30 Mart 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

30 Mart 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

ii. MM. şk © Sabife 12 ——— Büyükada Sanatoryomu Adanın en muvafık ve sıhhi yerinde kâin ve asri konforu havidir. Gıda maddeleri teminatlıdır. Fiyatlar 'Tenzil Edilmiştir: Tek yataklı oda 6 ve 7, çift yataklılar 3 1/2 ve 4 liradır. Fazla tafsilât talep vukuunda hemen verilir. Adres : Büyükada, Musa Kâzım bey Sanatoryomu Telefon : Büyükada 75 Memedeki Çocuklara gıda Doktor Ali Vahit Beyin YILDIZ Çocuk Unu z Fazla fosforu ve vitamini havidir. Çok besler. Deposu: Hasan ecza deposu TAVUK MERAKLILARINA Erken piliç yetiştirmek işin YALOVA MİLLET ve BALTACI ÇİFTLİK- LERİNİN halis Legron ve Favrol yumurtalarını tercih ediniz. Her yerde daha müsait fiatta ve garanti yumurtalardır. Siparişat için doğrudan doğruya çiftliğe mektupla veya bizzat müracaat olunması. vi © Galataithalâtgümrüğümüdürlüğünden: ; Kilo ; 1 Altın uçlu altın kaplama pirinç ve abonitle mürettep mürekkepli kalem. Kaçak olarak tutulan mezkür kalemler 18/3/932 tarihinden itibaren 20 gün müddetle bilmüzayede satılacağından taliplerin 7/4/932 | Perşembe günü saat dörtte satiş komisyonuna müracaatları. İstanbul Evkaf Müdürlüğünden: Eyipte Sayimocağı evkaf çiftliğinde Valdei cedit ve keçe mandra alt ve üstlerinde ve Taşocağında vaki sekiz kıtada otuz bir donüm tarla 10 marttan 31 mart perşembe gününe kadar müzayedeye konul- muştur. Talip olanlar evkaf müdüriyetinde arazi kalemine müracaat eylemeleri. AZ VAKIT ZARFINDA İNGİLİZCE ÖĞRENMEK USULÜ Senelerden beri tecrübe ve tatbik edilmiş olan meşhur F. AHNın usulüdür, şimdiye kadar bu usule tefevvuk eden diğer bir usul meydana gelmemiştir. pek çabuk İngilizce öğrenmek istiyenlere tavsiye olunur. TEFEYYÜZ KİTAPHANESİNDE bulunan bu kitabın fiatığyalnız 75 kuruştur. Beşiktaş malmüdürlüğünden: Beşiktaşta Kılıçali maballesinin Çırağan caddesinde 86 No. lı muhterik Çırağan sarayında rıhtım mahallinin Ortaköy cihetinde takriben 1500 metre murabbaındaki mahallin tarihi ihaleden itibaren iki aylık icarı 17 nisan 932 pazar günü saat 15 te ihale edilmek üzere müzayedeye vazedilmiştir. Taliplerin bedeli muhammen olan 40 liranın “/, 7,5 gu nisbetinde teminat akçesile malmüdürlüğünde müteşekkil komisyona müracaa etmeleri ilân olunur. Teminatlı Kimyevi Gübreler Her türlü mahsul için kimyevi gübrelerimiz vardır. Teminatlı | ve tecrübelidir. İstanbul, Eminönü Sebzeciler sokak No. 11 “za ÇULHA ZADE MAHDUMLARI Akşam Bu senenin en talihli Kumbara sahipleri... LAN | Çam mi 2500 lira mükâfatlı 932 birinci kurası 1 nisanda çekiliyor Birinci mükâfat 750 lira İkinci mükâfat 250 , 10 kişiye “100,, erden 1000 ,, 10 kişiye “50,, şerden 500 ,, Türkiye İş Bankası BÜYÜK TAYYARE PİYANGOSU 3 cü keşide: 11 Nisan 1932 dedir. Büyük ikramiye 100,000 liradır. Ayrıca 20,000 Liralık bir Mükâfat Bahriye sevkiyat müdürlüğünden: Marmara üssübahri kumandanlığına sit 3 numaralı mavnanın tamiri; 31 mart 932 tarihine müsadif perşembe günü saat 14 te, Yukarıda cinsi yazılı mavna hizasında gösterilen gün ve saatte açık münakasa ile münakasası icra olunacağından şartnamesini görmek istiyenlerin her gün ve tamiratı yapmak istiyenlerin müna- kasa gün ve saatinde Kasımpaşada Bahriye sevkiyat müdiriyetinde teşekkül eden komisyonuna lüzumu müracaatları. Bandırma belediyesinden Bandırma elektrik tesisatı on beş sene müddetle işletilmesi müteahhide verilecektir. Talip olanlar buna dair şartnameyi Bandırma belediyesinden almaları ve tekliflerini 16 Nisan 932 akşamına kadar vermeleri ilân olunur. : Devlet Demiryolları ilânati 3 Ankara deposu kömür tahmil ve tahliyesinin kapalı zarfla münakasası 14 nisan 932 perşmbe günü saat 15 teidare merkezinde yapılacaktır. Tafsilât Ankara ve Haydarpşa satılmakta olan şartnamalerde yazılıdır. . DENİZAŞIRI Falih Rıfkı Beyin Brezilya Seyahatnamesi Bu isim Altında Çıktı & “DENİZAŞIRI,, 1 — Türkçe yazılmış en iyi seyahat kitabı, 2 — Türkçede Cenup Amerikası'na dair yazılmış ilk eser, 3 — Türk harfleri ile basılmış en güzel kitaptır. veznelerinde birer liraya Viyana'da yaptırılmış olan renkli ve renksiz kılişeleri pap- $ yekuşe üzerine basılmıştır. Denizaşırı gazetede tefrika edilmiş olan seyahat m misli daha artırılmış ve zenginleştirilmiştir Denizaşırı her evin okunacak en iyi kitabi ve her kü s0shdür, Bütün kitapçılarda arayını ktuplarının yarım &i töphanenin hakiki Oksürenlere: KATRAN HAKKI EKREM 30 Mart 1932 - Türk anonim elektrik şirketinin tahvilât hamillerine ilân Tahbvilât üzerinde yazılı metin- deki “ 3 üncü fıkra , şartlara tevfikan, tedavülde kalan tekmil tahvilât bedellerinin 1 teşrinievvel 1932 den itibaren ve aşağıda gösterildiği (o veçhile ( tediyesine meclisi idarece karar verilmiş olduğu Türk anonim elektrik şir- ketinin tahvilât hamillerine bik dirilir. Mezkür metne tevfikan mevzuu bahis tahvilât 1 teşrinievvel 1932 den itibaren faiz getirmeyecek ve bedelleri tediye edilmek için 1 teşrinievvel 1932 de vadeleri hulül etmemiş olan bütün kupor- ları hamil olacaktır. Aksi taktirde, noksan kuponlar bedeli tediye olunacak meblâğdan tenzil edile- cektir. Vadesi hulül etmiş kuponların beş sene zarfında müruru zamana tabi olarak hükümsüz kaldığı bu münasebetle hatırlatılır. Bundan mada, tahvilât hamik leri arzu ederlerse, İ teşrinievvel 1932 vadesini beklemeden 1 nisan 1932 den itibaren tahvillerini te- diyeye ibraz edebilmelerine meclisi idare karar vermiştir. Bu taktirde tahvilât bedeli ile beraber, son kuponun tediye tarihi olan İ nisan 1932 den itibaren (tahvillerin tediyeye ibrazı gününe kadar işleyen faizler dahi kendilerine tediye olunacaktır. Tahvilât tediye edilmek üzere, Şirketin beyoğlunda, Tünel mey- danında, Metro banında kâin merkezi idaresine ve ya Galatada Osmanlı obankasına ve yahut Galatada Selânik bankasına ibraz olunmalıdır. İstanbul 29 Mart 1992 Istanbul Mülhakatından Beyoğlu ile Galata Beyninde Tahtelarz Demir Yolu Türk anonim şir- ketinin tahvilât hamillerine ilân Tahvilât üzerinde yazılı metin- deki (2 inci ve 3 çüncü fıkralar) şartlara tevfikan, tedavülde kalan tekmil tahvilât (bedellerinin 1 Teşrinievvel 1932 den itibaren ve aşağıda gösterildiği veçhile tedi- yesine Meclisi idarece) karar ve- rilmiş olduğu Istanbul Mülhaka- tından Beyoğlu ile Galata beynin- de Tahtelarz Demir Yolu Türk Anonim Şirketinin tahvilât hamil lerine bildirilir. Mezkür metne tevfikan, mev- zuubahis tahvilât 1 Teşrinievvel 1932 de vadeleri hulül etmemiş olan bütün kuponları hamil ola- caktır. Aksi (taktirde, noksan kuponlar bedeli tediye olunacak meblâğdan tenzil edilecektir. Vadesi hulül etmiş kuponlarin beş sene zarfında müruru zamana tâbi olarak hükümsüz kaldığı bu münasebetle hatırlatılır. Bundan mada, tahvilât hamil leri arzu ederlerse, 1 Teşrinevvel 1932 vadesini beklemeden 1 ni- san 1932 den itibaren tabvillerini tediyeye (o ibraz edebilmelerine meclisi idare karar vermiştir. Bu takdirde, tabvilât bedeli ile be- raber, son kuponun tediye tarihi olan İ nisan 1932 den itibaren tahvillerin tediyeye ibrazı gününe kadar işleyen faizler dahi kendi- lerine tediye olunacaktır. Tahvilât tediye edilmek üzere şirketin Beyoğlunda Tünel mey» danında Metro hanında Okâin merkezi idaresine veya Galatada Osmanlı bankasına (ve yahut Galatada Selânik bankasına ibraz olunmalıdır, Jin Sadı Umumi neşriyat müdürü: Enis Tahsin Akşam matbaası