13 Mart 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

13 Mart 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

13 Mart 1932 Hasan Zeytin Yağı MAZON MEYVA TUZU Akşam Sahife 11 Tam kiloluk 70 - tam okkalık 90 - 5 ve 13 okkalık tene- kelerde tam okkası 80 kuruştur. Hasan ecza deposu. HAZIMSIZLIK, INKIBAZI, BASURU KÖKÜNDEN KESER - BARSAKLARI TEMİZLER- KANI TASFİYE EDER. 260 gramlık büyük şişesi 100 kuruş “ MAZON MEYVA TUZU ,, nun tesirinden memnun kalmayanlara Bahçekapıda Mazon ve Botton eoza deposuna müracaatlarında bedeli iade edilir. —— THE TURKISH AMERİCAN Shipping and Trading co Kayri Araboğlu ve şeriki American Export Lines The Export Steamsip Corporatlon NEW - YORK Her 10 günde bir Nev York ile lima- mımız arasında muntazam posta: Her ayın 6, 15, ve 25 inci Nev York,'dan hareket. Yakında Nev- York'dan gelecek va purlar: Exporter vapuru 25 Martta Exmoor > 2 » Excelslor vapuru 28 Marta doğru Yakında Nev - York, Boston, Fladel- fiya ve Baltimorı için yolcu ve eşyayı ticariye alarak hareket edecek vapurlar: Exilona — vapuru 14 Martta EXporter — vapuru 26 Martta Exmoor — vapuru 6 Nisanda Kumpanya, müşterilerinin menafiine daha iyi hizmet ve fevkalâde seri pos- talar taktim emelile İskenderiye veya Marsilyada aktarma suretile ve doğru konoşimento ile Nevyork için mezkür limanlardan muayyen tarihlerde hareket eden ekspres ve lüks vapurlarına yolcu ve eşyayi ticariye kabul edecektir. Bu vapurlar Amerikanın dahili ve bütün vilâyetleri ile Kanada, Golf, Mek- sika ve Los Angelos ile San Fransisko Seattle vesaire bülün limanlar için doğru Konşmento ile eşyavı ticariye kabul ederler, Fazla tafsilât için Galata'da Arapyan banında 4 üncü katta Hayri Araboğlu ve şeriki müracaat. Tel. B. O. 4957-8-923 günleri İstanbul dördüncü icra memurluğun- dan: Tamamına (36000) lira kıymet takdir edilen Hasköyde Sütlüce Mahmut ağa mahallesinin Karaağaç caddesinde atik 58, 61, 63 ve cedit 53, 63/1, 95, 97/1, 97/3, 97,4, 97/5 numaralı maa bahçe üç bap hane ve iki bap dükkân ve bir bap gazinonun sekiz hisse itiba- rile üç hissesi açık arttırmaya vazeğdil- miş olup 91/8/9382 tarihinde şartname divanhaneye talik edilerek 21/4/932 tarihine müsadif perşembe günü saat l4ten 16 ya kadar İstanbul dördüncü icra dairesinde açık arttırma suretile Batılacaktır. Arttırmaya iştirak için 0/0 7 teminat akçesi alınır, müterakim vergi, belediye, vakıf icaresi mşteriye alttir. Hakları tapu sicillerile sabit ol- mıyan ipotekli alacaklılarla diğer alâka- darann ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masa- rife dair olan iddialarını ilân tarihinden Itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbite ile bildirmeleri lâzımdır. Aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Alâkadaranın icra ve iflâs kanununun 119 uncu maddesine göre tevfiki hareket etmeleri ve daha fazla malümat almak isteyenlerin 931/21 numaralı dosya ile memuriyetimize müracaat eylemeleri ve işbu ilân vara- kası ikametgâhları meçhul bulunan borçlu Mahmut ve hissedar olmak dolayısile alâkadar bulunan Salih beye ve Salih beyden alacaklı Mehmet beye tebliğ makamına kaim olmak üzere ilân olunur. çe | Mahkemei asliye şdördüncü hu- kuk dairesinden: Davacı mehmet efendi tarafından | müddeaaleyhler oOHatice (Naşide Esat Muhlis Mehmet Nusrat ve Selim Cevat beyler aleyhine tas- | hihi kayıt talebile ikame davanın cari tahkikatında yapılan edilen muhtelif tebliğatta müdeaaleyhler- den Mehmet Murat ve Selim | Cevat beylerin (o ikametvâlarının meçhul balunduğu mü ver- diği meşruhatt nasına binaen otahk iğince Mehmet Murat ve Selim Ceyat beylerin 31/3/9382 Perşembe saat | 14/4/9382 tarihinde saat 14 den 17 ye | iken tarihten | dan istikraz eylediğiniz 14 de asliye 4 üncü hukukda tah- | kikat celsesinde hazır bulunmaları ilân olunur. ESHAB! MERAKA ÇiL HOROS TiCARETHANESİ ite tavuklar ve kümes hay fönni y yaları, bisirsiniz. a — İstanbul 4 üncü icra memurluğundan: Yasef efendinin Kostaki hacı oğlu ofen- diye olan borcundan dolayı mahcuz bu- lunan Balık pazarında şeh Mehmet gey- lânı mahallesinin Balık pazarı caddesinde kâin 87 numaralı dükkanın gediğinin şehriye 65 akçe beş südüs pul ice reli ve 68 humus sehminden 13 sehim ve humus sehmi ve yine mezkür dük- kân gediğinin 120 sehim itibarile sekiz sehim tam ve 4 humus sehmi ile İstan- bulda Atik Ali paşa mahallesinde 11 numaralı ve şehriye 615 akçe icareli bir bap Yağlıkçı hanının 9 hisse itiba- rile bir hissesinin sülüsan hissesi ve yine mezkür mahalde mezkür handa alt katında 5 numaralı bir bap dükkân derununda mustakar berber gediğile yine mezkür handa alt katındaki 1, $, 9, 11,12 numaralarla murakkam beş oda gediğinin nısıf hisseleri 45 gün müddetle mevkii müzayedeye vaz olu- narak bunlardan mezkür Balık pazarında 87 numaralı dükkânda medyuna âit mezkür hisseler 400 lirada ve diğer mezkür 11 numaralı Yağlıkcı hanı ile derununda mezkür 1 ve 8 ve 6 ve 9 ve 11 ve 12 numaralı mahallerdeki his- seleri 300 lirada talibi uhtesinde olup bilmüzayede haddi layıkında gürüleme- diğinden bir ay müddetle temdiden mü- zayideye konulmuştur va Yağlıkçı ha- nının mecmu mesahası 1300 zira olup bundan kârgir tonoz aksam alettahmin 408 ve ahşap aksam 228 arşındır, med- yumun mutasamıf olduğu gedikâtından 5 numaralı münhedim oda tahminen 40 alt kattaki 9 numaralı ve 11 ve 12 numaralı tahminen 25er ve 1 ve83 numaralı mahalle 20 şer terbiinde olup 6 numaralı münhedim 9 numaralı boş ahır hudunu Atik Ali paşa camii ve avlusu havuzlu kahve ve Mustafa efendi ve Zeyneti hanım fırın ve hanları Tatar İbrahim hanesi Abdullah efendi ile Fit- nat hanım gayri menkule ve ahara âit sucu dükkânı ve Hasan efendi dükkân- larile mahduttur. Tonos aksam harap ahşap aksam pek muntazam değildir, hanın mülk ve gedik temamına6295 liradır, Balık pazarındaki dükkân mesahası alettahmin 839 arşın arsa üzerine nim kârgir olarak inşa edilmiş bir sakaf tahtında ve aharın ta- sarrufunda bulunan dükkândan yarım tahta perde ile tefrik edilmiş zemini çiçekli çini dükkân ve üst kat bir aralık zerinde işbu dükkân Üzerinde müsa- dif büyük bir oda ve bir hâlâ olup hududu Yeni camii şerif harimi Süley- man ve Ananyadis efendilerin diğer taraf Hurşit efendi dükkânı Eminönü meydanına yakın bulunan Balık pazarı caddesile mahduttur, tamamı 10500 lira- dır. Yağlıkçı hanındaki 5 numaralı oda- nın tamamı 80, 9 numara tamamına 100, 11 ve 12 numara tamamına behe- rine 120şer 1 ve 3 numaralı odalara 100er lira olup talip olanların kıymeti muhammenelerine hisseye musip miktar- larının yüzde onu nispetinde pey akçele- rini alarak 1340/2744 dosya numarasile kadar İstanbul dördüncü icra dairesine müracaatları ilân olunur. İstanbul undan : Mukaddema Beyoğlunda Hüseyin ağa mahallesinde Yılancık soka- ğında | numaralı hanede mukin üç sene mukaddem Marsilya'ya gittiği ve fakat Mar- silya'daki ikametgâhı malüm ol- madığı anlaşılan Ohannes Arke- liyan veledi Andon efendiye. ikinci icra memurlu- Bakkal Prodromos veledi Sava- 765 yedi bil ipotek irae eylediğiniz Beyoğ Hü a mahallesinde Yıl; eski | yeni | ralı bir kıt'a arsaya ait müs- yüz altmış beş lira muka ve paraya ç baş E ve olbaptaki tebliği omaka- mina kaim olmak üzere keyfiyet emri itiyan olunur. malümunuz olr ihbar varakasının Kurtuluş Fenni biçki ve dikiş dersanesi Maarif vekâletinden müsaddak Müdiresi : Madam Papazyan Haftanın 4 günü öğleden sonra üç saat fransız usulile fenni biçki dersi bilâmel tedris edilir. Üç ay zarfında ehliyetini ispata muvaffak Olur ve msarif müdüriyetinden müsaddak diplo- ma itasile ikmali tahsil ettirilir. Adres: Feriköy Tepetistü tramvay cedde- sinde 116 numaralı Papazyan apartımanı Istanbul Birinci iflâs memurluğundan; Müflis Tenekeci Zade Hami Mehmet Emin efendiye ait olup birinci derecede Ziraat Bankasina teminatlı ve tamamına 2660lira kıymet taktir edilen Üsküdarda Selman ağa mahallesinde Bülbül dere sokağı caddesinde eski 10 yeni 11-16 No. larla murakkam kayden gedikten ari muayyen bahçe mahalli ile dükkân mahallinde müstekar berber gediğinden münkalip elvevm 190 zıralı fırını müş temil ve bir bap yağhanenin tamamı ile yine tamamına 8400 lirâ kıymet taktir edilen Üsküdarda Hayrettin Ça- vuş mahallesinde Selim paşa taşı soka- ğında eski 8 yeni 10 No. larla mürak- kam 260 zıralı maa bahçe hanenin tamamı ve yine tamamına 1600 lira kıymet taktir edilen Üsküdarda Selman ağa mahallesinde Bülbül dere sokağında eski 12-12 mükerrer yeni 18/20 No. larla mürakkam iki dükkanın tamamı ayrı ayrı şartnamelerle açık arttırmaya vaz edilmiş olup 4/2/932 Tarihinde şart- nameleri divanhaneye talik olunarak 8/Mart/932 Tarihine müsadif Salı günü saat 13den 16 ya kadar İstanbul Adliye dairesinde birinci katında kâin birinci iflâs memurluğunda açık arttırma ile satılacaktır. 8/3/932 Salı günü icra kılınan birinci arttırmada obunlardan yağhaneye 500 ma bahçe baneye 600 ve iki dükkân 400 'lira pey vazedilmiş ve bu miktar kiymeti muhammineden dun bulunmuş olmakla ikinci defa olarak 25/4/932 Pazartesi günü saat 13 den 16 ya kadar Dairemizde açık arttırmaya (o vazedilmiştir. Müşteriden yüzde 10 pey akçesi alınır. Bedeli mü- zayede peşindir. Talip olanların yevm ve vakti mezkürda ve daha fazla ma- lümat almak isteyenlerin her gün öğle- der evvel memuriyetimize müracaatları ilân olunur. İstanbul birinci iflâs memurluğundan; Adres: Beyoğlu altıncı dairede Meşru- tiyet caddesinde 52 No: Kolonya ve Itriyat tüccarı Hiristo Kara- manoplos efendi. Balâda ismi ve adresi yazılı olan zatın 4flâsı açılıp tasfiyenin adi şekilde yapıl masına karar verilmiş olduğundan: 1 — Müflisten alacağı olan veya mallarında istihkak iddiasında bulunan- ların alacak ve iddialarını işbu ilândan bir ay içinde eyyamı resmiye müstesna olmak üzere hergün saat 9 dan 12 ye kadar Sultanahmette vaki Adliye bina- sında icrayi vazıfe eden birinci iflâs idaresine gelerek alacaklarını kayt ettir- meleri ve defter gibi delilleri her ne ise bunların asıl veye musaddak suret- lerini vermeleri, 2 - Müflise borçlu olan- ların yukarıda gösterilen müddet içinde borçları miktarın yazdırmaları, hilâfını | hareketin ceza kanunu mucibince takibat ve mesuliyeti mucip olacağını bilmeleri, /€ 3 - Müflisin mallarım nakit vejtahvilâtı | ve buna mümasil kıymetli evrakını ber ne suretle olursa olsun ellerinde bulun- duranlar ister şahıs ister banka ve sair e olsun bunların üzerindeki kalmak şartile o malları / içinde daireye vermeleri, ve mesuliyete bulunmadıkça 3/932 pa ıflisin mü teker: | i ve borcu f içtimada hazır bu ğu ilân olunur. | Zayi — 2074 Nolı şoför ehli- yetimi zayi etüğimden yenisini | çıkartacağım (eskisinin Ohükmü yoktur. o Ardaş Teşekkür Genç yaşta ani surette hayata veda eden kızımız Emine Ülkerin cenazesinde hazır bulunarak biz- zat ve gerek telgraf ve mektupla yarali kalplerimize tesliyet serpen muhterem zevata ayrı, ayrı teşek- küre halimiz müsait olmadığından gazetenizin tavassutunu rica ederiz. Valdesi Belediye mezarlıklar Leman müdürü babası Süleyman İstaubul dördüncü icra memurluğun- dan : Settar efendinin Gulâm Ali efen- dideki alacağından dolayı mahcuz ve fürubtu mukarrer Cibalide Seferikoz mahallesinin Nalıncı sokağında atik 11 mükerrer cedit 28 numaralı bir kıta arsa 80 gün müddetle ihalei evveliye müza- yedesine vazolunarak elli lirada talibi uhtesinde olup bu kerre 15 gün müd- detle ihalei katiye müzayedesine kon- muştur. Hududu : Bir tarafı Gritli Ahmet efendi bir tarafı yemişçi Hüseyin ağa, arkası tarik, cephesi Nalıncı sokağı ile mahtuttur. Mesahası : 156 arşın terbiin- de olup kıymeti muhammenesi temamı 234 liradır. Talip olanlar kıymeti mu- hammenesinin yüzde on nisbetinde pey akçelerini alarak 928/12319 dosya numa- rasile 81/8/932 tarihinde saat 14den 16 ya kadar İstanbul dördüncü icra me- murluğuna müracaat etmeleri ilân olunur. İTALYANA Sermayesi Liret 700,000,000 İhtiyat akçesi Lâret 580,000,000 Merkezi İdare MİLANO İtalyanın başlıca şehirlerinde ŞUBELER İngiltere, İsviçre, Avusturya, Maca- ristan, Çekoslovakya, Yugoslavya, Lehistan, Romanya, Bulgaristan, Mı- sır, Amerika Cemahiri Müttehidesi, Brezilya, Şili, Uruguay, Arjantin, Peru, Ekvatör ve Kolumbiyada Afilyasyonlar İSTANBUL ŞUBE MERKEZİ Galata Voyvoda caddesi Karaköy Palas (Telef. 2641 /2/8/4/5) ehir dahilindeki acenteler : İstanbulda: Alalemciyan hanında Telef. 2821. Beyoğlunda: İstiklâl caddesi Telef. 1046. Kambiyo dairesi Borsada Telef. 1718. İZMİRDE ŞUBE İstanbul Mahkemei asliye bi- rinci ticaret dairesinden: İstanbulda çiçek pazarında 9 No da kavafiye ticaretile meşgul Ra- fail Şaul Efendinin alacaklılarile icraen akdeylediği (o konkordato mahkememizde tetkikatı 24/Mart 1932 Perşembe günü saat 10/30 da icra kılınacağından bu bapta alâ- kadar olanların yevm ve saati mezkürda mahkemede hazır bulun- maları lüzumu ilân olunur. BANKASI i İstanbul Şubesi İdare merkezi: AMSTERDAM 8 Mezun sermayesi: 25,000,009 FL Tediye edilmiş sermayesi : 5,000,000 EL. İhtiyat (akçesi: 3,250,000 FL Galatada, Karköy palasta Telefon: Beyoğlu 3711/5 İstanbul tali şubesi : <Mer- kez Postanesi ittisalinde Alla' lemeci Han> telefon : İs 569. Bilumum banka muamelâtı Emniyet kasaları icarı KEMA EEE EEE EDAM İ Zayi — Üsküdar ahzı asker şubesinden almış olduğım asker vesikamı ve nufus tezkeresini | Üsküdar ve köprü arasında zayi ettim yenisini (o çıkaracağımdan bükmu yoktur. Recep oğlu Rasim ERE ELAN PE EL 1 ET ERENER AMME BANKA KOMERÇİYALE FELEMENK BAHRİSEFİT | Oksürenlere: KATRAN HAKKI EKREM Dr. A. KUTiEL Cilt ve zührevi hastalıklar mütehassısı Karaköy, büyük mahallebici yanında No.34 SELANIK BANKASI Tarihi te'sisi: 1888 Sermayesi: Tamamen tediye edilmiş: 30,000,000 Frank merkezi idaresi: İstanbul Türkiyedeki şubeleri: Galata. İstanbul. İzmir. Samsun Adana. Mersir Yunanistandaki Şubeleri: Atina. Selanik. Kavala. Her nevi banka muameleleri - Kredi mektupları. Her nevi meskükât ile hesap küşadı- Çek servisleri kiralık kasalar. Sultanahmet 1 nci sulh mahkemesin- den: Müddei gümrük idaresinin müdea- aleyh müteveffa Ahmet Zihui beye izafeten yeresesinden zevcesi Üsküdarda Beylerbeyi Kısıklı nahiyesinde Orta sokakta 18 numaralı Şirketi hayriye memurlarından Ziya beyin hanesinde mukim Nazmiye hanım zimmetinde 25 lira alacağın tahsili hakkında davanın cari o muhakemesinde omüddei aleyla Nazmiye hanım namına tastir ve irsal kılınan celpname zahrına mahalle heyeti ibtiyesinim (tastikmı havi omübaşiri ileyhanın ikametgâhı meçhul olduğu bildirilmesi hasebile ilânen tebliğat 1cra- sına karar verilmiş olduğundan yevmü mahkeme olan 13/4/9382 çarşamba günü saat 14 te majfkemeye gelmediği takdir- de mahkemenin gıyaben icra kılınacağı tebliğat makamına kaim olmak üzer AİLELERE HİTABEN: Peşinen hiç bir para sarfetmeksizin ELBİŞLERİNİZİ AYAKKAPALRINIZI ŞAPKALARINIZI MOBiLYALARINIZI türlü (o ihtiyacatınızı vesaire her temin için Beyoğlunda Tünel pasa jında 7 No. da kâin EKREDITO müessesesine müracaatla ekser tica- rethanelerde para yerine geçen KREDİTO iştira bonolarını tedarik etmeniz lâzımdır. Şerait elverişlidir. Ketumiyet mutlaktır. Dr. Mehmet izzet Emrazı dahiliye ve sariye mutahassısı Muayenehane: Çağaloğlu Halk fırkası karşısında No. 21 Cumadan mada hergün 18-17 hastalarını kabul eder. Tel, 23925 Dr. Ekrem Emin| Dahili hastalıklar mütahassısı Dr. Mükerrem Emin Kulak, Boğaz, Burun mütahassısı Kadıköy, Yoğurtçu parkı karşısı 32 hergün ikiden dörde kadar Telefon: Kadıköy 164 Dahiliyye mutahassısı Cumadan maada her gün saat (2,30 dan Se) kadar İstanbulda 4 Divanyolunda (118) No.li hususi kabinesinde hastalarını kabul ve g| tedavi eder. Telefon 22398 Mevsimin en şık en temiz balosu Mevsimin en kibar ve son balaşıı / 13 t pazar günü akşamı saat yedi: den a za köşkte verilecek yetelerin envat ve yetesi gösterilecektir. Balomuza hariçten herkes maskeli ve maskesiz olarak iştirak edebilir, Bu güz" için meşrubatımıza hiç & * güna zam da yapılmamıştır. katlar gayet ehvendir, tarafından verilen meşruhattan muma- ilân olunur. “ağı Doktor flafız Cemal,