4,5 X 6 fotoğrafları ile tahriren Maarif vekâletine müracaatları, P Türkiye'n; O n klişecilik, Bakır, bir atelyesidiy. >< Siparişler sizi hayrett a en Türkçe okumak yazmak bilen efendiler şu zirdeki ilimlere malik olarak, her hangi bankaya, ticarethaneye müracaat ederse maal- memnuniye kabul olunur. İlle şu dar zamanda boş gezmek, işsiz kalmak günah değil mi ? Çarşamba we Cumartesi günleri saat 16-18 ve akşam 18-90 ye kadar iki sınıf açılmıştır. Malümatı ticariye, ilmi hesabı ticari usülü defteri: Basita, muzaafa, pakradomar, Amerikan usulü ve bankacılık dört ay zarfında kâmilen tedris olunur. Son imtihanda muvaffak olanlara şehadetname verilir ve iş tedarikinde muavenet edilir, > Dersler 30 kânunusani Cumartesi başlıyor. Programı meccanen almak ve kayıt olmak için, her gün Beyoğlunda Amerikan sefa- rethanesi, yanında Amerikan Lisan ve Ticaret dershanesine müracat. Hususi dersler öğleden evvel kabul olunur. Agop Pakraduni 1932 Yılının Yeni Tertip BÜYÜK TAYYARE PİYANGOSU Şimdiye kadar yapılan tertiplere nazaran iştirak edenlere en müsait bir piyangodur. Çünkü bir tertip zarfında kazanmıyan hiç bir bilet o kalmıyacaktır. 1. ci keşide 11 Şubat 1932 dedir. Etıbba odası riyasetinden: Oda heyeti umumiyesi 22 kânunusani 1932 cuma günü Cağaloğ- lunda Halk evinde (sabık Türk Ocağı binası) içtima edeceğinden âzayı kiramın yevmi mezkürda saat 14 te teşrifleri rica olunur. Hudut ve Sahiller Sıhhat umum Müdürlüğünden: Izmir Emrazı istilâiye hastanesi için ve mezkür hastaneye teslim şartile 52 parça demir karyola, sandalya, yatak yemek tablası, ve çamaşır arabası aleni münakasa ile yaptırılacaktır. Talipler Istanbul- da Galatada Karamustafa paşa sokağında Istanbul limanı sahil sıhhiye merkezi levazım memurluğuna müracaat ederek şartname- lerini görebilirler. 25 K. sani 932 pazartesi günü saat on dörtte mezkür merkezde müteşekkil mübayaa komisyonunda ihalesi icra edileceği ilân olunur. Emniyet Sandığı Müdürlüğünden: Mehmet ve Süreyya beylerin 7613 ikraz numaralı borç senedi mucibince istikraz eyledikleri meblâğ mukabilinde sandığımız na- mına merbun bulunan Balatta Hocaisa mahallesinde Karanlıkmey- hane sokağında eski 12,12,12,12,12,12 ve yeni 16,18,20,5,7,9 numa- ralı ve iki yüz yirmi arşın arsa üzerinde biri körgir üç katta altı oda üç mutfak, daraça; diğeri kârgir üç katta dört oda iki sofa iki daraça bir dükkân ve diğeri iki dükkân ve kârgir üç katta altı oda iki sofa iki mutfak iki daraçayı havi üç apartımanın tamamı vadesi bitamında Borcun ödenmemesi hasebile müzayedeye çıkarı larak dört yüz bin lira bedel mukabilinde müşterisi Arif bey na- mına kati kararı çekilmiş ise de mumaileyh teferruğundan imtina eylediğinden tekrar yirmi gün müddetle satılığa çıkarılarak 10 şubat 932 tarihine müsadif çarşamba günü saat on beş buçukta kati ihalesinin yapılması mukarrer bulunduğundan talip olanların mezkür gün ve saatte sandık .idaresine müracaat eylemeleri lüzumu ilân olunur. Satılık Otomobil BUİK markalı (926) modeli, yedi kişilik “az müstamel bir otomobil satılık tır. Cörmek için Taksimde, Y Zayi — 342 senesi Bahriyeden almış olduğum askeri vesikamı zayi ettim yenisini çıkaracağımdan eskisinin bükmü yoktur. Galata çeşme meydanı N. 6 ünyeli İbrahim 1i Garaja ve pazarlık için Türkiye Sa Maadin Bankasına müra ayi ve etmeleri, bini Ahmet ie GU Şi TİYE Rİ TL İİ PEKİ İş Sahibi O.mak için amma Müdürü AKŞAM . Çinkografi KL » Göz Hekimi Profesör Doktor Ir. Esat Pş. S. Şükrü Babıali- Ankara caddesi No. 15 İstanbul beşinci icra memurlu- ğundan: Kirkor Gazerosyan efen- diye (1700) bin yedi yüz lira ve 97 kuruş vermeğe borçlu Hüsnü beyin karısı Emine Feride hanr- mın uhtei tasarrufunda bulunan ve mecmuuna (12000) on iki bin lira kıymet taktir edilen Koskada Mimar Kemaleddin mahallesinde Lâleli caddesinde eski 36, 79, 81 yeni 77 ve 71 ve 69 numaralarla murakkam tarafları: Bir tarafı bazen İsmail bey arsası ve bazen şehremanetine ait arsa, bir tarafı Recep paşa kütüphanesi ve bir tarafı (30) metrelik tarik ve bir tarafı Hazan Fatma Zehra hanı- mın ve bazen Hasan Hayri efendi ve Neyre hanımın arsaları ve bazen (20) metrelik Tarikiam ile İ mahdut mukaddema tahtında 73, 81, 79 ve 77 ve 75 numaralı beş bap dükkân ve 73 No maa bahçe konak derununda cari nısıf masu- ralı mai leziz elyevm arsanın 73 Nolı maa bahçe konak mahallinin derununa cari karnavete mesen- netına tabaiyetle nısıf masura halkali mai leziz tamamile 79 No konak dörtte bir hissesive 81 No dükkân mahallinin hisse itibarile bir buçuk hisseleri 12 sehim ter- tibile 3 sehimi 22/2/932 tarihine müsadif pazartesi günü saat 14- 16 ya kadar açık birinci artırma suretile satılacak ve şartnamesi 1/22/932 tarihinde divanhaneye talik olunacaktır. Arttırmaya işti- rak için “/ç 10 teminat alınır. Hakları Tapu sicillerile sabit olmayan ipotekli alacaklılar ile diğer alacaklıların ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve husu- sile faiz ve masarife dair olan iddialarını ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbite- lerile bildirmeleri lâzımdır. Aksi Halde hakları tapu sicil- lerile sabit olmayanlar satış bed- delinin paylaşmasından hariç ka- lırlar. Gayrı menkulün müşteriye ihalesi tarihinden itibaren işleye- cek vergiler belediye ve vakıf icareleri vesairesi müşteriye aittir. Alâkadarların icra ve iflâs ka- nununun İl9 uncu maddesine göre tevfiki hareket eylemeleri ve daha ziyade malumat almak isteyenlerin İstanbul beşinci icra memurluğunun 9309/6013 numaralı dosyasına müracatları i Sahibi: ) in Sadık i Umumi neşriyat müdürü: Enis Talısin Akşam matbaası