31 Mayıs 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

31 Mayıs 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Htalya 30milyonluk kredi açıyor Yugoslaya gazeteleri Roma seyahati ile çok alâkadar ol Brindizi, 30 (Hususi) — Ismet Paşa...
 Yeni icra ve iflâs lâyıhası Ankara 30 — Yarın mecliste içra ve iflâs lâyihasının müzakeresine başlanacaktır. ABELİ Z d dez 0
 Yunanistanda hükümeti devirmek teşebbüsü Pangalos taraftarları bir defa daha baş ka_ıldırdılar Atina 30 (Hususi) — Bir kaç
 Kibrit şirketi ile yapılan müzakere Ankara, 31 — Kibrit şirketi mümessileri ile maliye vekâleti arasındaki müzakereye — bugün
 Bir sual takriri Ankara, 30 — Mahmut Esat B. iş kanunu lâyihasının ne vaziyette olduğu hakkında Meclis riyasetine bir sual
 Trabzonda kumandanlar şerefine ziyafet ve balo Trabzon, 29 (Hususi) — Akın mecmuası tarafından şehrimizde bulunan kumandan
 Şiddetli hararet devam ediyor Üç gündenberi başlıyan sıcaklar devam ediyor. Dün hararet tahammül edilemiyecek bir dere ceyi
 İzmirde ilk arpa mahsulü Izmir, 30 (A.A.) — Altı çuvaldan ibaret olan bu serenin ilk arpa mahsulü şehrimize getirilerek...
 Geçinme masrafı Halkı ahalılıktan kurtarmak için tedbirler Dahiliye vekâleti bu hususta vilâyetlere mühim bir tamim gonderdı

Geçinme masrafını 'ucuzlatmak tedbirler alınacak. için esaslı Yunanistanda Panga- los taraftarları gene hü- kümeti devirmek istediler. | — Italya 30 milyonluk kredi açıyor Yugoslaya gazeteleri Roma seyahati . ile çok Brindizi, 30 ( Hususi ) — Ismet Paşa hazretleri, Tevfi. Rüştü ey ve diğer heyet erkânı bu akşam Loit tiryestinonun Pilsna vapurile Istanbula müteveccihen hareket etmiştir. Teşyi resmi çok samimi olmuş- tur. Ismet Pş. M. Musoliniye çek- tiği bir telgrafta Italyada misafir kaldıkları müddet zarfında gör- dükleri büsnü kabulden (olayı bilhassa teşekkür etmiştir. Pilsna Luit Tiryestinonun Mısır ve Hindistan hattına işleyen bir vapurudur. Bir defa olarak l-'an- bul hattına (tahsis (edilmiştir. Vapurun yarın sabah (o Pireye vasıl olması lâzımdı. Fakat Korent kanalı kapandığı için Mora şibhi ceziresini dolaşa- rak Mataban burnu tarikile Pireye gideceğinden 12 saat vakit kay- berecektir. Bu ssweple vapurun Istanbula muvasalatı da gecikecektir. Va- pur, Çarşamba akşamı Istanbula vasıl olması lâzımgelirken ancak Perşembe sabahı Istanbul lima- nına muvasalat edecektir. alâkadar oluyorlar SALI — 31 Mayıs 1932 Ismet paşa ve heyeti getirecek olan Pilsna vapuru Romada mali meseleler hak- kında ir itilâf husule geldiği tahakkuk ediyor. Italya tarafın- dan 30 milyon liralık bir kredi açılması hususunda itilâf husule gelmiştir. Bu kredinin üçte biri nakten verilecek, üçte biri Jial- yaya olan borçlara tahsis edile- cek, üçte biri de müşterek iktisadi teşebbüslere sarfolunacaktır. Yugoslav gazeteleri ne diyor? Yugoslav gazeteleri İsmet paşa ile Tevfik Rüştü beyin Roma seyahatiyle uzun uzadiye meş- gul oluyorlar ve bu seyahate büyük bir ehemmiyet atfedi- yorlar. Zağrepte “çıkan Novosti gazetesi Romada yalnız (o Türk- Italyan münasebatı değil, şarki Akdenizde Rusya, Italya ve Tür- kiyenin müşterek hareketi mev- zuu bahsolduğunu söylüyor. Novosti Küçük itilâfa ve mer- kezi Avrupada fransız nüfuzuna aleyhtar (Balkan (devletlerinin Ankara etrafında toplandıklarını söylüyor. Yunanistanda hükümeti | o Sıcaklar devirmek teşebbüsü Pangalos taraftarları bir defa daha baş kaldırdılar Atina 30 ( Hususi ) — Bir kaç guuden beri bir darbei hükümete teşebbüs edileceği hakkında devran eden şayıalar dün Pangalos taraf- tarlarının bir hareketine müncer u.muştur. Bu hareket efkârı umumiyeyi dayrete düşürmüştür. Çünki Pan- galos bir kaç gün evvel, hiç bir ferdin asayişi bozmak kudretini haiz olmadığını Söyliyordu.' Bu harekete ön ayak olanlar tevkif edilmişlerdir. Atina 30 (Hususi) — Muha- lefet fırkalarının parlamento me- saisine iştirak etmemek husu- sunda aralarında bir itilâf ak- tettikleri bir kaç günden beri duyuluyordu. Bu istinkâf, hem M. Venizelosa hemde M. Papa Anastasiyuya karşı bir protesto makamında olacaktı. Bugün yalnız kraliyet fırkasının obstrüksiyon (yapacağı anlaşıl- mıştır. Buna rağmen parlamento mesaisine devam edecektir. Pangalos Atina, 31 (A.A. ) — Adliye nazırı, cumhuriyet müddei umu- misi ve hükümet erkânı ceneral Pangalosa karşı ittihaz edilecek tedbirleri ve mumaileyhin teb'idi İ meselesini tetkik etmektedirler, Kibrit şirketi ile yapılan müzakere Ankara, 31 — Kibrit şirketi mümessileri ile maliye vekâleti arasındaki müzakereye (bugün devam edildi. Kibrit şirketi mü- messilleri merkezden talimat iste- | diler. Mümesşiller perşenbe günü | maliyeye kat'i cevaplarını bildire- ceklerdir. ça Bir sual takriri Ankara, 30 — Mahmut Esat B. iş kanunu lâyihasının ne vaziyette olduğu hakkında Meclis riyasetine bir sual takriri vermiştir. Trabzonda kumandanlar şerefine ziyafet ve balo Trabzon, 29 (Hususi) — Akın mecmuası tarafından şehrimizde bulunan kumandan paşalar şere- fine bir müsamere verilmiştir. Müsamerede 300 kişi bulunuyordu. Bundan başka paşalar şerefine belediye, zabitan yurdu tarafların- dan da birer ziyafet verilmiştir. Necmiati spor klübü bir balo tertip etmiştir. Baloda mahalli oyunlar da oynanmıştır. Şiddetli hararet devam ediyor Üç gündenberi başlıyan sıcak- lar devam ediyor. Dün hararet tahammül edilemiyecek bir dere- ceyi bulmuştu. Öğle vakti sokak- larda yürümek imkânsız bir halde idi. Şehir içinde hararet 32, hattâ bazı yerlerde 33 dereceye kadar çıkmıştı. Senelerdenberi bu mev- simde bu derece hararet görülmemişti Anadolunun her tarafında ha- valar sıcaktır. Dün Ankarada hararet 30, Izmirde 30, İzmitte 35, Adanada 36 derece idi. Bugün havanın dünden sıcak olması muhtemeldir. o Sabahtan her taraf adeta bir sis bulutu içinde idi. Yeşilköy rasat (merkezinden verilen malümata göre bugün hava az bulutlu olacaktır. Rüzgâr cenup istikametinden esecektir. Sıcaklık düne nazaran değişmi- yecektir. Dün en fazla sıcaklık Yeşilköyde 29, gece 15, bu sabah 22 derece olmuştur. Izmirde sicaklar Izmir 31 (A.A.) — Birkaç gün- den beri sıcaklar kendisini gös- termeye başlamıştır. Dün suhunet derecesi gölgede 33 e çıkmıştır. Izmirde ilk arpa mahsulü Izmir, 30 (A.A.) — Altı çuval dan ibaret olan bu serenin ilk arpa mahsulü şehrimize getirile- rek borsada okkası alti kuruştan satılmıştır. Bu ilk mahsul Menemen kaza- sının Şaşallı köyünden Terzi oğlu Mustafa ağa yetiştirmiştir. Mus- tafa ağaya teşvik faslından borsa idaresince bir pulluk Ohediye edilecektir. Yeni icra ve iflâs lâyihası Ankara 30 — Yarın mecliste icra ve iflâs lâyihasının müzake- » İ resine başlanacaktır. Telefonlar: Tahrir 21686 — Idare 21434 — Klişe 20113 ————ı Geçinme masrafı Halkı pahalılıktan kurtarmak için tedbirler Dahiliye vekâleti bu hususta vilâyetlere mühim bir tamim gönderdi Memleketimizde gıda maddeleri ,———— — ia pek boldur. Böyle olduğu halde * halk hemen her şeyi pahalıya yemektedir. Halbuki bu pahalılık gıda maddelerini istihsal edenlere hiç bir menfaat temin etmiyor, bundan yalmız bir takım mutavas- sıtlar istifade ediyor. Bu hususta birçok misaller gösterdik meselâ Trabzonda dört kuruşa satılan fasulyanın burada 16 kuruştan aşaği verilmediğini, yağ, peynir ve sair erzak fiatleri- nin de böyle olduğunu izah ettik. Fakat şimdiye kadar ne şehri- mizde, nede diğer büyük şehirlerde pahalılıkla mücadele için esaslı bir tedbir alındığını göremedik. Hatta bilâkis geçinme masrafının pek ucuz olduğunu, yahut bir kooperatif teşkili ile her şeyin halledileceğini iddia edenler bile oldu. Memnuniyetle (görüyoruz ki dahiliye vekâleti bu mesele ile ciddi surette meşgul olmuş ve şehirlerimizle kasabalarımızda yiyecek maddeleri fiatlerinin gayri Vilâyetlere çok mühim bir tamim gönderen dahiliye vekili Şükrü Kaya bey tabii addedilecek derecede yüksek olduğuna kanaat getirmiştir. Dahiliye vekili Şükrü Kaya bey bunun üzerine mühim bir tamim * ( Devamı ikinci sahifede) m Varşova sefiri Ferit bey dün vali beyle beraber asyondan çıkarken — Ne biçim doktor anlıyamadım, hem su içme, dedi, hem de | süt tavsiye ettil..