30 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

30 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKIN GÖZÜ HALKİN 'KUL AĞI HALKkın DİLİ Bon Posta a ÇARŞAMBA — 30 Mart 1032 — u.—ı.o-ıo.u—. İstanbal — m Fiatı 5 kuruş Niçin Hakkını Aramadın Denilince Acı Bır “Eşraf,, Hikâyesi Anlattı İhtısas Mahkemesi, vazife sırasında, dün bir acı hakikate parmak basmış oldu Dün, İhtisas Mahkemesi hu- zuruna Kandire civarında Tekke- nişinler — k den Osman oğlu Halil İbrahim isminde bir köylü çıkmıştır. Bu adam, samanlığında mühim miktarda kaçak tütün bulundurmakla müttehemdi. Kendisi de mevkuftu. Sorgu- ya çekildi, Hiçbir şeyden haberi olmadığını söyledi. Evrakı okun- du, fakat evrak sarihti. Bunun üzerine mazasnun- azkerlik - vesi- kası tetkik edildi ve anlaşıldı ki ( Devamı 11 taci — sayfada | Şımdıyeilîadar 70 Bin Rum Etabli Oldu İstanbul Rumları, Çıkrhası Beklenen Yeni Kanundan Memnun Görünüyor Muhtelit Mübadele Komisyonu Umumi Heyeti Muhtelit mübadele komisyo- nunün işleri artık bitmek üzere- dir. Son bakaya işlerin en fazla İstanbulda — kala- etabli vaziyetle- rinin ikınali işidir. Yeni Yunan murahhas Heyeti Reisi M. Sa- kelaropulosun İslanbula gelmesin- den sonra bu işe daha büyüh bir Aldığımız şimdiye mesai istiyeni cak — rumların fanliyelle — bakılıyor. mevsuk kadar etabli nüfusunun adedi (70) bin kadar- dır . Henüöz müracaat etmiyen ve vaziyetlerini — tespit ettirmiyenler de (4-5) bin tahmin edilmekte- dir , malümata göre vesikası alan rum * Mübadele komisyonu Yunan | ı Murahhas Heyeti Reisi M. Sake- laropulosun son Türk - Yunan iti- lâfnamelerine ait meseleler hak- kında ve bu arada küçük esnaf işlerinin Türk tebaasına inhisar et- tirilmesi tasavvurları münasebetile | serbest san'atlerde çalışan birtakım Yunan tebaasının veziyeti hakkın- da bazı iltimaslarda bulunmıya memur edildiği haber verilmek- tedir. Mamafih İstanbul Rum cemaa- ti, bugünlerde çıkacak olan yeni Esnaf Kanunu münasebetile be- yanı memnuniyet etmektir. Bunun sebebi, Yunan tabliiyetini haiz kimselerin terki meslek etmesile bunların yerinin yerli rumlar ta- rafından doldurulacağı Üümit ve emniyetidir. Sabık Hıdiv Abbas Hilmi Pş. Hamburgtan İstanbula bir pek rol gemileri gelir. Yine bu gemi- leeden birisi sıcak bir - temmuz sabahı Hlmanımıza geldi. Trarsit olarak Karadenize gidecekti, Al- man bandırasını Şaşıyan bu gea den 28 yaşlarında bir genç adam indi Bu adam Bilt isminde bir ingilizdi. Vapura para da verme- mişti. Niçin ve kime geliyordu? Neden bu esrarengiz vapuru veç- mişti? lıtııbnldı Türk Ticaret ve Sana- i Bankasının da her banka gibi vardır. Billin lırtıııbuldı t ettiği yer bu kasa ol- elinde ne kırdırılacak bir çeki, ne de bir bonosu vardı! Şeban Beyle —Bill'i taşıyan yat, ışıkları yanmış, Boğazda — ilerli- yordu. Sabık Hıdiv onların geldi. gini biliyordu. Gündüzden bunu Öğrenmişti. Fakat bilmediği bir şey vardı ki, v da, yatın arkasın- dan giden motördü. Bu motör kimin motörü idi ve yatı niçin takip ediyordu. Romada yaşadığı söylenen ve bü- tün İngiliz Entelicens “servisini aşırtan İbrahim paşa da kimdir? Ü alnziretlirlr pazli v mühimmat gönderen bu prensi kimse bulamıyordu? İngiliz timarhanelerine — yatırı- lan Prens Seyfeddin oraya ni- çin gönderilmiş, kim gönder- miş, sonra kim kaçırmıştı? Yakında SON POSTA da okuyacağınız heyecanlı tefrikanın bazı parçaları Ankara 28 — Devlet Demir- yolları namına evvelce alınmış malzemeler arasında şayanı hay- ret bazı mubaya: meydana çıkmıştır. Sabık idare müdürü tarafından alınan bu malzemede (50) liraya altı kahve fincanı, HH) liraya on iki su bardağı görül- müştür. Ayrıca şampanya bardağı ve likör bardakları şaşılacak bir fiattedir. Tekmil mubayaa iki bin lira raddesindedir. Müdüriyeti ümumiyenin bu eski mubaye hak- Kında tahkikata başlıyacağı söy- leamektedir. V—]'Tayyarecılık Âleminde Mühim Bir Keşif Fransız Pilotu Sovan Tüyler Ürper- Tecrübesinde Tecrübesini Yaptığı Tayyarenin İsmi (Amour Aşk) Tır. tici Paris28(Hususi) — Beynelmilel tayyarecilik âleminde derin bir tesir bırakan dehşet verici bir tecrübe yapılmış ve muvaffakı- yetle neticelenmiştir. Tecrübeyi yapan tayyareci Sovandır ve bü- tün dünya insanları için nakle değer bir hâdisedir: Tayyareci Sovan bir keşifte bulunduğunu ilân etmiştir. İddiası şu idi: İçinde kendisi de bulundu- ğu halde tayyaresini herhangi bir yükseklikten —aşağıya bırakarak parçalanacak, fakat kendisine bir- ( şey olmiyacak, Fen heyetleri huzurunda tec- rübe yapmak istediği zaman hü- kümet bu teşebbüse mümanaat etti, tayyareyi derhal hacız altına aldırdı. O sırada, bu tayyare (Dmiy) şehrinde bulunuyordu. Sovanın — tayyaresini kurtar- ae — —e — Muvaffak Oldu Tayyareci Sovan mak için yaptığı bütün müracaats ler semeresiz kaldı, Nihbayet mahalli Müddeiumu- (Devamı 11 inci sayfada) Alâiye ( Hususi ) — Bu civarda aşk ylhmıden bir facia oldu. | Derhal tahkik ettim. Size tafsilâtını bildiriyorum : | Kızılağaç nahiyesinde Kırhacı oğlu Emin isminde bir köylünün | Üveyi oğlu ayni nahiyeden Ayşe isminde genç ve güzel bir kızla sevişiyorlarmış. Bu masum aşkın meşru bir hayat şekline bürünmesi için kızın babası izdivaca razı olmuştur. bir delikanlı da güzel Ayşeye Kerim oğlu Mehmet isminde Fakat ayni köyden Hacı göz kaymuş ve bir fırsatını düşürerek kızı cebren kaçırmıştır. Bu küstah delikanlı birkaç gün sonra kızın nişanlısının babası Emin Ağaya giderek aradaki nişanın bozulmasını, kızı kendisi alacağını söylemiş, fakat Emin Ağa buna rıza göstermemiştir. Mehmet, bu cevap üzerine geri dönerken birdenbire silâhını çıkarmış ve zavallı ihtiyarı birkaç kurşunla kanlar içinde yere sererek kaçmıştır. İhtiyar ölmüş- tür. Kalıl Mehmet takip ediliyor. M. Âsım ı 1 — Lisedea henüz çıkmış... | 2 — Hayır, müzeden henüz çıkmış!