30 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

30 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Buğday Meselesini Yanında Tiftik Meselesi . Dün bu münaseb: zahire bor Beyden © bir 7 eyi memleket için faydalı bulduk! arıyan matbuatımız, en ilerde tetkik mevzuu olmakla beraber, bizim geçirdiğimiz. buhranı > Çünki, edilmektedir. addüm etmesi lâzimgelen bir tiftik me- selesi vardır. Tiftiklerimiz. he- men bir o buçuk me beri, o bir | fiat © ve lep bazimetine uğramış iki ve Anadoluda (12000) balya tiftik, fiatsız ve müşterisiz bir vaziyette beklemektedir. Memleketin ticari manzarasi bu tiftiklerin yakın bir. atide elden çıkarılacağını işrap eder gibi değildir. Tiftik ihracatının durgunluğu milli sermayenin mübim bir kıs- mum akim ve atil ğı gibi diğer taraftan yeni lo- rinin kırkım zamanıda hulül etmiş bulunuyor. Yeni malların eski stoklara iltihakı ise, esasen mevcut fat tenezzülünü haddi işbaa ge- brecek ve talep nisbetini daha Biyade azaltacaktır. Hatta, gerek müstahsil ve gerek stok sahipleri, düçar ol cakları müzayıkanın tesiri ile ellerindeki mallarını ölü bir fiatla birtakım ecnebi sermayedarlara bunu pek tabi Ayni zamanda mevcut stok- larm nihayet banka | faizlerile elde tutuldu; Ve bu emti- bünyeyi tahribe e geçirmektedir. ayesi demektir. O yapılabilir ? İş muhterem o Türk matbua- takdirde ne te piyasasında seri bir tenezzül. “İktisadi buhranın sebeplerini | maktadır. Halen İstanbulda(28000) 1 — İstikbalini düşünen insan kazancının hepsini yemez, bir kıs- mını fena günler için saklar. Bu, | İ bir nevi sigortadır. SON POSTA - İzmir Rıhtımında Suiistimal Şekilde Yapılmış? Ne Hissei Şayialı Uydurma Bir İsim! İzmir, 30 ( Husust ) — İğrenç taaffünlerle patlak veren İzmir Rıhtım Şirketi suüstimalinin mu- hakemesine dün saat onda dolayı mevkuf bulunmakta idi. sağ, ehe: mayi yen m sep m ys muavin ir Ra ve müteaki- Yunanistanda Atina, 30 ( Hususi ) — Fırka liderlerinin — Cümhur © Reisinin riyasetindeki içtimamdan sonra buhran vaziyetinin şimdilik zail olduğu kanaati tebellür etmiştir. Kıral taraftarı Çaldaris fırkasının milli kabineye iştirak etmemek kararı üzerine M. Venizelos be- yanatta bulunmuş, kabine riyase- tinden çekilmiyeceğini söylemiştir. Meşhur Bir Elmas Satıldı Italyada Yarasi Mücadelesi Roma 29 — İtalyada vereme karşı şiddetli bir mücadele baş- lamıştır. (6000) doktor halkı irşat için taraf, taraf faaliyete başla Suriye İntihabatı Berut 29 — 30 Martta inti- habata nezaret için fevkalâde kömiser M. Ponso. Şama gi tir. Müdahale olmazsa vatani rı muhakkak addediliyor. Liman Şirketinin 19; tismi velev “0 Devam inci sayfada kahir bir ekseriyet “karanacaklar | ridatıma yüzde kırkını ben Ziya Beyler işgal ütmişlerdi. Muayyen zamanda © maznunl Mahkemeye geldiler, (o Maznuı ların o müdafaasım beş avukat deruhte etmişti, Mahkeme salonu samiinle dolmuştu. Samiin arası! da Vali Muavini, Polis Müdürü Beyler ve ecnebi kadınlar bulu- nuyordu. İlk sorguyu müteakıp kararna- me okundu. Müddeiumuml Baş- muavini davayı teşrih etti, Bun- dan sonra müdür ve murahhas Bir T: Teklif Varidatın Zn Milyon Tezyidi Mümkün Görülüyor Ankara, 30 (Hususi) — Vari- datın tezyidi hakkında Başvekil Mali Mesele Fırka Gelecek Hafta Bu İşle Meşgul Olacak Ankara, 30 (Hususi) — Halk fırkası grupunun dünkü içtima- ında mali komisyon raporunun gelecek hafta müzakeresi kabul edildi. Ayrıca Kırklareli meb'usu Fuat B. tarafından, her sene pıştırılması i teklif ruznameye İSTER İNAN, İSTER İNANMA! yilânçosuna mazarat, | Fakat vari bi istevap edildi, *maznun ar En ka Bapdes beka diğ kineler trafından da kullan ix ME kendisine isnat edilen maznunlar da isticva bütün cürümleri reddettiler. Fa- kat kat'i hükümleri ihtiva eden yek mydama. çıkınca vaziyet değişti. Muhakeme | başka güne burakaldı. Uzak k Şarkta Vaziyet Bir Türlü Kat'i Şeklini Alamıyor Pali ğin Teri ir Ke bere göre Çinliler ile arasında bir mütareke kındaki müzakere Japon e selesi hakkında henüz bir itilâfla iştir. Bu hal muha- hakkında elde edi- asız bırakmaktadır. Amerikadaki Kasırga Nevyork 29 — Alabama ka- sırgasınm kurbanları on üç te- lefe baliğ olmuştur. Bu rakka- mın daha fazla kabarmasından korkulmaktadır. , Hindistanda en muhafazai hukuka ait bir karar ittihaz etmiştir. Sarya > Irak Tahdidi Hududu rut, 29 — Surye İrak hu- dudu tahdit işi bitmiş ve İrak heyeti Bağdata dönmüştür. Jeplin Balonu Döndü Berlin 20 — Graf Zeplin ba- lonu Cenubi Amerika seyahatin- den dönmüstür. idatının . yüzde kırkını kaybetmesine İ yüzde 45 nispetinde kâr dağıtacaktı. İSTER İNAN, İSTER INANMA! | Fen | için lerinin geri alınacakları hat me? Sözün Kısası Ne “ Nasılsınız? , sualine muha- tap olan insanlardan çoğu, son iştahsızlıktan, kırık sinir bozukluğundan, kimi de uykusuzluk” soğuk algınlığından şi- Bizim gazetenin ev dotoruna sorarsanız, bütün bun- larin sebebi, ne kış uzadığı yeniden © odun, kömür almak © mecburiyeti, ne ibtikâr, ne buhran, ne tensikat şayıaları ve ya ne de yeni bekârlik vergi- tekaüdiye kesilmesi ihtimalle- Bütün bu fenalıklarm £ güzel bir tek sebebi vardır: | İlkbahar. Çünki, diyor bizim ev dok- toru, kışın ağaçlar yapraksızdır, müvellidülhumuza © çıkarmazlar; fazla olarak dumanlı ve kapalı odalarda yaşarız, kanımız çok zehirlenir ve az temizlenir. İlk bahar gelince, kışın vücüdümüze dolan toksinlerin — ağırlığını ve yorğunluğunu doyarız. Anladık. Demek ilk baharı böyle keyifsiz ve yorgun ge- çirmeğe © fennen © mahkümüz. Peki, yazın ne olacak? Tabii boğucu sıcaklar basacak, “yine kan deveranı mükemerel olmıya- cak, başımız ibtikan içinde bulu- nacak, her gece uykumuz kaça- cak ve azalacak, vüöcudün fazla ilrazatı yüzünden zayıflıyacağız, cürümleri ve suçları reddetti, Diğer)| iştahla yemek yiyemiyeceğiz ve- csmasında| saire, Ya sonbahar? O en hazin mevsim, Yapraklar dökülür ve eski romanlarda okuduğumuz gibi ze- vallı göyüz hastaları ve talihsir mevsimde, yapraktan ve etten sıyrılarak birer kuru odun ve kuru kemik haline gelirler. Kış mevsiminden hiç bahset- miyelim. Hâlâ bu facianın için deyiz, biliyoruz, tarife lüzum yok. Öyle ise hangi mevsim gayri- sıhhi değildir? Doktorlara sorar- sanız hiçbiri. O halde biz onları ber mevsimde ve her fırsatta ziyaret © etmeliyiz. Fen böyle söylüyor . Ayni zamanda fen diyorki: Muayene beş lira, yakın yerlerde ki hastanın evine gitmek on beş lira, uzak yerlerdeki has- tanın evine gitmek otuz lira, Dört mevsimde de fiatler aynidir. Itfaiye Neferleri Yaralandılar Dün Kadıköyünde bir kaydedilmiştir. Tahkikatımıza göre, dün öğle üzeri Erem İvetin “Abm ibeamndan çorapçı | Harlit imindeki bir matmazelin (o evindan (| yangın derhal Kadıköy itfaiye ri © yola “çıkarılmıştır. kaza İ şiddetli — bir | ve neferlerden birkaçı otomobil İ den caddeye savrulmuşlardır. iye © efradım taşıyan oğurtçu deresinin üze- köprüden kıvrılırken sarsın olmuş rindeki Savrulan neferlerden bir kaçı yaralanmış ve hastahaneye kal dırılmıştır. Yangına gelince; ev tamamen yandıktan sonra sön- dürülmüştür.