31 Mayıs 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

31 Mayıs 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 Eskişehir mektupları Eskişehirde mesireler ve cuma eğlenceleri Ekser halk cuma günlerini şehrin yakınındaki değirmenlerde geçirir Eskişehirde Porsuk nehri ve Porsuk palas oteli Eskişehir 27 (Hususi) — Eski- | erkenden gramofonu kurmuşlar, şehir civarında güzel mesireler vardır. Bunlardan biri de Nuri bey ve Defterler değirmenleridir. Bu değirmenler şehre yarım saat mesafededir. Yol çok güzeldir. Iki taraf hep bahçelik yemyeşildir. Cuma günleri, bir haftanın yorgunluğunu dinlendirmek için bir çok kafileler erkenden Eski- şehirden çıkar ve degirmenlere gider. Geçen cuma bende bu kafile arasına katıldım; bir araba ile degirmenlere gittim. Halk grup grup oturmuş, yemek hazırlığile (o meşğuldü. o Gençler dansa başlamışlardı.. Degirmenlerin karşisında Kara- caşehir isminde tarihi bir yer ve eski bir kale var. Burası Bizans- lılardan kalmadır. Bir çok gruplar buradada ağaçların altında yerleşiyor ve akşama kadar eğleniyorlar. Değirmenden şehre kadar Por- suk deresinde dolaşan, yarış eden bir çok sandallar da göze çarpar. Esasen porsuk Eskişehirin haya- tında mühim bir mevki sahibidir. Uzaklara gidemiyenler bu nehrin iki sahilinde grup grup nehrin kenarında oturur ve eğlenirler. Gene dans merakı.. Bir çift bin saat dans etti Bir zamanlar Amerikada çok moda olan dans mukave met yarışı gene başlamıştır. Her tarafta bir çok çiftler cihan dans mukavemet rekorunu kırmağa çalışıyorlar. Saint Louis şehrinde yapılan bir yarışta omukavemet şampiyonu Mis Sharte tamam bin saat danset- miştir. Genç kız üç çeyrek saat dans ederek bir çeyrek dinlenmek suretile bu müddeti doldurmuş, fakat sonra baygın bir halde yere düşmüş, ve hastaneye kaldırılmıştır. Resmimizde mis Sharte bu vaziyette görülüyorr. Genç kız hastanede 48 saat baygın bir halde kalmış, kendisine ilâçlar verilmiş, ancak bundan sonra gözünü açabilmiştir. Müsabakaya 200 çift girdiği halde sonunda yalnız mis Sharte bin saat mütemadiyen dans edebil- miştir. Fakat kavalyesi dayana- madığından üç defa kavalye değiştirmeğe mecbur olmuştur. Akşam ISTANBUL HAYATI: “Evlâdım kırk bir kere maşallah... ,, “ Haspa yer bir türlü aklımda kalmaz ki... , Karadeniz postasının hareketine yarım saat kalmış, Çabukça mektubu yazıp postaya yetiştirmek lâzım. Postanedeki masalardan birine yaklaştım. Daha kalemi elime alır almaz yanıma ihtiyar bir ka- dıncağız dikildi. Elinde tükrükten sırsıklam olmuş zarfı uzattı. — Evlâdım hu, kırk bir kerre maşallah, kalem tutuşundan belli, sen okumuş adama benziyorsun. Şu kâğıtcâzımın üstünü yazıver sevaptır sana. Adresi sordum. Haminne elini şakağına dayadı, düşünmeğe baş- ladı. — Dur bakayım neresi idi, haspa yerde bir türlü aklımda kalmaz ki... Başında mim var amma, sonunu getiremiyorum. Dur dur, mektup kızıma gidecek adı Nevriye, kocaman bir konakta oturuyorlar. Tam jandarma konağının kar- şısındaki sokakta. Böylece yazı- versen gitmez mi ki?. Hoppala. Haminneye memleket isimlerinden M ile başlıyanları aklına geldiği kadar saydım. Her isimde haminne başile işaret ediyor. — Değil, o da değil, a ah, ona da banzemiyor. Hah işte ona biraz yakın, hele hele... Biraz daha, yaklaşıyorsun. Sen söyledikçe benim de dilimin ucuna geliyor gibi amma bir türlü söy- liyemiyorum ki. Deli posteki sayar gibi uğraşa uğraş Maalkarayı çıkardık. Hamin- nenin zarfı bitmeden belleri ku- şakklı, aba mintanlı iki delikanlı daha sokuldu. — Efendi bilâder, gusura bak- mazsan sana bir hizmetimiz var. Şu namenin üstüne iki laf çızık- tırıver. Onu da yazıp savdıktan sonra yanındaki delikanlı kâğıdı uzattı. — Efendi gardaşım, mektübü yazdurdum da iki tek cevap söylemeyi unutmuşum. Şunun bir kıysına yazıver. Mektup babama gidecek biliyon mu, yaz. “Benim pederim pederim, bu günlerde pek çok derdim, kederim. Bana beş on kuruş ilet... Eğer sen benim pederim isen tez elden bana harçlık iletirsin. ,, Onu da yazdım, savdım. Varan dört. Sarkık kır bıyıkları tütünden sararmış ellilik bir adam, zarfı uzattı. — Rumeka ekseris?., — Hayır bilmem, — Türkika?.. — Bilirim. Yarı tükçe, yarı Rumca başladı. — Grapsi pedimu. Seyde yaza- zaksın. Yunanistar, Salonik Kir- yos Mavridi bakali. Katalavis İşte bu berbat. Çık bakalım içinden. OBereket versin bu sırada yandaki masaya gelen zat Rumca biliyormuş, ihtiyarı çağırdı. Beşincisi kahve rengi aba cüb- beli, kasketin güneşliğini yana çevirmiş biri.. Kâğıdı önüne koydu. — Evet, bana bir telgrafname tahrir eyleyiver. (..) da.. beye. “Bu kerre halilei iffetvesime- lerinin emri hakla üfulü ebedisi cümlemizi dilhun ve dâğılar eyle- miştir. Cennetmekânın bilcümle taksiratının affile efendimize sabrı cemil ve ömrü afiyetlerinin izdi- yadını temenni eyleriz.,, O da cübbesini savura savura gitti. Bittabi postada gitti ve benim kâğıt elimde kaldı. Bir daha pos- tahanede mektup yazarsam iki olsun. 8 miyeler ve 20,000 liralık bir mükâfat vardır. Geni | 31 Mayıs 1932 Emlâk İdaresi UMUM EMLÂK ACENTESİ Kiralık apartıman — İstiklâl caddesinde, Tünel civarında beş büyük odalı pek güzel bir daire, Asansör, kalorifer, sıcak su. No. 190 — Sarıyerde: Yeni bir bina satılıktır. Dört kat, her katta beş oda vardır. Su, elektrik, banyo, Satış şeraiti uygundur. Yazıcı sokağında Botton Hanında yedi odalık pek mükemmel bir APARTIMAN KİRALIKTIR Manzarası fevkalâdedir. 50 dönümlük bahçe satılıktır. 600 yemiş ağacı: Kiraz, vişne, elma, armtıt, erik, sobze.. Bahçenin deru- nunda bir hane ve iki kuyu vardır. Şehire pek yakın. KiRALIK APARTIMAN Şişlide tramvay istasyonunda Manzarası fevkalâde Kirası ehvendir. AĞA HAMAMINDA: Üç ve dört odalı apartı manlar KİRALIKTIR. Su, gaz, elektrik, ban- yo. Fiatı ehvendir. No. 173 — Beyoğlu Şehbender sokağında 6 katlı apartıman Satı- lıktır. İradı: T. L. 2300. Şeraiti uygundur. KİRALIK Küçük Apartıman 4 oda, elektrik, su.. Haliç üzerine manzarası vardır, Kirası ehvendir. HAYDARPAŞADA iki ve üç Odalı apar- tımanlar kiralıktır. Su, gaz, elektrik. Kirası ehvendir. No. 189 — Osmanbeyde 5 katlı ve 10daireli asri bir apartıman satılıktır. Su, gaz, elektrik, banyo, asansör, her türlü konfor.. Safi irat: 9000 lira. Fenerbahçede pek mükemmel bir ViLLA KIRALIKTIR 6 oda, su, gaz, elektrik, kalorifer, büyük bahçe, banyo. No. 192 — Satılık Hane: Çemberlitaşta 4 kat, 8 oda, 3 salon, su, elektrik, kuyu ve tulumba. İradı: Ayda 65 lira, Xo, 191 — Tarlabaşı: 4 katlı metin bir bina Satılıktır. Mutfak, elektrik, su, gaz, mağaza, bahçe. İradı: 1200 lira. Xo. 193 — Satılık Apartıman: Aynalı Çeşmede: 5 kat, 10 daire, İradı : 4300 lira. Fiatı ehvendir. Satılık Apartıman — İradı: 8500 lira. Denize nezareti vardır. 4 ve 6 odalı 7 daire. Su, gaz, elektrik, banyo, bahçe. UMUM EMLAK ACENTESİ Bahçekapı, Taş Han: 20-21-22. Telefon: 20307 | * | Femlik ve Bytam Bankası ilanları, O e | Çok müsait fiatlarla kiralık sayfiyeler Büyükadada İskele başında rıhtım önünde 3 odalı bir bap hane. Kandilli - Vaniköy caddesinde vasi bahçeyi havi 6 odalı hane. Balâda muharrer emlâk pazarlıkla kiraya verileceğinden taliplerin her gün bankaya müracaatları. Emniyet Sandığı müdürlüğünden: Esat beyin (8173) hesap numaralı borç senedile ve Çarşıyıkebirde Çadırcılar ve Batpazarı sokağında 5,7,9,11 ve cedit 202, 204, numaralı iki dükkânın nısıf hissesini terhin surelile Sandığımızdan istikraz eylediği üç yüz elli liranın vadesi hitamında ödenmediğinden dolayı satılığa çıkarıldığına dair tebliğat icrası için yapılan tahkikat neti- cesinde mumaileyh Esat beyin vefat eylediği ve mirasçıları keri- meleri Fatma Zebra ve Fatma Adalet H. ların ikametgâhlarının muçhul bulunduğu anlaşılmış o'duğundan tebliğ makamına kaim olmak üzere ilânı keyfiyet olunur. BÜYÜK TAYYARE PİYANGOSU 12.ci TERTİP5.cIiKEŞiDE 11 Haziran 1932 dedir. Büyük ikramiye 50,000 liradır. Ayrıca 15,000, 10,000 liralık büyük ikra- Lisan mütehassısı; Muallim ( Anjel) in EFRANSIZCA 'Tedrishanesi. Zabit, Doktor, Avukat vesaire efendiler lisanın esasatını öğren“ dikten sonra muallimin yardımile mesleklerine ait ulümda tetebbu ederler. Tahsil için Avrupaya azimet edecek efendiler ihzar olunur. Ücret elverişlidir. Eminönü meydanında Eminönü Hanı Nafıa vekâleti Ankara İçme Suyu Komisyonundan: Münakasa İlânı Komisyon Ankara şehri dahilinde Çankaya su isalesine ait boru- ların -ferşiyatile bunlara müteallik müteferri imâlâtı 18/5/923 tari- hinden itibaren 21 gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya vazedilmiştir. Münakasa 8/6/932 Çarşamba günü saat 15 te Ankarada İçme Suyu komisyonunun Dairei mahsusasında icra kılınacaktır. Teklifnameler ve taliplerden aranilan vesaik ve muvakkat teminat bu husustaki münakasa şartnamesinde izah edilen tarz ve mikdarlada olacaktır. Talipler bu husustaki şartname ve projeleri (5) lira bedel mukabilinde komisyondan alabilirler, —