30 Mart 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

30 Mart 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

30 Mart 1932 Kansızlık, Romatizma, Saraca, Kemik, Sinir, Damar, Verem hastalıklarına, yürümeyen, Akşam Sahife 11 LASTER SiLBERMANN ve ş DOYÇE LEVANT Linye | Hamburg, Brem, Anvers, İstanbul ve Bahrisiyah arasında azimet ve avdet muntazam postaları Hamburg, Brem, Stetin, Anvers ve Roterdam'dan limanımıza muvasalatı beklenen vapurlar Alimnla vapuru 28 Marta doğru Tesalla vapuru 4 nisana doğru, Chios vapuru 11 nisana doğru. Nauplia »> 17 >» > Alaye > 19.2 > — Burgaz, Varna, Köstence, Kalas ve İbrail için limamımızdan hareket edecek vapurlar Alimnia vapuru 2831 Martta tahmilde, Nauplia vapuru 17-19 nisanda tahmilde, Yakında Hamburg, Brem. Anvers ve Roterdam lima: için hareket edecek vapurlar. Albania vapuru 26-27 martta tabmi'de, Apollonia vapuru 28 - 29 martta tahmilde. ni Fazla tafsilât için Galata'da Ovakim- yan hanında Laster Silbermann ve Şürekâsı vapur acentalığına müracaat. Telefon : Beyoğlu 641 - 674 ENKiCO SFERCO ve MAHTUMLARI Galata Arapyan Han 1 inci kat, CIR ANDAİSE vapur ti - Amsterdam Anvers Roterdam, Amsterdam ve Hamburg için yakında hareket edecek vapurlar: Hermes vapuru 10 nisana doğru Saturnus > 17 > > Clio > 24 3 > Triton > 3 mayısa > Compagine Royale Neerlandalse vapur şirketi vasıtasile ve bilumum Neerlandaises vapur acantaları arasın daki muhaberat sayesinde DÜNYANIN BÜTÜN LİMANLARI için emtia kabul edilir ve DOĞRU KONŞİMENTO verile- bilir. Yakında Burgaz, Varna ve Küstenceye hareket edecek vapurlar Hermes vapuru 2 nisana doğru Saturnus > 8 nisana > Clio , > Triton > 4 mayısa » Amsterdamdan beklenen vapurlar : Hermes vapuru 1 nisana doğru Saturnus > 7 nisana > Clio > 5 > Triton > 3 mayısa > Amsterdamdan hareket edecek vapurlar Cilo vapuru 30 Marta doğru Triton > i3nisana > KIPFON YUSEN KAISHA (Japon vapur kumpanyası ) Yokohama, Kobe, Dairen, Tsingtao, Sb.nghai, Honkong, Singapor, Colombo, Suez, Port Sait, İzmir, İstanbul, Pire, Cenevre, Valencia Liverpol ve Glasgow limanları arasında doğru posta. ( Aktarmasız ve doğru) Lyonsmaru vapuru 17 nisana doğru. Lima Maru vapuru 17 mayısa doğru Toyooka Maru vapuru 15 hazi- rana doğru. Tafsilât için Galata'da Arapyan Hanında ENRİCO S O ve MAH ARI vapur acentalığna müracaat. Tel, B. O. 4792-1 Sçanalnavlan Near Eas Snevska Orlent Linlent Gothenburg Goihenourg, Stokholm, Oslo Danzig, Copenhag ve bütün baltık Jimanlarile k ve Karadeniz başlıca limanları arasında 15 günde bir azimet ve'aydet için muntazam postalar. Friken vapuru 2 nisana © dogru Getemburg, oStokolm Oslo gdynia ve Danziglen muvaseletle n günü akşamı Gotemh Oslo, Dantzig ıdinavya ve Baltık Mmanlarına t ede Gotland vapuru 6 nisana doğru Hamburg, Gotemburg, Stokolm, Oslo, Gdynia Yant etle aynı e ak Gotenberg slo, o Kopenhi lum, Dantzıg, Baltık ve Iskand a ve limanlarına hareket edecekler, Fazla tafsilât için Galata'da Arapyan Hanında 4 üncü katta kâin acentalığına müracaat, Tel, B.O, 4957 -8- 923. diş çıkarmayan çocuklara, genç ve ihtiyarlara Türkiye Hilâliahmer Cemiyeti Merkezi Umumisinden: Hilâliahmer Meclisi umumisi 1932 senesi Nisanının 27 inci çarşamba günü sabah saat onda ANKARA'da YENİŞEHİR'de Cemiyetin Merkezi umumi binasında alelâde içtimamı yapacağin- dan içtimaa iştirak edecek murahhasların tarih ve saati mezkürda HiLÂLAAHMER MERKEZi UMUMISİNİ teşrifleri rica olunur. Ruznamei müzakerat: 1 — Reis ve reisi sanilerle kâtiplerin intihabı. 2 — Meclisi umumi tetkik komisyonu ve Merkezi umum! İcraat raporlarının tetkiki ve kabulü halinde Merkzi umumi zimme- tinin ibrası, 5 3 — 932- 933 bütçesinin tastiki, 4 — Çıkacak Merkezi umumi &zası yerine diğerlerinin intihabı. 5 — Tetkik komisyonu âzasının tecdiden intihabı. 6 — Merkezi umumi teklifatı. Satılık büyük konak ankazı Taliplerin Galatada Havra sokağında lâcivert hanında 5 numaraya müracaatları. Aka Gündüz sm, Kitap evi ve kâatçılık Anafartalar caddesi No. 69-71 Ankara Sahipleri : Bilâl, Adil, Kemal Telefon: 3377, Telgraf: Ankara-Akba 2 nisan cumartesi günü açı- lıyor. Ankara'nın en büyük kitaphanesidir. Deri ve barsak müzayedesi Tayyare Cemiyeti Istanbul şubesin- den: Kurban bayramında teşkilâtımız ta- rafından toplanacak deri ve barsaklar pazarlık suretile ayrı ayrı müzayedeye konmuştur, Nisanın ikincij Cumartesi günü saat on altıda ihalesi icra edile- cektir, Taliplerin şartnameyi görmek üzere Cağaloğlundaki şubemize müra- caatları ilân olunur. ve alâtü edevat şunlardır : bir makine; 3 — “Victoria,, markalı bir adet pedal; tiphane takımları. Reşit Efendi Han, No. 15-16, Telefon: 21396. şecilik Sanatı bir atelyesidir. dilir. — paz Memleket mamulâtı mmm Hükümetimizce resmen kabul edilen HIZIR Yangın Söndürme Makinaları Yalnız Hızır sahibi Mehmet Halis müessesesinde satılır. Her satandan resmi tamimi ve tamimde Mehmet Halis ismini aramalıdır. Makinaların üzerlerinde (Hızır) ismi el yazısı ile yazılmış ise sahtedir. Eski makinalar boyanıp satılmaktadır. Hızır mües- 8esesi umumun nazarı dikkatine arzeder, Hızır her evin, her mües- sesenin en lüzumlu eşyalarından biridir. Hızır amili ve sahibi; MEHMET HALIS müesses Galata, eski Gümrük caddesi Sava Han No. 7/8/9 mmm Tek EB O. 1447 ni Beyoğlu askerlik şubesi reisli- ğinden: | — Muteber gazetenizin 28/Mart/932 tarihli nushasında dercedilen ilânatımızın aslında yerli ve yabancı kelimeleri yazılı olduğu halde daktilo hatasi olarak müslim ve gayri müslim tarzında yazıldığı anlaşılmıştır. Berveçbi ati tavzihen tashih ve ilânı ve işbu tavzihatında gazeteye dercini rica ederim. 2 — 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325 do- ğumlu olup henüz askere gitme- yen yerli ve yabancı efradın heman şübeye müracaatları ve numara almaları. 3 — Tam veya nısıf bedel nakti vermiş olanların keza şübeye müracaatları. 4 — Celbe tabi efrattan bedeli nakti Vilâyet ve belediyeler için emsalsiz bir fırsat! Noksansız Bir Matbaa Satılıktır Her işe elverişli ve hertürlü vesaiti haiz bir matbaa satılıktır. Matbaanın ihtiva ettiği makine 1 — “Augsburg,, markalı ve 1929 modeli 68100 ebadında mükemmel 2 — 70X100 ebadında “Frankental,, markalı bir makine; 4 — 40 kasalık muhtelif çeşit ve puntolarda az kullanılmış kitap ve fantezi hurufat. Mükemmel ve noksansız gayet zengin pirinç çizgi takımı, prova tezgâhı, galeler, kumpaslar ve sair bilimum müret- #5 Matbaa derhal kurulup iş yapacak haldedir. Hiç bir noksanı yoktur. Yeniden matbaa tesis veyahut mevcudu tevsi etmekistieyenlere emsalsiz bir fırsattır. Müracaat edilecek yer: Muhsin ve Münir Emin kardeşler, Ankara caddesi sizi hayrette bırakacak bir sürat vereceklerin (o 4/4/932 akşamına kadar müraçaatları lâzımdır. Kenan Müdürü; Hasan Kuvvet Şurubu İLÂN Türkiye Cumhuriyet (omerkez bankası hisse senetlerinin ikinci taksitini teşkil eden “/, 30 bedel lerinin 1715 numaralı kanun ve nizamnamei esasinin 23 ncü mad- desine tevfikan 1 şubat 1932 ta- rihinden itibaren 1 mart 1932 akşamına kadar tediyesi lüzumu ilân edilmişti. İşbu ikinci taksit bedellerinin tahsil müddeti bu kerre mezkür maddeci kanuniyenin son fıkrasına tevfikan 1 haziran 1937: akşamına tecil edilmiş olduğun- dan keyfiyet ilân olunur. Belsoğukluğu ve İrengiye yakalanmamak için PROTEJİN kullanınız. Her eczanede bulunur. BONO Gayri mübadil, hazine ve mübadil bonoları üzerine mu- amele yapar. Balıkpazar Mak- sudiye han No. 35 Uğurlu Zade M. Derviş Kelepir mülk arayanlara Nişantaşında Teşvikiyede tram- vay caddesinde Sait paşa konağı iki tarafı cadde de olan “5000, arşın arsası ile 31 Mart Perşembe gi saat on dörtte Beyoğlu ul ikinci hukuk mahkemesinde satılıyor. Arsası bahasınadır isti- fade ediniz. Sultan Ahmet sulh mahkeme- si 2 inci Hukuk dairesinden: Reşat (OBeyin OMabmut Pa- şada Servi mahallesinde makmu- diye sokağında vaki 31 numaralı dükkânın müsteciri Madam Pa- lamba aleyhine mezkür dükkânın resen tahliyesi hakkında ikame olunuan davada müsteciriye teb- liğat zımnında bir kıt'a ihbarna-, me gönderilmiş isede mahallesi? tarafından işbu ihbarname zirine yazılan şerhte mumaileyhimanın İzmirde yeni aydın otelinde bulun- duğuna dair verilen şerh üzerine İzmire gönderilmiş ve İzmi tebli- ğat müdiriyeti tarafından yazılan şerhte dahi yeni Aydın oteli na- mında İzmirde otel mevcut olma- dığı beyan edilmiş ve şu suretle müstecire tebliğat mümkün ola- mamış olduğundan mecurun bir ay zarfında tahliyesi aksi takdirde muamelei kanuniyenin ifa kılına- cağı malum olmak ve tebliğ ma- kamına kaim olmak üzere ilân olunur. Tashin: Gazetemizin 4832 numa ralı ve 23 mart 942 tarihli nüshasının Ilinci sahifesinde münteşir Reyoğlu sulh hukuk mahkemesinden serlevhak ılânın üçüncü satırında tahmin kelimesi sehven (temin) ve beşinci satırında Hoca Ali ve Dibek Çıkmazı yerine yine sehvitertip olarak (Hoca Ali Dibek) şeklinde dizilmiştir. Tashihi keyfiyet olunur. Kadıköy ve Adalar askerlik şube riyasetinden: Şubemizden celp ve sevke tabi efradın yevmü içtimaı 6 Nisan 932 çarşambadır. Bu tarihten sonra bedel vereceklerin bedelleri kabul olunamayacağından keyfiyet malüm olmak üzere ilân olunur, Zayi — 929 senesi) Gazi Os- man paşa orta mektebinin son sınıfından aldığım tastiknameyi zayi ettim yenisini alacağımdan eskisinin hükmü yoktur. Nuran İzzeddin Sağır ve dilsizler cemiyetinden:; 1 nisan cuma günü cemiyetimizin senelik kongresi aktedilecektir. Bilimum âzanın mezkür günde saat 13de Şezadebaşında Letafet apaıi vanında cemiyet merkezinde ispatı .ücut etmeleri ilân olunur.