30 Ocak 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

30 Ocak 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Musikisi: PAUL ABRAHAM - Mizanseni: Bu Kanak ibare En kuvvetli Alman opereti Telefon : Beyoğlu: 2851 ARTISTIK SiNEMASINDA Feerik temaşalı büyük mizansenli ve emsalsiz bir surette temsil edilmiş : VICTORLA ve HÜSARI RICHARD OSWALD - Ieyeti temsiliyesi başında: van Petro- vitch - Greti Theimer - Ernst Verebes - Friedel Schuster ve meşhur alman tenoru Michael Bohnen Galatasaray -| Fenerbahçe Dün grip dolayısile mıntakanın resmi maçlarına devam edilmedi. Buna mukabil Kadıköyünde Fener- bahçe! stadında çok heyecanlı maçlara şahit olduk. Havanın yağmursuz fakat kapalı ve soğuk olmasına rağmen oldukça kala- balık bir seyirci kütlesi karşısında sabahtan itibaren maçlara başlan- mış ve akşama kadar devam etmiştir. lik müsabaka İstanbul Spor küçüklerile Fenerbahçe küçükleri arasında oynadı. Tamamile Istan- bul spor küçüklerinin hakimiyeti altında cereyan eden bu maçı Istanbul spor 3 - 0 kazandı. Bundan sonra Fenerbahçe - Ga- latasaray küçük takımları güzel bir oyun oynadılar. Bu ezeli ra- kiplerin küçüklerinde bile pür heyecan biz hırs her zaman göze çarpmıştır. Fenerbahçe küçükleri mütevazin bir surette oynanan bu maçı 3-2 kazandılar. Bundan sonra Fenerbahçe “B,, takımı ile Galatasaray “A,, ta- kımı arasındaki maç dünkü seyir- ciler için günün en enteresan oyunu idi. Galatasaray takımı birinci takım kadrosundan üç oyuncusu eksik olarak çıkmıştı. Buna mukabil de Fenerliler tam bir “B, takımı şeklinde çıkmış- lardı. Bu maç 8 şubat tarihindeki büuük maç için hazırlık mahiye- tinde idi. Bunun icindir ki Galata saray bu hazırlık müsabakasını Fenerbahçenin “B, takımı ile yapmayı muvafık görmüştü. Maç başlar başlamaz Fenerliler hücüma geçerek hemen Galata- saray kalesini tehdit etmeğe baş- ladılar . Ve bir kaç dakika sonra- da Fenerliler ilk gollerini kazan- dılar. Bu ilk gole Galatasaraylılar mukabele etmek için çalışmağa başladılar ve güzel bir şütle be- raberlik sayısını yaptılar. Mütekabil yapılan bu goller seyircileri de heyecana sevketti Fenerlilerin (o sahalarına çok alışkın olmaları ve Galatasarayın da iyi oynayamaması Fenerbah- çenin müsait şeraitle gol yapması için fırsat ihzar etmiş oluyordu. Bu vaziyet devam ederken Fener- liler biribirini müteakip 3 gol daha yaparak sayılarını dörde çıkarmış oldular. Birinci devreyi galip bitirdiler. Ikinci devre başlar başlamaz Galatasaray takımı harekete geldi ve hakim bir oyunla maçı 4-6 kazandı. Bundan sonra Pera-Moda takım- ları çok güzel ve mütevazin bir oyunla 2-2 berabere bitirdiler. Son maç Fenerbahçe - Istanbul Spor birinci takımları arasında oynandı. Fenerbahçe Natık, Ziya, Refik Rasih, Hadi, Niyazi Muzaf. fer, Zeki, Fikret, Yusuf. Istanbul spor Hikmet, Sami, Hasan, Murat, Ismail, Aziz, Baki, Tevfik, Sabih, Salâhattin, Reşat. Maç her iki 4-1 Fenerliler 8 şubat maçı için hazırlık müsabakaları yaptılar tarafın güzel hücumlarile başladı. lik dakikalarda Istanbul spor for- vet hattı bilhassa Salâhattin gay- retle güzel (çalıştı ve Feneri sıkıştırdı ve bu sırada İstanbul spor ilk golünü yaptı. Seyirciler tarafından ümit edil meyen bu hakimiyet ilk devrenin on beşinci dakikasına kadar de- vam etti. İlk on beş dakikadan sonra Fenerliler İstanbul spor müdafaasını ezici bir tazyik baş- ladılar. Bu tazyik neticesinde der- hal hâkim oyunları gözükmeye başladı. Ve ilk gollerini kazan- dılar. Bu hakimiyet sıralarında Fenerbahçe ikinci golünü de kaydetti, bundan sonra bir gol daha yapan Fenerliler gollerini üçe çıkardılar. Üçüncü gollerinden sonra oyun mütevazin bir safhaya girdi. Ve ikinci gol- lerinin de İstanbul sporlular gü- zel bir akınla yaptılar devre 3-2 Fenerin lehine bitti. Ikinci devre Istanbul sporun güzel hücumlarile başladı. Bu devrede kolaylıkla hakimiyet te- sisine muvaffak olmayan Fener- liler bu maçı eyi ve galip bir vaziyette (bitirmek için azami surette çalışmaya başladılar. Buna mukabil Istanbul spor takımını lig maçlarında görmediğimiz güzel oyunlarını göstermeye başladılar. Bu sırada Salâhattinin güzel bir firikiki direğe çarparak geriye döndü. Bu kaçan golü Fenerin güzel ve çok seri bir hücumu takip etti. Hakimiyeti almağa başlayan Fener takımı Istanbul sporu sıkıştırmaya başladı. Bu tazyik Fenerin dördüncü go- lünün atılmasını mucip oldu. 4-2 vaziyete gelen Pstanbul Spor- lular ikinci devrede sakatlanarak çıkan bir oyuncudan mahrum bir kadro ile yarı hücum ve yarı müdafaa oynarlaırken güzel bir anlaşma ile ilerliyen Istanbul spor forveti sağ insaydin vole bir şütle bir sayı daha yaptı Bu suret 3-4 vaziyete giren maç birkaç dakika sonra da bitti. Izmir şilt maçları Izmir 29 (A.A.) — Bugün Al- sancak spor sahasında şilt maç- larında devam edildi. Fikstür mucibince İzmirspor, Türkspor ikinci takımları arasında icra edilen maçta her iki- takım da gol yapmağa muvaffak olamıyarak oyunu sıfır sıfıra bitirdiler. Bu oyundan sonra aynı takımların Birincileri karşılaştılar. Hava güzel olduğundan oyun heyecanlı oldu. Her iki takım da aıtlgan ve iyi oynuyorlardı. Birinci haftaymda her iki takım da ikişer sayı yaptı ikinci haftaymda oyun vaziyeti değişmedi ve bu suretle maç 2-2 beraberlikle hitan: buldu. Aynı takımlar bir defa daha karşılaşacaklardır. Voleybol müsabakaları Voleybol müsabakalarına dün de devam edilmiştir. lik karşı- BiLLiE DOVE - EDMOND LOVE Majik Sinemasında Boyalı Melek'i Vaki olan izdivaç merasiminde işti- rak eden dostlarıma teşekkürlerini arzederler, İlâhi yıldız bu muhteşem operette konuşuyor, dans ve taganni ediyor ilâveten (DELİLER TABİBi) Janis Mares,, tarafından Fransızca SÖZLÜ KOMEDİ Kundura Boyacıları LUSTRACILAR ŞAHINA Parlak bir istikbal resmi hazirlıyorlar. Evelce de ilân edildiği veçhile lustracılar şahı ( Georges Milton) birinci BOUBOUL Hz. leri pek yakında şehrimize muvasalat ede- cektir. Bu haber, şehrimizin kun- dura boyacılarını sevindirmiştir. Dün boyacılar heyetinde vuku bulan bir içtinada hakkında yapılacak resmi kabul için ittihazı karar eylemişlerdir. Hepinizin bu akşam saat 21,40da fl GLORYA sinemasna |! gidip temaşa ve alkışlayacağınız |(i AŞK HULYALARIM nam büyük İspanyol operet fik 4 minde Don Jose Mojica ve | İİ Conchita Montenegro, Don ; Mojica fotografları sinema giş sinden meccanen dağıtılmakta Bugün akşam saat 21,30 da İstanbul Belediyesi Şehir Tiyatrosu zi Hasan F it Raşit Riza tiyatrosu | Riza tiyatrosu Şehzadebaşı Bu akşam saat 21,30 da CANAVAR Manzum eser 3 perde Yazan : Faruk Nafiz B. DEMIRHANE MUDURU laşma İs bul bor - km arasında olmuş ve İstanbulspor takımı birinci devrede 15 -8 ve ikinci devrede 15-9 olmak üzere galip gelmiştir. Ikinci müsabaka Vefa-Kumkapı- Beşiktaş arasında yapıldı. Birinci devreyi 15-10ile Beşik- taş ve ikinci devreyide 16-15 ile Vefa kumkapı kazandı. Bundan sonra yapılan üçüncü devrede Beşikteş 15-9 yaparak müsabakayı kazandı. Üçüncü müsabaka Fenerbahçe- Galatasaray takımları arasında yapıldı. Birinci devreyi 15-8 ve ikinci devreyi de 15-6 ile Galata- saray kazandı. yetinden: Kıymeti muhammenesi oda arsasının tamamı. Müzakere olunacak işler : 1 — İdare Meclisi raporu. 2 — Murakıpler raporu. sinin ibrası. 4 — Murakıplerin intihabı. 6 — 844 numaralı RIVIERA sahillerinde alınmış hakiki bir vakayı MUAZZM... HEYECANLI... EĞLENCELİ... ZENGİNLİĞİLE gösteren HUNT GARO RUMBALAR alına filmidir, (DAKTİLO) filmi kahamnı JEAN MURAT (PRENSES EMRİNİZ) film KATHE V. NAGY Ufa şirketinin Fransızca sesli, şarkılı süperfilminin mümessilleridir. 3 Şubat Çarşamba akşamından itibaren MELEK sinemasında e UFA İstanbul evkaf müdiri- Lira 500 o Tamamı 24 metre terbiinde bulunan Mahmutpaşada Daya- hatun mahallesinde Yenihan sokağmde atik 37 cedit 33 No.lı bilâhava kârgir dükkânın tamamı, 450 o Tamamı 14 metre terbiinde bulunan Gedikpaşada Eski Divanıâli yeni Mimarhayreddin mahallesinde Gedikpaşa hamamı sokağında yeni 76 No. ile mürakkam mukaddema helâ mahalli elyevm üzerine baraka inşa edilmiş olan arsa- nın tamamı, 1400 Tamamı 70 metro terbiinde bulunan Çemberlitaşta Molla- fenarı mahallesinde Vezirhan derununda 22 No.lı münhedim Balâda semt, mahalle, sokak ve numaraları muharrer emlâki mah- lüle satılmak üzere dört hafta müddetle ilân ve müzayedeye vazedik- miştir. Müzayedesi şubatın 22 inci pazartesi günü saat 14,5 dadır. Talip olmak isteyenler balâda muharrer kiymeti mubammenenin 9/7,5ğu nisbetinde pey akçelerile birlikte İstanbul evkaf müdiriyeti binasında mahlülât kalemine müracaatları ilân olunur. | | Emlâk ve Eytam Bankası İlanları m Emlâk ve Eytam Bankası İdare meclisinden: Ticaret kanununun 361 inci maddesine ve nizamnamei esasimizin ahkâmı mahsusasına tevfikan Emlâk ve Eytam Bankası hey'eti umumiyesi 18 şubat 1932 Perşembe günü sabah saat onbirde Ankarada dairei mahsusasında adiyen aktı içtima eyliyecektir. 3 — Bilânçonun ve kârü zarar hesabının tasdiki ve İdare mecli- 5 — Murakıplerin ücretlerinin tayini. kanunumuzun 3 üncü ve nizamnamemizin 20 inci maddeleri ahkâmına tevfikan tahvilât ihracı. 'ALKAZAR SiNEMASINDA gösterilmekte olan ŞAFAK KEŞiF KOLU İ nam muazzam film hiç bir fik min görmediği büyük muvaf- fakıyetle devam ediyor. Radyo 309 Kârnunusani Cumartesi Viyana — (ö5i7m.) 17,05 Gramofon , o 18,00 Eski (o operetler den şarkilar, 20,20 muhtelif haberler, 20,5 nser, Bethoven'in bir san'atı) 23,10 havadisler, 5 konser, kırali- (Lehar). Kır- çenin şalı ın yuvası (Granichstaedten) ve . 1,05 Dans musikisi. Budapeşte (©6600 m.) — 18,35 Orkestra konseri, 30.560 Yüksek musiki meklebinden nakil. Bundan sonra Sigan musikisi, Roma (441 m.) — 18,35 Şarkı kon- seri, 18,50 Konser, (Mendelçon), Verdi, Dwrok), 21,05 Gramofon, 22,05 Tiyat- rodan nakil, Bükreş (394 m.) — 17,05 Mektep- liler için program - 18,05 Hafif Romen 19,05 Doğru saat ve havadis- Konserin (o devamı * 20,05 musikisi - ler - 19,15 Türizm, tarih ve coğrafya hakkında bir konferans - 20,45 Gramofon - 21,05 Gay- darof Balalayka orkestrası ve korosu- nun konseri - 21,35 bir çeyrek gülelim 21,50 Radyo orkestrası - 22.50 hava- disler, Berlin (1635 m.) — 17,35 haf tanın hadiseleri 20,95 Viyolonsel ve piyano konseri: (Hayden'in, Bethoven'in, eserlerinden) - 21,05 Viyana'dan nakil - 23,05 Muhtelif havadislar, sonra dans havaları, Bir teşekkür Mülga Harbiye nezareti mua- melâtı (o zatiye (müdiriyetinden mütekait erkânı harp feriki mer- hum Abdülkamit Paşanın cenaze merasimine iştirak eden ve mer- humun ailei kederdidesine beyanı taziyet eyleyen cümle ehibba ve zevata aleni teşekkür etmeyi bir vecibe addeyleriz. Merhumun zevcesi ve oğulları irtihal Avukat Muammer Salih beyin oğlu ve diş tabibi Mutahhar Mu- ammer şbeyin kardeşi Akşehir bankası Istanbul şubesi senedat memuru Şakir muammer beyin bu gece genç yaşında olarak vefat ettiği haber alınmıştır. Pek afif olan merhumun cenazesi bu gün “Cumartesi,, saat on dörtte kızık toprakta ıhlamur Bağdat caddesi üzerindeki 135 No: lu hanesin- der. kaldırılacaktır. Mevlâ rahmet eylesin. Vapur köprüden or üçü üç dolandırıcı yakalandı Zabıta, Bekir, Hakkı ve Mus-t tafa isimlerinde üç kişiyi tevkif etmiştir. Bunlar bir kumpanya halinde çalışarak ( dolandırıcılık yapmakla maznundurlar. Evvelki gün bu üç arkadaş Altimermer civarnda yolda bir adamın önüne zarf atmak sure- tile parasını odolandırmışlardır. Zabita üçünü de yakalıyarak evraklarile beraber adliyeye tes- lim etmiş, müstantiklik tahkikata başlamıştır. i d