18 Mart 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

18 Mart 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

KERE Bi Çİ İki futbolün diktat örü arasında kat'i muharebe İtalyan ve Avusturya milli takımları karşılaşacaklar italyanlarla Viyanada karşılaşacak Avusturya milli takımı Almanları yenerken Bütün dünya futbolenları hafta içinde Viyanajda yapılacak Avus- turya - Italya milli maçının neti- cesini bekliyorlar. Futbol meraklılarının gözlerini Avusturya merkezine çevirten bu müsabaka Avrupada çok nadir görülen en heyeanlı çarpışmalar- dan biridir. Avusturya milli takı- mı son sene zarfında yaptığı temsili o müsabakaların (o hemen hesinde diğer milletre karşı büyük bir faikiyet göstermiştir. Almanları hallaç pamuğu gibi atan, İsviçrelilere göz açtırmıyan, Macarları titreten bu milli takım Avusturya futbol diktatörü Hugu Mayzel'in ince zekâsile idare ediliyor. Bu takıma karşı çıkacak “Italyan takımı da hiç bir spor idarecisine nasip olmıyan bir salâhiyetle bütün (Italyan fut- bol kuvvetlerini demir pençesi altında tutan tek seçici Pozzo hazırlamıştır. Merkezi Avrupa kupasının taliini kati surette tayin edecek olan bu maça iki milletin verdiği ehemmiyetten başka £tesirlerde karışmıştır. Futbolün Vaterlosu addo'unan bu çarpışma Avustur- yalılar ve İtalyanlarla beraber iki futbol diktatörünün de bey- nelmilel itibarini çok yakından alâkadar etmektedir. o“ İtalyan miili takımı evvelki mev- simde Avusturya milli takımını mağlüp etmişti. Fakat o galibiyet Italyan milli takımının iki noktada tesadüfi faikiyetile elde edilmişti. Bu faikiyet noktalarından birisi maçın İtalyada oluşu, diğeri de Avasturya (o takımının o bugünkü kuvvetli şeklinde olmaması idi. Hugo Mayzel muvaffakıyetten muvaffakıyete koşan bu kadroyu son mevsimde buldu. Bu yeni kadronun birbirile fevkalâde uyu- şan elemanlardan müteşekkil ol- masından maada rakibe göre her dakika oyun tarzını değiştirmek kabiliyeti vardır. Netekim Alman milli takımına Berlinde yarım dü- Maiyan tek secici Pozzo züne gol hediye eden bu Avus- turya milli takımı ilk dakikalarda Almanların müdafaa tarzlarını kavradıktan osonra başladıkları sistemden büsbütün başka bir hücum şeklile Almanları O berbat etmişti. Böyle bir takıma karşı İtalyan tek seçicisinin çıkaracağı milli kadro çok mühimdir. Italyada bir aydır münakaşaları başlıyan bu maç için Pozzo'nun bugüne kadar kati bir şey söyle- memesi italyanları fevkalâde asabi- leştirmektedir. Temsili spor te- maslarını tamamen milli hislerle ölçen ve her galibiyeti izzetinefsi millilerinin Obir iftiharı sayan italyanlar (o karşısında (o Pozzonun mesuliyeti çok büyüktür. Millete her istediğini dakikasında yaptı- ran, bükümetin en azami müza- heretini gören İtalyan tek seçici- sinin bir vazifesi vardır; Oda Ital- | : i işl | rum etmek suretile en çetin bir yan milli takımını mağlüp ettirmemek vazifesidir. Italyan milleti, c' seri Avrupa milletlerinde olduğu ;, (sporda galibiyet te mağlübiyet te vardır) gibi bir tevil ve bir maze- ret palavrasına kulak asmıyor. Kendilerini bütün medeni mil letlerie hem ayar addeden İtak yanlar spor sahasında da diğer milletlerle ayni seviyede olmak istiyorlar. Spor seviyesini de en doğru surette gösteren galibiyet- lere çok ehemmiyet veriyorlar. Böyle hisseden ve sporu böyle anlıyan bir milleti temsil edecek takımı tek başına seçecek olan Pozzonun bugürlerde o duyduğu mesuliyet hissini anlamamak kabil değildir. Çok nazik dakikalarını yaşayan Italyan tek seçicisi Viyanadaki kat'i muharebe için halkın göz bebeki olan eski merkez muhacım Meazzayı değiştirmiştir. Bu teh- likeli kararı veren Pozzo ya ga- zetecilerin sorduğu sualler cevab- sız kalmıştır. Hattâ bütün oyun- cuları ihtiyatlarile on gün evel toplayıp cemi idmanlara başlatan Pozzo Avusturyalılarla çalışacak Italyan milli takımının kadrosunu bile ahaliye ilân etmemiştir. Ga- zetecilerin bu hususta sordukları suallere: — Italyan milli takımı kadrosu Viyanada sahaya çıkarken belli olacaktır. Cevabile mukabele eden Pozzo herkesin hayretini celbe- diyor. Takım kadrosunu kendi mille- tinden gizliyecek kadar disiplin için asabiyet gösteren bu adam diktatörlüğünü daha ileri götüre- rek milli takımın ekzersizlerini ahaliye seyrettirmiyecek Okadar ileri gitmiştir. Milli takımın idmanlarını seyir- | cisiz yaptıran Pozzo'nun kana- atine göre, oyuncular kendi aha- lisi önündeki idman maçların dan sonra yazılan yazılarla tesir altında (okalmaktadırlar. Şerefli oyuncuları takımdan çıkarmak, takım kadrosunu gile ve takım eksersizlerinden bile halkı mah- maçtan evvel üç tehlikeli oyun oynayan bu mesuliyetlerle başı yukarda yürü- ye bilmek cesaretini gördükçe, insan bilâ ihtiyar Italyan takı- mının galibiyetini istiyor. Eşref Şefik adamın yüklendiği | Macar milli takımı geliyor Şehrimizde üzere getirilmesi mevzuubahs olan üç maç yapmak Macar B milli takımının şehri ziyareti dün tahakkuk etmiştir. Bir kaç haftadır federasyonlar arasında cereyan eden muhaberat Macar milli takımının şehrimize gelmesi imkânını ibzar etmişti. Fakat takıma verilecek para ve organizasyon hususunda ihtiyar edilecek masraf için futbol fede- rasyonunda kâfi tahsisat mevcut olmadığından bu proj: geciki- | yordu. ! Balkan kupasına iştirak edecek Türk milli takımının iyi hazırlan- masına yardım edecek bu tema- sın yapıla bilmesi için Olimpiyat mecmuası futbol federasyonua müracaat etmişti. Futbol federas- yonu Olimpiyadın teklifini bazı * şartlarla kabul ettiğini dün bil- direrek Türk - Macar milli ta- kımlari maçının organizasyonunu mecmuaya bırakmıştır. Şu vaziyete nazaran önümüz- deki ay Balkan kupasına hazır- lanmak üzere kampa çekilecek olan Türk milli takımının kuvvetli bir takımla müsabakasını görmüş olacağız. Macar B. milli takımı geçende Yunanistana giderek bizi mağlü- beden Yunan takımlarını yenmeğe muvaffak olmuştu. Balkan kupası maçlarında Yu- nanistanla aramızdaki farkı aşağı yukarı belli edecek olan bu temas Türk futbolu için hayırlı olacaktır. Uzun ozamandanberi o helecanlı maçlar seyretmiş olan ahali güzel bir maç göreceği gibi, idarecilerde milli takımın hafif noktalarını anlayabilmek üzere bir fırsat elde etmiş olacaklardır. Galatasaray Ital- yanlarla, Fener de Pera ile Bugün iki mühim maç yapıla- cak; biri Kadıköyünde Fener stadında * diğeride o stadyomda oynanacak bu maçların ikisi de doğrudan doğruya olmasa bile dolayısile ehemmiyetlidir. Galatasarayın Italyanlarla Tak- simde yapacağı maçla, Fenerlile- rin, geçen hafta Galatasaraya 2- mağlup olan Peralılarla müsaba- kası aylardanberi karşılaşmamış olan bu iki ezeli rakip takımın hali hazırdaki kuvvetlerini ölçmeğ bir vesile teşkil edecektir. Meşhur Din'e Italyanlar da talip Ingiltere “milli takımının merkez muhacimi Dixi Din Ispanyollara karşı oynadığı fevkalâde oyundan Sonra Avrupalıların nazarı dikkatin. celbetmiştir. Geçende İspanyollar tarafından satın alınmak istenen bu oyuncu Ispanyollara cevabı ret vermişti. Bu sefer Italyanların Ispanyollar- dan daha fazla para teklif ederek bu İngiliz muhacimini satın ala- cağı haber alınmıştır. Insan azmanı gene döğüşüyor Meşhur Italyan boksörü (Dev adam) namile maruf insan azmanı Karnera ayın 23 üncü günü Lon- drada İngilizlerin ağır sıklet ümit- - leri olan genç boksörle döğüşe- cektir. Atletizim müsabakas: Mısır — Yunanistan Yunan atletlerile Mısır atletleri arasında yapılacak temsili temasın tarihleri tesbit edilmiştir. Progra- ma nazaran müsabakalar 23 ve 24 nisanda Kahiredeki büyük stadyumda yapılacaktır. Golf sıhhi sporların birincisidir. . © Golf oyununun en sıhbi spor olduğu tahakkuk etmiştir. İngütere ve Amerika da en ihtiyarlarla en gençlere müsaade edilen bu sporun küçük şampiyonlarından sinema artisti Clifford. Gİ e