20 Mart 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

20 Mart 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

“ Ez ZA 7 Ea 20 Mart 1932 Akşam Sahife 7 Avusturyada yeni bir Landrü tevkif edildi Bu müthiş cani İİ kadını paralarını aldıktan sonra öldürmüştür Viyana, 11 (Hususi muha- birimizden) — Avusturya za- bıtası, oşimali Avusturya'da kâin Ling şeh- rinde (o Fronz Leiskomp na- mında birini, bir cinayet yap- * tığından dolayı tevkif etmiştir. Yapılan tah- kikat netice- sinde Leiskom- puan 1911 sene- sindenberi soy- ' mak maksadi- le on bir kadın öldürd hakkuk etmiş- tir. Bu yeni Lan- drünün tevkifi bütün Avusturyada büyük bir heyecan uyandırmış ve şimdiye kadar faili meçhul kalmış birçok cinayetlerin faili kendisi olduğu anlaşılmıştır. Avusturya Landrüsü, Fransız Landrüsünün usulü dairesinde bu cinayetleri yapmıştır: Paralarını almak için öldürmek istediği kadınlarlarla güya izdivaç edeceği vadile münasebetler peyda ediyor ve onları öldürerek paralarını alıyordu. Ilk zevcenin ölümü Yeni Landrü, 1911 senesinde, dul ve genç bir kadınla tanışmış ve onunla evlenmiştir. eoFakat izdivaçtan altı ay sonra genç zevcesi esrarengiz bir hastalık neticesinde ölmüştür. Leiskomy zevcesinin bu ani ölümünden çok müteessir görünmüş, cenazesini göz yaşları arasında kaldırmıştır. Cani arkadaşlarile bütün müna- sebetlerini keserek inzivaye çe- kilmiştir. Yalnız ara sıra zevcesinin mezarını ziyaret ediyor ve çiçek bırakıyordu. Leiskomy, mezarlığa vukubulan bu ziyaretleri sırasında, kocasının ölümünden pek mükedder görünen başka bir dul kadınla tanışmış genç kadını tesliye etmeği ken- disine bir vicdan borcu addetmiş ve: — Hakkınız var madam, ölüm pek acı bir şeydir. Ben de 'zev- cemin âni ölnmünden bu acıyı hissettim ve hâlâ da hissediyorum. Fakat elden ne gelir. Hepimiz de sonunda ölmiyecekmiyiz? Demeğe başlamış, genç kadının müteveffa kocasından kendisine küçük bir servet kaldığını öğrenince müna- sebeti daha ziyade ileriletmiştir. Ikinci izdivaç Bu tanışmadan bir kaç hafta sonra genç dul, müteveffa kocu- sını unutmuş, Leiskompun evlen- me teklifini kabul etmiş ve me- zarlığı ziyaretten vaz geçmiştir. Izdivaçtan beş ay sonra Leis- kompun ikinci karısıda sebebi anlaşılmıyan bir hastalık netice- sinde ölmüş, Leiskomp bu ikinci karısının da mirasına konmuştur. Cani, bu ikinci zevcesini göm- dükten sonra, onun da mezarını Sık sık ziyarete başlamıştır. Me- zaristan zairleri, zavallı Leiskompa | etmiştir ki, 11 kadını öldüren Leiskomp ve babası zevcesinin hatırasına gösterdiği bu sadakat ve merbutiyetten dolayı kalben aciyorlar, onu te- selliye çalışıyorlardı. İşte bu sırada, ölen yegâne çocuğunun mezarını sık sık ziya- ret için (o kabristana ogiden ve kocasile iyi geçinmediği anlaşılan evli kadın, Leiskompa acımak ve onunla münasebet tesis etmekte gecikmemiştir. Üçüncü izdivaç Aradan üç ay geçtikten sonra genç kadın kocasından ayrılmış ve pek mahzun ve mükedder Leiskomp ile evlenmiştir. Karı koca ilk aylarda pek mesut bir hayat sürmüşlerdir. Derken caninin üçüncü zevcesi de ansızın fenalaşmış ve doktorun gelme- sine vakit kalmadan vefat etmiştir. Üçüncü zevcesinin | vefatından sonra Leiskomp tabiyeyi değiştir- miş ve bu ani ölüm herkesin şüphesini davet ettiği cihetle, artık mezarlığa gitmemeğe baş- lamış, o sehirden kaçarak başka bir şehre gitmiştir. Yeni gittiği şehirde tanınmadığı cihetle, kor- kusuzca cinayetlerine devam ede- cekti. Genç bir kızın aşkı Filhakika Leiskomp gittiği yeni şehirde 18 yaşında cidden güzel bir kızı tuzağa düşürmüş, zavallı kızcağız 38 yaşında bulunan cani- yi çıldırasıya sevmiştir. Bu defa cani genç kıza izdi- vaçtan bahs etmemiştir. Çünkü izdivaçtan (o bahsettiği (o takdirde mazisinin tahkik edilceğinden ve evvelce evlendiği üç karısının esrarengiz bir surette öldğüünü ögrenecek olan genç kızla ebevey- ninin kendisine yol vermelerinden korkuyordu. Bu itibarla Leoskonp genç kızla izdivaç yerine serbest muaşakayı tercih etmiştir. Kızcağız, yukarıda söylediğimiz gibicaniye çildirasıya aşık olduğu cihetle, onu sık sık evinde ziyaret | ediyor ve parasız olduğunu gör- düğü cihetle, ona para cihetinden de yardım ediyordu. Karı katili, kızcağızı öyle tesir pek zenğin olan pe- derinden çalacağı paralar ile mua- şakalarına serbestce devam ede- bilmek için başka bir yere kaç- maları fikrini telkin etmiştir. Filbakika kızcağız pederinden 150,000 şiling çaldıktan sonra Leiskonp ile ortadan kayıboldu, fakat bu gaybubetinden üç gün sonra, şehir haricinde, bir hen- dek içinde kızcağzın cesedi bu- lundu. Genç kız sağ elinde bir brovnig tabancası tutuyor, palto- sunun cebinde bulunan bir mek- tupta şu satırları yazıyordu: “Pederimin paralarını çaldığım cihetle intihar ediyorum, zabıta cesedi omuayene ( ettiği halde, genç kızın pederinden çalmış olduğu 150,000 şilingin izini bile bulamamıştır. Şimdi. anlaşılıyorki, oLeikonp genç kızcağzı soymak için öldür- müş ve bu cinayetini bir irtihar şeklinde göstermiştir. Zabite o zaman yaptığı tahkikatta, bir intihar hadisesi karşısında bulun- duğu zehabına kapılmış, katil de bu dördüncü cinayetine rağmen yakasını adalet pençesinden sıyıra bilmiştir. Ahçı kadınla dostluk Avusturya Landrösü, bu yeni cinayetinden sonra zabıtanın şüp- besini üzerine celbetmekten kork- tuğu cihetle, cinayetlerine bir müddet fasıla vermiştir. z Aradan epi müddet geçtikten sonra, zengin bir konakta bulu- nan ve epice para biriktirmiş olan bir”ahcı kadınla evlenmiş, iki sene kadar onunla yaşamıştır. Cani, aradan uzun bir müddet geçmediği halde, cinayetlerinin tamamen unutulduğuna kani ol- duğu cihetle, karısının ahçılık vazi- fesini gördüğü evin hanımile aşıkane münasibetlere girişmiştir. Katilin maşukası, birçok çocuk sahibi bir memurun zevcesidir. Genç kadın bu sehar katile abayı yakmış ve kendisile evlenmek için ahçı ka- rısını boşamasını aşıkından israrla istemişler, Hattâ karı kocanın arasını açmıştır. Nihayet, bir sa- bah Loiskopun yeni maşukası yatak odasında tesemmüm netice- sinde ölü olarak bulunmuş bu su- retle bu yeni macıralarda kapan- mıştır. Zabıta memurları Leiskomp ile karısının, ev sahibesini zehirlemiş olmalarından şüphelenerek ikisini- de tevkif etmişler isede aleyhle- rinde bir delil bulunamadığıcihetle, sonradan (o serbest (o bırakmağa mecbur kalmışlardır. . Ölüm silsilesi Leiskonp bu hadiseden sonra, ahçı karısını yanına alarak başka bir şehire taşınmış, fakat bu sırada bu zavallı kadm da esrarengiz bir hastalık neticesinde, göçüp gitmiştir. Cani bu defada karısız kalınca epice bir servet toplamış olan bir terzi kadınla münasebet peyda etmiş, fakat oda bir müddet sonra, vefat etmiştir. Katil cina- yetlerine devam ede ede, tam on bir kadının muhtelif suretlerde kanına girmiş ve son cinayeti irtikâp ettikten sonra yakalanarak bütün cinayetleri meydana çıka- rılmıştır. Leiskonp tuzağa düşürdüğü kadınları zehirlemek suretile öldü- rüyordu. Vakıa bu mütevali ölümler, zabıtanın nazarı dikkatini celbet- miş isede katil mütemadiyen şehir Bütün siyaset âleminin derin bir alâka ve endişe ile beklediği Almanyadaki reisicumhur intihabı yapıldı. Cumhuriyet kanunu esasi- sinin muhafazasına taraftar olan fırkaların namzedi olan mareşal Hindenburg diğer namzetlere nis- petle kahir bir ekseriyet aldığı halde ilk intihap neticesiz kaldı. Verilen reylerin gayet çok olma- sından ve namzetler muhtelif ol- duğundan mareşalın aldığı reyler umumi ârânın nısfını geçemedi. Yüz altmış bin kadar reyin noksan olması ilk intihabı aka- mete uğratmıştır. Fakat akamet Hindenburgun ikinci — intihapta kazanması ihtimalini zayıflatmamış ve bilâkis arttırmıştır. Çünkü bu neticeden cumhuriyet kanunu esa- sisinin o taraftarlarından o ziyade aleyhtarlırının cesareti kırılmıştır. Harbi umumide ateş hattında harbeden bir milyon asker ve zabitten mürekkep çelik migfer Cemiyeti milliyetperverlerden ay- rılmış ve fahri âzaları bulunan Hindenburga rey vermeğe karar vermiştir. Komünistler dahi ikinci intihapta müstenkif kalmak isti- yorlar. Hindenburg'a muhalif olan- ların siyasi akideleri yekdigerine taban tabana zıt olması bunların hiç olmaz ise tabiye cihetinden bile birleşmelerine mani bulun- maktadır. o Hindenburg'a rakip olarak yalnız Hitlerin kalması muhtemeldir. Hindenburg'un ilk intihabı kay- betmiş olmasına rağmen bu defa adetâ rakipsız kalması Almanya- nın akıbeti ve dolayısile cihan ahvali siyasiyesinin atisi hakkında gösterilen endişeleri hayli tahfif etmiştir. Maahaza netice kat'i surette taayyün etmedikçe siyasi huzur ve itminan avdet etmiye- cektir. * .. Prusya intihabı Şu kadar var ki mareşalın intihap edilmesi ile Almanyanın ahvali zulmet ve mübhemiyetten büsbütün kurtulamıyacaktır. Ortada Prusya (diyet) meclisi yani mahalli parla- mentosunun intihabatı © vardır. Hükümet bu intihabatın 17 nisan- da yapılmasını diyet meclisi esas komitesine teklif etmişti. e Reisi- cumhur intihabında Hitlerin en çok rey aldığı Alman : hükümeti Prusyadı. Eğer gelecek intihapta burada | ekseriyeti Faşistler temin edecek olur ise ozaman umum Almanya cumhuriyetinin mevkii tehlikede olacaktır. | Çünkü (Almanyanın | beşte dürdünü teşkil eden Prus- ! yada faik ekseriyeti haiz olacak fırka Almanyada hakim ve nafiz bulunacaktır, Halı hazirda burada ekseriyeti haiz zümre sosyal demokratlar ile merkez katolik fırkasıdır. Aksayı Şark Vaziyeti Cemiyeti akvamın büyük mec- lisinin toplanmasına rağmen Ak- sayı şark vaziyeti (düzelmedi. Bilâkis buranın ahvali büsbütün vahamet kesbetmektedir. ununu ve isim değiştirdiği cihetle, son gün- lere kadar adalet pençesine düşme- mişti. Leiskomp son cinayeti Loinz şehrinde yapmıştır. Katilin son kurbanı da orta yaşlı ve zengince bir kadın idi. Bu cinayet, bu Haftalık siyasi icmal Hindenburg reisicumhur oluyor Japonların Ruslara karşı tahrikâtı Terki teslihat konferansı AAA Büyük meclis Cemiyeti Akvam misakının her devletin arazisinin ve tamamiyeti mülkiyesinin mahfuz kalması ve bu yolda yapılan tecavüzlerin tanınması gibi yüksek nazari umdeleri tekrar ve teyit etmiştir. Maahaza meclis bu müessesenin başlıca vazifesi telif ve sulhper- verane tavsiye yapmak olduğunu kaydetmiştir. Binaenaleyh muha- sematın tatilini ve mütareke ve musalâhanın aktini ve işgal olu- nan yerlerin tahliyesini tavsiye etmiştir. Bu mukarrerat Çinin derdine bir derman teşkil etme- dikten başka işgal olunan yerlerle Mançuriyi dahi itbal Oetmekle Japonyayı kızdırmıştır. Bu sırada Japonya siyasi ve istilâi emellerini vücuda çıkarmak için icap eden ahval ve şeraiti hazırlamıştır. o Mançuride kendi himayesi altında tesis ettiği müs- takil devleti mali ve siyasi ve askeri cihetten kuvvetlendirmek- tedir. Mançuride son kalan Çinli kıtaat Sovyet hududu boyuna yakin bulunuyordu. Japon kuvvet- leri Rus hududuna kadar gelmeğe henüz vesile bulamamışlardı. Aylıksız ve erzaksız kalan Çin kıtaatı nihayet isyan çıkarmışlar ve hudut boyundaki şehirleri yağm: etmişlerdir. Bu hadiseler esnasınd: bir kaç Japonun yaralanmış olması Japonyaya Sovyet ( hudutlarına külliyetli askeri sevkıyatta bulun- mağa fırsat teşkil etmiştir. Japonlar Rusları tahrik etmekt ve bir mesele çıkarmağa çalış- maktadırlar. Vladvostok'un cenu- bundaki Possiyet körfezinde Rus- ların asker topladıkları iddiasiyle Japonyanın. Moskova bükümeti nezdinde yapmış olduğu protesto tahrikâttan başka birşey değildir. Genevre müzakereleri Terki teslihat konferansı bir çok hadise ve mes'eleden dolayı ehemmiyetini kaybetmiştir. Japon- ların Cemiyeti akvama karşı mey- dan okurcasına bir vaziyet alması bu müessesenin teşebbüsü ile top- lanan terki teslihat konferansına dabi fena tesir etmiştir. Almanya- daki intihaplar hitam bulmazdan mukaddem cihan siyasetinin ne ola- cağı malüm olmadığından kon- ferans mahafili herşeyden evvel bu intihapların neticesini öğren- mek istiyor. Fransa da yeni intihabatı umu- miyenin arifesinde bulunması bu hükümetin siyasetinde tereddüt ve ihtiyatkârlık göstermesini icap ediyor. Binaenaleyh bu intibapla- rın neticesi malüm olmadan evvel Terki teslihat konferansının esasa girişmesi şüphelidir. Esasen büyük devletler yeni bütçelerinde arkeri ve bahri ve havai masrafları muhtelif sebep- lerden dolayı tezyit etmeğe lüzum görmüşlerdir. Bilhassa Fransa ile Ingiltere bu cihetlere büyük ehem- miyet veriyor. oOHarp bütçeleri arttırıldığı bir sırada terki tesli- hat mevzuubahis olamaz. Yeni bütceler geçinceye kadar konfe- ransın susması tabiidir. NA müthiş caninin yakasını, adliyenin eline verdirmiştir, Katil, bugünlerde muhakeme edilecektir. 350 yi mütecaviz şahit dinleneceği cihetle, pek uzun sürecektir. muhakemesi