19 Mart 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

19 Mart 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

ENİ nn ii T SPÜRA: R Dünkü futbol 1 maçları Galatasaray Italyanlarla berabere kaldı, Fener Perayı 5-1 yendi Dün Taksim ve Kadıköydeki Fenerbahçe sahalarında mühim futbol maçları olmuştur. Sabahle- yin iptida Galatasaray ve Beşik- taş küçükleri bir antreneman maçı yapmışlar, bundan sonra birinci küme liğ maçları başla- mıştır. Birinci müsabaka Istanbul spor Anadolu takımları arasında idi. Birinci kümenin sonuncusu olan Anadolu bu müsabakanın da her iki devresinde dörder gol yiyerek 0-8 mağlübiyetle sahadan çekildi. Oyunun başından nihayetine kadar İstanbulspor tam bir haki- miyet tesis etmiş ve merkez mu- hacimi Sabihin ayağile başlıyan sayı adedi bir aralık dokuza balığ olacak iken Salâhaddinin atamadığı bir penaltı ile sekizde kalmıştır. Ikinci müsabakada Beşiktaş - Süleymaniye klüpleri okarşılaşa- caktı. Fakat, Beşiktaş klübü geçen salı akşamı Galatasaray ve Fenerbahçe klüplerinin vaki davetleri üzerine yapılan bir içti- mada mezkür klüplerin teşkil ettiği likte mevki almağa karar verdiğinden bugünkü müsabakaya icabet etmemişti. Bu seneki resmi müsabakalar- dan en yüksek bulunan ve 1932 şampiyonu olması tahakkuk eden Beşiktaşın bu çekilişi lik müsabakalarını esasından sarsmıştı. Süleymaniye gelmiyen hasmına hükmen galip geldi. Galatasaray - Italyanlar Bu müsabakadan sonra Olimpi- yat liğinin mühim maçlarından birini teşkil eden Galatasaray - Italyanlar maçına başlandı. Gala- tasarayllar sahaya şu kadro ile çıktılar: Ulvi Vahi Burhan Mithat Nihat Muammer Rebii Necdet Mehmet Salim Kemal Celâl Maç hayli hararetli olmakla beraber oyun tarzı itibarile zevk- siz sayılabilirdi. (Evvelâ golleri anlattıktan sonra, bu maç hak- kında düşündüklerimizi yazalım: Ilk devreyi Galata saray biri penaltıdan, ikincisi Mehmet Sali- min kalecinin elinden alarak yaptığı gol olmak üzere iki sayı ile bitirdi. Ikinci devrede İtalyanlar, Ga- latasarayın hakimiyetinden kur- tulamamakla beraber sırasile sağ iç, sağ açık ve sol içlerinin mün- ferit hücum ve e şapelerile yaptığı üç golle galip vaziyete çıktılar. 2-0 galip vaziyette iken bu şekil- de mağlübiyete düşmeleri, kabul etmek lâzımdır ki, Galatasaraylılar icin feci bir haldi. Bereket versin ki »yunun neticesine yedi sekiz dakika varken Mehmet Salimin kafa ile yaptığı bir gol Galatasarayı bu elim vaziyetten ancak bir bera- berlikle kurtardı. Galatasaray, geçen haftaki Pera ile olan muvaffakiyetsiz maçından sonra bu defada bizleri sukutu hayale uğratan bir oyun gösterdi. Yeknazarda tebarüz *eden ha- kikat şudur. Galatasaray takımı uzun zamandan beri boş durmuş çalışmamıştır. Hücum battı fenadır, muavin hattı fenadır, müdafaası fenadır. Esasen 2-1 galip vaziyetten 3-2 mağülp vaziyete düşmek ve niha- yet güçbelâ bir beraberlikle işin içinden sıyrılmak bu yazdıklarımızı ziyadesile teyit edecek bir keyfi- yettir. Galatasaray hücum hattında en fazla muvaffak olan Mehmet Salimdir. Fakat Mehmet Salim de, tam manasile bir merkez muhacim değildir. Sağ cenahta iki küçük kardeşler, Celâl ile Kemal henüz futbolün inceliklerini kavrayama- mışlardır. Sol cenaha gelince Necdet, belki merkez muhacimde, daha fazla mevkiini bulmuş ola- bilirdi. Rebii ise, son dakikalarda vazgeçer gibi olduğu neticesiz çalımlarile takımı için değil, galeri için oynuyor hissini verdi. Muavin hattında, Nihat, yüksek bir oyun gösterememekle beraber enerjisinin son haddini sarfetti. Muammer, taraftarlarına Allaha şükür ettirecek kadar ender pas- lar verebildi. Mithat umumiyetle anudane çalıştı, ekseriya muvaffak oldu, fakat aleyhlerine olan gol- ler de müdafilerle beraber hata- siydi. Burhan ve Vahi nefessiz ve ağır olduklarını bilhassa ikinci devrede gösterdiler. Ülviye gelince müdafaanın, burnunun dibine ka- dar bıraktığı oyuncular karşısında kalesini daha iyi müdafaa ede- mezdi. Hülâsa edersek, Galatasay ta- kımında ilk göze çarpan şey ne- fessizlik, oidmansızlık ve bunun neticesi olan insicamsız, âdeta (mahalle futbolü ) tarzında bir oyundur. Eğer Galatasaray üst üste iki hafta gördüğümüz mu- vaffakıyetsiz Ooyunlardan müte- nebbih olup da çalışmaz ve güzel bir oyun tarzı tatbikini temin edemezse, önümüzdeki daha çetin maçlarda, muhakkak ki daha fena vaziyetlere düşer. Biz bunun aksini temenni ederiz. Italyanlara gelince, sarfettikleri enerji, gösterdikleri gayret ve bilhassa ellerine geçen fırsatları kaybetmemeler şayanı takdirdir. Kadıköy sahasında Kadıköy sahasında da muhtelif futbol temasları yapılmıştır. Bu meyanda Fener stadında Fener- bahçe küçükleri - Amerikan kol- lejiri 1 - O ve Bakırköy idman yurdile 1-1 berabere kalmışlardır. Fener B. takimı Tıbbiye takımını 2-0 yenmiş, Altınordu - Hilâl maçını da 4 - 2 kazanmıştır. Karşı yakanın en mühim maçını Fenerbahçe - Pera teşkil etmiş- tir. Her iki tarafın mütemadi çalışmaları o neticesinde ( Peralı- lar ilk devreyi 1-0 galip bitirmişler. Ikinci devrede müte- vali akınlar ve muntazam çalış- malar sayesinde Fener bahçeliler tali bir hakimiyet tesis etmişler ve birbirini takip eden beş tane güzel gol yapmışlardır. Devre nihayetlerine doğru mütevazin bir hale giren oyunu 1-5 Fener bah- çeliler kazanmışlardır. Taksim stadyumunda oynanan resmi lik maçlarından Süleymaniye Beşiktaş birinci ve üçüncü takım- ları oyunu Beşiktaşın olimpiyat liğine girmesi dolayısile oynanma- m$ş ve yalnız Istanbul spor -Ana- dolu maçı yapılmıştır. Oyun ilk anlarda hemen hakimiyet tesisine muvaffak olan 1. sporlular ilk on beş dakikasını golsüz geçirmiştir. a Akşam Bugün son olarak : ALEMDAR Sinemasında Büyük ve dehakâr artist MARLEN DITRICH'i Fransızca sesli ve sözlü filminde mutlaka görünüz Gündüz: 2,30-5 gece 9,30da Yarından itibaren : HAYDUT AŞKIİ Bugün akşam saat: 21,30 da iy İstanbul Belediyesi X, Şehir Tiyatrosu Musahip zade Celâl Halk gecesi Yakında: Saatcı İkinci musikili > komedi 22 Mart Salı günü akşamı Göte geces Büyük ihtifal, Temsile Saat 21 de baş: lanavaktır. —— ——— —— — — —— Şehzadebaşı Raşit Rıza Tiyatrosu Bu akşam saat 21,30da Ladam O Kamelya Piyes 5 şerde Aleksandr dümafisin Lâyemut. eseri Zabitan, muallim ve talebeye tenzilât kartları muteberdir. Radyo 19 Mart Cumartesi akşamı Istanbul 1200 m. — 18 gramofon, 19,30 Darüttalim heyeti - 20,30 gramo- fonla opera - 21 Darüttalim heyeti - 22 orkestra, Belgrat (429,8 m.) — 19 Almanca ders, 19,30 musahabe, 20 şarkı, 20,30 musahabe, 21 şarkı, 21,30 radyo jurnal, 22.10 radyo orkestrası. 23,05 cazbant ve çingene muzıkası. Bükreş (394,2 m.) — 19,40 gramo- fon, 20 piyango, 20,30 konferans, 20,45 musiki musahabesi, 21,10 Balalayka ve Rus şarkıları. Budapeşte (b505n.) — 19,25 Macar şarkıları, 20,10 radyo jurnal. 20,25 opera orkestrası. Roma (441,2m.) — 17,90 şarkı ve orkestra. 20,45 opera. Varşova (1411ın.) — 19,45 radyo Jurnal, 20 musahabe, 20,15 konser, 21,50 radyo jurnal, 22 konser, 23 dans hava ları. Viyana — (5172m.) — 1740 askeri muzika, 18,45 radyojurnal, 19 orkestra. 22,15 radyojurnal, 30 dans Bu on beşten sonra ilk gollerini yaparak birinci (devrede gol adetlerini dörde çıkarmışlardır. Ikinci devrede tam fakat müessir olmayan hakimiyet |. sporlulara birçok gol kaçırtmiştır. bu devrede dört gol yapan Istan- bul spor takımı maçı 0-8 gali- biyetle bitirmiştir. Voleybol maçları Dün Galatasaray (o lokalinde mıntaka resmi voleybol maçlarına devam olunmuştur. Oynanan maç- larda Fenerbahçe - Kasımpaşayı, Beşiktaş - Eyübü, o Galatasaray - Süleymaniyeyi yenmişlerdir. Güreş Dün mıntaka güreş salonunda güreş müsabakalarına başlanmış- tır. Müsabakalara muhtelif klüplere mensup 27 güreşci iştirak etmiş 56 kiloda Vefa Kumkapıdan Rıza 79 kilo da Vefa Kumkapı- dan Yusuf Kenan birinci gelmiş- lerdir. Müsabakalara gelecek hafta devam olunacaktır. izmir muhteliti ödemişte Izmir 18 (A.A.) — İzmir muh- teliti bugün Ödemiş muhteliti ile bir maç yapmak üzere Ödemişe gitmiştir. | Bugün yalnız ikinci takımlar arasında müsabaka icra edilecektir. İzmir - ödemiş maçı Izmir, 19 (Hususi) — İzmir fut- bol takımı Ödemişe gitmiştir. Izmir muhteliti Ödemiş mubteliti ile yaptığı maçı 7-1 kazanmıştır. Ödemişliler canla başla oynamış- lardır. 21 Nosu EİN Nihayet | 19 Mart 1932 GLORYA'da bu akşam GLORYA'da ANDRE LUGUET AŞK VE ve TANIA FEDOR ASALET (Si V Empereur Savait ça ) Avusturya sarayında bir Amca karilerimize veya mevcut hediyeyi alıniz! Kaşla göz ara arasında. KISA HABERLER *» Bir milyoner şehrimizde — Amerikalı o milyonerlerden (Mr. Kram, kerimesile birlikte Suriye- den şehrimize gelmiş, Perapalas oteline misafir olmuştur. Milyoner ve kerimesi, dün Robert Kolej muallimlerinden biri ile birlikte şehrin şayanı temaşa mahallerini gezmişlerdir. Bir iki güne kadar Atina'ya gideceklerdir. * Iki idam mahkümu yaka- landı — Alâiyeden bildirildiğine göre, 337 senesinde işlenen bir cinayet davasında gıyaben idama mahküm edilen Mehmet oğulların- Ali ile oğlu Ahmet, başka bir isim altında şimdiye kadar kendi- lerini saklamağa muvaffak ol- muşlar. Baba ile oğlu yakalanarak tek- rar muhakeme edilmek üzere Silifkeye gönderilmişlerdir. * Ecnebitalebe şerefine müsa- mere — Darülfünbn diş tababeti şubesi talebe cemiyeti mektepteki ecnebi talebe ile samimiyetlerini ve arkadaşlıklarının tarsini emeliyle dün Halkevi salonunda bir müsa- mere tertip etmişlerdir. Müsamere İ pek samimi olmuş, talebeler arasında nutuklar irat olunmuş, dansedilmiş, (o samimi dakikalar geçirilmiştir. Server Cemal beyin cenazesi Marsilyadada kavas Osman Ahmet tarafından katledilen kon- solosumuz Server Cemal beyin cenazesi orada tahnit edilmiştir. Cenaze 22 mart salı günü lima- nımıza vapurla gelecektir. Ayni gün cenaze merasimi yapılacaktır. Tabut, cenaze arabasile Aya- sofya camii Musalla mahalline getirilecektir. Öğle namazını müteakip cenaze namazı eda edilecektir. Badehu cenaze alayı hareket edecektir. o Divanyolu, (Ankara caddesi tarikile cenaze Sirkeciye getirilecektir. Cenaze buradan vapurla Kadı- köyüne nakledilecektir. Oradan da Erenköyüne götürülerek Sahrayi- ceditteki aile makberesine defne- dilecektir. e Merasimde (vilâyet, kolordu erkânı, konsoloslar bulu- nacak ve parlak merasim yapıla- caktır. Şaş YENİ NEŞRİYAT Havacılık ve spor Havacılık ve Spor Mecmuasının 67 inci sayısı çıkmıştır. Bu sayıda Türk Hava hatlarına ait mühim bir yazı ile bu tesebbüse dair matbuatın me düşündüklerinin hulâsası vardır. skandal Bey'in <a Güzel bir albumunu meccanen almak isterseniz AKŞAM'a abone olunuz! : Cemal Nadir bey arkadaşımız Amca Bey'in gazetemizde intişar etmiş en güzel karikatürlerini bir araya topladı; bunları # renkli, zarif bir kapak içinde güzel bir album halinde neşretmiştir. Y) Mart ve Nisan 1932 zarfında gazetemize bir senelik, 6 aylık, 3 aylık abone kaydedilecek abonesini bu iki ay içinde asgari 3ay için temdit ettirecek olan abonelerimize bu güzel album'dan bir nüsha hediye edilecek ve posta ile adreslerine gönderilecektir. Bütün Türkiye'de en fazla satış yapan AKŞAM gazetesine siz de abone olunuz ve bu güzel Meçhul adam para çan- tasını aşınp kaçtı Saraç Yakup efendi isminde birisi evvelki gün Ziraat banka- sından para alırken yanına tanı- madığı bir adam yaklaşmış ve bir kaç dakika durduktan sonra savuşmuştur. Bir omüddet sonra (Yakup efendi işini bitirdiği zaman ce- binden cüzdanının aşırılmış oldu- ğunu görmüştür. Yakup efendi polise müracaat etmiştir. Zabıta yankeseciyi © aramaktadır. Paskalya zarfında Berlinde siyasi nümayişler yasak Berlin, 18 (A. A.) — Hükümet tarafından bugün neşrolunan bir emirnamede 20 marttan 8 nisana kadar siyasi faaliyetlerde bulunul- ması menedilmiştir. Siyasi alaylar tılması da menedilmiştir. Einaen- aleyh reisicumhurluk intihabı için yapılacak siyasi mücadele ancak bir haftaya inhisar edecektir. Amerikada ecnebi aktörler Vaşington, 18 (A.A.) — Reisi- cumkur M. Hooverin imzasına iktiran eden kanun mucibince fevkalâde meziyet ve ehliyet sabibi aktörler müstesna olmak üzere ecnebi aktörler Amerikan tiyatro- larında icrayı sanat edemiyecek- lerdir. Bu tedbirle; ecnebi aktörleri muhaceret kanunu ahkâmına tâbi tutulmaktadır. Mısır Kredi Fonsie tahvilleri Kahire 18 (A. A.) — Yüzde 3 faiz ve ikramiyeli Mısır Kredi Fonsiye | tahvillerinin 016 mart keşidesinde : 1886 senesi tahvillerinden 297,403 numara 50,000, 1903 senesi tab- villerinden 623,280 numara 50,000, 1911 senesi tahvillerinden 179,639 numara 50,000 Frank kazanmış- lardır. Oxford ve Cambridge yarışı Londra 17(A.A) — Iki ezeli ve daimi rakip olan Oxford ve Cambridge Darülfünunları arasın- da yapılacak kürek müsabakası indim da büyük bir alâka uyan- dırmaktadır. Bu alâka spor sahası hududunu da aşmıştiı. 1926 senesinden beri Cambrigde Darülfünunu her sene muvaffakıyet kazanmaktadır. Bu seferki yarış yeni bir hususiyet ve cazibe gös- terecektir. Iki Darülfünunu temsil edecek ekipler tarafından katedi- lecek olan ve altmış senedenberi hiç değişmemiş bulunan mesafe 400 yarda kadar azalmıştır. Bu suretle katedilecek mesafe 6400 metroya yakın olacaktır. RR MR tertibi ve siyasi beyannameler dağı-