15 Mart 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

15 Mart 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Bir anket Genç kızlar hafif boya kullanabilirlermiş Fransada kadın mecmualarından biri, büyük bir rağbet gören, ve uzun dedikodulara sebep olan bir anket yapmıştır. Gazetenin sorduğu sual şudur: “ On sekiz yaşında bir genç kız yüzüne boya sürmeli mi? Yoksa evlendikten sonra mı bunu yapa- bilir? , Mecmuayı elli yedi bin küsur cevap gelmiştir. Bunlar arasında leh ve aleyhte olan yazılar tasnif edilmiş neticede genç kızların makiyaj yapabileceğini kırküç bin cevapla karar verilmiştir. Lehte olanların yolladıkları ce- vaplar arasında birinciliği kazanan ve genç kızlara hafif bir boya hakkını veren madam Londeâlın cevabıtır. Madam Londeal diyor ki: “Eski zamanlar geçmiştir. Ben kendi genç kız hayatımı hatırlı- yor, bir de bugün 19 yaşında olan kızımın hayatına bakıyorum da aradaki büyük farkları anlıyor ve tastik ediyorum. Ben evlenmezden evvel sokağa yalnız çıkamazdım, bugün yapılan sporları (o yapmazdım. Otomobil kullanmaz, her hangi bir sporda şampiyon olmağa heves etmez- dim. Bunları yapmağı istemiş ol- sam bile, yapmama imkân yoktu. O zamanlar annem yüzüme ancak hafif bir pudra sürmeme müsa- ade ederdi. Halbuki bugün bayat tarzı tamamile değişmiştir. £ Kızımın otomobili var, her gün otomobille çıkar, gezer, sabahları darülfü- nuna gider, öğleden sonra golf şampiyonu olabilmek için bir kaç saat golf oynar. Açık havada gezdiği için cildini muhafaza etmeğe mecburdur. Biraz krem, hafif pudra sürmesi gayet tabiidir. Dudaklarına da biraz kırmızı sürmesine hiç bir mani görmem, çünkü saçlarını kesmesine mani olmadım ve be- nim gibi biç bir annede mani olmamıştır. Kısa etekler “gene buğün ,moda olsa tabiidir ki bizim dört beş sene evvel (giydiğimiz kısa elbiseleri giymesine müsaade edeceğim. Uzun yaz bütün genç kızlar gibi benim kızımda plâjlarda mayo ile gezer, renginin bakırlaş- ması için 'güneşte saatlerce yarı çıplak bir halde herkes gibi yatar. Bunların hepisi kabul edilmiş âdetlerdir. Bunları kimse ayıp addetmiyorda dudaklara sürülecek hafif bir ruj için neden kıyamet- ler kopuyor?. Fırında köfte Hazırlanması kolay lezzetli bir yemek Iki defa makineden çekilmiş yarım okka kıymaya, tuz biber koyarak karıştırmalı. Evelce suda ıslatılmış kalınca bir iki dilim ekmeğin yalnız iç- lerini iyice sıktıktan sonra ete katmalı ve yuğurmalı. Etle ekmek birbirile hallolduğu zaman hamura iki kaşık un ve iki yumurta ilâve etıneli ve karıştırmalı. Sonra hafifçe yağlanmış bir tepsiye bu köfte hamurunu bir francala şek- linde ve kalınlığında koymalı. Kullanılan kuzu, koyun, yahut sığır etine göre iki, üç, dört bardak su tepsiye köftenin etra- fına dökerek fırına sokmalı. Piş- tiği zaman etrafına kızarmış pa- tates koyarak sofraya koymalı. Bu köfte ayni zamanda soğuk et gibi de yenilebilir. Bunun için soğuduğu zaman ince inde kese- rek salatalarla da süslenebilir. Şimdi yeni yapılan asri apart- taksimatı Ön tarafta birbirinden geçilir üç oda, arkada iki yatak manların aynidir. ekseriyetle mesine yardım Yukarıdan ortaya kadar olan kıs- ma yekpare bir ayna geçirilir. Bu ayna odanın daha büyük görün- tırına gelmez. Eger eder. Aynanın kapatılan tesadüf ediyorsa o vakit bu ka- lamak iiçin yapıldığı kimsenin ha- kapı salona odassı.. Bazı ailelere iki yatak | altına gelen kısma genişçe iki raf | piyı bir kütüphane haline koyma- odası az gelir, ön taraftaki | ile iki kapaktan ibaret bir dolap | lıdır. Buradada kapının aşağı odalardan nasıl istifade edileceği | yaptırılır. Bunları yemek odası | kısmına küçük bir dolap yukarı- düşünülür. o Yatılacak oda ile | takımlarının rengine boyamak | sına raflar yapmak lâzımdır. Raf- yemek odası yahut salon arasın- | Şarttır. lara kitaplar ve bir iki vazo daki kapıyı kapamak, nazara Bu dolap içerisine tabak, öte- | konulur. Dolabada (gazeteler, çirkin görünür. kapatılmış kapı etmemek kolay bir iştir. Odalar arasında olduğunu belli beri saklanabilir. Rafların üzerine çay ve gümüş takımları konulur. Kapının iki tarafına sade iki | iki elektrik Kapatılan kapı yemek odası | elektrik lambası da konulursa | odanın heyeti bu zarif dolabın bir kapıyı sak- | güzel olur. tarafında ise, kapı ikiye bölünür. mecmuaları yerleştirilebilir. tüphanenin iki tarafına yuvarlak lambası Kü- konulursa umumiyesi daha Faydalı bilgiler Beyaz fötr şap- kaları temizle- mek için iki usul vardır. Her ikisi gayet iyidir: Temiz bir sün- geri benzine ba- tırarak şapka te- mizlenir. Diger tarz bir ılık sabunlu suya bir tatlı kaşığı amonya koyarak yumuşak bir fır- ça ile fötrü fır- çalamaktır. * Yemek oda-" sında, yemekten sonra kalan ye- mek o kokusunu izale etmek için kolonya ile ısla- tılmış bir parça pamuğu yakmak kâfidir. x Koyu renk kir- piklerin gözü da- ha güzel göster- diği malümdur. Kirpikleri uzun ve koyu renk yapmak için her gün ucu yakıl mış bir karanfil tanesini kirpik- lere sürmek kâ- fidir. #* Benzinle te- mizlenmiş elbi- se, eldiven gibi şeyleri bir kaç gün açık havada bırakmadan do- laba yerleştir- memelidir. Ha- fif bir hararetle bütün dolaba benzin okokusu yayılır, diğer el- biseler de kokar. Yün örme bluz ve elbiseler Iikbaharda giyileçek (elbiseler arasında, ince yünden örme dan- tel bluzların mühim bir yeri vardır. Kollu, kolsuz, açık veya koyu renk olan bu bluzlar günün her saatinde giyilir ve bunlarla her yere gidilebilirdi. Şimdi yeni çıkan ilkbahar modelleri, bu bluzlarda- da değişiklikler yapmıştır. Yeni modellerde koyu renk etekle, açık renk bluz açık renk etekle, koyu renk kluz giymek kaidesi konulmuştur. Sabahları bluzlar eteğin Üze- rine giyilirken, ögleden sonra biluzların üzerine etekler çıkıyor, ve .bele konulan kemer bluzun değil 'eteğin üzerine bağlaniyor: Yaz modası Bu sene yazın giyilecek çorap- lar açık renk olmıyacaktır. Ta- mamiyle bej ve gri renkler mak- — bul değildir. Orme bluzlar yalnız bluz ol arak giyilmiyor. Bunlardan gayet şık öğleden sonra giyilen çay ve ziyaret elbiseleri de yapılıyor. Modeller: Dercettiğimiz elbisele- rin birincisi siyah krep maroken- den ve beyaz yün örgüden yapıl- mış şık ziyaret elbisesidir. Bluzun yakası ve kolkapakları siyah yün- den örülmüştür. Beldeki kemer siyah ve beyaz podesüettendir. Diğer elbise siyah krep jorjet- tendir, kolların yarısı deniz ma- visi renginde ince yünden örül- müş danteldendir. Belindeki ke- merin ön tarafında siyah ve mavi yünden “örülmüş''düğmeler vardır. Lİ Fındık içi, açık bal rengi, taupe, i ve castor renk- leri en çok giyi- lecektir. Yazlık elbiseler de kısa kollar çok görülecektir. Bilhassa dirsekte kalan kollar her büyük terzinin ko- leksiyonunda bu- lünan bir yeni- liktir. * Yaz elbise- lerile muhakkak kısa jaket veya bolero , yahut kap denilen pe- lerin giyilecektir. » Yazda gant milaine denilen parmak- eldivenler giyi- lecektir. Eunlar ipekliden, dan- telden hattâ dan- tel gibi kesilm iş güderiden ola- caktır. * Siyah krep maroken ve krep saten elbiselerin ekseriyetle bluz- ları açık renk aynı kumaştan yapılacaktır. En makbul renkler beyaz, açık mavi, penbe ve ıhlamur yapraklarının ye- şilidir. , DEE e En faydalı meyva Limonun bin bir hassası vardır Limon dünyanın her tarafında bilinen ve kullamlan bir meyvadır. Limon kadar faydalı başka bir meyva bulmak kabil (değildir. Limon vitamini en bol olan mey- valardan biridir. Sıcak havalarda serin bir limonata kadar hararet kesen hiç bir şey yoktur. Limon sirke yerine bütün sala- talara konula bilir. Sirke gibi vücuda mazarratı yuktur, bilâkis faydası kokunur. Boğaz ağrısında, ılık suya sıkı- lan bir limonun .suyu ile yapılan gargara ağrıyı hafifletir. Şüphe edilen:bir su, kaynatma- dan ve filtre etmeden içileceği zaman, bir bardak suya yarım limon sıkılırsa mikropları öldürür. Eldeki ve yüzdeki çatlaklara limon suyu sürmek çok faydalıdır. Sebze ve meyva ayıkladıktan sonra kararan elleri limon kabuğu ile ovalar ve yıkarsanız eller tertemiz beyaz ve yumuşak olur. Haftada bir defa yüze limon suyu sürülür ve kuruduktan sonra yüz ılık su ile yıkanırsa çilt şefaf ve beyaz bir hal alır, aynı zamanda limon kırışıklara nani olur. Tazeliğinden şüphe edilen balık ve av etleri bol limon suyunda brakıldıktan sonra pişirilirse biç korkusuz yenilebilir. Isıtılmış limon suyu, çamaşırdaki pas lekelerini kolayca çıkarır. Sünger temizlemek için de limon çok kullanılır: Kaynar sıcak su içerisine limon sıkmalı. Kirli sün- geri busuya bastırarak soğuma- sını “beklemeli. Bol alık su ile çalkadıktan sonra yeni gibi olur. Lekeli mermerler limon suyu ile silinirse lekeden eser kalmaz. Dibi tutmuş tencereleri temiz- lemek için içerisine ufak ufak kesilmiş, limon kabukları ile su koymalı ve ateşe oturtmalı. Bir müddet kaynadıktan sonra tence- renin ne kadar çabuk temizlen- diğine hayret etmemek kabil değildir. Kullanılan limonun ka- bukları kurutulur ve saklanırsa kışta soba yakmak için çıra gibi kullanılabilir. Bulaşık kokusuna karşı Mutfakta bulaşık yıkanıp bititk- ten sonra yalakta ve bulaşık suyu akan boruda pis koku kal- maması için her gece sıcak sodalı su ile yalağı fırçalamalıdır. Cevizli pasta Çay için gösterişli ve güzel bir torte Altı 'yumurta, altı kaşık toz şeker ile bir kaşık romu yirmi dakika çalkalıyarak köpürtmeli. Sonra içerisine altı kaşık un ilâve etmeli, gene yirmi dakika köpürtmeli. Yağlanmış yuvarlak bir tepsiye dökerek hafif fırında üç çeyrek saat pişirmeli. Diğer taraftan dört yumurtanın akını kırk dirhem toz şekerle bir tencerede köpürünciye kadar dövmeli. Tencereye : ya sıcak kül üzerine, ya kısılmış gaz üzerine konulmalıdır. Köpüren aklar ılık olduğu vakit içerisine kırk dirhem tereyağı, kırk dirhem dövülmüş ceviz, bir limon ile portakalın kabukları konularak karıştırılmalı. Bu mablut koyu bir krem olur. Fırında pişen pastayı ortasından ufki olarak ikiye taksim etmeli, Alt kısmına bu kremi güzelce sürmeli, üstüne diger kısmı ka- pamalıdır. ME