15 Nisan 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

15 Nisan 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

15 Nisan 1932. — Kara Aliye meydan okuyanlara! meydan açıktır. | Ankarada yapılan Türkiye baş İ pehlivanlığı müsabakalarında ala- turka güreşin birinciliğini alan Kara Ali meşhur olduktansonra kiymetinden en fazla şüphelenen bir pehlivan oldu. Sanki bütün kabahati rakipleri yenmekten başka birşey olmayan bu alaturkacı pehlivanımıza sağ- | dan soldan tuhaf tuhaf davetler | başladı. Kara Alinin kazandığı | baş pehlivanlık yağ güreşinde olduğu halde sanki başka güreş- lerde de birinçilik iddia ediyor- muş gibi, onu Greko Romen veya serbest güreşte imtihana davet ettiler. Bu haksız ve yanlış mey- dan okumalar hâlâ devam ediyor. Türkiye baş pehlivanı Kara Ali- | nin meydanı, cazgırların seslendiği, yeşil çayırlar üstünde adalelerin yağ altında parıldadığı, davulun heybetli heybetli öttüğü meydan- dandır. Kara Ali baş pehlivanlığını orada aldı ve orada önüne çıka- caklara karşı şerefini: müdafaa etmek istiyor. Yakında İzmirde bağ güreşleri başlıyacaktır. Himayei etfal cemi- yetinin bu sene yapılacak Türkiye baş pehlivanlığı güreşlerine hazır- lık olmak üzere tertip ettiği İzmir güreşleri her pehlivana Açıktır. Gazete sütunlarında Kara Aliye meydan okuyanlara İzmir güreş- leri iyi bir fırsat hazırlamıştır. Kendine güvenen bütün Türk peh- livanlarının boy ölçecekleri meydana uzaktan bakıp oturduğu yerden gazetelere mektuplar göndermekle Türkiye baş pehlivanlığı kazanr- lamaz, Sporda iddia gazeteden evvel meydanda yapılır. Izmir “güreşlerinin başlıyacağı - oşu günlerde meydan okuyanlardan ses sada çıkmadığı için şu satır- ları yazmağa mecbur olduk. Eşref Şefik Güreş Federasyonundan : Milli takım seçme müsabaka- sının ikincisine bermucibi talimat 15 nisan 932 cuma günü Kumka- pıda Vefa - Kumkapı klübünde devam edilecektir. 1 — Müsabaka tam saat 13de, tartıya 12 de başlanacaktır. 2 — Namzetlerden gayrı her sıklet sınıfına azami üç kişi iştirak ettirilebilir. 3 — Müsabıkların Federasyonca müseccel olmaları şarttır. 4 — Tolerans bakidir. Müsabaka hakemleri: Bürhanet- tin bey (Atletizm F. Reisi) Seyfi B. (Mıntaka Güreş heyetinden ) Kemal B. (Eski şampiyonlardan) Ismail (Hakkı B. (Mıntaka Güreş heyeti reisi) Mazhar B. (Muallim) lerdir. Bugünkü lik maçları Istanbulspor — Vefa — Kum- kapı (İl. T. saat 8,30 hakem Nuri bey. Eyüp — Kasımpaşa 9,40 hakem Emin bey. Beykoz — Süleymaniye |. T. saat 11,30 hakem Adnan bey. Istanbulspor — Vefa — Kum- kapı |. T. saat 13,15 hakem Ab- dullah bey. LT. saat Macarlarla ilk maçımız pazar günü Disipline riayet etmiyen bazı beynelmilel oyuncularımızın milli takıma alınmıyacağı kuvvetle söyleniyor Macarların genç ve seri Sol açık Steiner Macarlarla boy ölçüşeceğimiz zaman çok yaklaştı. Taksim stad- yomunun saniyeden saniyeye deği- şecek heyecanlı havası. içinde geçireceğimiz dakikaları şimdiden duymağa başladık. Milli temas- ların göz önünde geçenleri büs- bütün başka oluyor; helecan, elle tutulacak kadar yakın hisse- diliyor. Onun için ahali Macarlarla yapacağımız bu maçı Sofyada yaptığımız maçlardan daha üstün tutuyor. Halbuki bu maçın sonun- da kazanılacak bir Balkan şampi- yonası da yoktur. Macarlarla olan spor rekabetimiz de, Balkan millet- lerile olduğu kadar, şiddetli değil- dir. Buna rağmen bayramın ikinci günü oynayacağımız oyunun asa- biyeti halki on beş gündür sarsmıştır. Macar futbolcularile imtihana çıkacak milli takımımız da buri tadilâtı icap ettiren vakalar oldu. İşittiğimize göre, kıymetleri itibarile (o milli (oOkadroda yer almaları muhakkak gibi görüsen bazı oyuncuların takımımıza alın- mamaları takarrür etmiştir. Meş- hur oyuncularımızdan bir kısmının kadro harici o bırakılarak milli takımın. bir kaç noktasının zayıf mec- oyuncularından Sağ müdafi Roth kalmasına sebepsiz razı olmak için federasyon âzalarının vazife- lerini müdrik olmamaları lâzım- dır, Halbuki federasyon vazifesini hakkile bildiği için milli takımı gözgöre biraz daha zayıf çıkar- mağa mecbur olmuştur. Bu feda- kârlık disiplin için yapılmıştır. Macar maçından evvel federasyon milli takım namzetlerini davet ederek, onlardan idmanlara mun- tazam devam edeceklerine dair söz almıştı. Kendi oyunlarına güvenerek, nasıl olsa milli takıma seçileceklerini o zanneden (o bazı oyuncular mil'i takım idmanlarına ademi tenezzülit baktılar. Bu vaziyet karşısında federas- yon icin yapılacak iki şey vardı: Ya şimdiye kadar olduğu gibi oyuncuların bu hareke- tine göz yumarak, maçı kazan- için en kuvvetli o eleman- ları almak, yahut yetişecek genç- lere bir oders olmak (o üzere mağlübiyeti bile göze alarak disipline ve verdikleri söze riayet etmiyen oyuncuları kadro harici bırakmak... Son vaziyete nazaran Türkiye futbol mak federasyonunun ikinci fikri kabul ettiği kuvvetle zannolunuyor. * Antrenmana gelmiyen “meşhur Milli takımımız son ekzersizlerinde oyuncuları takımdan hariç bırak- mak suretile, milli takım kadrosu- nun olabileceğinden daha kuvvet- siz çıkmasına razı olmak, idare- cilere lâzım olan medeni cesarete delâlet eder. Bu itibarla federas- yonun kararını, pahalıya bile mal olsa, taktir etmek mecburiyetini hissediyoruz. Balkanlarda türkün spor şere- fini komşu milletlere karşı müdafaa edecek çocukların azâmi kabili- yetlerini iktisap edebilmeleri için yakında açılacak kampta idman- larına Oomuntazaman odevamlari lâzımdır. Federasyon bu sefer idmana gelmiyenleri oynatmamakla daha (mühim çarpışmalar için yapılacak (| hazırlıklara iyi bir zemin hazırlamış oluyor. Antrenörümüz ne diyor Milli takım antrenörü mister Pağnamın Macaristan - Türkiye maçı bakkındaki düşüncelerini soranlar şöyle bir cevap almış- lardır: — Tarif ettiğim sistemler tatbik edildiği takdirde, türk çocukları- nın bu maçı kazanacaklarını kuvvetle zannediyorum. Bu sözler milli takım kadrosuna alınacak bazı kıymetli elemanların oynıyacakları hesap edilerek söy- lenmişti. Yukarıda anlattığımız gibi fede- rasyon takımda (antrenörümüzün bu sözlerinden sonra) bazı tadilât yapmağa mecbur kalmıştır. Antrenörün bu kanaati tadilatlada © sarsılmadığını ederek bir az ferahlayoruz. Futbol antrenörümüzü | Bedeni idman meseleleri hariç | oyun tek- niği ve anlayışı ketimizde en iyi gören mutahassıs telâkki ettiğimiz içindir ki, Tür- kiye - Macaristan maçına dair söylediklerine itimat ediyoruz. n son ümit itibarile memle- Fransa - Italya maçının tafsilâtı Pazar günü, Pariste Olymbic stadında, Fransa - Italya (milli takımları senelik temsili maçlarını oynamışlardır. İtalyanlar bu mıçı 2-1 kazanmışlardır. Dünkü posta ile gelen fransız gazeteleri bu maç hakkında uzun uzadıya taf- | | silât veriyozlar. Maçta 40,000 kişili İ bir seyirci kitlesi hazır bulunmuş- tu. Maç başlar başlamaz iki taraf ta yekdiğerini denemekle vaki geçirmişlereir. Oyunlarına en evvel ! ahenk ve intizam verenler İtak yanlar olmuşlar ve tehlikeli akınlara başlamışlardır. Maamafi fransızlar da gayet tehlikeli 'mütekabil hücumlarda bulunmaktan geri kalmayorlardı, netekim, ilk golü fransızlar yap- mışlardır. Oyun tekrar başlar başlamaz, italyanlar, tehlikeli şütlere başla- mışlardır. Fakat fransız kalecisi, yerinde müdahalelerile italyanların akınlarını hedrediyordu. Mamafih © Italyanlar, muavin hattının mahirane kesişleri ve yerinde pasları sayesinde, sahaya tamamen hakim olmuşlardı. Bil hassa Italyan merkez muavini Ferrari temeyyüz etmiştir. Italyan- lar, bu hakimiyetlerini idame ede ede birinci haftaymın bit- mesine bir kaç dakika kala sol içleri vasıtasile beraberlik sayısını yapmışlardır. Ikinci (o baftayım (o başlayınca, Italyanlar tekrar hücuma geçmiş- lerdir. Rüzgârı arkalarına alan Fransızlar, Italyanların akınlarını kesmekte müşkülât çekmiyorlar. Oyun pek seri oynanıyor, Ital- yanlar, acelecilik yüzünden gol ile neticenmesi muhakkak iki fırsatı kaçırmışlardır. Maamafih fransız takımında yorgunluk alâimi belirdiği cihetle, italyanlar, fransız kalesini sıkı bir çember içine al- mışlardır. İşte bu hakimiyet esna- sında, italyanlar, sağ içleri Cons- tantino vasıtasile ikinci galibiyet sayılarını yapmışlardır. Fransızların beraberliği temin için sarfettikleri bütün gayretler, boşa gitmiştir. İtalyanlar, bu maçta galip gelmekle beraber, ümit ve intizar bilâfına olarak Fransızlari paniğe uğratmamış- lardır. Avrupanın en kuvvetli takım- larından biri addedilen Italyan takımının Fransızları, ancak bir tek sayı farkla (oyenebilmesi, Italyan (o milli o takımının o son zamanlarda bir buhran geçir- diğini göstermektedir. Yüzme antrenörü getirtiliyor Büyük sahillere ve çok müsait denize malik olan memleketimizde yüzme sporunun lâyık olduğu derecede taammümü ve öğretile- bilmesi için Avrupadan bir antre- nör celbine karar verilmiştir. Merkezi umumi bu hususta Istanbuldan yüzme antrenörü için bir para ayırılıp ayrılamıyacağını sormuştur. İzmir mıntakası yüzme antrenörünün maaşı için yardım etmeği kabul etmiştir. Buna mukabil Istanbulda tahsisat bulunmadığı için şimdilik imkân olamıyacağı bildirilmiştir. Şu vazi- yete göre ağlebi ihtimal yüzme antrenörünün bu sene yalnız İzmir mıntakasında çalışacağına ihtimal verilebilir.