30 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

30 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Cenevreden Çekilecekler Şanghay 29 — Resmt bir Ja- pon tebliğine göre Çin-Japon didalinin resmen tatiline ait olan Wilâf bu sabah aktedilmiştir. Mu- hasamatın resmen tatiline dair olan — itilâfim bilbassa — Japon kuvvetlerinin çekilmesine ait en mühim noktaları henüz halledi- memiştir. Konferans halledilmi- yen meseleleri biran evvel hal için ayın 31 inci günü tekrar topla- nacaktır. | Nankin, 29 — Cemiyeti Ak- vam Komisyonu azası Çang Kay Çek ile Çia Nazırlarım ziyaret etmiştir, * Tokyo, 29 — Gayrimuntazam Çin kavvetleri Çang Çüue taarraz tehdidinde bulunmaktadırlar. Hü- kümet müdafaa tertibatı almıştır- Nangcu civarında 3000 gayri- mantozam asker görülmüştür. * Şaughay 29 — Bütün dük- kânların bir nisanda açılmasına karar verilmiştir. * Paris 29 — Taymis gazetesi neşrettiği bir başmakalede Çin Japon - itilâfından pek ümitvar görünmemektedir. Her iki tara- fin fili vaziyeti tebdil etmiyerek kelimc ve cümleler üzerinde oy- nadıklarını yazmaktadır, gazete diyor ki: — Japonya efkârı umumiyesi, Cemiyeti Akyamla münasebatımnın katı lchindedir. Bu vâziyetin yeni hâdiseler ihdas etmesi muhte- meldir. Bir Motosiklet Factası Bulony sür mer, 29— İki mo- tosiklet çarpışmış 4 kişinin kafası parçalanmış, bunlardan Üüçü öl- müştür. Biri ümütsiz bir haldedir, Bir Çılgının Yaptıkları Valikan 27 — Aklı zayıf ol- duğu anlaşılan genç bir kadın papaya mahsus mihraba çıkarak deccalın yakında geleceğini ba-« Çıra bağıra ilân etmiştir. Janc - malar tarafından tevkif edilen kadın biraz sonra serbest bıra- kılmıştır. Alman Başvekiline Suikast Şayiası Berlin, 29 — Paskalya tatilini Karaormanda geçirmekte olan M. Brüninge suikast yapıldı hakkındaki haber tekzip d mektedir. Zabıta, bu şaylayı ç- karan külhanbeyleri aramaktadır. EDEBI TEFRİKAMIZ: T2 Japonlar Cenevreden AyrılmaktaMusır e SON POSTA Yunanistanda İntihabat İsteniyor Londra Kap Rekoru Kap 29 — Tayyareci Molli- son saat 17,50 ta buraya inmiş- tir. Geçen perşembe sabahı saat 1,50 ta Limneyden kalkan tayya- reci, İngiltere le Kap arasındaki mesafeyi 4 gün 16 saat 45 daki- kada kalt'"ı yeni bir rekor vücuda getirmiştir: Tayyareci Mollison'u istikbale gelmiş olan halk, tayyarenin he- men tayyare meydanına iamesine intizar etmekte idi, Tayyareci, hiç kimse farkıma varmadan — otomobille — tayyare karargâhına gelmişti. Mollisonun tayyare bürolarında — olduğunu haber alan binlerce kişi, bürolara bücum etmişler, zabıta halkı güç hal ile zaptedebilmiştir. Mollison, çok yorgun oldu- ğundan ve mesahanın kâfi derece aydınlık olmamasından sahaya inmemiş, biraz daha ileriye git- miş fakat karanlıkta şaşırarak tayyaresi kırılmıştır. Mollison son merhalesi olan le körfezinde seferini bitir- mekten ümidini kestiğini itiraf etmiş, güneşin ve hararetin farz- lal ğından sahraya inerek bir saat istirahat ettiğini söylemiştir. Almanyada Teşrit Faaliyet Berlin 29 — M, Keybel, yeni siyasiı prup reisliğine ittifakla intibap edilmiştir. * Berlin 29 — Müfrit Milliyet- perverler fırkasına mensup ge lik rüesası paskalya tatillerinde Brünsvikte —hususi bir içtima aktetmiştir. Ayni şehirde komlnistler de bir içtima yapmışlardır. Hiçbir hâdise olmamıştır. * Berlin, 29 — 24 nisanda ya- pılacak Prasya Diyeti intihabı için ilk namzet listesi neşredil- miştir. — Nasyonal — Sosyalistler ilk — namzet — olarak — müfrit Milliyetperverler — Grupu — Reisi M. Vilhelm Kubeyi göstermiş- lerdir. Sosyal Demokratların li tesinde Prusya Meclisi reisi M, Otto Bravn, Dabiliye Nazın M. Severing bulunmaktadır. Madrit 29 — Malaga Vilâyeti dahilinde umumi bir. grev yapıl- mış, polis ateş etmiş, bir kişi ya- ri . Bir otele iltica eden AÇLIK Müellifir Knut Hamsun — Öh! Köpeğim için bana bir kemik vermek lütfunda bu- lununuz, dedim. Yalnız bir kemik; başka birşey istemiyorumş; ağzına Atacak bir şey.. Bana bir kemik verdiler, üs- tünde hâlâ biraz et kalmış güzel bir kemik, ben de onu caketimin altına soktum. Adama okadar hararetle teşekkür ettim ki hay- retle yüzüme baktı. — Birşey değil, dedi. — Böyle söylemeyiniz, diye kekeledim, çok büyük iyilik. Mütecimi: P &$ Ve çıktım. Kalibim kuvvetle çarpıyordu. Mümkün olduğu kadar uzak- lara dalarak — demirciler çıkma- zında gidiyordum, vo bir avlunun yakık arka yerinde durdum. Hiç bir tarafta ışık görünmiyordu, etrafımda mukaddes bir gölğe hüküm sürüyordu; kemiğin etini kemirmeye başladım. Bunun dadı yoktuş; kemikten mide bulandırıcı bir bayat kan kokusu yükseliyordu ve hemen kusmaya mecbar oldum. Bir | Yunkers müesseseleri Berlin 27 — Derrav'da bulu- nan Yunkers fabrikalarının tedi- yatını tatil etmesi bir emri vakidir. Tayyare, motör, kalori- fer, sıhhi alât imal eden ve beynelmilel bir şöhreti haiz olan Fabrikada binlerce amele çalış- makta idi. Fabrikanın idare mec- lisi reisi Profesör — Yunkers, müessesesine bükümetin yardım etmesini istemiş, hükümet bütçe zaruretleri dolayısile hiçbir mua- venette bulunamıyacağını bildir- miştir. Bununla beraber, müecsse- se, hususi bankalarda kredi bula- bilirse, bükümet bu — hususta muavenet edeceğini vadetmiştir. Yunkers fabrikalarında çalışan bütün Dessav ehalisi bu vaziyet- ten çok müteessirdirler. Fabrika- nn biran evvel vaziyetini düzelt- mesine inltizar etmektedirler, Parisin Tiyatro ; Meselesi Paris 29 — M. Tardiyb tiyat- ro mümessillerine, tiyatro resim- lerinden bir. kısmının tenziline hükümetin — muvafakat — ettiğini söylemiştir. Sinemaların yüklerinin bafifle- tilmesi için 12 milyonluk bir kredi açılmasına muvafakat edildiğini, bu müesseselerin mali vaziyetle- nin ıslahı için umum! projeyi tetkik edeceğini ilâve etmiştir. Temaşa mümessilleri, bükümeto — karşı minnettarlıklarını beyan etmişler, müstahdemine yol vermek kara- rını tehir etmişlerdir. wciler yakalanmıştır. Yane vi- iyetinde uzun zamandanberi de- vam eden tarla amelesi grevi de halledilmek üzeredir. kere daha denedim, şu et terre- sini gövdemde saklayabilseydim tesirini gösterecekti, Fakat yeni- den midem bulandı. Öfkelendim, eti şiddetle Asırdım, küçük bir parçe kopardım ve zorla yuttum. Yine de biçbir faydası olmadı; küçük et parçaları midemde kızışınca — yuükarı — vuruyorlardı. Yumrüklerimı “delice - sküm, ye- simdenağlamıya ve eti kemirmiye başladım; okadar ağlıyordum - ki gözyaşlarımla kemik pislendi ve aslandı, kustum, yemin ettim ve yine kemirdim, kalbim parçala- nırcasına ağladım ve bir daha kustum. Ve yüksek sesle dünya- am bütün kudretlerine cehennem azabı diledim. Süküt. Etrafta hiç bir beşeri Yunkers müessesatı müdürü profesör Yankers Yunanistanda İntihabat . . İsteniyor Atina 29 — Maliye Naxırı M. Maris borçlara ait fuizlerin yüzde 25 tenzil edileceği hak- kındaki baberlerin mevsimsiz ol- duğunu söylemiştir. Şimdiki hükü- met iktidar mevkiinde kaldığı ve böyle bir tedbir tatbik ettiği takdirde 1 nisandan evvel millete etraflı izabat verecektir. 832-933 mhali senesinin nisan ve mayıs ayları son senenin 12 inci ayına Bit muvakkat bütçe ile idare edilecektir. Yeni bütçe Cemiyeti Akvam — kararına — göre tan- zim edileceğinden bir müddet teahhura uğrıyacaktır. * Atina, 29 — Çaldaris, Yuna- varlık, hiç bir ışık, çıt yok. He- yecanın son haddindeyim, ağır ve gürültülü nefes alıyorum, beni biraz doyurabilecek olan bu et parçalarını yeri püskürmeye mec- bur. oldukça — ağlıyorum — ve diş gıcırdatıyorum. Bütün gayre- time rağmen elimden hiç bir şey gelmeyince kemiği kapıya fırla- tıp atıyorum. En âciz kinle dolu, öfkeden taşkın bir halde, gök yüzüne istirmdatlar ve tel litler savuruyoru0., — parrsaklarım: yır- tıcı kuşların pençeleri gibi kıvı- rarak — Allahın — ismini — kudur- muşçasına — boğuk — bir — sesle haykırıyorum.. — “ Sana - söylü- yorum, ey — göklerin mukad- des Allahı, sen mevcut değilsin, fakat var olsaydın ben seni öyle tel'in edecektim ki senin gök IM l Karınız İhanet Etse Ne Yaparsınız? Karınızm, sizl çok sevdiğini zannettiğiniz. karınıznm bir gün ihanetini haber alır, hatta bunu gözünüzle görürseniz ne yaparsı nız ? Verilecek cevap gayet ba- sittir. Yapılacak şey adamına göre değişir. Asabi, sert, kıskanç bir adamsanız belki iş kanlı bir faclaya kadar gider. Asabi ve kıskanç değilseniz. karınızı bo- şarsınız. Yahut geniş bir adam- sanız, karınızın zaafını affeder, hayatınızı bozmazsınız. Bütün bu kararlar insana gö- re, şeraite göre değişir. Fakat kadından intikam almış olmak için onu sefalet içinde yaşatmak bence iptidal bir zevktir. H. S. rumuzile benden fikir soran kariim böyle bir felâket karşısındadır. Karısmı cürmümeş- hut halinde yakalamıştır. Fakat ne rakibine, ne de karısına birşey yapmadığı gibi talâk teşebbüsün. de de bulunmamıştır. Ondan intikam almağa karar vermiş ve bu kararını, onu sefa- let içinde yaşamağa mecbur et- mek suretile tatbik etmiştir. Bence bu genç, bu kadar nefret duyduğu kadina karşı yalnız birşey yapabilir: Talâk. On yaşın- da da bir kızı vardır. Onu da leyli bir mektebe verirsiniz. Bu suretle anasının tesir ve Düfuzundan kur- tarırsınız. Talâk sizi de tedavi eder, Bu faciayı maziye gönme- nize de yardım eder. * Salihlide S. A. Beye: Evleniniz. Kadının nadim olup tekrar size dönmesi, sizi daha fazla bir aşkla seveceğinin en büyük bir delilidir. Mesut olur- sunuz. HANIM TEYZE -— TAKVİM —— / ÇAKŞAMBA J sı Güa 30- Mart - 932 — Kasımitt Arabi Rami 12 « Zillade < 1280 — | 17 sülarte sen0-1349 Vaktt (Exant | V. tt | Vaktt JEzani |V. tt Güseş | 11 47 | Akşaa Jiz — li8. 82 Öğle |S. gjız. 19| Yalsı | L 8320 046 İkindi | &. 2ofıs. s2 l-—ııııı'ıı nistanın — Lozan — konferansında kuvvetli bir hükümet — torafından temsil edilmesini temin için he- men intihabat yapılması lüzu- mundan — bahsetmektedir. cehennemin ateşile titre- yecekti. Sana bunu söylüyorum, ben sana hizmet arzettim, beni redettin, beni ittin ve ben sana ebediyen arkamı çevirdim, çünkü sen — ziyaret — saatını bilmek istemedin. Sana bunu söylüyorum, öleceğimi — biliyorum, — bununla beraber, ey semavi Apis, dişleri- min arasındâ ölümle seni terzil ediyorum. Sen bana karşı kuvvet istimal ettin. ve bilmiyorsun ki ben adilik —karşısında — Güşün- mem. Bunu bilmeli değilmiy- din ? Uyurken benim yüreğimi kapadın mı? Sana bunu söylüyo- rum, bütün hayatım, damarlarım- da bulunan kanın her damlası seni tel'in etmekten, gufranımı yüzüne tükürmekten zevk alacak- kardır. (Arkası var)