25 Nisan 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

25 Nisan 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Bu cuma Fenerbahçe Selânik yunan MR muhteliti ile karşılaşıyor Selânik muhtelitine kıymetli elemanlar verecek olan ARiS'in Taksim sahasında çekilmiş resmi Fenerbahçeliler bu cuma mü- him bir maç yapacaklardır. Bu maç, Selânik Yunan muhteliti ile önümüzdeki cuma Taksim saha- sında oynanacaktır. Selânik o muhtelitinin kadrosu hakkında kâfi malümatımız olma- makla beraber, gelecek takımın Yunan futbolunun birinci derece teşekküllerinden olacağinı temin edebiliriz. Çünki Yunan milli takımının en esaslı elemanları Selânik mıntakasından seçilmek- tedir. Filhakika milli Yunan takı- mının merkez muhacimi ve mer- kez muavini Selânik şampiyonu Aris klübünden alınmaktadır. Geçen sene şehrimize gelip Fenerbahçe ile berabere kalan Arisin merkez muhacimi Kiço ile merkez muavini Vikelides Yunan milli takımının ayni mevkilerinde milli forma ile oynatılmış genç- lerdir. Aris takımının Istanbulu ziyaretinde bu iki oyuncuyu gör- dük.!Merhezde oynayan Kiço Sari, bilhassa topu zikzaklı bir sürüşle geciktirmeden, şütleri yerinde, yorulmaz bir merkez muhacim © olduğunu gösterdi. Merkez mua- — win Vikelides te Fenerbahçelilere karşı çok muvaffakıyetli bir oyun oynamıştı. Bu iki oyuncu iki se- , medenberi daha büyük maçlar gördüler. Milli takıma seçilmekle itimadı nefisleri arttı. Bu itibarla Selânik muhteliti ile buraya gelir- lerse gecen seneki muvaffakıyetle- rinden daha iyibir halde olacak- lardır. Bu cuma Fenerlilerin karşılaşa- cakları Selânik muhtelitinin diğer - elemanlarıda ber halde bu iki oyuncu ayarında olacaktır. Yalnız bir mesele var; Yunan federasyonu ihtimal kendi milli kadrosunun kıymetli elemanları olan bu oyuncuları yakında yapa- cağı milli müsabakalar için em- rinde idman ettirmek üzere İs- tanbula göndermiyecektir. Fakat bu ihtimalin zayıf oldu- ğunu zanediyoruz. Her halde Yunan federasyonu Yunan futbol itibarının, bilhassa Türkiyede sar- sılmamasına çok dikkat etmekte- dir. Birinci maçı fener bahçe, ikincisinide Galatasarayla oyna- yacak Selânik mubtelitinin Istan- bulda beklememesi için lâzım olan tetbirlerin alınmasına müsa- ade edeceğini tahmin ettiğimiz Yunan federasyonunun aşağı yu- , karı temsili bir maç olan Selânik muhteliti musabakalarına bizim kadar ehemmiyet vereceği kuvvetle memuldür. Fenerbahçe Yunanlı- lara nasıl çıkacak? Futbol mevsiminin bidayetinden beri tam bir ittihatla mesailerin yl, Ny m ml tanzim eden Fenerbahçe - Gala- tasaray klüplerinin alakadar idare- cileri Yunanlılara çıkarılacak ta- kımlar hakkında esasta mutabık kalmışlardır. Bu anlaşma netice- sinde Yunanlılara çıkacak Fener ve Galatasaray takımlarının bir birinden takviye (o edilmeleri kabul edilmiştir. Yalnız taviye şekli iki takımı mubtelit bir hale getirmiyecek tarzda yapılacak ve ancak bir iki oyuncıya inhisar edecektir. Fenerbahçenin Galatasaraydan alacağı elemanlar aşağı yukarı İ malümdur. Iki takımın bugün malik olduğu oyuncuların kıyme- tine nazaran Fenerlilerin müda- faa ve muavin hatları için Gala- tasaraydan oyuncu istiyecekleri, Galtasarayın da hücum hattınada bir iki Fenerliyi alacakları kuv- vetle memuldür. Fenerbahçe muhiti cuma günkü maça çok ehemmiyet veriyor. Bunun sebebi açıktır. Geçen sene ARİS kulübile beraber kalan Fenerliler Selânik muhtelitin ARİS ten daha kuvvetli bir teşekkül olduğunu ve cuma günkü maçtaki galibiyetin daha şerefli olacağını biliyorlar. Buna mukabil Galatasaraylılar da ARİSi yenerek kazandıkları itibarın sarsılmmaası için çok dikkkatli davranacaklardır. Yunan muhteliti ile yapılâcak maçlara, bu iki kulup muhafilin- de verilen büyük ehemmiyet şim- diden belli oluyor. Macar maçlarından çok yorgun çıkmış olan oyuncuların bir an evvel kendilerine gelebilmeleri için her gün masajlarıma, ılık su ile duşlarına dikkat ediliyor. Macarlara (o karşı oynamamış diğer oyuncular da bu haftayı tam idmanlı bir halde geçirmeğe karar vermişlerdir. İki büyük kulubün, dolayısile türk futbolu- nun haysiyetini yakından alâkadar eden yunan muhteliti maçları macar maçlarının devam eden beyecanını yenilemiş olacaktır. Ingiltere şampiyona- sının bugünkü vaziyeti (Arsenal) takımı (Wednesday)e karşı son galibiyetinden sonra lik maçlarının ikinci mevkiine geçmiş bulunuyor. Fakat bu takımın 3-1 gibi bir puvanla ve çok hak ederek kazandığı bu muvaffaki- yete rağmen (Everton) takımı (West Ham) takımını 6-1 yen- mekle birinci mevkii elinde bulun- durmuş oluyor. Bu suretle (Ever- ton) 6 puvan fazlasile birinciliği emniyet altına almıştır. Zira bu klübün oynayacak ancak 4 par- tiden ibaret ve klübün şimdiki numarasına ilâve edebileceği azami 8 puvandır. Ankara Gençlerbirliği - Konya idmanyurdu maçları Bayramın ikinci günü Ankara şampiyonu gençler birliği ile Kon- ya idman yurdu arasında ilk mü- sabaka yapıldı. Konya idman yurdu gedikliden, askeri ortadan ve muhtelit ortadan beş oyuncu alarak takımlarını takviye etmiş- ler ve hemen hemen bir Konya muhteliti şeklinde sahaya çıkmış- lardı. Maç başladı. Büyük sadada oynamağa alışmış olan Ankaralı gençler Konyanın küçük sahasına kolaylıkla alışamadılar. Verdikleri derin paslar ekseriya taç ile neti- celeniyordu. Daha devrenin bida- yetinde bundan istifade eden idman yurdu merkez muhacime ayağile birbirini takiben iki güzel gol attılar. Herkes Konyanın galip geleceğine iman etmişti. İkinci devre (başlar başlamaz Ankaralı gençler cidden nefis bir oyun gösterdiler ve yedi dakika gibi kısa bir zaman içinde üç sayı kaydetmekle muvafık oldular. Üçüncü golden sonra bir eseri kaza olarak gençlerin mu- hacım hattından iki ve müdafaa- dan bir oyuncunun sakatlanarak muvakkaten sahayı terketmesi ve bilâhara sakat bir halde oyuna devam etmeleri bu teknik oyunun devamına mani oldu. Oyun sonlarına doğru Konya- lılar bir sayı daha kaydettiler. Maç (3-3) berabere bitti. Ikinci maç Idman yurdu bugün gene ge- dikli, askeri orta ve mubtelit orta mekteplerinden birkaz oyuncu ile takviye edilmiş olarak sahaya çıktı. Takımda bir de boykotlu oyuncu bulunuyordu. Maç saat üçte başladı. Oyun bidayetinde Konyalılar ilk ve son sayılarını kaydettiler. Ankara Gençler bir- liği ilk devrede bu sayıya fbeşj gol ile mukabele etti. Ikinci devrede de gençler bir sayı daha kaydettiler. Ve maç (6-1) Ankara gençlerinin ( galebesile (nihayet buldu. Fransızlar ingiliz oyuncularını kandırıyorlar mı? Bu hafta (Çhelsea) oyuncuları- nının Fransızlara geçmesi için yapılan tekliflerden bahsediliyor. Bu oyuncular kendilerile haftada en çok 8 İngiliz lirası veren İngi- liz klubile yapacakları yeni mu- kaveleye imza atmayı resmen reddetmemişlerse de imzalarını da atmış değillerdir. Söylendiğine göre (Nimes) de Fransız klabu ayda 20 Ingiliz lirası mukabilinde bu mukavelenin imzasına mani olmayı düşünüyor. ( Callaclar ) ve ( Laut ) gibi oyuncuların böyle bir ücret nok- sanına rağmen nasıl olupta Fran- sızlara geçmeye razı olacakları şayanı hayrettir. Bu karar her- halde bu iki oyuncu için 17000 logiliz lirası sarfetmiş ve şimdi onu hiç için kaybetmek mevkiine girmiş olan ( Chelsea ) kulü çok alâkadar etmektedir. (Racing clup) mecmuasının yazdığına naza- ran Fransızlara geçmek isteyen son İngiliz (o oyuncusu ( Jack ) olacaktır. Fakat ( Jack ) sorulan suallere hiçbir cevap vermemektedir. Yüzme Leiozig, 23 (A, A.) — Hagda- burglu Lise Rocke ismiddeki bir genç Alman kızı, kadınlara mah- sus 200 metrelik yüzme rekorunu bu mesafeyi 3 dakika 82/5 sani- yede katetmek suretile kırmıştır. Tefrika No 5 BEŞ YÜZ Mİ 25 Nisan 1932 LYON İNSANA HÜKMEDEN KADIN Tarihi aşk, ve Nakıli : Sonra, uzun uzadıya, muğlâk bir takım tedaviler... Yara üzerine merhemler.. Bir kaçgün zarfında, “öldümü, ölecekmi, kurtuldu mu, kurtulacak mı?,, diye, ailesi efra- dının ve sevdiği insanların endişe ve korkuları.. Zira, bu gibi! ame- liyatlardan kurtulanlar, ölenlere nisbetle, daha azdır... Ngan - Te, bünyesinin sağlam olması sayasinde ameliyatından sağlam olarak kurtulmuştu. Hekim” ler, onu öldürmediklerinden dolayı hayrete düştüler; kendisini tebrik ettiler. Böylece, Ngan - Te, ha- dım ağalar mesleğine girmiş bulundu. Artık ondan sonrası selâmet!.. Bu meslek dahilinde kendisini göstermek, sivrilmek gayet kolay- dır. İlkönce, prenslerden birinin sarayına intisap etti. Bu prens, imparator Hien - Foung'un küçük kardeşidi. Orada, valdei impara- torinin hoşuna gitmek yolunu öyle buldu ki, asıl saraya nakli memuriyet etti. Çabucak tayyı meratip ederek ser hadım ağası oluverdi. Şimdi, koskoca Aksayı şark hükümetinin idaresinde oda amildi.. İmparatorun validesinin son derece muhabbet ve ittima- dını kazanmış bulunuyordu. Her kesin korktuğu, titrediği bir sima halini almıştı. Buna rağmen, hadım ağası, v odalığın yüzüne hazin hazin akıyor ve diyordıki: — Heyhat, eski hâlimi geri almak için, bugünkü bütün kud- ret ve nüfuzumu iadeye razıyım... Ye - Hoda, bu sözleri söyleyen adama gülmekmi, ağlamak mı lâzım olduğunu bilemiyordu. Zira, kendisine karşı garip bir aşk besleyen bu hadım ağası, hem acınacak, hem gülünecek bir insandı! “Baş hadım ağası odalığın elinde alet oluyordu Ye -Ho, Saraya gireli yirmi ay oluyordu. Biçare genç kız, nahak yere, (o İmparatorun (o kendisini odasına çağırmasını bekliyordu. Bu derece bir ademi tenezzül den dolayı hem tahkir, hem de tezyif edildiğini sanıyordu. Imparatorun rağbetine nail ol- madıktan sonra hayat ona mana- sız, ehemmiyetsiz görünüyordu. Bilhassa Ye-Ho gibi nadir yaratılmış bir kadın... O, dünyaya bâkimolmak istiyen bir haleti ruhiyedeydi. Bir halayık gibi haremlerde kapalı dursun... Ne feci bir sui tali... Birgün, artık kenini tutamadı. Harem oağasına (derdini açtı macera romanı (va-Na) Semanın Oğlunun nazarı dikkatini kendi üzerine celbetmesini ondan istedi. Fakat hayretlere düştü. Zira, ilk sözleri üzerine, harem ağası, oşaşalayıvermişti. | Tıpkı, metresi kendisine hıyanet etmeğe kalkışan bir erkek gibi bir tavır takındı. Ey gönül, gönül... Bu iktidarsız erkek, bu emsalsiz kadını kendi inhisarına almağı ahassı amâl bilmişti Halbuki, Ye - Ho, bütün Çinin en güzel kadınıydi... Bütün insaniyet tari- hininde en iradeli, en şayanı dikkat seciyeli kadını.. Gafil âşık... Bunu daha o zamandan nasıl bilsin?.. Harem ağası, metresinin başka bir erkeğin koynuna girebileceğini düşündükçe için için yanıyordu Hem de kendisi gibi yarım bir erkeğin değil de tam bir erkeğin.. Bu iş, tahammül edilir şey miydi?. Bir yabancı erkek, ona, hakiki aşk ve alâkanın ne olduğunu öğretecekti ha ?... Âdi bir hare- ketle, — tabiatin bahşettiği âdi bir erkeklik imtiyazıle, hu yabancı erkek, — Ngan - Te'nin (ideali kadına, temamile hakim oluvere- cekti ? 1. Harem agası, vaktiyle erkek- likten feragat etmiş olduğuna bin kere pişman oluyordu. Titrek bir sesle kekeledi: — Nasıl?... Benim yanımda, böyle, mes'ut değil misiniz?... burada, huzurunuzu, sükünunuzu rahatsız eden bir şey mi var?... Hizmetiniz de bir kusur mu ediyorum?,.. Emredin! Ne arzu ediyorsanız o hepsini yapayıml... Kapris'iniz olursa onları da ifaya amadayım! Temamile seninim! Bu sözleri dinledikten' sonra, Ye-Ho, kuru bir sesle, haşın haşin cevap verdi: — Siz, benim için, şüphesiz ki, dostların en kıymetlisisiniz! Lâkin ben, bu derece semeresiz, bu derece silik (Obir mevcudiyetle ömrümü tüketmeğe razı ola- mam... İçimden pek vazih sesler işidiyorum. Bu sesler, bana hayatta oynayacak büyük rollerim olduğunu haber veriyor. Zannedersem, içim- den duyduğum sesler kahraman ecdadımın sesleridir. Ben mukad- des Imparatorluğumuzun selâmeti için bir çocuk doğurduml.. Böylelikle , oimparatorluğumuzun mukadderatı üzerinde hâkim ola- cağıml Bu cümleleri ne derece heyecan içinde söylemiştir. Sustuğu vakit, nefes nefeseydi. Kapıldığı tehey- yüç cidden ulvi ve samimiydi. Ngan - Te, gözlerinden yaşlar akarak metresini dinledi. O da istikbali düşündü. (Arkası var) Emlâk sahipleri! üzüntü ve zahmet çekmeden Çok irat almak isterseniz Emlâkinizin idaresini UMUM EMLÂK ACENTESİNE | tevdi ediniz! Bahçekapı, Taş han No. 20-21-22 Telefon : 20307 — Posta kutusu: 568 İstanbul